۵ روش بازاریابی موثر

بازاریابی این روز ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است زیرا با زیاد شدن تعداد رقبا احتمال خرید ماننده قبل نیست و کمتر شده است.

۱٫ بازاریابی اینترنتی:

مجموع فعالیت هایی که در این نوع بازاریابی انجام میشود مربوط به دنیای اینترنت وب ها میشود.
در بازاریابی اینترنتبی هدف این است که فعالیت های یک سایت مورد توجه قرار بگیرد و علاقه مندان بیشتری را جذب کند
معمولا روال به این صورت است که با یک تبلیغ آنها را به سایت میاورند تا عضو سایت شوند و به مرور به آنها محصول میفروشند

۲٫ بازاریابی مقاله

بازاریابی مقاله ای یکی از روش هایی است که میتواند تعداد بازدید های یک سایت را افزایش دهد. ویژگی این روش این است که رایگان است برخلاف روش های دیگری که هزینه ی زیادی را صرف میکنند.
در این نوع روش شما مقاله ای را در مورد یک تخصص مینویسید که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و به میزان توجه مخاطبان سایت شما ارزش بیشتری پیدا میکند و بازدید سایت شما بیشتر میشود
برای نگارش مقالات میتوانید با نگاهی به افرادی که بازار هدف شما هستند به این نکات توجه کنید:
ترس، مشکل، رویا: اگر این سه مورد را در مشتریان خود پیدا کنید و در آن متمرکز شوید میتوانید مقالات کاربردی را بنویسید
بازاریابی سبز
این

۳٫ بازاریابی عصبی:

بازاریابی عصبی که یکی از موثر ترین روش های بازاریابی است باز خورد خیلی بالایی دارد. در این نوع روش به منطق در خرید مشتریان کمتر توجه میوشد و بیشتر به این موضوع توجه میشود که مشتری چگونه راحت است برای خرید یک محصول یا خدمات.
به ارقام خیلی کم توجه میشود و بیشتر به احساسات مشتری دقت کرده میشود در این نوع روش بازاریابی.
در این روش به انواع حس های مشتری توجه کرده میشود مثل بینایی، شنوایی ، چشایی و لامسه و به این صورت است که هر چه بیشتر به این موارد دقت شود تاثیر بیشتری در فروش دارد.

۴٫ بازاریابی مستقیم

بازایابی مستقیم یکی از روش های بصرفه است که میتوان از آن به خوبی استفاده کرد. در این نوع بازاریابی شما میتوانید یک فرد را مورد نظر قرار دهید که محصولی را به او بفروشید یا او را قانع کنید که بیاید و از شما محصولی را خریداری کند
برای این کار میتوانید نامه ای را تهیه کنید و در آن مشخصات فرد را بنویسید و از او بخواهید که به شما سر بزند .

۵٫ بازاریابی دهان به دهان

این نوع بازاریابی را میتوان بهترین نوع بازاریابی دانست که مهمترین علت آن بدون هزینه بودن آن است. در این روش مشتری که از محصول و خدمات شما راضی است تعریف شما را پیش دوستان و آشنایان خود میکند و این موضوع باعث تکرار این فرایند میشود

راهکار هایی برای افزایش فروش

  1. .پیش‌داوری نکنید.

نکته جالب در برخورد اول با مشتری احتمالی این است که مغز ما خیلی زود آن فرد را مورد قضاوت قرار می‌دهد، تا سعی نکند تلاش زیادی برای ترغیب کردن به خرید کند.

این اتفاق در خیلی از فروشنده‌ها رخ می‌دهد، می‌توان گفت کمتر فروشنده‌ای است که هنگام ورود مشتری به فروشگاه یا دفتر خود زود قضاوت نکند.

بعدازاین که مورد قضاوت قرار می‌دهند به این نتیجه میرسند مشتری احتمالی خریدار واقعی نیست و اینکه برای این فروش تلاش نکنند خیلی بهتر است، اشتباه از همین‌جا شروع می‌شود.

شاید مشتری علاقه یا تصمیم خرید از ما را نداشته باشد این موضوع بسیار طبیعی است اما این فروشنده است که با مهارت خود باید حس نیاز ایجاد کند در مشتری تا تصمیم به خرید بگیرد و درنهایت هم افزایش فروش داشته باشد.

  1. محدودیت ایجاد کردن:

امروزه با زیادشدن محصولات موردنیاز افراد مشتری‌های با خود این فکر را می‌کنند که همیشه این محصولات در دسترس هستند و زمان دیگری را برای خرید انتخاب می‌کنند، یا فکر می‌کنند حتماً جای دیگری باقیمت مناسب‌تری می‌توانند این محصول را تهیه کنند.

مهارت یک فروشنده خوب است که تأکید کند این محصول به مدت‌زمان محدودی قابل‌خرید است و یا این مدل دیگر تولید نمی‌شود یا با این قیمت دیگر به فروش نمی‌رسد، ایجاد محدودیت یکی از راه‌های پرکاربرد برای افزایش فروش است که کمتر کسی است که با این تکنیک فروش ترغیب به خرید نشده باشد، هرچه قیمت محصول بالاتر باشد محدودیت بیشتری را نیازمند است.

  1. با تماس یا پیامی مشتریان قدیمی خود را دعوت کنید از محل کار شما دیدن فرمایند:

در هر کسب‌وکاری پیش میاید که مخاطبان آن مجموعه پس از مدتی انگیزه‌ای به خرید از آن‌ها را نداشته باشد و حتی آن‌ها را فراموش کند. زیاد پیش میاید که به خاطر یک دلخوری یا موضوعی این چنینی تصمیم بگیرند مدتی به آن مجموعه سر نزنند. نکته مهم این است که اگر به این مشتریان رسیدگی نشود احتمال خرید آن‌ها روزبه‌روز کم می‌شود.

با تماس یا پیامک از هر رسانه‌ای می‌توانید آن‌ها را دعوت کنید از فروشگاه یا دفتر شما دیدن فرمایند و یک شرایط خوبی برای خرید آن‌ها مثل: تخفیف،هدیه، … قرار دهید تا یخ بین شما و آن‌ها شکسته شود تا فروش اتفاق بیفتند. این کار می‌تواند افزایش خوبی را برای شما به ارغوان آورد.

  1. مشتریان احتمالی جدید تعیین کنید.

  2. توجه زیاد به مشتریان ناراضی که خرید نمی‌کنند.

در هر کسب‌وکاری تعداد افرادی هستند که هیچ‌وقت حاضر به خرید از آن مجموعه نمی‌شوند و این موضوع بسیار طبیعی است. خیلی از مدیران راهکاری که در پیش می‌گیرند این است که تلاشی  برای این افراد نکنند و تمرکز خود را برای مشتریانی که حاضر به خرید می‌شوند بزارند. اما راهکار مناسب برای افزایش فروش این است که برنامه مناسبی برای دریافت علت این پاسخ که چرا این افراد حاضر به خرید از ما نمی‌شوند بریزیم تا علت آن را پیدا کنیم سپس شرایط خاصی در نظر بگیریم تا این افراد حاضر به خرید از ما شوند.

نکته جالب این است که افراد ناراضی که حاضر به خرید می‌شوند می‌توانند مشتریان وفاداری شوند که افزایش فروش خوبی برای یک مجموعه دارد.

  1. مهارت پرسنل خود را به‌روز کنید:

در خیلی از مواقع محصولات و خدمات را مخاطبان از مدیر یک مجموعه خریداری نمی‌کنند بلکه از پرسنل آن مجموعه خریداری مکنند پس مهارت‌های پرسنل ها بسیار پراهمیت است. اما نکته مهم این است که درفروش و بازاریابی اگر به‌روز نبودن وجود نداشته باشد یک مجموعه خیلی زود مقلوب رقبای خود می‌شود و برای جلوگیری از این کار باید دانش و  مهارت پرسنل یک مجموعه را به‌روز کرد تا نسبت به رقبا فروش بهتری داشته باشند.

اشتباهاتی در افزایش فروش

همه کسب و کارها علاقه به افزایش فروش دارند اما متاسفانه اشتباهاتی میکنند که باعث کاهش فروش میشود

افزایش فروش کاری است که دو دسته از کسب‌وکارها انجام می‌دهند.

روش افزایش فروش کسب‌وکارهای حرفه‌ای: کسب‌وکارهای حرفه‌ای در طول سال برنامه‌ای ثابت برای افزایش فروش دارند و هرماه با برنامه تنظیم‌شده قبلی سعی در افزایش فروش می‌کنند.

آن‌ها روش‌های قدیمی را بررسی می‌کنند و مشخص می‌کنند که کدام روش در افزایش فروش برای آن کسب‌وکار مناسب بوده و بازدهی بالایی داشته،این استراتژی برای افزایش فروش بسیار بسیار مناسب است زیرا روش‌هایی برای افزایش فروش را امتحان می‌کنند که قبلاً انجام‌شده و اکنون در قالب بزرگ‌تری و مقداری متفاوت‌تری قرار است انجام شود.

ویژگی این روش این است که احتمال خطای بسیار کمی دارد و باعث روند رو به رشد می‌شود. تصور کنید اگر کسب‌وکارهای حرفه‌ای قرار بود هرماه یک روش را انتخاب کنند برای افزایش فروش چه نوسان زیادی در میزان فروش خود را شاهد بودند.

ممکن است که یک ماه خوب باشد افزایش فروش داشته باشند و در ماه بعدی افزایش فروش نداشته باشند یا حتی کاهش فروش داشته باشند، اما با بررسی روش‌های مؤثر سالها قبل احتمال کاهش فروش کم می‌شود .

از دیگر ویژگی روش افزایش فروش کسب‌وکارهای حرفه‌ای این است که مخاطبان آن مجموعه‌ها به آن شرایط برای افزایش فروش عادت می‌کنند و جلب‌توجه نمی‌شود. خیلی وقت‌ها کسب‌وکارها برای افزایش فروش تبلیغات زیاد یا روش‌های جدیدی را امتحان می‌کنند که باعث می‌شود مخاطبان حس کنند که آن مجموعه خیلی از میزان فروش خود راضی نیست و نیاز به افزایش فروش فوری دارد و این حس اصلاً مناسب نیست !!! اما با این روش کسب‌وکارهای حرفه‌ای این حس در مشتریان به وجود نمی‌آید.

روش افزایش کسب‌وکارهای غیرحرفه‌ای:

معمولاً کسب‌وکارهایی که از افزایش فروش خود راضی نیستند یا بهتر بگوییم اصلاً از فروش خود راضی نیستند گاهی اوقات سعی می‌کنند که به هر قیمتی شده است و با هر روشی افزایش فروش را به وجود بیاورند که این موضوع ریسک موفقیت درفروش را زیاد می‌کند.

یکی از دلایلی که وجود دارد این است که به فروش را با فروختن به هر مشتری افزایش دهند. حتماً دیده ایدکه برای خرید لباسی به فروشگاه لباس می‌روید و بعد از پروف کردن متوجه می‌شوید لباس مناسب شما نیست (تنگ، کوتاه) و به فروشنده میگویید که تمایل به خرید این لباس ندارید اما فروشنده به خاطر ایجاد افزایش فروش با دلایل زیاد به شما انگیزه می‌دهد تا درنهایت شما آن لباس را خریداری کنید.

در این صورت دو اتفاق می‌افتد: اتفاق اول: شما حاضر به خرید آن لباس نمی‌شود و از اصرار آن فروشنده هم ناراحت می‌شوید و تصمیم می‌گیرید در صورت امکان دیگر به آن فروشگاه نروید!!!!

اتفاق دوم: شما نمی‌توانید به آن فروشنده نه بگویید و با نارضایتی براثر خجولی آن لباس را می‌خرید!! به خانه می‌روید و یک‌بار دیگر آن لباس را امتحان می‌کنید حس خوبی به آن لباس ندارید و راضی از خرید خود نیستید و تصمیم می‌گیرید دیگر به آن فروشگاه فکر نکنید!!

این دو اتفاق فقط و فقط به این خاطر می‌افتد که فروشندگان می‌خواهند به هر قیمتی که شده افزایش فروش داشته باشند!!!

شرکت‌های خدماتیِ دوربین مداربسته: شرکت‌های خدمات‌رسانی دوربین مداربسته حساسیت خیلی زیادی در اشتباهات در افزایش فروش دارند.

در انتخاب دوربین مداربسته به علت زیاد بودن طرح‌ها و گران بودن جنس‌های مناسب، مشتریان گزینه‌هایی باقیمت پایین را بیشتر خریداری می‌کنند. این موضوع گاهی باعث رخ دادن این اشتباه می‌شود:

مثال: فردی برای خرید دوربین مداربسته برای منزل خود به یک شرکت یا دفتر فروش دوربین مداربسته رجوع می‌کند و قیمت‌ها را بررسی می‌کند. معمولاً قیمت‌های دوربین‌های باکیفیت بالا بسیار متفاوت است نسبت به دوربین‌هایی باکیفیت معمولی. مشتریان در مقابل خرید دوربین‌های گران سخت‌گیری زیادی می‌کنند اما در مقابل دوربین‌های معمولی را راحت‌تر می‌خرند.

اکنون تصور کنید فروشنده دوربین مداربسته برای اینکه حتماً افزایش فروش داشته باشد دوربین‌های معمولی باقیمت پایین را معرفی کند تا آن مشتری حتماً آن خرید را انجام دهد. پس از مدتی که از دوربین استفاده می‌کند متوجه می‌شود کارایی لازم را ندارد و دوربین همسایه خیلی کیفیت بهتری دارد.

حتماً ناراضی می‌شود از پیشنهاد آن فروشنده که دوربین را از او خریده و نه‌تنها هیچ‌کس را برای خرید به او معرفی نمی‌کند بلکه باعث تبلیغات بد هم می‌شود .

دسته بندی : افزایش فروش سایت