بهبود رتبه الکسا

چگونه می توان فهیمد رتبه ای که به سایت ما اختصاص داده شده است، چند است؟ چگونه می توان این رتبه را بهبود بخشید. با این مقاله همراه ما باشید تا بهترین روش های بهبود رتبه الکسا را به شما معرفی کنیم.

این روز ها اکثر شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی کردن تجارت خود به افراد سراسر جهان از وب سایت و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. استفاده از وب سایت از سالیان دور مورد استفاده افراد زیادی بوده است و می توان گفت اگر گام های طراحی و مدیریت آن به درستی برداشته شود، می توان بهترین بازخوردها را از آن دریافت کرد. اما مسئله اصلی که با آن رو به رو هستید این است که شما در دنیای اینترنت تنها شرکت یا فردی نیستید که سایت خود را راه اندازی کرده اید، و بی نهایت رقیب برای شما وجود دارد. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ با روش های بهبود رتبه الکسا آشنا می شویم.

چگونه رتبه الکسا سایت خود را بدست آوریم؟

شاید بتوان گفت در سالیان دور افراد زیادی با الکسا آشنا نبودند. اما با مرور زمان و پر شدن اینترنت با سایت های مختلف، این ابزار کم کم جایگاه خود را پیدا کرد. این کمپانی در سال ۱۹۹۶ ایجاد شد که تا اکنون الکسا یکی از محبوب ترین ابزارها برای بدست آوردن رتبه گوگل بوده است. استفاده از این ابزار برای کاربران بسیار آسان است. تنها نیاز است که شما به سایت Alexa بروید و در قسمت مربوطه، آدرس سایت خود را وارد کنید تا رتبه جهانی و محلی خود را دریافت کنید. الکسا این کار را از طریق تولبار الکسا انجام می دهد. در واقع با جمع آوری داده ها از طریق این تولبار، میزان ترافیک سایت شما بررسی می شود و بر اساس آن رتبه ای به سایت شما اختصاص داده می شود.

بیشتر بدانید :  راهنمای کامل ساختن بک لینک

حال که رتبه خود را دید، اگر کم بود که تبریک می گویم، چرا که به این معناست که تلاش های شما برای سایتتان جواب داده است اما اگر عدد آن خیلی بزرگ بود، به این معناست که در استراتژی های خود باید تجدید نظر داشته باشید.

آیا بهبود رتبه الکسا به اندازه بهبود سئو دارای اهمیت است ؟

بسیاری از متخصصان عقیده دارند اگر شما از تکنینک های سئو به خوبی برای سایت خود استفاده می کنید، پس لزومی ندارد که خیلی نگران رتبه الکسای خود باشید. چرا که این داده ها همانطور که گفته شد از تولبار که افراد نصب می کنند جمع آوری می شوند. ولی در حالی که معیار های دیگری مانند رتبه صفحه، پیج آتوریتی وجود دارند، چرا باید این رتبه را بهبود داد؟! بسیاری از مواقع شما وقتی می خواهید برای سایت خود تبلیغ انجام دهید، تبلیغ کنندگان به این رتبه نگاه می کنند، بنابراین اگر از این شیوه برای معرفی سایت خود استفاده می کنید، حتما از تکنیک هایی که در ادامه گفته می شوند را استفاده کنید.

 

نکات کاربردی در بهبود رتبه الکسا :

  • تولبار الکسا را نصب کنید :

این ابزار میزان بازدید سایت شما را به سرور الکسا انتقال می دهد، و الکسا با نظارت آن ها رتبه سایت شما را تعیین می کند.

  • ویجت الکسا را نصب کنید :

نکته ای که در مورد ۱ وجود دارد این است که تمام مخاطبان سایت شما، این تولبار را برای مرورگر خود نصب نکرده اند بنابراین ممکن است تمام بازدید ها به سرور الکسا ارسال نشود. علاوه بر این خیلی از افراد از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. البته الکسا خودش به تنهایی اینقدر هوشمند است که بازدید سایت شما را بررسی کند اما خیلی بهتر می شود اگر خودتان نیز به آن کمک کنید. پس در انی حالت استفاده از ویجت الکسا بهترین انتخاب است. برای این کار شما باید این کد را به صفحه اصلی سایت خود اضافه کنید چرا که این صفحه، اولین صفحه ای است که کاربران وارد آن می شوند.

  • محتوا همیشه جایگاه اول را دارد :
بیشتر بدانید :  اشتباهات رایج سئو که منجر به از بین بردن تلاشهای بازرگانی شما می شوند

این که محتوای شما به گونه ای باشد که منحصر به فرد و قابل اعتماد برای کاربران باشد همیشه می تواند به بهترین بودن شما در همه زمینه ها از جمله رتبه الکسا ، سئو و … کمک می کند. موتورهای جستجو زمانی که محتوای منحصر به فرد شما را شناسایی می کنند بالاترین جایگاه را در صفحه های نتیجه جستجو به شما اختصاص می دهند. این موضوع مزیت زیادی برای شما دارد چرا که بیشتر مخاطبان شما از طریق جستجو در گوگل وارد سایت شما می شوند.

  • بارگذاری محتوای سایت خود را به صورت منظم انجام دهید :

در صورتی که وب سایت شما به صورت منظم به روز رسانی نشود، سایت شما به یک سایت مرده تبدیل می شود. بنابراین سعی کنید که هفته ای ۲ الی ۳ عدد پست جدید بارگذاری کنید و شاهد بهبود رتبه الکسا باشید. بارگذاری این پست ها را به صورت منظم و با برنامه انجام دهید.

  • پست های سایت را در شبکه های اجتماعی نیز قرار دهید :

امروزه افراد زیادی اطلاعات خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک به دست می آورند. بنابراین داشتن صفحه های فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس می تواند بیشترین ترافیک را برای سایت شما ایجاد کنند.

همراهان عزیز، تکنیک های بیان شده، موارد اصلی هستند که در بهبود رتبه الکسا نقش مهمی دارند. در صورتی این موارد را به درستی پیاده سازی کنید می توانید به سرعت شاهد بهبود اوضاع سایت خود باشید.

تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز بدون در نظر گرفتن رسالت اصلی این ابزار ، میانبری هست برای رفتن به نقطه طلایی که می تواند بهترین ابزار در دست وب مستر ها باشد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار (که برخی از آنها مشتریان و دوستان ما هستند) به محض اینکه شروع به کسب درآمد می کنند به فکر سرمایه گذاری در فعالیت های مختلف می افتند. برخی از آنها عقیده دارند خرید و فروش مسکن گزینۀ خوبی برای سرمایه گذاری است. برخی دیگر اعتقاد دارند خرید و فروش خودرو می تواند سرمایۀ آنها را دو چندان کند یا حتی برخی از آنها به فکر پایه گذاری تجارت جدیدی می افتند اما پاسخ ما به این دوستان چیست؟

“گوگل ادوردز!”

این افراد شرکت های بزرگی را اداره می کنند، محصولات یا خدمات بسیار خوبی به جامعه ارائه می کنند اما در آخر چه کار می کنند؟ پول و درآمد خود را در جایی به غیر از تجارت خود سرمایه گذاری می کنند. چرا نباید محصولات بیشتری فروخت؟

بهتر است به جای سرمایه گذاری در تجارتی که هیچ ایده ای از آن ندارید، تولیدِ آن چیزی که می فروشید را دو برابر کنید.

Google Adwords بهترین روش برای سرمایه گذاری

اگر یکی از مشتریان ما بخواهد سرمایه خود را ۱۰ برابر کند می تواند:

۱۰۰۰ ساعت صرف یادگیریِ پیچ و خم های خرید و فروش مِلک (یا اتومبیل) کند و امیدوار باشد که بتواند بسیار راحت و بدون اینکه خدمتی عرضه کند سرمایه خود را چند برابر کند.
۱۰۰۰ ساعت صَرف یادگیریِ برنامه نویسی و طراحی سایت کند و توقع داشته باشد وب سایتی که راه اندازی می کند مانند فیسبوک محبوب شود که عملاً امری محال است.
۱۰۰ ساعت صَرف یادگیری کار با گوگل ادوردز کند (یا فردی که با گوگل ادوردز آشنایی دارد را استخدام کند) و ۱۰ میلیون تومان برای تبلیغات گوگل خود سرمایه گذاری کند تا ۱۰۰ میلیون تومان سود کند.
فکر می کنید کدام یک از روش های بالا موفقیت آمیز خواهد بود؟

مطمئناً گزینۀ سوم.

در این مقاله می خواهیم جعبۀ سیاه گوگل ادوردز را برایتان باز کنیم و محتوایش را به شما نشان دهیم. امروز به شما آموزش می دهیم که چگونه راه خود به موفقیت را مهندسی معکوس کنید.

اگر شما مخارج و هزینه های محصولات خود را می دانید، Adwords می تواند راه بسیار آسانی برای به دست آوردن سود باشد، حتی گاهی اوقات این سود حاصل از سرمایه می تواند به ۱۰۰% برسد.

تبلیغات گوگل .

اگر نمی دانید ROI یا سود حاصل از سرمایه چیست، بگذارید در یک مثال ساده آن را توضیح دهیم: اگر شما ۱۰۰ دلار برای تبلیغات خود خرج کنید، ۳۳۰ دلار به حساب شما برگشت داده می شود. به این ترتیب شما می توانید ۱۰۰ دلار خود را ۴ برابر کنید (۴۳۰ دلار).

به دست آوردن چنین سود حاصل از سرمایه ای در گوگل ادوردز امر عجیبی نیست، و اگر شما بتوانید کار با گوگل ادورز را به درستی یاد بگیرید، به دست آوردن سود ۱۰ برابر (همانگونه که مشتری ما می خواست) کاملاً معقول و قابل دست یابی است.

اما اجازه بدهید از ابتدا شروع کنیم.

گوگل ادوردز چیست؟

Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر بازاریابان لینک می شود.

AdWords به تجارت ها این امکان را می دهد تا در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنند و زمانی این مبلغ از حسابشان کم می شود که کاربران بروی لینک آنها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس گوگل ادوردز بروی کلمات کلیدی متمرکز است. به این ترتیب که تجارت های مختلف می توانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهشان تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی این تبلیغات را مشاهده نمایند.

تبلیغات گوگل معمولاً در قسمت بالا یا قسمت سمت راست نتایج جستجوی طبیعی نشان داده می شوند. در کنار این لینک ها معمولاً عبارت “Ad” یا “Sponsored Links” به چشم می خورد. کاربران با کلیک بروی آن لینک ها مستقیماً به وب سایت اصلی منتقل می شوند.

تعاریف موجود در گوگل ادوردز

درست است که شما می توانید در دیگر موتورهای جستجوگر مانند: Yahoo! یا Bing تبلیغ کنید، اما گوگل به راحتی برنده این رقابت است. بنابراین هنگامی که مردم از SEM ( بازاریابی موتورهای جستجوگر ) صحبت می کنند، منظورشان گوگل ادوردز است.

از هر ۳ دلاری که خرج بازاریابی و تبلیغات آنلاین می شود، گوگل ۱ دلار به دست می آورد. تبلیغات ادوردز بزرگترین منبع درآمد گوگل به شمار می آید.

بیش از ۹۵% از درآمد ۶۰ میلیارد دلاری سالانۀ گوگل از «گوگل ادوردز» به دست می آید. همچنین بهتر است بدانید بیش از ۱ میلیون تجارت در سراسر جهان از این سرویس تبلیغاتی استفاده می کنند و وقتی می گوئیم “استفاده می کنند” منظورمان این است که هزینه های کلانی را صرف تبلیغات گوگل می کنند.

سرمایه گذاری در گوگل ادوردز

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.

در واقع این بازار مانند یک حراجی عمل می کند. مردم برای کلیک ها پیشنهاد قیمت می دهند، اما همیشه بالاترین پیشنهاد قیمت برنده نمی شود. گوگل عامل پول و عامل کیفیت را برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربر با همدیگر ادغام می کند که فرمول آن به شکل زیر است:

تبلیغات گوگل ....

ادورز

گوگل ادوردز صنعت بسیار بزرگی است و اگر هنوز وارد آن نشده اید، شرط می بندم برای استفاده از آن عجله دارید. باید در ابتدا به شما هشدار دهیم که استفاده از گوگل ادوردز بسیار ساده است، اما آسان نیست.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند، زیرا برای نتیجه گرفتن به اندازۀ کافی صبور نیستند. در این راهنما، می خواهیم شما را با گوگل ادوردز آشنا کنیم.

(اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم که در ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید. برای این کار می توانید به صفحۀ تبلیغات در گوگل مراجعه نمایید.)

در ابتدا قول بدهید که حتماً این ۳ کار را انجام خواهید داد:

زیاد پول خرج نکنید. بودجه ای معینی را برای این کار اختصاص دهید. این بودجه حتی می تواند به مقدار کمی مانند ۵۰ دلار باشد یا حتی ۲۵ دلار. برای شروع کار این مبلغ کافی است.
لزومی ندارد مراحل کار را پیچیده کنید. رابط کاربری Google AdWords پیچیده است بطوریکه گم شدن در آن بسیار راحت است. همه چیز را ساده نگه دارید. به همان اندازه که پلت فرم در آغاز به شما اجازۀ کار می دهد کافی است.
صبور باشید. مهم ترین قسمت در گوگل ادوردز، صبر است. ۹۹% از افرادی که در گوگل ادوردز ضرر می کنند به خاطر این است که صبور نیستند و خیلی زود نا امید می شوند (یا حتی اینکه مقدار زیادی پول را در مدت کوتاهی خرج می کنند). کمی صبور باشید. گوگل ادورزد به زمان احتیاج دارد.
اجازه بدهید با چند مبحث ابتدایی شروع کنیم.

نگاهی کلی به گوگل ادوردز

در این قسمت برخی اصطلاحات و عباراتی که برای کار با Google AdWords باید با آنها آشنا باشید را با هم مرور می کنیم:

Keyword یا کلمۀ کلیدی، کلمه یا عبارتی است که کاربران آن را در گوگل جستجو می کنند و سپس تبلیغ شما را مشاهده می کنند. تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده خواهند شد.

تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز چیست؟

 

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate یا CTR) شماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

گوگل ادوردز مانند یک حراجی است. شما باید بودجه و پیشنهاد خود را تعیین کنید. پیشنهاد شما نشان می دهد که شما می خواهید به ازای هر کلیک چقدر پرداخت نمایید. اگر حداکثر بودجۀ تعیینی شما برای هر کلیک ۲ دلار باشد، گوگل تبلیغاتتان را به نمایش خواهد گذاشت مگر اینکه دیگران برای آن کلمۀ کلیدی بودجۀ بیشتری تعیین کرده باشند.

گوگل مانند یک حراجی بزرگ است

از آنجایی که گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، بنابراین به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.

با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی انتخابی شما پیشنهاد پایین تری ارائه کنند، گوگل تمام پول شما را خرج نمی کند، بلکه سعی می کند Impression ها و پیشنهادات را بهینه سازی کند. بنابراین ممکن است در نهایت حتی کمتر از ۲ دلار برای هر کلیک هزینه کنید.

حتما بخوانید: هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

هزینۀ پرداختی بابت هر کلیک (CPC) می تواند پائین تر از پیشنهاد نهایی شما باشد. به خصوص اگر تبلیغات شما از کیفیت امتیاز خوبی برخوردار باشند. این امتیاز به عواملی مانند تجربۀ کاربر بروی Landing Page تبلیغاتی شما و ارتباط بین موضوع وبسایت و تبلیغتان بستگی دارد.

گوگل نمی خواهد تبلیغی بی کیفیت را به مخاطبان خود نشان دهد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را داده باشد. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که ترجیح می دهد تبلیغی خوب و مرتبط از وب سایتی که مبلغ پائینی پیشنهاد داده است را در نتایج جستجو نشان دهد.

اگر شما نتوانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید، هیچ کدام از این موارد اهمیتی نخواهد داشت. تبدیل کاربر به مشتری معمولاً با فروش یک محصول همراه است، اما در نگاهی کلی به این معنی است که کاربر همان کاری را انجام می دهد که شما می خواهید.

بنابراین این تبدیل تنها به معنی خرید نیست. برای مثال ثبت ایمیل در یک فرم یا وارد کردن اطلاعات شخصی می تواند هدف شما از این تبدیل باشد. در بیشتر موارد، تبدیل کاربر به مشتری برای پول صورت می گیرد.

معمولاً شرکت ها به سرعت، هزاران دلار را در AdWords  تبلیغات گوگل خرج می کنند. از آنجایی که بودجۀ تعیین شده در ادوردز به صورت روزانه است، تا زمانی که شما روند تبلیغات را متوقف نکنید، این روند برای همیشه ادامه خواهد داشت.

تصور کنید که ۱۰ کمپین مختلف برای کلمات کلیدی متنوع ایجاد کرده اید و برای هر کدام روزانه ۱۰ دلار بودجه تعیین نموده اید. اگر اجازه دهید کمپین هایتان برای ۱ ماه فعالیت کنند، اگر حواستان را جمع نکنید در آخر ماه باید ۳۰۰۰ دلار به گوگل پرداخت نمایید.

به همین دلیل شما باید سعی کنید که کاربران را به مشتری تبدیل کنید تا بتوانید بودجه ای را که صرف گوگل ادوردز کرده اید دوباره به دست آورید.

بنابراین برای آنکه بتوانید از تبلیغات گوگل کسبِ درآمد کنید، باید محصولی بفروش برسانید. درسته؟

برای همین است که ما کار خود را با تبدیل کاربر به مشتری شروع می کنیم. در این مقاله چگونگی راه اندازی اکانت تبلیغات گوگل گوگل ادوردز را به شما آموزش می دهیم. حال وقت آن است که تبلیغات گوگل خود را مهندسی معکوس کنید!

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت