اگر تجربه ای در زمینه سئو داشته باشید، قطعا در موقعیتی قرار گرفته‌اید که برای برقراری ارتباط با مشتری، همکار و یا رئیس خود و فهماندن مفهوم کارتان به او تلاش نموده باشید. اما در عین حال، به جای این‌که این افراد، کار شما را بستایند، تنها چیزی که دریافت کرده‌اید نگاه گیج و پر از سوال آن‌ها بود و این امر باعث شده که واقعا تعجب کنید، و با خود بگویید آیا واقعا می‌توانند حتی سئو را تلفظ کنند؟

اصطلاحات سئو بسیاری وجود دارد که ما در جریان مکالمات روزمره خود از آنها استفاده می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های شخصیتی یک سئوکار این است که بتواند در یک زنجیره بازهدایت شده ، پیوندهای شگفت انگیزی را بیابد.

لذا گرچه ممکن است هر کسی کار ما را مورد تقدیر قرار ندهد، اما این بدین دلیل نیست که دیگران به کار ما اهمیت نمی‌دهند بلکه به این دلیل است که آنها قادر به درک آن نیستند. کلید موفقیت در کسب و کار سئو و یافتن امنیت شغلی، این است که بتوانیم یاد بگیریم اهمیت آن‌چه را که انجام می‌دهیم به دیگران تفهیم نماییم. این بدان معنی است که مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش داده و نه تنها “آنچه” و “چگونه”، بلکه همچنین “برای چه” را نیز توضیح دهیم:

  1. فرض کنید که دیگران اصطلاحات کار شما را درک نمی‌کنند

این فقط صنعت سئو نیست که اصطلاحات مخصوص خود را دارد، اکثر رشته ها دارای اصطلاحاتی هستند که افراد خارج از آن رشته، آنها را درک نمی‌کنند. چیزی که من در طول سال‌ها آموختم این است که هرگز فرض نکنید که افراد غیر متخصص با اصطلاحات کاری شما آشنا هستند.

به عنوان مثال، اگر من اهمیت استفاده از تگ کنونیکال (Canonicals)، را توضیح دهم، نه تنها باید توضیح دهم که کنونیکال چیست (در شرایط ساده)، بلکه باید نحوه اصلاح آنها را نیز توضیح دهم.

هنگامی که تمام یا بخشی از کار شما به سئو مربوط می‌شود، قطعا با افرادی در بسیاری از نقش‌های دیگر، به ویژه بازاریابی سروکار خواهید داشت. لذا باید برای آموزش سئو به مخاطبان خود و تعریف برخی از عناصر کلیدی و معیارهای مورد استفاده وقت بگذارید. شما باید ۵ دلیلی را که مشتریان ، آژانس سئو خود را رها می‌کنند بدانید و از آنها اجتناب نمایید و برخی نکات کلیدی را در این مورد بیاموزید.

  1. به مشتریان خود توضیح دهید که چرا بعضی توصیه‌ها یا اقدامات خاص را دنبال می کنید

چرا سئو مهم است

خیلی از کارهایی که ما در حرفه سئو انجام می‌دهیم در هاله‌ای از ابهام نهفته است و برای اکثر مردم قابل مشاهده نیست. بنابراین، مهم است که توضیح دهید چه کاری انجام می‌دهید و چرا این کار باید انجام شود.

بگذارید مثالی بزنم. شاید شما بخواهید از ویژگی اسنیپت (Snippets) در نتایج جست و جو استفاده کنید. در حالی که این کار ممکن است برای شما به نظر بسیار ساده بیاید، ممکن است کسی که با این موتورهای جست و جو سروکار ندارد درک نکند که چرا شما تلاش‌های خود را صرف این کار کرده‌اید. لذا باید برای او توضیح دهید که چگونه این کار به شما اجازه می‌دهد که بیشتر نتایج جست و جوی گوگل را به پیج خود برسانید و لذا بیشتر دیده شوید.

یا بگذارید مثال دیگری بزنم

ممکن است شما صدها خطای خزش را در کنسول گوگل سرچ خود بیابید و اکنون می­خواهید وقت خود را صرف این امر کنید که ببینید آیا می‌توانید هیچکدام از آن پیج‌ها را ریدایرکت کنید. شما می‌دانید که چرا باید این کار را انجام دهید، اما ممکن است دیگران به شما بگویند که این صفحات از بین رفته اند، پس چرا وقت خود را برای آنها تلف می‌کنید؟

به سادگی این موضوع را برای آنها توضیح دهید

برای مثال، توضیح دهید که چگونه ممکن است ترافیکی را که از آن صفحات به دست می‌آمد از دست بدهید. و می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید آن صفحات را بازگردانید.

  1. پیام صحیحی را برای مخاطب مورد نظر تهیه کنید

نحوه ارائه اطلاعات و توضیح تلاش‌های شما به میزان دانش و خصوصیات مخاطبان تان بستگی دارد. کسی که دارای تخصص در فناوری اطلاعات باشد، با جزئیات کار فنی که انجام می‌دهید آشناست، لذا قدر تلاش‌های شما را می‌داند و می‌داند حذف “باگ‌هایی” که در صدد برطرف کردنشان هستید، قابلیت دیده شدن سایت را ارتقا می‌دهند. کسی که دارای تخصص در بازاریابی باشد علاقه مندست که بداند شما چگونه بازدید کنندگان هدف را به سوی وب سایت خود جذب می‌کنید و به ارتقای محتوای بازاریابی پیج شما کمک می‌کند. مدیران اجرایی نیز به بسیاری از جزئیات و تاکتیک‌هایی که شما استفاده می کنید علاقه مند هستند- آنها می‌خواهند بدانند که چگونه سئو بر نتیجه نهایی عملیات شرکت‌تان تأثیر می‌گذارد.

  1. با استفاده از اطلاعات سئو خود، یک داستان بسازید

داستان گویی از طریق اطلاعات سئو یک روش بسیار قدرتمند است، که اغلب قدرتمندتر از ارائه گزارش و اعداد و ارقام عمل می‌کند. مردم ترجیح می‌دهند یک داستان جالب بشوند تا داده‌های خامی که هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارند را مشاهده کنند، زیرا مغز ما برای حفظ و درک داستان‌ها تعبیه شده است.

شما می‌توانید داستانی از کار سئو خود را از طریق گزارش‌های بصری ارائه دهید. در واقع، این بدان معنی است که شما نباید یک خشاب از نمودارها را بدون هیچگونه زمینه ای ارائه دهید و بهتر است که ترکیبی از هر دو را ارائه نمایید و بیشتر، بر روی چند معیار انتقادی تمرکز کنید.

چگونه سئو را به دیگران توضیح دهیم

  1. کار خود را با مستندات لازم پشتیبانی کنید

مستند سازی و ارائه گزارش از کارتان،سبب ایجاد شفافیت در کار شده و کار شما را موثرتر جلوه می‌دهد. بسیاری از کارهایی که سئوکاران انجام می‌دهند، برای سایر افراد غیر قابل مشاهده است ، بنابراین ما باید در مورد آنچه انجام می‌دهیم شواهد لازم را تا جای ممکن ارائه نماییم.

خب بگذارید دقیقتر منظورم را بیان کنم؛ اگر شما تحقیقاتی را بر روی رقیب خود انجام می‌دهید که می‌خواهید از آن برای بهبود وب سایت خود استفاده کنید، سندی را فراهم کنید که یافته‌های تحقیقاتی شما را نشان دهد. آن را بایگانی کرده و به اشتراک بگزارید. البته این فقط یک مثال است. شما می‌توانید صفحات گسترده، اسناد و گزارش‌هایی را ارائه کنید که کارتان را ملموس‌تر می‌سازند.علاوه بر این، یک گزارش ثابت ماهیانه نیز داشته باشید که پیشرفت کار شما را نشان دهد. با این حال، فقط به گزارش خود متکی نباشبد و از اعداد و ارقام کلیدی نیز بهره بجویید.

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگلالگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

الگوریتم پنگوئن توسط گوگل پس از الگوریتم پاندا معرفی گردید و وظیفه ی الگوریتم پنگوئن شناسایی وب سایت های با کیفیت و افزایش رتبه آن ها و در مقابل کاهش رتبه ی وب سایت هایی است که از طریق استفاده از ترفند های سئو کلاه سیاه رتبه کسب کرده اند.

 

در ابتدا تنها نمایش 3.1 درصد سایت ها در موتور جستجوی گوگل تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند اما با گذشت زمان و ارائه بروزرسانی های متعدد ، جامعه ی سئو متوجه ی اهمیت بالای این الگوریتم شدند  و این اهمیت تا به حدی پیش رفت که امروز الگوریتم پنگوئن به بخش بسیار مهمی از الگوریتم های اصلی گوگل تبدیل شده است.

عملکرد الگوریتم پنگوئن :

الگوریتم پنگوئن چه مواردی را بررسی می کند ؟

لینکهای جعلی : همان طور که می دانید دریافت لینک از وب سایت های با کیفیت و محتوای مرتبط با شما یکی از شاخص های مهم سئو می باشد و این امر به قدری حائز اهمیت است که برخی از افراد برای دریافت رتبه بالاتر اقدام به خرید  لینک از وب سایت های دیگر می کنند که این لینک ها را به اطلاح بک لینک می گویند. الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی را که اقدام به خرید و ایجاد بک لینک از وب سایت های نامرتبط می کنند و یا با توجه به عدم وجود محتوا در وب سایت ، سایت های متعددی به آن سایت بک لینک داده اند را شناسایی می کند.

مطلب مرتبط  سئو چیست؟

بازی با کلمات : با توجه به اهمیت بالای وجود محتوا در وب سایت برخی از افراد اقدام به ایجاد محتوای غیر طبیعی با استفاده ی بیش از حد از کلیدواژه ی مدنظر خود می کنند که این موضوع نیز توسط الگوریتم پنگوئن تشخیص داده می شود.

چگونه متوجه برخورد وب سایت خود با الگوریتم پنگوئن شویم ؟ 

ابتدا مهم است تفاوت بین الگوریتم پنگوئن و پنالتی گوگل برای دریافت لینک های غیر طبیعی را بدانیم. به طور خلاصه ، پنگوئن یک فیلتر شاخص گوگل می باشد که عملکرد آن شامل تمامی وب سایت ها می شود  در حالی که پنالتی گوگل تنها برای وب سایتی اتفاق می افتد که گوگل آن وب سایت را به عنوان اسپم شناسایی کند. این پنالی ممکن است نتیجه اعلام وب سایتی با عنوان اسپم توسط کاربران گوگل باشد.

تأثیر الگوریتم پنگوئن بر روی آنالیتیکس سایت

اگر داده ها و گزارشات گوگل آنالیتیکس وب سایت شما کاهش رتبه بندی و یا ترافیک را در تاریخ مربوط به بروز رسانی های الگوریتم پنگوئن نشان می دهد ، پس شما ممکن است تحت تاثیر این فیلتر قرار گرفته باشید . ابتدا اطمینان حاصل کنید که نوسانات ترافیکی به پدیده هایی فصلی مرتبط نباشد (به عنوان مثال، ترافیک یک وب سایت ارائه خدمات عروسی در ماه محرم قطعاً کاهش پیدا می کند) و سپس بررسی کنید که ایا از لینک های جعلی و محتوای غیر طبیعی در وب سایت خود استفاده کرده اید و یا خیر. قطعاً استفاده از موارد ذکر شده وب سایت شما را در مقابل الگوریتم پنگوئن آسیب پذیر می کند.

چگونه از جریمه های الگوریتم  پنگوئن خلاص شویم ؟

برخلاف پنالتی گوگل ، که شما بعد از اینکه وب سایت خود را پاک سازی کردید ، باید یک درخواست تجدیدنظر برای گوگل ارسال کنید، چنین درخواستی برای مجازات الگوریتم پنگوئن وجود ندارد . در عوض، اقدام به رفع مشکلات اغلب در بررسی بعدی ربات گوگل  “بخشش” را به دنبال خواهد داشت . مراحل بهبود شامل موارد زیر است :

  • حذف هر گونه لینک های غیر طبیعی که شما کنترل آنها را داشته اید ، از جمله لینک هایی  که خودتان ساخته اید یا باعث شده است که در وب سایت های شخص ثالث قرار گیرند.
  • رد درخواست لینک های اسپمی که شما کنترلی بر آن ندارید که این موضوع توسط ابزار disavow  وبمستر گوگل انجام می شود.
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت شما برای بهبود بهینه سازی – اطمینان حاصل کنید  که کلمات کلیدی به طور طبیعی به جای روباتیک ، تکراری و غیرمنطقی در صفحات مورد استفاده قرار می گیرند در این حالت حتما باید بین موضوع و کلمات کلیدی ارتباطی وجود داشته باشد.
مطلب مرتبط  5 نکته ی کلیدی در انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

به طور خلاصه می توان گفت پنگوئن برای اصلاح یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد ، سیستم گوگل قبل از این الگوریتم توسط تعداد زیادی از لینک هایی با کیفیت پایین و بازی با کلمات کلیدی فریب می خورد. برای جلوگیری از شناسایی توسط الگوریتم پنگوئن ، هر محتوایی که منتشر می کنید باید روال طبیعی را منعکس کرده و شیوه های کسب درآمد و لینک دهی وب سایت شما باید “امن” باشد.