بک لینک چیست؟

بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. هرچه بک‌لینک بیشتری به سایت شما روانه شود٬ سایتتان محبوب‌تر خواهد بود.بک لینک شامل لینک سازی داخلی نمی‌شود به عبارت دیگر به لینک‌های داخلی یک دامنه بک لینک نمی‌گویند.

 

بک لینک در سئو چقدر مهم است؟

ارزش بک لینک در سئو میتوان گفت تقریبا مهم است، تجارب نشان داده است سایتهایی که بک لینکهای طبیعی، زیاد دارند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید میکنند، رتبه خوبی دارند. هرچه بک لینکهای شما بیشترمرتبط به سایت شما و مطالب شما باشد یعنی اشخاص بیشتری به آن رأی میدهند، آنرا دوست دارند و مورد تاییدشان است، پس رتبه بهتری راخواهید داشت.

آیا خرید بک لینک کار درستی است؟

اگر به این فکرید که با خرید بک لینک در سایتهای با پیج رنک بالا میتوانید قدرت دامین و سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری را بگیرید،سخت در اشتباهید! زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینکمیتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. شما باید بک
لینکها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و کاربردی تولید کنید تا کاربران در سایتها و وبلاگ ها خود لینکهای شما را قرار دهند.همچنان از شبکه های اجتماعی میتوانید برای یک لینک سالم استفاده کنید.

 

بک لینک خوب و بک لینک بد

ویژگی بک لینک خوب

بک‌لینک هایی که از یک وب‌سایت معتبر و قابل‌اعتماد با یک متن و عبارت مرتبط به سایت شما ایجاد شده باشندبک‌لینک خوب نامیده می‌شود که از ویژگی‌های یک بک‌لینک خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرچه که گرفتن بک‌لینک از منابع معتبر سخت‌تر باشد، قطعا ارزش آن نیز بیشتر است.
  • بک‌لینک خوب نباید از سایت‌های اسپم بیایند.
  • نباید تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد باشد.
  • نباید از سایتی با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است بیاید.
  • بک‌لینک وقتی ارزشمند است که از طرف ویراستار افزوده شود.
  • لینک‌های درون محتوا بهتر هستند.

ویژگی بک لینک بد

بک‌لینک های که از سایت‌های غیرمرتبط  و دارای تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیاد می باشند و دستورالعمل گوگل برای بک‌لینک‌ها را نقض کند بک‌لینک‌های مضر هستند.نشانه های بک لینک های بد شامل موارد زیر است:

  • لینک از یک وب‌سایت غیر مرتبط به شما داده شود.
  • لینک از یک صفحه با محتوایی ضعیف
  • لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت جریمه شدن توسط گوگل به شما داده شوند.
  • بک‌لینک از یک شبکه وبلاگی به شما داده شده است.
  • بک‌لینک‌های ویجت بد هستند و باید nofollow باشند.
  • بک‌لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت‌های هک شده داده می‌شوند یا در CSS مخفی باشند.
  • بک لینک‌هایی که از دایرکتوری‌های محتوا داده می‌شوند هم بد هستند.
  • بک‌لینک‌هایی که برایشان پولی پرداخت‌شده باشد. رسانه‌های تبلیغاتی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند.
  • لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت
  • لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت

عوامل موثر در کیفیت یک لینک :

  • Anchor text : همان کلمه ای است که به یک سایت دیگر لینک می‌شود.
  • Page Authority : این فاکتور اعتبار صفحه ای است که از آن لینک دریافت نموده اید.
  • Domain Authority : این فاکتور سن دامنه٬ تعداد لینک های ورودی و خروجی سایتی است که از آن لینک دریافت می کنید.این رتبه می‌تواند در مشخص کردن کیفیت یک لینک دست داشته باشد.
  • سایت‌های کشوری : بک لینک از سایتهای داخلی است که تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد.
  • تعداد لینک‌های داخل صفحه : این فاکتور بسیار مهم است و هرچه میزان آن کمتر باشد تاثیر لینک بیشتر است.
  • پیج رنک صفحه: پیج رنک به شکل مستقیم بر روی مقام و رتبه شما تاثیر نمی‌گذارد؛ اما به صورت غیرمستقیم می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • Relations: رابطه‌های بین لینک ‌ها است که لینک‌ها مشخصه‌ای دارند به نام Rel که می‌توان با آن به موتورهای جست و جو گفت که از Link Juice و PR juice ما چیزی برای آن صفحه ببرند یا نه.

 

بک لینک انواع مختلفی دارد ولی دو نوع آن نسبت به بقیه لینک‌های دیگر معروف است شامل:

۱- لینک Follow یا Dofollow

این دسته از لینک ها بسیار مفید است و همین لینک ها منجر به ایجاد بک لینک میشوند. اگر سایتی با سایت دیگری تبادل لینک کند به طور معمول باید بدین گونه باشد که لینک های درج شده Follow باشد. مورد استفاده ی این نوع لینک ها اشاره به صفجات داخلی در خود وب سایت میباشد و یا تبادل لینک.

نکته: لینک فالو برعکس لینک‌های نوفالو است، شما اگر اصلا از اتریبیوت rel استفاده نکنید به شکل پیش‌فرض موتورهای جستجو آن را فالو می‌دانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک مفهوم را دارد.

۲- لینک Nofollow

لینک های Nofollow بهترین روش لینک دادن به صفحات خارجی است زیرا از سایت شما بازدیدی به سایت دیگر فرستاده نمیشود.بدست آوردن بک لینک از این نوع لینک ها غیرممکن است زیرا دستور صادر شده از طرف این نوع لینک ها به موتورهای جستجو به اینصورت است که نباید آدرس ذکر شده را دنبال کرد و این آدرس فقط برای ذکر منبع و موارد این چنینی میباشد.

بقیه لینک های در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد.

انواع لینک از نظر ساختاری

ساختار یک لینک به شکل زیر است و در مقابل اتریبیوت rel می‌تواند مقادیر مختلفی برای مقاصد گوناگون درج کرد:

لینک از نوع Alternate
این لینک برای سایت‌های دو زبانه یا چند زبانه مناسب است، به این معنی است که این لینک ، به آدرسی می‌رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر خواهید دید.

لینک از نوع Author
این نوع لینک برای نویسنده‌ها به کار می‌رود، اگر روی آن کلیک کنید شما را به نویسنده آن مقاله ارجاع می‌دهد.

لینک از نوع Bookmark
این نوع لینک‌ها برای Bookmark (بوک مارک) کردن مناسب است چرا که لینک تغییر نمی‌کند و می‌توانید لینک مقاله را در مرورگر خود ذخیره نمایید یا همان بوک مارک کنید.

لینک از نوع Help
زمانی کاربرد دارد که بخواهید آموزشی از یک صفحه‌ را در صفحه دیگر قرار دهید. وقتی روی این لینک کلیک کنید به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله خواهید رفت.

لینک از نوع License
بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می‌کند.

لینک از نوع next
به معنای این است که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می‌کند.

لینک از نوع Prev
به معنای این است که این لینک شما را به مقاله قبلی هدایت می‌کند برعکس لینک next است.

لینک از نوع Search
به لینکی اشاره می‌کند که شما در آنجا امکان جستجو در بین مقاله‌ها را دارید.

لینک از نوع Tag
اصولا تگ‌های مقاله‌ها را با این نوع لینک به موتورهای جستجو نشان می‌دهند. این لینک‌ها نشان دهنده یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است.

استفاده از بک لینک رایگان:

سایتهای زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما بک لینک رایگان میدهند اما توصیه ما به شما این است که از این سایتها استفاده نکنید. زیرا:

  • نه تنها این بک لینک ها رتبه سایت شما را بالا نمیبرند بلکه احتمال پنالتی شدن یا پایین آوردن رتبه شما نیز وجوددارد.
  • معمولا این سایتها فقط پیج رنک بالایی در گذشته داشته اند و بازدید یا ارزش چندانی ندارند.
  • هرچه تعداد لینکهای خارجی یک صفحه یا سایت بالا برود، ارزش آن سایت  کمتر میشود. با مراجعه به یکی از این سایتها متوجه خواهید شد تنها فردی نیستید که قصد گرفتن بک لینک از این سایتها را دارید و صدها یا هزاران لینک به وسیله افراد دیگر ایجاد شده است.

 

نکته : برای گرفتن لینک از سایتها زیاد عجله نکنید. در صورت رعایت نکردن زمان مورد نیاز، احتمال پنالتی شدن شما زیاد خواهد شد و از نتایج گوگل حذف خواهید شد. ( روزانه یک تا پنج بک لینک باکیفیت کافی است. بزرگترین وبسایتهای ایرانی در طول چند سال فعالیت خود، اکثرا کمتر از 5 هزار بک لینک دارند. تعادل را برقرار کنید و  بیشتر وقت خود را صرف تولید محتوا کنید.

page authority سئو و خرید بک لینک چیست

سئو و بک لینک معیاری است بر ساس امتیاز که از عدد یک تا صد سکو بندی شده‌است و توسط وب سایت moz سئو و خرید بک لینک پیشرفته است که نشان دهنده رتبه یک تارنما در موتورهای جستجو میباشد که ما این فاکتورها را در یک کلمه و واژه می شناسیم ; سئو و خرید بک لینک و یا این که سئو و خرید بک لینک سایت . این امتیاز به وسیله ozscape که یک ربات هوشمند به وسیله تارنما mozاست و همینطور از شمارش تعداد لینکها گردآوری سئو و خرید بک لینک شده است . البته فاکتورهای جزئی دیگری نیز درین امتیاز تاثیر گذار هستند که می بضاعت بعنوان مثال MozRank , MozTrust و . . . را بیان کرد که از توضیح طولانی تر می پرهیزیم .
page authority چیست و تاثیرآن بر سئو و خرید بک لینک

Authority چه گونه شمرده می شود؟

این فاکتور به‌این شکل نظارت می‌شود که یک رتبه بین 0 تا صد بوده و بسته به سکو ای که وبسایت داراست عدد بالاتری خواهد داشت . البته بعلت این که این مرتبه بصورت تصاعدی سئو و خرید بک لینک چک می گردد در شرایطی که وبسایت سئو و خرید بک لینک بخواهد از سکو 30 به 40 برود به مراتب کار نسبتا آسانتری نسبت به سایتی که میخواهد از درجه 70 به 80 برود دارد . در واقع سایتی که از نظر سئو و خرید بک لینک وب سایت در سکو بالاتری جای دارد امتیاز بالاتری نیز خواهد داشت . اما در سئو و خرید بک لینک همیشه شاهد استثنا خوا‌هیم بود و اینجا نیز احتمالا سایتی پیدا کنیم که از نگاه با صرفه سازی وب سایت در مرتبه بالایی باشد اما امتیاز خیر از این وب سایت دریافت نکرده باشد .

مقایسه page authority و domain authority

این دو فاکتور از دید الگوریتمهای مقدار گیری شبیه می‌باشند و فاکتورهای امتیاز دهی در آن به طور کامل مشابه است ولی یک تفاوت دارای اهمیت دارا هستند . Domain authority امتیاز دهی به کل دامنه و پایین دامنه ها را داراست البته page authority تنها تنها یک صفحه از وبسایت را زمینه بررسی قرار میدهد . در موضوع سئو و خرید بک لینک شما باید هر دو فاکتور را مورد باز نگری قرار دهید چون برای کسب سئو و خرید بک لینک وب سایت بهتر تا حد امکان هیچ زمان نباید از فاکتوری چشم پوشی نمائید .

دسته بندی : افزایش فروش سایت