افزایش فروش محصولات با اینترنت از شیوه های جدید بازاریابی در قرن حاضر است. تجارت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ صنعتی است که امروزه گسترش زیادی یافته و رقابت شدیدی در میان مشاغل آنلاین به وجود آمده است. بنابراین همیشه باید به دنبال راهکارهایی بود که بتوان به وسیله آنها به افزایش فروش محصولات و جذب مشتریان بیشتر دست یافت. افزایش فروش محصولات و یا ارائه خدمات از طریق وبسایت و اینترنت یعنی جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است. جذب بازدید کننده به سمت وبسایت یعنی جذب مشتریان جدید و این یعنی افزایش فروش محصولات از طریق اینترنت.

امروزه تمامی مدیران شرکت ها و فروشگاه ها از طریق تکنیک های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات شان اقدام می کنند و از این طریق می کوشند تا مشتریان بیشتری جذب نمایند. شرکت ها , فروشگاه ها و یا حتی کشورهایی که از این موج شتابان اینترنتی جا بماند در آینده ای نه چندان دور از صحنه رقابت های بین المللی به سود دیگر رقبایشان به حاشیه رانده خواهند شد. نکته مهم تر از افزایش فروش محصولات معرفی نام و نشان تجاری شرکت و فروشگاه است که به آن برندینگ اینترنتی گفته می شود.

در اینجا تکنیک های موثر در افزایش فروش محصولات و بازاریابی اینترنتی را ارائه می کنیم تا به شما کمک کند بهتر و راحت تر بفروشید:

تکنیک های موثر در افزایش فروش محصولات با اینترنت

1. مهم ترین و اولین اقدامی که در راستای افزایش فروش محصولات با اینترنت باید انجام داد طراحی یک وب سایت است. چنانچه وب سایتی ندارید بهتر است قبل از هر کاری نسبت به طراحی و پیاده سازی یک وبسایت مناسب در راستای کسب و کار و تجارت تان اقدام نمایید. یک وبسایت باید با هدف تبدیل شدن به بستری برای افزایش فروش محصولات و فروش اینترنتی طراحی و پیاده سازی شود. وبسایت مهم ترین ابزار برای افزایش فروش محصولات در اینترنت است.شما بازدید کنندگان و کاربران اینترنتی را به بازدید ازز صفحات وبسایت خود ترغیب می کنید و سپس با استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا این کاربران را به مشتریانن خود تبدیل می کنید. بنابراین نکته مهم در طراحی سایت مناسب برای افزایش فروش محصولات ظاهر مناسب و جذاب و مشتری پسند است. وب سایتی که سریعا بارگذاری شود و گشت و گذار از آن به آسانی انجام شود. در طراحی سایت همچنین قوانین و الگوهای سئو و بهینه سازی سایت نیز باید رعایت شود.
2. گام بعدی پس از طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو جهت دستیابی به افزایش فروش محصولات است. موتورهای جستجو در اینترنت از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اگر می خواهید به افزایش فروش محصولات و خدمات خود از طریق اینترنت دست پیدا کنید موتورهای جستجو را جدی بگیرید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود و فروشش خود و رعایت الگوریتم های گوگل سایت خود را به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی می کنید و این موتورهای جستجو هستند که وبسایت شما را در جستجوی کلمات کلیدی شما به کاربران ارائه خواهند داد. شمار عظیمی از کاربران از طریق مراجعه و جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو کلمات کلیدی را سرچ می کنند. سپس گوگل وبسایت شما را به کاربران معرفی خواهد کرد و از این طریق تعداد بازدید کنندگان وبسایت شما و در نتیجه رنکینگ سایت شما افزایش خواهد یافت. و به این ترتیب هدف شما که همان افزایش فروش محصولات به دست خواهد آمد.
3. تولید محتوای مفید و با ارزش برای صفحات وب سایت گام بعدی شمابرای افزایش فروش محصولات خواهد بود. شما باید در صفحات وبسایت خود از نوشته ها و متون تاثیر گذار استفاده نمایید. اساس کار افزایش فروش محصولات و خدمات با اینترنت نیز همین محتوای علمی و فنی وب سایت شما خواهد بود. . استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و تجارت تان , عناوین صفحات , تصاویر مناسب , ظاهر مناسب سایت و طراحی حرفه ای همگی از عواملی هستند که می توانند در رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشند. وب سایت های بسیاری هستند که طراحی حرفه ای و ظاهری بسیار جذاب دارند اما به دلیل استفاده از محتوای غیر کاربردی و موثر در کسب و کار اینترنتی و افزایش فروش محصولات خود به موفقیت نمی رسند. شما می توانید در نوشتن محتوای سایت خودد از عناوین درشت و جذب کننده استفاده نمایید. درج مقالات علمی و اطلاعات مفید از قبیل اخبار مختلف می تواند به تولید محتوایی مناسب کمک نماید. با استفاده از ترفندهای مختلف حس علاقه و کنجکاوی بازدید کنندگان را برانگیزید. همچنین از خدمات و محصولات خود جزییات کامل و دقیقی در اختیار مشتری قرار دهید.
4. بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز راهکار مفیدی در جهت افزایش فروش محصولات با اینترنت است همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام , تلگرام , فیسبوک, لینکدین و … طرفداران زیادی دارند.از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی میی توانید کسب و کارهای کوچک را گسترش دهید و مشتریان جدیدی جذب نمایید. این یکی از راهکارهای موثر در بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش محصولات است. فعالیت مستمر و پاسخ گویی مناسب به مشتریان و تعامل با آنها, استفاده از تصاویر واقعی وو شرح دقیق و صادقانه جزئیات کالا رمز موفقیت در شبکه های اجتماعی است. کاربرانی که در شبکه های اجتماعی از کالا و خدماتت شما راضی باشند آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کنند و این خود به جذب مشتریان بیشتر و برندینگ نام تجاری شما کمک بزرگی خواهد کرد.
5. تبلیغات اینترنتی در وبسایت ها و رسانه های پربازدید از دیگر تکنیک های موثر در افزایش فروش محصولات با اینترنت است. در وبسایت هایی که محتوای آنها با کسب و کار شما متناسب است شروع به معرفی خدمات و محصولات خود نمایید. و از این طریق به افزایش فروش محصولات و خدمات خود کمک نمایید.
6. بلاگ سازی یکی از شیوه های موثر و کارامد در افزایش فروش محصولات است خدمات و محصولات خود را از طریق وبلاگ های مختلف معرفی نمایید و از این طریق به جذب بازدید کنندگان و افزایش ترافیک وبسایت خود کمک نمایید.
7. شناسایی مخاطبین و مشتریان واقعی در افزایش فروش محصولات بسیار موثر است شما باید بدانید که محصولات و خدمات خود را کجا و به چه کسانی بفروشید و در واقع نیازمندان واقعی کالا و محصولات خود را بشناسید و هدف قرار دهید. به طور مثال اگر کفش بچگانه می فروشید می توانید در وبسایت ها و شبکه هایی که مادران و والدین حضور دارند محصولات خود را تبلیغ نمایید.

راهکارهایی عملی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

گسترش فروشگاه‌های اینترنتی مانند شرینو این امکان را برای مردم فراهم آورده است که به راحتی به مقایسه‌ی قیمتی کالاهای مورد نیاز خود بپردازند و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنند. اما از سوی دیگر نیز افزایش رقبا باعث شده است که افزایش فروش فروشگاه اینترنتی به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شود.
نکته‌ی قابل توجهی که در زمینه افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید مورد نظر قرار گیرد ایجاد تغییرات کلی در جهت بهبود سایت است. این تغییرات هر چه قدر هم جزئی باشند ممکن است در مجموع نتیجه‌ی مطلوبی ایجاد کنند.

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

اگر شما هم مانند سایت شرینو در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارید، برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود لازم نیست به دنبال روش‌های دور از ذهن و رویایی باشید. گاهی رعایت چند نکته‌ی ساده می‌تواند یک راهکار عملی مناسب برای بهبود عملکرد سایت کسب و کار شما و به تبع آن افزایش فروش باشد. در این مطلب از شرینو سعی کرده‌ایم چند راهکار عملی ساده و در عین حال مهم را در زمینه افزایش فروش فروشگاه اینترنتی جمع بندی کنیم.

راهکارهایی عملی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

تست لینک‌های موجود در سایت

متاسفانه یکی از مشکلات عمده‌ی بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده از لینک‌های اشتباه یا خراب است. فرض کنید به عنوان یک مشتری وارد سایت می‌شوید و روی کالای مورد نظر خود کلیک می‌کنید. اما به جای مشاهده‌ی جزئیات کالای مورد نظرتان به یک صفحه‌ی بی‌ربط هدایت می‌شوید. یا با اروری مبنی بر عدم وجود این آدرس مواجه می‌شوید. مطمئنا به محض مشاهده این حالت صفحه مرور گر خود را خواهید بست. زیرا احساس می‌کنید این سایت به مشتریان خود ارزش قائل نیست.
بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود هستید بهتر است هر از گاهی لینک‌های موجود در سایت فروشگاهتان را تست کنید و از عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید. سایت شرینو همواره در نظر دارد به رعایت این نکته بپردازد. به عنوان مثال اگر به شرینو مراجعه کرده و روی لینک مورد نظر خود کلیک کنید به دسته بندی یا صفحه مورد نظر خود هدایت خواهید شد.

پیشنهاد محصولات مرتبط و پکیج‌های ویژه

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که فروشگاه‌های اینترنتی مرتکب آن می‌شوند طراحی نامناسب سایت است. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید از تمام فرصت‌ها برای مواجهه مشتری با محصول استفاده کرد. این امر نیز با پیشنهاد محصولات مرتبط با محصول مورد جستجوی مشتری در قسمت‌های خالی صفحه میسر می‌گردد. به عنوان مثال فرض کنید مشتری شما با جستجوی کفش کوهنوردی مناسب وارد سایت شما شده است. در این حالت می‌توانید با پیشنهاد محصولات مرتبط با کوهنوردی نیازهای مشتری را به او یادآوری کرده و در برخی موارد حتی در او ایجاد نیاز کنید.

مثلا اگر مشتری با جستجوهای متعدد در سایت شما به صفحه‌ی مربوط به کفش بوت مردانه سالامون مدلB 52 TS GTX رسیده باشد. می‌توانید با پیشنهاد محصولات دیگری از این برند به او کمک کنید که در نهایت تصمیم مناسب‌تری بگیرد.

پیشنهاد پکیج‌های ویژه نیز یکی دیگر از راه‌هایی هست که می‌تواند باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شود. اطلاع‌رسانی جشنواره تخفیف و فروش ویژه نیز در این زیر مجموعه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال با مراجعه به صفحه اصلی سایت شرینو با باکسی رو به رو می‌شوید که در آن اطلاعیه‌ی فروش ویژه قرار داده شده است.

این کار باعث می‌شود مشتری به محض مراجعه به سایت از فروش‌های ویژه این مجموعه اطلاع داشته باشد. کلیک بر روی این باکس و هدایت شدن به سمت محصولات می‌تواند یک راهکار عملی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باشد. در فروشگاه‌های فیزیکی این مورد معمولا به صورت شعاری مثل یکی بخر دو تا ببر، جشنواره فروش ویژه و … مطرح می‌شود.

خدمات پس از فروش و استفاده از اطلاعات بازخورد مشتریان

یکی از نگرانی‌های بیشتر مردم در خرید اینترنتی بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. این موضوع در زمینه خرید وسایل الکترونیکی پررنگ‌تر هم می‌شود. زیرا لوازم الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ یا دوربین عکاسی قیمت بالایی دارند. بنابراین در صورت عدم ارائه خدمات پس از فروش مشتری متحمل هزینه‎های گزافی می‌شود. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارهای آنلاین برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود گارانتی و خدمات پس از فروش آن را ذکر کرده و امکان ارجاع کالا را برای خریدار فراهم می‌کنند.
به عبارت دیگر می‌توان گفت امکان ارجاع کالا و ارائه خدمات پس از فروش باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود و تصمیم به خرید آن‌ها را تسهیل می‌کند.
با توجه به اینکه خرید و فروش اینترنتی مقوله‌ی نسبتا جدیدی است. بسیاری از مردم در کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارند دچار تردید می‌شوند. از این رو معمولا کسب و کارهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند برای اطمینان بخشی به مشتری و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بخشی را تحت عنوان رتبه دادن به محصول به سایت خود اضافه می‌کنند. تا مشتریان بر اساس رضایت خود به محصول مورد نظرشان امتیاز دهند. زیرا این موضوع از نظر روانی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب دارد.

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

ارائه تخفیف‌های زمان‌دار

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در لحظه‌ی تصمیم‌گیری برای خرید تصمیم مشتری یک تصمیم کاملا احساسی است. و سطح منطق تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. از این رو بازاریابان و مدیران فروش معمولا از این ویژگی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنند. ارائه تخفیف‌های زمان‌دار یکی از مواردی است که باعث تصمیم‌گیری احساسی مشتری برای خرید می‌شود. زیرا از نظر مشتری فرصت محدودی به نفع او در نظر گرفته شده است. و اگر او از این زمان استفاده نکند متضرر خواهد شد. بنابراین سریع‌تر اقدام به خرید می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که ارائه تخفیف‌های زمان‌دار تا حد زیادی باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می‌گردد.

انتشار تمام بازخوردهای مشتریان

همانگونه که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم مشتری هنگام خرید یک محصول تصمیم احساسی می‌گیرد. بنابراین توجه به احساسات مشتریان یکی از رموز موفقیت برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی است. برای روشن شدن این موضوع با ارائه مثالی آن را توضیح می‌دهیم.
فرض کنید یک مشتری به قصد خرید یکی از لوازم منزل خود وارد سایت شما می‌شود. و پس از مطالعه ویژگی‌های محصولات مختلف چند گزینه را برای تصمیم‌گیری نهایی انتخاب می‌کند. در مرحله‌ی نهایی احساسات مشتری وارد عمل می‌شود. بنابراین محصولی که بیشترین امتیاز را از سوی کاربران دریافت کرده است را انتخاب می‌کند. حتی اگر از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با سایر محصولات نداشته باشد. همین موضوع باعث افزایش فروش یک محصول می‌شود.

به عنوان مثال در سایت شرینو اگر بر روی محصول مورد نظر خود کلیک کرده و به صفحه محصول هدایت شوید. می‌توانید نظرات کاربران در زمینه این محصول را با نام آن‌ها ببینید. اگر به فرض قصد خرید میزی با طرح پازل برای منزل خود داشته باشید می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید تا جزئیات صفحه برای شما نمایش داده شود.

 

اگر پای درد و دل صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بنشینید، متوجه می‌شوید که معمولا از انبار شدن برخی از محصولات خود ناله می‌کنند. از این رو انتشار بازخورد تمام مشتریان می‌تواند راهی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باشد. البته به شرطی که محصول حقیقتا کیفیت مطلوبی داشته باشد و تنها تصمیم‌گیری احساسی مشتری باعث کاهش فروش آن شده باشد.

توجه به چیدمان صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت بیشترین تاثیرگذاری را بر روی ذهن مخاطب دارد. بنابراین توجه به طراحی و نحوه‌ی چیدمان آن نقش به سزایی در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت. چیدمان صفحه نخست باید به گونه‌ای باشد که مشتری دسته‌بندی تمام محصولات موجود در آن فروشگاه اینترنتی را در ذهن خود مرتب کند. توجه داشته باشید که یکی از دلایل عمده منصرف شدن کاربران از تکمیل خرید خود از سایت اینترنتی سردرگمی آن‌ها است.

ذکر جزئیات و ویژگی‌های محصول

چیزی که مشتریان در عصر تجارت الکترونیک به دنبال آن هستند. بهینه سازی زمان است. بنابراین اگر یک فروشگاه اینترنتی بتواند جزئیات و ویژگی‌های محصولاتش را به شکل مرتب در سایت خود قرار دهد. یکی از مهمترین اهداف مشتریانش را تحت پوشش قرار می‌دهد. همین امر به خودی خود می‌تواند افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را در پی داشته باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت