لینک سازی خارجی یا اکسترنال لینک چیست؟

بطور کلی باید بگوییم که لینک سازی یا لینک بیلدینگ خارجی (به انگلیسی External Link Building) به مجموع فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ایجاد یک ساختار محکم از لینک های مرتبط در بیرون یک وب‌سایت انجام می‌شود. این لینک‌ها شامل تمام عنوان لینک هایی ست که به اشکال مختلف به سایت شما سرازیر میشود. اگر لینک سازی خارجی سایت شما توسط شما انجام شود میبایست هدف شما در لینک بیلدینگ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد.

 

پرسشی که در اینجا مطرح میشود این است که لینک های خارجی به چند روش به دست میایند؟ در مقاله آموزش روش های لینک سازی به این پرسش پاسخ داده ایم. اما در اینجا قصد داریم بهترین نوع لینک سازی را برای شما مورد واکاوی قرار دهیم. لینک سازی به روش رپورتاژ اگهی.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

 

رپورتاژ آگهی به نوعی از تبلیغات اطلاق میشود که در قالب یک مقاله معمولی به مخاطب عرضه شود.

این نوع تبلیغات روشی هوشمندانه برای جذب مخاطب و حتی موتور های جستجوست. بدلیل ساختار مقاله ای تبلیغ، قدرت جذب بالایی دارد و میتواند بازدهی خوبی برای سفارش دهنده داشته باشد.

تصور نمائید در یک سایت معتبر مقاله ای مرتبط با محصول شما بصورت کاملا طبعی مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در نقاط مناسب به محصول شما لینک داده شود. چه اعتباری از این بیشتر میتواند موید این باشد که شما در آن محصول قدمی جلوتر از سایر رقبا برنداشته اید؟ چرا گوگل برای این نوع نوشته ها (و لاجرم لینک های داخلی آن) اعتباری قایل نباشد؟ چه الگوریتم مطمئن تری از این روش برای گوگل باقی مانده است؟

ایا گوگل میتواند تمایزی بین لینک های داخلی یک مقاله غیر تبلیغی و یک مقاله خریداری شده قایل شود؟ مسلما پاسخ منفی است.

با توجه به روش های نادرست بوجود آمده برای جذب بک لینک، امروز بیش از هر زمان دیگری موتور های جستجو ( مشخصا پادشاه گوگل) برای رپورتاژ آگهی ها و لینک های داخلی آن اهمیت میدهند.

 

چه زمانی میبایست رپورتاژ آگهی بخریم؟

اجازه بدهید مثالی برای شما بیاوریم. میتوان گفت خرید رپورتاژ نوعی دوپینگ برای سایت شما محسوب میشود. حالا تصور کنید که قرار است بعنوان یک ورزشکار معمولی در مسابقات دو المپیک شرکت کنید آیا با دوپینگ میتوانید شانسی جهت پیروزی داشته باشید؟ مسلما خیر. دوپینگ برای ورزشکارانی تاثیرگذار است که در رقابت نزدیک با هم هستند و برای کسب رتبه اول به مبارزه میپردازند.

زمانی به خرید رپورتاژ آگهی اقدام کنید که سئو داخلی سایت شما تکمیل شده است.

 

در نظر داشته باشید که خرید رپورتاژ زمانی برای شما کارآمد است که در کلمه کلیدی هدف خود جایگاه مناسبی کسب کرده باشید و یا حداقل ایندکس مناسبی از مطالب شما در گوگل ثبت شده باشد.

حتما بخوانید
بهترین تکنیک های یافتن کلمات کلیدی موثر در سئو

بهترین روش نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب

یک رپورتاژ آگهی چگونه میتواند بهترین تاثیر را در سئو سایت سفارش دهنده داشته باشد؟  در نگاه اول این تاثیر در افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مورد استفاده در آگهی ، دیده میشود. چطور میتوانیم به این مهم دست یابیم؟

وقتی برای مقاله خود هزینه می کنید قصد دارید هر ریال آن در طولانی مدت برای شما سود آوری داشته باشد. دست شما به عنوان یک نویسنده رپورتاژ آگهی، بسیار بازتر از افرادی ست که بعنوان اسپمر در سایتها لینک گذاری میکنند. پس از این قابلیت خود نهایت استفاده را ببرید و با نوشتن بهترین نوع رپرتاژ تفاوت خود را به مخاطب و موتور های جستجو دیکته کنید.

نکات مهم در نوشتن یک رپورتاژ اگهی خوب.

در ادامه مهمترین نکاتی که میبایست در هنگام خرید رپورتاژ آگهی مد نظر داشته باشید برای شما می آوریم.

۱- سفارش رپورتاژ آگهی در سایت معتبر و مرتبط

بدیهی است گوگل با الگوریتم های جدید خود بخوبی توانسته سایتها را بر اساس محتوا دسته بندی کند. خرید رپورتاژ آگهی از سایت مرتبط با سایت شما تفاوت زیادی در بازدهی نهایی دارد. برای منظور دقت کافی را به خرج دهید.

۲- ۷۰% محتوای خوب + ۳۰% خلاقیت در معرفی کالا

اگر نوشته شما برای مخاطب مطلب مفیدی نداشته باشد مطمئنا علاقه ای به مطالعه آن مقاله و احیانا کلیک روی لینک های موجود در آن نخواهد داشت.

یک رپورتاژ خوب شامل ۷۰% محتوای خوب و رایگان و ۳۰% خلاقیت در معرفی محصول است. رپورتاژ شما نمیبایست حال و هوای یک آگهی تبلیغاتی داشته باشد. چرا که بیشک ارزش مطالعه خود را از دست میدهد. میبایست در ارائه اطلاعات در رپورتاژ آگهی گشاده دست باشید. تنها تمرکز خود را بر روی لینک های خود نگذارید. بیاد داشته باشید که مخاطب این مقاله را برای محتوای آن مطالعه میکند. پس محتوا در اولویت قرار دارد.

لینک مثال بالا

  محتوای خوب، صد البته ارزش خواندن و به اشتراک گذاشتن بیشتری دارد. نهایتا نیز اعتماد مخاطب را برای خرید محصول معرفی شده به همراه دارد.

 

۲- برای هر رپورتاژ یک متن اختصاصی بنویسید

 

محتوای تکراری در سایت و یا کپی مطالب را گاهی خودمان انجام میدهیم. به صورتی که شما یک مطلب را منتشر می کنید ولی با چند آدرس مختلف در سایت خودتان قرار داده و ..
شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل ندارد و معمولا از طرف ربات های گوگل نادیده گرفته میشود. بسیار دیده ایم که برخی از مدیران سایت ها یک مقاله مشخص را تهیه میکنند و آن را به صورت رپورتاژ در چندین سایت مختلف منتشر میکنند. حتی برخی برای متن رپورتاژ خود از مقالات یا محتوای موجود بر روی سایت خود استفاده میکنند. این یک اشتباه رایج است.

اطلاعاتی بیشتر درباره محتوای تکراری
محتوای تکراری – جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری

در نظر داشته باشید که خرید رپورتاژ به معنی خرید یک صفحه اختصاصی بر روی سایتی دیگر است که به محتوای مورد نظر شما لینک سازی کرده است. با این تعریف بدیهی ست که هرچقدر این صفحه ارزشمندتر باشد و جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کند شانس شما نیز برای کسب جایگاه و اعتبار در کلمه هدف و کلمات کلیدی خریداری شده بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید
5 استراتژی در لینک بیلدینگ برای این که یک لینک ساز حرفه ای شوید!

 

۳- ۳ تا ۵ بک لینک در رپورتاژ

یکی از سوالات رایج این است که چه تعداد بک لینک در رپورتاژ اگهی مناسب است. خیلی از افراد فکر میکنند که هرچقدر لینک های بیشتری در رپورتاژ آگهی درج کنند شانس خود را افزایش داده و در کلمات بیشتری جایگاه کسب میکنند ولی در عمل برعکس این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که قبلا نیز در اینباره صحبت شده است هر صفحه از اینترنت ارزش و اعتبار مشخصی از نظر گوگل دارد (Page Authority) و این اعتبار به اندازه مساوی میان تمام لینک های موجود در آن تقسیم میشود. هرچقدر تعداد لینک های موجود در صفحه رپورتاژ آگهی افزایش یابد اعتبار منتقل شده به هریک از آنها کاهش خواهد یافت.

 

۴- هر صفحه از سایت تنها یک لینک

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید رپورتاژ درج چند لینک با Anchor Text متفاوت به یک صفحه از سایت است. بعنوان مثال در یک متن آگهی سه لینک قرار داده میشود که همگی به صفحه اصلی سایت اشاره دارند ولی هریک با عبارتی مجزا لینک شده اند. با این کار گوگل تنها اولین لینک موجود در صفحه را در نظر میگیرد و بقیه لینک ها بی اثر خواهند شد.

 

همچنین توصیه میشود که رپورتاژ آگهی را برای صفحات داخلی سایت بخرید و نه صفحه اصلی سایت خود.

پیشنهاد میشود لینک سازی در رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت و بر روی کلمات کم رقابت انجام شود. با موفقیت در کلمات جانبی و کسب رتبه مناسب در عبارات حاشیه ای میتواید شانس خود را برای کسب جایگاه در کلمات دشوار و پررقابت افزایش دهید.

 

۵- استفاده از تصاویر در رپورتاژ آگهی

ارزش و اهیمت تصاویر را در سئو همگی میدانیم. قبلا نیز ذکر شده که یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر رتبه بندی نتایج گوگل وجود تصویر و ویدیو در صفحه است. شما میتوانید با قرار دادن تصاویر اختصاصی و مرتبط با متن آگهی ارزش و اعتبار صفحه ایجاد شده را افزایش داده و نتیجه بهتری از خرید رپورتاژ کسب کنید. هرچقدر محتوای صفحه ای که ایجاد میکنید ارزشمندتر باشد اعتبار بیشتری به سایت شما منتقل خواهد کرد.

 

۶- خرید بک لینک برای رپورتاژ آگهی!

به خوبی میدانیم که خرید بک لینک یا تبلیغات متنی میتواند موجب جریمه گوگل برای سایت شما شود ولی میخواهیم ترفند جالبی را برای افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت خود به شما ارائه کنیم. پیشنهاد میشود بعد از خرید رپورتاژ آگهی از همان سایت آگهی دهنده یک بک لینک بخرید و لینک صفحه رپورتاژ را در آن قرار دهید. با این کار لینک سازی داخلی خوبی برای صفحه تبلیغ شما انجام میشود که موجب افزایش اعتبار این صفحه خواهد شد. همچنین میتوانید در سایتهای دیگر این رپورتاژ را با اهمیت نمائید تا نهایتا سود آن به کلمات کلیدی خریداری شده در آن برسد.

 

۷- بررسی اعتبار دامنه و spam score سایت آگهی دهنده

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای افزایش تاثیر رپورتاژ عمر دامنه،‌ اعتبار دامنه و البته spam score سایتی است که از آن رپورتاژ میخرید. روش هایزیاید برای این کار موجود است. قبل از سفارش وضعیت سایت را در ابزارهای آنلاین مانند open site explorer بررسی کنید و از اعتبار سایت هدف مطمئن شوید.

حتما بخوانید
مزایای رپورتاژ آگهی

بطور کلی باید بگوییم که اگر Domain Authority (دامین آتوریتی) این سایت بالاتر از ۳۰ باشد گزینه معمولی خواهد بود و اگر بالاتر از ۴۰ باشد خوب است. بدیهی ست که اگر سایتی پیدا کردید که اعتبار دامنه آن بالاتر از ۵۰ است یک گزینه بسیار ایده آل خواهد بود.

آیا spam score اهمیت دارد؟

جواب :بله حقیقتا اهمیت دارد. ولی نه به آن اندازه ای که در مورد آن اغراق کنیم. حتی بهترین سایت ایران دیجیکالا نیز دارای اسپم اسکور منفی ست.

اسپم اسکور دیجیکالا

spam score دیجیکالا

۸- محتوای رپورتاژ آگهی چه تعداد کلمه باشد؟

وقتی در ایجاد محتوا آزادید بهتر است بهترین استفاده از این امکان را ببرید . خرید رپورتاژ آگهی به شما اجازه میدهد یک صفحه در سایت آگهی دهنده ایجاد کنید و این صفحه باید از نظر محتوایی در سطح بسیار بالایی باشد.

نهایتا برای تهیه متن رپورتاژ خود موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • از لحاظ میزان و تعداد کلمات  بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ کلمه توصیه شده است.
  • استفاده از تگ های h2 در محتوای رپورتاژ آگهی.
  • کلمات لینک شده در رپورتاژ دقیقا عباراتی باشند که میخواهید در آنها جایگاه کسب کنید.
  • استفاده از عبارات طولانی در لینک سازی بجای عبارات عمومی و پرجستجو.
  • در متن جایگزین تصاویر کلمات کلیدی هدف خود را استفاده کنید.
  • محتوای رپورتاژ آگهی شما کاملا اختصاصی و تازه باشد و نه تکراری.
  • از تگ نوفالو در لینک های خود استفاده نکنید.
  • اگر سایت هدف امکان ارسال دیدگاه دارد در این صفحه کامنت گذاری کنید تا ارزش و اعتبار آن افزایش یابد.

الگوریتم پنگوئن

penguin-generic2-ss-1920-800x450

در واقع پنگوئن یک وصله برای هسته اصلی الگوریتم بود که در این ماه بروز شد. پس از پاندا، یکی از الگوریتم‌هایی که توانست بیشترین تاثیر را بر نتایج جست‌وجو بگذارد پنگوئن بود و البته هست. این الگوریتم باعث شد که بسیاری از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که افراد برای بهینه‌سازی و بهبود رتبه سایت‌ها بهره می‌گرفتند، تاثیرشان را از دست بدهند و باعث جریمه شدن برخی از سایت‌ها خاطی شوند.

پنگوئن قبلی در نقش یک فیلتر، وب‌سایت‌هایی که بک‌لینک‌های بی‌کیفیتی داشتند را جریمه (Penalty) می‌کرد و حدودا یک یا دو سال طول می‌کشید تا وب‌سایت جریمه شده، به نتایج بازگردد. این فیلتر هر سال یک بار وب‌سایت‌های جریمه شده را مجددا بررسی می‌کرد و در صورتی که مدیر وب‌سایت مشکلات را رفع کرده بود، از جریمه خارج می‌شد.

اما حال بازی به‌کل عوض شده است؛‌ پنگوئن به صورت Real-Time و زنده نتایج را تحت تاثیر می‌گذارد. اگر امروز بک‌لینک‌های بی‌کیفیت و اسپمی برای خود ایجاد کنید، ممکن است به زودی از نتایج حذف شوید و در صورت حذف آنها، مجددا و بدون این که برای مدت زیادی صبر کنید، به نتایج بازگردید.

تا قبل از این پنگوئن در سطح Domain Level برروی وب‌سایت‌ها تاثیر می‌گذاشت؛ اما حال به سطح Page-level رسیده است و تنها همان صفحه از نتایج جست‌وجو حذف می‌شود نه تمامی سایت. گرچه هنوز گوگل این مسئله را تایید یا رد نکرده‌است، اما طبق معمول فکر می‌کنم که یک چیز نسبی خواهد بود؛ ممکن است تنها همان صفحه حذف شود و ممکن است برروی کل دامنه تاثیر بگذارد.

طبق گفته گوگل:

With this change, Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex a page.

تا چند روز پیش هنوز پنگوئن در تمامی نتایج جست‌وجو اعمال نشده بود اما یکی از کارکنان گوگل اعلام کرد که این الگوریتم برروی تمامی دیتاسنترهای گوگل فعال شده است و حالا برروی تمامی نتایج تاثیر می‌گذارد.

اگر با شیوه‌های معمول رتبه وب‌سایت خود ر افزایش می‌دهید جای نگرانی نیست. اما اگر فکر می‌کنید که بک‌لینک‌های مضرتان بیشتر از بک‌لینک‌های خوبتان است، بهتر است کمی بیشتر برای بهبود آنها وقت بگذارید و تلاش کنید که بک‌لینک‌های مضر را حذف کنید. اگر امروز باعث افت رتبه شما نشود، یک روزی گریبان‌گیر شما خواهند شد.

آپدیت Possum مربوط به نتایج محلی

google-possum2-ss-1920

این آپدیت نتایج محلی را به‌شدت تحت تاثیر قرارداد. طبق گفته‌های Barry Schwartz، نتایجی که حالا کاربران می‌بینند به‌شدت به محلی که آنها و شما به عنوان یک وب‌سایت و کسب‌وکار هستید بستگی دارد. این وابستگی به حدی‌ست که اگر چند چهارراه موقعیت‌تان تغییر کند ممکن است نتایج متفاوتی را ببینید. البته فکر نمی‌کنم این آپدیت آنقدری برای ایران مفید و کارا بوده باشد و یا اصلا کاری انجام داده باشد.

همچنین بخوانید:  ۴۰ باور غلط در سئو که باید همین حالا فراموششان کنید!

اما به هر حال اگر سایت شما تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفته باشد، جریمه نشده است. در واقع این آپدیت کارش جریمه کردن نیست؛ فقط تلاش می‌کند نتایجی که نمایش می‌دهد مرتبط‌تر با چیزی که قبلا بود باشد.

آپدیت مربوط به هسته الگوریتم (Core Search Algo)

یکی دیگر از حدس‌هایی که زده می‌شد این بود که هسته اصلی نتایج جست‌وجو بروز شده است و تاثیرات زیادی بر بازدید ارگانیک سایت‌ها گذاشته است. البته گوگل هنوز توضیح رسمی‌ای در مورد این الگوریتم نداده است که دقیقا برروی چه بخش هایی تاثیر گذاشته است؛ اما قطعا برای ورود فیلتری همچون پنگوئن که در بالا در موردش توضیح دادم، تغییراتی برروی الگوریتم لازم بود.

 

از آنجایی که دیگر گوگل اعلام نمی‌کند که الگوریتم پنگوئن بروز شده است، باید هر لحظه برای آپدیت‌های مخلتف آماده باشیم و تلاش کنیم که وضعیت وب‌سایتمان در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد. از آنجایی که گوگل وارد‌سازی فیلترهایی مثل پنگوئن را آغاز کرده است می‌توان حدس زد که در بازه زمانی یک ساله آینده، الباقی فیلترها را نیز وارد الگوریتم اصلی یا Core algorithm کند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت