بدست آوردن وفاداری مشتریان در کسب و کار اینترنتی

بدست آوردن وفاداری مشتریان در کسب و کار اینترنتی یکی از مقوله های مهم موفقیت در کسب و کار اینترنتی است که برای جذب مشتریان وفادار لازم و ضروری است.

وفادار کردن مشتریان به کسب و کار اینترنتی تان بستگی به ارائه خدمات و محصولات اثر بخش و مفید شما دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید یادتان باشد بدست آوردن وفاداری مشتریان در کسب و کار اینترنتی کار بسیار سهل و غیر ممکنی نیست بلکه کاری ساده و بسیار راحت است که باید به نکات مهم در بدست آوردن وفاداری مشتریان توجه زیادی داشته باشید و تکنیک های مهم در بدست آوردن وفاداری مشتریان کسب و کار اینترنتی را در سایت تان رعایت کنید.

طبق بررسی های انجام شده بیش از ۵۰ پنجاه درصد مشتریان کسب و کارهای اینترنتی حاضر هستند ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه بیشتری در جهت بدست آوردن نام تجاری پرذاخت کنند و این کار قبل از اینکه به نام تجاری دیگری روی بیاورند صورت می گیرد و یادتان باشد بدست آوردن وفاداری در مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در بعضی کسب و کارهای اینترنتی افزایش ۵ پنج درصدی در وفا داری مشتریان باعث شده ۹۵ درصد سود آوری برای آن کسب و کار اینترنتی به همراه داشته باشد.

ویژگی های مشتریان وفا دار در کسب و کار اینترنتی

۱ – مشتریان وفا دار برند های تجاری دیگر را هرگز استفاده نمی کنند.

۲ – مشتریان وفا دار فقط محصولات و خدمات نام تجاری شما را می خواهند.

۳ – مشتریان وفادار نام تجاری شما را به دیگران پیشنهاد می دهند.

۴ – مشتریان وفادار برای نام تجاری شما حاضرند مبلغ زیادی را حتی پرداخت کنند.

۵ – مشتریان حاضرند زمان بیشتری را برای نام تجاری شما صرف کنند.

بدست آوردن وفاداری مشتریان در کسب و کار اینترنتی بستگی به نوع محصولات و خدماتی دارد که شما در وب سایت تان به مشتریان ارائه می کنید اگر کسب و کارهای اینترنتی موفق رقیب را بررسی کنید متوجه می شوید که نوع ارائه خدمات و محصولات آنها چگونه است و اگر روش های خودتان را در ارائه محصولات و خدمات به مشتریان در کسب و کار اینترنتی تان عوض کنید شاهد نتایج خیلی خوبی در بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان خواهید بود و یادتان باشد قبل از اینکه روش های ارائه خدمات و محصولات تان را عوض کنید باید در این زمینه تحقیق کنید و تعدادی از کسب و کارهای موفق و پولساز را بررسی کنید و روش های مثبت و اثر بخش آنها را در ارائه محصولات و خدمات برای خودتان انتخاب کنید و بر کیفیت آن بیفزاید.

 روش های بدست آوردن وفاداری مشتریان در کسب و کار اینترنتی

۱ – ارائه خدمات و محصولات متناسب با رفع نیازهای مشتریان در کسب و کار اینترنتی تان.

۲ – نوشتن مقالات آموزشی مفید و اثر بخش برای کاربران.

۳ – ارتباط مدام و صمیمانه با کاربران سایت کسب و کار اینترنتی

۴ – اطلاع رسانی به کاربران برای زمان انتشار مقالات وب سایت

۵ – اطلاع به کاربران قبل از انتشار محصولا و خدمات جدید در وب سایت

۶ – پاسخ گویی سریع و مناسب به سوالات و نظرات کاربران سایت

۷ – در فرآیند های نوشتن مقالات و ارتباط با کاربران صمیمانه با کاربران تان در ارتباط باشید.

۸ – ارائه کد تخفیف ویژه فروش محصولات و خدمات سایت کسب و کار اینترنتی تان

مهم نیست که یک فروشگاه کوچک روی یک بازارچه اینترنتی هستید یا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ، واقعیت تغییرناپذیر این است که موتور محرکه فروش فروشگاه شما ترافیک آنلاین است. یافتن راه هایی برای افزایش ترافیک ممکن است وقتگیر و مشکل باشد. در این راستا در ادامه شش روشی که می توان برای افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین از آن استفاده کرد آورده شده است.

۱- برای افزایش ترافیک طبیعی وبلاگ جذاب و ارزشمند ایجاد کنید

همانطور که می دانید محتوا تبدیل به روش جدید بازاریابی موتورهای جستجو شده است. تخمین زده شده که ۸۰ درصد از شرکت ها از گونه ای از استراتژی محتوا استفاده می کنند اما فقط ۳۲ درصد از آنها معتقدند استراتژی آنها موثر است. حقیقت این است که بازاریابی محتوا به سختی قابل درک و مدیریت است. وبلاگ ها و محتوای روی وب به نظر ساده می رسند: یک وبلاگ بسازید، یک تصویر ارسال کنید و الگویی را برای ارسال محتوا در نظر بگیرید. اما به این سادگی ها هم نیست. شرکت ها برای رسیدن به نتایج دلخواهشان باید محتوایی هدفمند و باکیفیت ایجاد کنند.

یکی از رازهای بازاریابی محتوا این است که مشتری محور باشد. از مشتری‌هایتان بپرسید چرا برند شما به دیگران ترجیح داده اند، برند شما برای آنها چه مفهومی دارد و برند شما چه نوع احساسی در آنها ایجاد می کند. به این فکر کنید که برای مشتری شما تولید چه محتوایی می تواند ارزشمند باشد. با تولید محتوای مفید و کار‌آمد برای مشتری افزایش ترافیک طبیعی را تجربه کنید.

۲- ویدیوهایی از محصولاتتان تولید و منتشر کنید

بارها قصد داشتم که لباسهایم را به صورت آنلاین بخرم اما از آنجایی که نمی توانستم تصور کنم که با آنها چطور به نظر می رسن منصرف شده ام. ویدیو یک ابزار قدرتمند فروش است که اطلاعات درست را در زمان درست در اختیار مشتری قرار می دهد. بعنوان مثال اگر نگاهی وبسایت ۶pm.com بیاندازید می بینید که تقریبا همه محصولات کفش آنها یک ویدیوی اختصاصی دارند که نشان می دهد محصول در پای یک شخص واقعی چطور به نظر می رسد و در مورد جزئیات کفش بطور کامل توضیح داده می شود.

برای انتشار ویدیو روی فروشگاه آنلاینتان دو راه دارید. اول اینکه میزبانی ویدیو را وب سایت خودتان بر عهده داشته باشد. با اینکار فروشگاه شما در میان وب سایت های حاوی ویدیو نیز در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. راه دوم این است که از وب سایت های دیگری مثل آپارات یا یوتیوب برای بارگذاری ویدیوها استفاده کنید. مزیت اینکار این است که ویدیو روی سرورهای آنها میزبانی شده و در زمان بارگذاری صفحات شما تاثیری نخواهد داشت.

۳- چند نام دامنه که خطای تایپی از نام دامنه اصلی شما هستند را خریداری کنید

این استراتژی را اغلب کسب و کارهای آنلاین دست کم می گیرند. اغلب شرکت ها بر خرید انواع مختلف دامنه ها مثل .org یا .net تمرکز دارند اما خطاهای تایپی را در نظر نمی گیرند. بعنوان مثال digikala.com، نام دامنه dijikala.ir را نیز در اختیار دارد. برای نام های دامنه ای که امکان خطای تایپی بیشتری دارند تعداد این نام ها بیشتر نیز خواهد بود. با رزرو کردن این نام های اشتباه، هیچ مراجعه کننده ای را از دست نمی دهید.

 

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ استراتژی اصلی برای قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی

۴- برگزاری کمپین های رسانه اجتماعی هدفمند

بدون شک باید از رسانه‌های اجتماعی بهره برد اما در اجرای آن معمولا ضعیف عمل می شود. به یک نکته باید توجه کرد و آن این است که کمپین های اجتماعی نباید با هدف افزایش فروش اجرا شوند بلکه هدف آنها باید افزایش آگاهی از برند و تعامل با آن باشد.

رسانه‌های اجتماعی فرصتی برای برندهای فروشگاه های آنلاین هستند تا با مشتری هایشان در تعامل باشند. از سوال پرسیدن، نگران بودن و توجه صادقانه به طرفدارانتان خجالت نکشید. وقتی مشتری ها بدانند که برای شما مهم هستند، آنها نیز به شما اهمیت می دهند.

با این‌حال علاوه بر تعامل با مشری ها، قطعا بر حجم ترافیک شما نیز تاثیر خواهند داشت. گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت‌ها و صفحات آنها به ویژگی‌های اجتماعی نیز توجه می کند. ایجاد یک کامیونیتی قوی که با پست های شما تعامل داشته باشد احتمال اینکه پست های وبلاگ یا صفحات محصولات شما رتبه بالاتری در موتور جستجوی گوگل بگیرد را افزایش می دهد. در نتیجه ترافیک بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد.

۵- از ابزارها و اپلیکیشن های مختلف برای معرفی محصول خود استفاده کنید

هر روز ابزارهای جدیدی روانه بازار می شود که می تواند به شما در پیشرفت فروشگاه ه آنلاینتان کمک کند. یکی از این ابزارها که می تواند به فروش شما کمک زیادی کند ابزاری است که حساب اینستاگرام شما را به یک فروشگاه تبدیل می کند. چنین ابزارهایی به روشهای مختلف اجازه می دهند که کاربر از طریق حساب اینستاگرام خود با تگ یا لایک کردن تصویر محصول، لینک خرید محصول شما را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کند.

۶- کاربران را ترغیب کنید تا راجع به محصولات نظر بدهند

در حال حاضر، بسیاری از فروشگاه های آنلاین قابلیت دریافت نظر کاربر را دارند، با این حال بسیاری از آنها این استراتژی را پیگیری نمی کنند. جالب است که بدانید:

۸۸ درصد از مشتری ها به نظرات آنلاین بیش از توصیه های شخصی اعتماد می کنند.

این مساله بر جذب ترافیک هم تاثیر دارد. اول اینکه نظرات کاربران محتوایی مرتبط و منحصر به فرد است. دوم اینکه نظرات کاربران صفحات استاتیک را همچنان تازه نگه می دارد و موتورهای جستجو نیز عاشق صفحاتی هستند که بطور مداوم با محتوای جدید به روز می شوند. سوم اینکه افرادی که برای درج نظر وقت می گذارند معمولا کسانی هستند که تجربه خود را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. نظرات کاربران به صفحات محصولات شانس رتبه بالاتر و همچنین تعامل اجتماعی بیشتر می بخشند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت