الکسا چیست

الکسا (به انگلیسی: Alexa) الکسا چیست ؟  یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است. این سایت در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وب‌گاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. رتبه الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان وب‌ها اهمیت زیادی دارد.

این سایتاز طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار این سایت هستند آمار آنها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازوناین سایت را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ این سایت به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در این سایت را از طریق گوگل به نمایش گذاشت.

در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

آموزش بهبود رتبه الکسا

روش های مختلفی در ادامه متن وجود دارد که به شما در بهبود رتبه الکسا کمک نماید:

هر چند که این سایت به طور مستقیم میزان مفید بودن محتوای صفات سایت شما را بررسی و اندازه‌گیری نمی‌کند ولی تولید محتوای جدید و تازه سبب می‌شود کاربران منابع ارزشمندی از اطلاعات به دست اورد و با محتوای سایت شما ارتباط برقرار کنند و از مخاطبان وفادار سایت شما شوند و لینک مطالب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و رتبه بهتری برای شما به همراه داشته باشد چون بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی سایت شما هدایت خواهد کرد از جانب دیگر همین بازدیدکنندگان رتبه الکسا شما را برای تعیین میزان اعتبار سایت و مطالب شما در نظر می‌گیرد.

کلمات کلیدی که رقبای شما در موتور های جستجو ضعیف و قوی هستند را پیدا نماید. و سعی در بهینه‌سازی آن کلمات کنید.

افزایش رنک نه افزایش پیج رنک !

بعد از چند وقتی که فرصت نداشتم در خدمت شما دوستان عزیز باشم امروز با یک مقاله بسیار مهم سایت را بروز می کنم.حتما این مقاله را با دقت بخوانید و به دوستان خود نیز در مورد خرید بک لینک (حتی بک لینک های کاملا اصولی) تذکر دهید.

اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمه‌ی زیر را بیان می کنند:

“anchor text بیش از حد بهینه ‌شده است”.

این حرف غلط است.

به این عکس نگاه کنید:

الگوریتم پنگوئن گوگل,خرید بک لینک,سئوی منفی

آنچه که مشاهده می‌کنید، تفکیک anchor text برای یک سایت قبول شده در الگوریتم پنگوئن یعنی cabbagesoup-diet.com است،

در حال حاضر این سایت رتبه یک را برای کلمه کلیدی “cabbage soup diet” داراست.

با محاسبات من، 65% از anchor text آنها شامل تغییرات کوچیکی در cabbage soup diet – و 30% از anchor text نیز با انطباق کامل همراه است.

چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نیست؟

جواب منفی است.

پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است.

سئوکاران به دلیل پستی از MicroSiteMasters.com مجبور شدند بپذیرند که anchor text تمام الگوریتم پنگوئن گوگل است.

سئوکاران بعد از مقایسه‌ی سایت‌هایی که توسط الگوریتم مجازات شده بودند با سایت‌هایی که از این اثر محفوظ مانده‌اند، به این نتیجه رسیدند که:

“… وقتی به هر سایتی که تحت مجازات الگوریتم قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه ‌کنیم، می‌بینیم که یک “کلمه‌ی کلیدی پولی” را به عنوان anchor text برای بیش از 60% از لینک‌های ورودی اش دارا بوده است”

به عبارت دیگر، علت این‌که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتید، حتماً به کارگیری anchor text بیش از حد بهینه شده است.

در جامعه‌ی سئو، همه‌ی افراد موافق‌اند که پنگوئن فقط در مورد anchor text است. و بنابراین استراتژی سئوی خود را به نحوی تغییر دادند که ” anchor text را تغییر بدهید” را شامل شود.

ولی آن‌ها از نقل قولی از همان مقاله غافل شدند که باعث شگفتی من شد:

“دارا بودن بیش از 60% از anchor text ی که کلمه‌ی کلیدی پولی باشد، ضمانتی برای این نیست که سایت شما تحت تأثیر مجازات‌ها قرار بگیرد (بسیاری از سایت‌هایی که تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، دارای اعداد در لحظه‌ی بدی بودند).”

چی شد!؟

پس این بالاخره در مورد anchor text هست یا نه. هر دو که نمی‌تواند درست باشد.

و هنگامی که من به تحلیل غیر رسمی خودم از سایت‌هایی که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفته‌اند در مقایسه با سایت‌هایی که تحت این تأثیر نبوده‌اند می پردازم، می‌بینم که تنها یک چیز وجود دارد که باعث میشود این دو با هم فرق داشته باشند: (حدس بزنید)

.

.

.

.

trust (اعتماد).

تنها من نیستم که در مورد trust (اعتماد) تأکید دارم.

Moz هم معیار خودشان را برای trust (به نام Moztrust) دارند و دریافته‌اند که:

“صفحات وبِ دارای MozRank بالا، ولی اختلاف MozRank-MozTrust بزرگ در موتورهای جستجو معمولاً ضعیف‌تر عمل می‌کنند در مقایسه با صفحات وبِ دارای MozRank پایین‌تر، و در عین حال اختلاف MozRank-MozTrust کوچک‌تر.”

به عبارت دیگر، trust نه تنها به شما کمک می‌کند تا سایتتان را در مقابل آپدیت‌های گوگل مقاوم‌تر کنید، بلکه علاوه بر آن به شما کمک می‌کند تا رنکینگ بهتری را در بالاترین موقعیت به دست آورید.

حالا متوجه شدید؟

سئوی منفی =  LOL

هیچ شکی نیست که trust فاکتوری است که سایتتان را از آسیب‌های گوگل و آپدیت‌های algo مصون نگه می‌دارد.

اما دلیل دیگری برای trust (اعتماد) سئوی شما وجود دارد: سئوی منفی.

این روزها حرفهای زیادی در مورد سئوی منفی هست، ولی روی همرفته خیلی مهم می باشد.

چرا؟

چون همانطور که قبلاً هم گفته ام ( و ممکن است شما بخواهید آن را در آینده مد نظر داشته باشید):

“گوگل سایت‌هایی مورد اعتمادش را مجازات نمی‌کند”

اخیراً یکی از رقیب هایم با 250،000 + کامنت‌ سایتم را مورد حمله قرار داد

میدانید بعد چه اتفاقی افتاد؟

هیچی. من حتی تکان هم نخوردم.

چرا؟

چون گوگل به سایت من اعتماد دارد و می‌داند که من هرگز کاری برای لایک زدن انجام نمیدهم.

ولی اگر شما سایتی کم اعتماد (low-trust) را راه اندازی کنید، تبدیل به هدف بی‌دفاعی می‌شوید که در زمان‌های بعد ممکن است یکی از رقببایتان هوس کند که با ایجاد لینک‌های اسپام‌گونه شما را از جایگاه ده سایت تاپ اول به بیرون پرت کند.

با توجه به آنچه گفتیم، زمان آن رسیده است که مقداری trust برای خودتان کسب کنید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت