روش هایی برای بازاریابی محتوایی

تولید محتوا در زمانی که بودجه ی زیادی برای آن در نظر گرفته اید مسلما ساده است! و تولید محتوای مناسب برای مخاطبانتان ، با داشتن محدودیت در بودجه کاری سخت است.

آن چه که من می دانم این است که کسب و کار های کوچک با محدودیت منابع و مجموعه ای از چالش ها رو به رو هستند ، اما با این حال کسب و کارهای کوچک زیادی را می شناسم که در زمینه ی بازاریابی محتوایی موفق عمل کرده اند.

همچنین بخوانید:بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کار

در این مقاله سعی دارم شما را با ۱۳ روش برای انجام بازاریابی محتوایی با بودجه های مختلف و محدود آشنا کنم.

صندوق ارسال ایمیل تان را به پست وبلاگ تبدیل کنید ، به این معنا که دنبال ایمیل هایی بگردید که در قالب پاسخ به سوالات متداول مشتریان و یا فروشندگان باشند و آن ها را پست کنید.
همه ی ارائه های در قالب PowerPoint تان را به پست های Slide Share تبدیل کنید و آن ها را به صورت یک پست وبلاگ خلاصه به اشتراک بگذارید.

روش هایی برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا
پست های Slide Share مدیران تان و نیز یادداشت هایی را که از سخنرانی هایشان در اختیار دارید به مقاله تبدیل کنید.
هر کلیپ ویدیویی را که تاکنون شرکت تان تولید نموده است را به پست های وبلاگ تبدیل کرده و آن ها را منتشر کنید ، برای راهنمایی بیشتر در مورد ضبط ویدیو های ساده و مناسب حتی با تلفن همراهتان به Wistia مراجعه کنید.

ساده ترین سوالاتی را که ممکن است برای عنوان مطلب تان پیش بیاید پاسخ دهید.
لیستی از بهترین افرادی را تهیه کنید که دنبال کردن مطالب شان (در وب سایت یا صفحات شبکه اجتماعی شان) می تواند به تهیه ی محتوای مناسب برای وب سایتتان کمک کند.
لیستی از یک سری منابع مناسب برای تهیه ی محتوا مورد نظرتان تهیه کنید.
مردم عاشق لیست ها ، آمار و به طور کلی حقایق هستند. یک شمای کلی از خدمات و پشتیبانی های شرکت تان را به صورت یک لیست ، اینفوگرافی ، آمار و… درآورید.
اتفاقات و تغییرات مهم شرکت تان را اطلاع رسانی کنید.
درباره ی یک سری مهارت ها و ابزار ها که از آن ها برای پیشرفت کارتان استفاده می کنید و این مهارت ها شما را از بقیه ی رقبایتان متمایز می کند ، مقاله بنویسید.
مقالاتی که به افزایش بهره وری بخش های مختلف کسب و کار مشتری تان کمک می کند معمولا جزو پرطرفدارترین مقالات در دنیای وب است.
یک کتاب الکترونیکی (eBook) که در آن متونی تاثیر گذار از جاه طلبی ها ، چالش ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تان قرار دارد تهیه و در وب سایت تان قرار دهید.
وب سایت های شرکت های دیگر را ببینید و از تم کلی آن ها برای طراحی و درج اینفوگرافی های مناسب کسب و کارتان ایده بگیرید. هرگز از تاثیر اینفوگرافی ها غافل نشوید.
مشتریان و تیم های فروش منابع بسیار مناسبی برای تولید محتوای مناسب هستند.
یک بخش پرسش و پاسخ در وب سایتتان ایجاد کنید و از آن ها بخواهید تا در آن ، سوالات خود را مطرح کنند و شما هم پاسخ آن ها را در FAQ ساخته شده درج نمایید.

روش هایی برای بازاریابی محتوایی کم هزینه

روش هایی برای بازاریابی محتوایی

تولید محتوا در زمانی که بودجه ی زیادی برای آن در نظر گرفته اید مسلما ساده است! و تولید محتوای مناسب برای مخاطبانتان ، با داشتن محدودیت در بودجه کاری سخت است.

آن چه که من می دانم این است که کسب و کار های کوچک با محدودیت منابع و مجموعه ای از چالش ها رو به رو هستند ، اما با این حال کسب و کارهای کوچک زیادی را می شناسم که در زمینه ی بازاریابی محتوایی موفق عمل کرده اند.

همچنین بخوانید:بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کار

در این مقاله سعی دارم شما را با ۱۳ روش برای انجام بازاریابی محتوایی با بودجه های مختلف و محدود آشنا کنم.

صندوق ارسال ایمیل تان را به پست وبلاگ تبدیل کنید ، به این معنا که دنبال ایمیل هایی بگردید که در قالب پاسخ به سوالات متداول مشتریان و یا فروشندگان باشند و آن ها را پست کنید.
همه ی ارائه های در قالب PowerPoint تان را به پست های Slide Share تبدیل کنید و آن ها را به صورت یک پست وبلاگ خلاصه به اشتراک بگذارید.

روش هایی برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا
پست های Slide Share مدیران تان و نیز یادداشت هایی را که از سخنرانی هایشان در اختیار دارید به مقاله تبدیل کنید.
هر کلیپ ویدیویی را که تاکنون شرکت تان تولید نموده است را به پست های وبلاگ تبدیل کرده و آن ها را منتشر کنید ، برای راهنمایی بیشتر در مورد ضبط ویدیو های ساده و مناسب حتی با تلفن همراهتان به Wistia مراجعه کنید.

ساده ترین سوالاتی را که ممکن است برای عنوان مطلب تان پیش بیاید پاسخ دهید.
لیستی از بهترین افرادی را تهیه کنید که دنبال کردن مطالب شان (در وب سایت یا صفحات شبکه اجتماعی شان) می تواند به تهیه ی محتوای مناسب برای وب سایتتان کمک کند.
لیستی از یک سری منابع مناسب برای تهیه ی محتوا مورد نظرتان تهیه کنید.
مردم عاشق لیست ها ، آمار و به طور کلی حقایق هستند. یک شمای کلی از خدمات و پشتیبانی های شرکت تان را به صورت یک لیست ، اینفوگرافی ، آمار و… درآورید.
اتفاقات و تغییرات مهم شرکت تان را اطلاع رسانی کنید.
درباره ی یک سری مهارت ها و ابزار ها که از آن ها برای پیشرفت کارتان استفاده می کنید و این مهارت ها شما را از بقیه ی رقبایتان متمایز می کند ، مقاله بنویسید.
مقالاتی که به افزایش بهره وری بخش های مختلف کسب و کار مشتری تان کمک می کند معمولا جزو پرطرفدارترین مقالات در دنیای وب است.
یک کتاب الکترونیکی (eBook) که در آن متونی تاثیر گذار از جاه طلبی ها ، چالش ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تان قرار دارد تهیه و در وب سایت تان قرار دهید.
وب سایت های شرکت های دیگر را ببینید و از تم کلی آن ها برای طراحی و درج اینفوگرافی های مناسب کسب و کارتان ایده بگیرید. هرگز از تاثیر اینفوگرافی ها غافل نشوید.
مشتریان و تیم های فروش منابع بسیار مناسبی برای تولید محتوای مناسب هستند.
یک بخش پرسش و پاسخ در وب سایتتان ایجاد کنید و از آن ها بخواهید تا در آن ، سوالات خود را مطرح کنند و شما هم پاسخ آن ها را در FAQ ساخته شده درج نمایید.

بک لینک چیست؟ و اهمیت بک لینک در سئو

بک لینک به پیوندهایی گفته میشود که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما متصل می شود. مثلا هنگامی که از وب سایت خود به وب سایتی دیگر پیوند میدهید، سایت مقصد از وب سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک ها یکی از موارد ارزشمند در سئو هستند که می توان گفت اگر وب سایتتان بک لینک هایی به تعداد مناسب دریافت کند و در کنار آن محتوایی بهینه از نظر سئو داشته باشد ، استعداد افزایش رتبه در نتایج جست وجو را خواهد داشت.

برای روشن تر شدن اهمیت بک لینک در سئو فرض کنید شما در یک جلسه ی کاری صحبتی می کنید و ۱۰ نفر حرفتان را تایید می کند. بعد از شما شخصی دیگر شروع به صحبت می کند و ۴ نفر حرفش را تایید می کنند. حال اطرافیانتان ارزش حرف کدامتان را بیشتر می داند؟ قطعا شما! بک لینک هم همین طور است ، وقتی یک وب سایت ، لینک شما را در صفحه اش قرار می دهد ، این کار به معنی تایید حرف شما و وب سایت شماست ، یعنی بک لینک بیشتر برابر است با تایید بیشتر از وب سایت های بیشتر.

همچنین بخوانید: محتوا چه اهمیتی در سئو دارد؟

آیا خرید بک لینک کار درستی ست؟

اگر به فکر این هستید که با خریداری بک لینک در وب سایت های با پیج رنک بالا می توانید رتبه بهتری را در نتایج جست و جو بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل (به خصوص بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن) به راحتی وب سایت هایی را که برای کسب رنک بالاتر در نتایج جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی کرده و رتبه ی آن ها را کاهش می دهد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر می خواهید در وب سایت های پر بازدید دیگران تبلیغ کنید (مثل هزاران تبلیغی که در وب سایت های پرطرفدار می بینید)، با No follow کردن لینک با چنین مشکلی دیگر مواجه نخواهید شد.شاید سوال کنید که اگر بک لینک نخریم پس چطور می توانیم به سایتمان بک لینک دریافت کنیم و رتبه بالاتری را در نتایج جست وجو کسب کنیم؟ جواب اینست که شما باید بک لینکها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و با ارزش تولید کنید تا کاربران علاقه مند شوند در سایتها و وبلاگهای خود لینکهای شما را قرار دهند. همچنین از شبکه های اجتماعی نیز میتوانید برای ساختن لینک سالم استفاده نمایید.

اهمیت بک لینک در سئو ، back link چیست؟ ، بک لینک چیست؟

اشتباهات رایج در مورد بک لینک:

بک لینک دیگر اهمیت خود را از دست داده است!
برخی از سئو کاران معتقند که بک لینک دیگر اهمیت خود را از دست داده و مهم ترین اقدام در سئو بهینه سازی محتوای وب سایت است.
بحث این جاست که اگر بک لینک گرفته شده ، از وب سایت مرتبطی باشد و یک سری اصول آن رعایت شده باشد هم چنان یکی از قدرتمند ترین اقدامات برای سئوی سایت است.

بک لینک No Follow ارزشی ندارد
بک لینک No Follow که به صورت قرار دادن نظرات در پست های وب سایت های دیگران، درج مطالب در فروم ها و … ایجاد می شود برخلاف تصور برخی افراد در سئو وب سایت تاثیر خواهند داشت که مکملی در کنار بک لینک Do Follow خواهد بود.

تنها لینک Do Follow اثرگذار است
برخی افراد فقط به دنبال درج لینک های Do Follow می باشند اما باید این را بدانند قرار دادن بک لینک های Do Follow به تنهایی و بدون قرار دادن لینک No Follow شاید حتی برای سئو سایت مضر هم باشد بنابر این قرار دادن بک لینک های Do Follow را در کنار No Follow در فرایند انجام سئو سایت خود قرار دهید.

همچنین بخوانید:تاثیر همکاری با آژانس های بازاریابی ، نقش آژانس بازاریابی در توسعه کسب و کار

بک لینک های مناسب:

سعی کنید از سایت هایی با پیج رنک ۳ و یا بالا تر لینک بگیرید .
سعی کنید از وب سایت های مرتبط با موضوع وب سایت خودتان لینک بگیرید .
کلمه کلیدی وب سایت خود را همراه با اسم سایت لینک کنید . (کلمه ای که در کل موضوع وب سایت شما را توصیف کند مثلا آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین_برلند.)
لینک های ثابت یا دراز مدت بگیرید تا گوگل متوجه خریداری لینک (لینک ساختگی) شما نشود!
سعی کنید بخش های مختلف وب سایت را لینک کنید به خصوص هنگامی که در جایی کامنت می گذارید

دسته بندی : افزایش فروش سایت