Domain Authority چیست؟

یکی دیگر از مواردی که لازم است در سئو و بهینه سازی وب‌سایت به آن بدانید، اعتبار دامنه یا همان Domain Authority است. Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی در بهینه سازی سایت است و نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

Domain Authority توسط شرکت MOZ ارائه می گردد و بهترین فاکتوری است که سایت موز برای پیش بینی نحوه رتبه بندی سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده است. برای تعیین اعتبار دامنه، در مقابل الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می‌شود.
برای محاسبه این مدل بیش از ۴۰ سینگال به‌کار می‌رود. این به این معنی است که قدرت دامنه سایت شما اغلب در حال تغییر است. به‌همین دلیل، بهتر است از قدرت دامنه به عنوان مقدار رقابتی و مقایسه‌ای در مقابل با سایت‌های دیگر بجای مقدارهای قدیمی سئوداخلی سایت استفاده کنید.

نحوه بررسی Domain Authority

برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کنید. کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده شده‌است.

نحوه بهبود Domain Authority

قدرت دامین از فاکتورهای مختلفی مانند (MozRank, MozTrust, link profile) و… تشکیل شده است که هرکدام تاثیری در رتبه قدرت domain دارند. از آنجا که گوگل فاکتورهای بسیاری در حساب یک سایت بکار میگیرد،یک فاکتور همین اعتبار و قدرت دامنه است که فاکتورهای زیادی را شامل می‌شود که چنین هم هست.

موز رنک MozRank یا MR شاخصی برای ارزیابی میزان محبوبیت لینک‌ها، دامنه و صفحه وب و نسخه‌ای از الگوریتم کلاسیک PageRank گوگل می‌باشد که توسط سایت moz.com ابداع شد و به‌طورکلی بیانگر میزان اهمیت صفحات وب در سطح شبکه اینترنت است.

موز رنک MozRank چگونه محاسبه می‌شود؟

MR ، این امتیاز را براساس یک مقیاس لگاریتمی در بازه‌ای بین ۰ تا ۱۰ محاسبه می‌کند. به دلیل استفاده از مقیاس لگاریتمی، بهبود امتیاز از ۳ به ۴ آسان‌تر از بهبود امتیاز ۷ به ۸ است. درحال حاضر، مقدار امتیاز MR متوسط در بین صفحات وب حدود ۳ است.

یک MozRank خوب چگونه باید باشد؟

در این‌جا برای موز رنک چیزی به اسم خوب یا بد وجود ندارد، اما به‌طور کلی به معنای اهمیت بیشتر لینک‌ها در یک صفحه یا دامنه است. هرچه یک دامنه یا صفحه، رتبه موز یا MR بالاتری داشته باشد، اهمیت بیشتری برای موتورهای جستجو دارد و این اهمیت و اعتبار، به دامنه یا صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهد هم منتقل می‌شود.

کجا می‌توانید MozRank را پیدا کنید؟

موز رنک یا MR استانداردی است که در ابزارهای بررسی سئوی سایت moz وجود دارد. همچنین می‌توانید با ابزارهای زیر، این معیار را بررسی کنید:

Open Site Explorer

برای مقایسه و بررسی لینک‌های سایت، صفحات و دیگر معیارها می‌توانید به بخش “Compare Link Metrics” ابزار Open Site Explorer بروید که این معیارها را با استفاده از شاخص وب Mozscape مقایسه می‌کند. این کار می‌تواند به شما در پیدا کردن لینک‌های مناسب، متن قلاب anchor text ، محتوای محبوب و مناسب، انجام تحقیقات رقابتی و .. کمک کند.

MozBar

وقتی درحال مرور و گشت و گذار در وب هستید، SEO toolbar سایت moz، دسترسی مناسبی را به داده‌ها و ابزارهای قدرتمند سئو برایتان فراهم می‌کند. MozBar به شما کمک می‌کند تا خیلی زود مشکلات مربوط به سئو را تشخیص دهید و بدون باز کردن صفحه جدید یا ایجاد وقفه در کارتان، موقعیت‌های مناسب را به شما نشان می‌دهد.

تعریف فنی (MozRank (MR

MR از طریق بررسی تعداد موردهای جستجوی مختلف برای یک لینک خاص، رتبه‌بندی را انجام می‌دهد و کمتر به صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی خاص، بهینه شده‌اند توجه می‌کند. بنابراین شبیه Google PageRank عمل می‌کند. MR مولفه‌ای برای میزان محبوبیت لینک‌ها است که بیانگر اهمیت یک صفحه در اینترنت است. امتیاز یک صفحه از سایت، براساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به آن لینک داده شده‌اند، محاسبه می‌شود. هرچه کیفیت لینک ورودی صفحه‌ای بالاتر باشد، آن صفحه امتیاز بالاتری در MR بدست می‌آورد.

موز رنک MozRank

External MozRank یا موز رنک خارجی

برخلاف MR که ارزش و رتبه‌بندی هر دو لینک‌های داخلی و خارجی را ارزیابی می‌کند، MR خارجی فقط لینک‌های خارجی را بررسی می‌کند و از آن‌جایی که لینک‌های خارجی، نقش مهمی در زمینه سئو دارند، MR خارجی شاخص مهمی برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو محسوب می‌شود.

MozRank سطح دامنه (DmR)

DmR، محبوبیت و ارزش لینک‌های خام دامنه داده شده را در مقایسه با دامنه‌های دیگر ارزیابی می‌کند. DmR برای هر دو زیردامنه subdomain و ریشه دامنه root domain محاسبه می‌شود. این معیار از همان الگوریتم موز رنک استفاده می‌کند و آن را به «نمودار پیوند سطح دامنه» domain-level link graph اعمال می‌نماید. مشاهده و بررسی سایت از این دیدگاه، بینش بیشتری درمورد اعتبار کلی دامنه ارائه می‌دهد. همانطور که بعضی از صفحات می‌توانند صفحات دیگری را تایید کنند، لینکی که از مرزهای دامنه می‌گذرد نیز می‌تواند به عنوان تاییدیه‌ای از طرف یکی دیگر از دامنه‌ها باشد. برای محاسبه DmR، الگوریتم moz، تمام صفحات را روی یک دامنه فشرده می‌کند تا بتوانید لینک‌هایی که از دامنه یکتایی به دامنه دیگر اشاره می‌کند را ارزیابی کنید.

MozRank - DMR موز رنک

MozRank passed

MR passed، میزانی برای سنجش اعتبار و امتیاز یک لینک است. MR مقیاسی برای ارزیابی ارزش یک سایت شخصی و MR passed مقیاسی برای ارزیابی ارزش یک لینک شخصی است. می‌توان مقدار MR passed یک لینک شخصی را با تقسیم مقدار MR یک صفحه معین بر تعداد کل لینک‌ها در همان صفحه بدست آورد. همچنین MR passed به علاقه‌مندان سئو کمک می‌کند تا جنبه‌های فنی ارزش لینک‌ها را درک و  صفحات کم‌ارزش یا ارزشمند را شناسایی کنند.

ارتقاء و بهبود MozRank

یکی از بهترین کارها برای بهبود رتبه Moz سایت، گرفتن بک لینک از سایت‌های ارزشمند و محبوب می‌باشد. نکته مهم این است که هنگام لینک دادن از یک صفحه به صفحات دیگر، درحال انتقال ارزش و امتیاز آن صفحه به صفحه دریافت کننده لینک هستیم. بنابراین هرچه تعداد لینک‌ها بیشتر باشد ارزش و اعتبار صفحه‌ی دریافت کننده‌ی لینک بیشتر خواهد شد.

اگر هنوز نمی‌دانید چطور MozRank سایت خود را چک کنید، کافی است با کارشناسان ما در وی سئو تماس بگیرید. آن‌ها موز رنک MozRank شما را به صورت رایگان بررسی خواهند کرد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت