افزایش فروش سایت و آموزش بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش دو مقوله وابسته به هم هستند به شرطی که به درستی صورت گیرد تا تاثیر مستقیمی بر روی فروش بگذارد. بازاریابی اینترنتی تاثیر بسیار زیادی بر افزایش فروش کالاهای مختلف در بازارهای فروش دارد.

بازاریابی تاثیر زیادی بر صنایع مختلف نیز دارند به عنوان مثال بر صنعت بانکداری تاثیرگذار بوده و در واقع بانک ها را وادار به ارائه خدمات آنلاین کرده ، همین موضوع باعث شده نیازی به مراجعه به شعب مختلف بانک ها از طرف مشتریان نباشد. البته افزایش سرعت اینترنت در گسترش سیستم های آنلاین بانکی بی تاثیر نخواهد بود. امروزه انواع صنایع و کالاها و محصولات با افتتاح وب سایت و طراحی سایت مربوط به خود و بازاریابی اینترنتی به معرفی صنعت یا محصول خود پرداخته اند در این میان افزایش فروش این محصولات گواه این ادعاست.

ابتدا باید طراحی سایتی برای تبلیغ و به نمایش گذاشتن محصول داشت و وب سایتی را راه اندازی کرد تا بدین ترتیب راه شروع بازاریابی اینترنتی باز گردد ؛ البته تنها داشتن و طراحی سایت کافی نیست؛ بلکه الزامی است با اندیشیدن تمهیداتی باید سئو سایت را افزایش داد تا سایت در صفحه اول مرورگرها قابل مشاهده باشد بدین ترتیب با جستجوی کلمه مورد نظر، کاربر به طراحی سایت موردنظر هدایت می شود و در نتیجه می توان به آینده بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی محصول و فروشگاه اینترنتی امیدوار بود.

بازاریابی اینترنتی

به لحاظ بصری چیدمان سایت نیز در بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی دارد، به گونه ای که سایت باید به گونه ای طراحی شود که با همان نگاه اول بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند.

نکته دوم در بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی چگونگی معرفی محصول و استفاده از کلمات ترغیب کننده و اقناع کننده است، چرا که محصول اگر بدرستی معرفی شود و تمامی ویژگی های آن بیان شود در نتیجه کاربران به این اطمینان می رسند که با خرید محصول یا کالا به مطلوب خود خواهند رسید.

امتحان کردن هر راه نوآورانه و خلاقانه در بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش راهکاری بسیار مفید محسوب می شود، البته آنچه در بازاریابی اینترنتی بسیار ضروری به نظر می رسد این است که بعد از یک بار خرید از سایت فروشگاه اینترنتی باید برای ترغیب وی به خرید مجدد تلاش کرد، این مسئله بسیار بدیهی است مشتری که یکبار از سایت خریدی کرده احتمال خرید مجدد آن از مشتری جدید به مراتب بیشتر است؛ انجام بازاریابی ایمیلی، بازاریابی به کمک شبکه های اجتماعی و … تاثیر زیادی در ترغیب مشتریانی داردکه قبلا از سایت خرید کرده اند.

بازاریابی محتوایی

از مزیت های روش بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات نامحدود اشاره نمود، کاربران با متصل شدن به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به سهولت می توانند در هر ساعتی از شبانه روز بدون محدودیت اطلاعات جامعی را در مورد کالاهای مورد نیازشان دریافت کنند و در صورت نیاز به آن کالا یا محصول می توانند آن را خریداری کنند و در نتیجه به افزایش فروش اینترنتی توسط طراحی سایت کمک کنند.

روش های کاربردی اینستاگرام برای افزایش فروش در بازاریابی اینترنتی

 

اینستاگرام شبکه ای است که از طریق آن می توان به راحتی کسب و کارهای کوچک اینترنتی و حتی واقعی را توسعه داد. آرتا در این مقاله تجربیاتی از فروشگاه های موفق جمع آوری کرده است که توانسته اند از طریق ایسنتاگرام به فروش بیشتر برسند.
تمام مدیران فروشگاه ها، و بازاریابان برای افزایش فروش و افزایش مشتری از طریق بازاریابی اینترنتی اقدام می کنند. البته مقوله ی افزایش فروش با افزایش مشتری متفاوت است اما می توان این دو را با هم نیز ادغام کرد.
ده موردی که در این پست مستر کلیک ارائه می شوند، از کلیدی ترین تمریناتی هستند که افراد پر فروش از طریق اینستاگرام تجربه کرده اند.

 

نکته اول: ذکر محل فروشگاه 
ذکر محل فروشگاه یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در اینستاگرام بکار ببرید. در واقع بسیاری از افراد، زمانی که در حال جستجو هستند از موقعیت مکانی نیز استفاده کرده و در جستجوها، به دنبال آن هستند.
روش کار: برای این مورد کافیست که با استفاده از هشتگ ها، موقعیت مکانی خود را نیز وارد کنید. در متنی که برای تصاویر محصولات خود می نویسید، نام شهر نیز ذکر کنید. در معرفی اصلی و پایه که برای پیج خود می نویسید، کافیست نام شهر خود را هم ذکر کنید. برای تمام تصاویر از تگ شهر نیز استفاده کنید.

نکته دوم: تگ هایتان را با نام محل فروشگاه ترکیب کنید
در نکته اول به اهمیت ذکر مکان پرداختیم اما روش مهم تر این است که تگ های اصلی را با تگ شهر ترکیب کنید. این کار باید در تمام پست ها صورت بگیرد.
مثال: اگر شما به فروش جواهرات مشغول هستید و در شهر شیراز فعال هستید کافیست از هشتگ های #فروش_دستبند_شیراز ، در پیج خود، در پستی برای معرفی دستبند استفاده کنید.

نکته سوم: تعامل با مشتری های رقیبان
شما می توانید در اینستاگرام به دنبال فروشگاه های رقبا باشید و با مشتری های آنان وارد تعاملی سازنده شوید و آنان را جذب کنید!
مثال: اگر شما فروشگاه زیور آلات دارید، می توانید با جستجوی پیج های فروش زیور آلات که در شهر شما هستند، مشتری های آنان و افرادی که زیر پست ها نظر دهی کرده اند را رد یابی کنید و به آنان پیشنهادات مشابه و سودمند بدهید و آنان را به سمت خود جذب کنید.

نکته چهارم: از تصاویر واقعی محصولات استفاده کنید
برای نمایش محصولات خود، فقط از محصولات عکس بگیرید و روی اینستاگرام منتشر کنید. این کار موجب می شود مشتری بداند که محصولات شما آماده ی سفارشِ لحظه ای هستند و در صورت سفارش، سریعا به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.
هشدار: هرگز از عکس های موجود در اینترنت برای این منظور استفاده نکنید.

 

 

نکته پنجم: استفاده از کارمندان و کارکنان برای توسعه پیج در اینستاگرام
به کارکنان خود اجازه دهید اوقاتی از روز را به انتشار محتویات پیج اینستاگرام فروشگاه بپردازند. در زمان هایی از روز که کارکنان با انرژی کمتری کار می کنند، درگیر کردن آنان با شبکه های اجتماعی، می تواند یک راه فرعی و البته سودمند برای کسب و کار شما باشد. آنان با دوستان خود در تماس هستند و می توانند از این طریق نیز، شما را به هدف برسانند.
نکته ششم: پاداش به تیم فروش برای توسعه مجازی
تیم خود را متقاعد کنید که اگر به توسعه مجازی فروشگاهتان کمک کنند، به آنان پاداشی بزرگ می دهید. آنان را تشویق کنید که برای توسعه مجازی، ایده پردازی کنند و به انتشار محتوای متناسب با فروشگاه بپردازند. آنها باید این کار را روی پیج های شخصی خود، و البته روی پیج های مرتبط با فروشگاه انجام دهند.

نکته هفتم: شفاف سازی نام کاربری و عنوان و محتوای صفحه 
در اینستاگرام، باید در بخش توضیحات، به طور شفاف و کوتاه توضیحی از فروشگاه خود بنویسید و نام کاربری تان را به گونه ای بنویسید که قابل جستجو باشد. برای مثال اگر از برند خاصی در فروشگاه تان استفاده می کنید، عنوان BRAND را در نام کاربری خود بکار ببرید.

نکته هشتم: استفاده از تجربیات تصویری مشتریان
از مشتریان بخواهید تصاویری از تجربه ی استفاده از محصولاتی که خریداری می کنند را برایتان ارسال کنند و شما از این تصاویر در پیج های خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما در بخش فروش پوشاک در حال فعالیت هستید، از خریداران بخواهید که تصویر تن پوش لباس را برایتان ارسال کنند.

 

 

نکته نهم: پاداش به مشتریان برای تبلیغات
مشتریان را با بیان پیشنهاد تخفیف و یا هدیه برای انتشار تبلیغات شما بر روی پیج های شخصی شان به چالش بکشید. برای این کار باید استراتژی داشته باشید و سعی کنید آنان را با پیشنهاد خود شگفت زده کنید. مطمئن باشید این کار بسیار مفید است.

نکته دهم: فیلم را فراموش نکنید
از محصولات خود و حتی از فروشگاه خود فیلم تهیه کنید و روی شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام قرار دهید تا کاربران به طور مجازی، نزدیک ترین تجربه به واقعیت را از محصولات داشته باشند و نسبت به خرید اقدام کنند.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت