سه ترس بزرگ در افزایش فروش

در مرحله افزایش فروش ترس هایی وجود دارند باعث کاهش میزان فروش می‌شوند، فروشندگان حرفه‌ای هرروز سعی می‌کنند که این ترس ها را پیدا کنند و آن را بهبود دهند.

سه نوع ترس درفروش وجود دارد که از بهبود دادن به این موارد می‌تواند باعث افزایش فروش بسیاری شود:

۱٫ترس از نه شنیدن: تر از نه شنیدن که یکی از شایع‌ترین ترس‌ها در افزایش فروش است می‌تواند فعالیت هر فروشنده‌ای را کم کند.

پیدا کردن مشتری احتمالی جدید درفروش کار بسیار حیاتی است، هرچقدر که افراد ترس بیشتری داشته باشند سعی می‌کنند که مشتریان احتمالی کمتری را پیدا کنند تا جواب “نه “های کمتری بشوند!!

اگر بتوانیم ترس از نه شنیدن را در خود از بین ببریم به شجاعتی می‌رسیم که باعث می‌شود به مشتریان احتمالی بیشتری پیشنهاد دهیم و افزایش فروش بیشتری داشته باشیم.

یک مورد مهم که در مورد ترس از نه شنیدن باید بدانیم این است، نه شنیدن درفروش بسیار طبیعی است. در روز مشتریان هزاران تبلیغ را می‌بینند و بارها تلفن آن‌ها زنگ می‌خورد و پیشنهاد خرید به آن‌ها می‌دهد به همین خاطر نه شنیدن همیشه وجود دارد و باید با این موضوع کنار آمد.

۲٫ترس از انتقاد:

ترس از انتقاد که بعد از ترس از نه شنیدن بسیار شایع است در بین فروشندگان و افرادی که درفروش فعالیت می‌کند می‌تواند باعث شود تا افزایش فروش کمی را داشته باشیم.

روزبه‌روز سلیقه‌های افراد تغییر می‌کند و محصولی وجود ندارد که بتواند نظر همه مشتریان را جلب کند. محصولی که خیلی زیاد موردتوجه یک مشتری قرار می‌گیرد می‌تواند محصول نامعقول مشتری دیگری باشد.

عمر طبیعی است که مشتریان از محصولی که موردپسندشان قرار نمی‌گیرد انتقاد کنند، این موضوع هم تبدیل به ترس بزرگی در افرادی شده است که محصول خود را می‌خواهند معرفی کنند.

با از بین بردن این ترس می‌توان افزایش فروش خوبی را به وجود آورد، یکی از راه‌های کنار آمدن با این ترس این است که باید این‌طوری فکر کنیم که انتقاد از یک محصول  انتقاد از ما نیست،درصورتی‌که مشتریان از ما انتقاد کنند هیچ‌چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، آن‌ها تنها از شرکت تولیدکننده این محصول یا خدمات انتقاد دارند.

۳٫ترس از روبه‌رو شدن با مشتریان احتمالی:

این ترس که افراد خجول را بسیار ناکارآمد کرده است توانسته افزایش فروش زیادی را از فروشندگان بگیرد.

هر فردی از روبه‌رو شدن با فرد دیگری ممکن است احساس راحتی نداشته باشد. افراد درون‌گرا معمولاً تمایل کمتری با روبه‌رو شدن با مشتریان هستند و این ترس را در بین آن‌ها بیشتر می‌توان یافت.

راه‌کاری که می‌توان برای این ترس ارائه داد این است که در ارتباطات اجتماعی بیشتر توجه باید شود، هرچقدر که مهارت ارتباط اجتماعی خود را افزایش دهیم به همان میزان این ترس کاهش می‌باید.

بهترین تمرین برای این ترس این است که سعی کنید هرروز با ۵نفر که آن‌ها را در خارج از منزل و محیط کار ملاقات می‌کنید ارتباط برقرار کنید ،  برای چند دقیقه مکالمه‌ای را شروع کنید و راجب آب‌وهوا یا وضعیت کسب‌وکارتان صحبت کنید.

نتیجه‌گیری: سه ترس مهم مانع از افزایش فروش می‌شود که شامل : ترس از نه شنیدن ، ترس از انتقاد

، ترس از ارتباط با مشتریان احتمالی است.

افرادی که محصول یا خدماتی برای فروش دارند به میزانی که این ترس در آن‌ها کم است افزایش فروش دارند پس برای افزایش فروش بیشتر این ترس‌ها را در خود از بین ببرید.

افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد

افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد

افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد

در این مقاله  به افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد می‌پردازیم.

شاید  در نگاه اول به این نتیجه برسیم که به‌طورکلی فروش در شغل‌هایی کاربرد دارد که محصولی در فروشگاهی به فروش می‌رسد و در هر شغلی کاربرد نداد.

اما نکته جالب این است که فروش تقریباً در تمام شغل‌ها کاربرد دارد.

مهارت‌های فروش کمک می‌کنند تا راحت‌تر و بهتر فروشندگان نیاز مشتریان خود را پیدا کنند و این اتفاق هم باعث افزایش فروش بسیاری می‌شود.

اکنون سؤالی که من دارم این است که چه شغلی است که مشتری در آن وجود نداشته باشد؟

بعد از خواندن این مقاله متوجه می‌شویم که افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد.

تقریباً در تمام شغل‌های دنیا یک فروشنده و یک مشتری وجود داد و فقط میزان کار آن‌ها متفاوت است!!

فردی که فروشگاه تلویزیون دارد یک فروشنده است زیرا تلویزیون خود را به مشتریان  می‌فروشد.

فردی که خواننده است فروشنده است زیرا موزیک و ترانه خود را به طرفدارانش می‌فروشد.

فردی که مهندس طراح است فروشنده است زیرا ، طرح‌های خود را به کارفرما می‌فروشد.

فردی که کارمند شرکت است ، کار خود را به مدیر شرکت می‌فروشد.

بازیگر فروشنده است زیرا هنر بازیگری خود را به کارگردان  می‌فروشد.

کارگردان فروشنده است زیرا فیلم‌های خود را مخاطبان سینما  می‌فروشد.

همه این شغل‌هایی که در این مقاله “افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد” ذکر شد مشتریانی برای خود دارند و خود نیز فروشنده هستند.

آقای مهران مدیری که یکی از بهترین کارگردان‌های ایران است فروشنده بسیار حرفه‌ای است ، زیرا در هر شرایط می‌داند که مخاطبانش چه طنزهایی را می‌پسندند و سعی می‌کند که نیاز مشتریانش را رسیدگی کند.

در کنار آقای مهران مدیری کارگردان‌های بسیار زیادی هستند که استاندارد بالایی دارند اما چون  بدون توجه به سلیقه و نیاز مخاطبان در آن شرایط فیلم درست کردند فیلم آن‌ها پرفروش نشده است درحالی‌که کارگردان‌های بسیار خوبی بوده‌اند.

اگر تمام فروشنده‌هایی که در این مقاله ” افزایش فروش در چه شغل‌هایی کاربرد دارد” ذکر شد بتوانند به‌خوبی نیاز مخاطب و طرفدارهای خودشان را به دست بیاورند چقدر می‌توانند موفق‌تر باشند؟

درک نیاز مشتری یکی از تکنیک‌های فروش است ، تکنیک‌های بسیار زیاده دیگری وجود دارد که می‌تواند برای تمام این گروه از عزیزان کاربرد داشته باشد.

می‌توان گفت که تکنیک‌های فروش در تمام شغل‌های جهان کاربرد دارد و هرکسی که موفق است نیز فروشنده خوبی بوده است و خواسته یا ناخواسته فروش

نده خوبی است .

اکنون شما در هرجایی  و هر شغلی که هستید نیز مشتریان منحصربه‌فرد خود رادارید و فروشنده هستید.

هرچقدر که مهارت‌های فروش بیشتری را یاد بگیرید و آن‌ها را اجرا کنید می‌توانید موفقیت بیشتری به دست بیاورید.

موفقیت‌هایی که از مهارت‌های فروش به دست میایند می‌توانند هم مالی باشند و هم معنوی.

پرفروش بودن فیلم‌های آقای مهران مدیری فقط جنبه مالی نداشته است و این رکورد بسیار جنبه معنوی هم برای ایشان داشته است.

نتیجه‌گیری:

هر فردی در هر جای دنیا فروشنده است و مشتریان منحصربه‌فرد خود را داد، با یادگیری مهارت‌های فروش می‌تواند موفقیت‌های مالی و معنوی بیشتری را به دست بیاورد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت