راهکارهای عملی افزایش که در این مقاله قصد داریم بدان بپردازیم تا حدود زیادی عملیاتی بوده اما با نگاهی متفاوت

به سازمان و شرکت است و بیشتر از چند نکته آموزش بازاریابی و یا حتی تکنیک بازاریابی به شمار می رود.

راهکارهای عملی افزایش فروش که در سایر سایت ها ارائه می شوند به مواردی مانند بازاریابی اینترنتی و نکات مشاوره

بازاریابی اطلاق می گردد. اما ما می خواهیم نظر مخاطبین را به منظور راهکارهای عملی افزایش فروش به داخل سازمان

معطوف نماییم. اولین نکته راهکارهای عملی افزایش فروش این است که افزایش فروش در جایی خارج از سازمان کمی بی

تجربگی در اغلب موارد به شمار می رود و باید برای راهکارهای عملی افزایش فروش فروش اول به شرکت خود نگاه کنیم.

یعنی از داخل شرکت خود به دنبال افزایش فروش باشیم. و نه اینکه از روش های تبلیغاتی غیر متعارف که هرگز کسی از

آنها نتیجه ای نگرفته است. اجازه دهید به تشریح راهکارهای عملی افزایش فروش بپردازیم.

اولین روش از راهکارهای عملی افزایش فروش

از پرسنل همه واحد سازمان خود بخواهید ایده های خود را برای افزایش فروش و یا ارتقا برند ارائه کنند. همیشه پرسنل

درگیر در یک سازمان راهکارهایی را به منظور افزایش رضایت مشتریان می شناسند که به کمک آن می توان تعداد بیشتری

مشتری راضی برای یک برند داشت و در نتیجه آن معرفی برند شما از سوی یک مشتری وفادار به صورت مستقیم بر روی

فروش شما تأثیر گذار خواهد بود. فراموش نکنید که مشتری ناراضی و یا غیرخشنود تعداد زیادی مشتری بالقوه را از سازمان

و برند شما فراری می دهد!

دومین روش از راهکارهای عملی افزایش فروش

ایجاد سیستم انگیزشی جهت حل مشکلات مشتریان در سازمان دومین روش بسیار مفید به منظور افزایش فروش

می باشد. اگر پرسنل و کارشناسان فروش یک سازمان بدانند که اخذ پاداش در سازمان مشروط بر حل مشکلات و مسائل

مشتریان است، قطعا تلاش بیشتری جهت جلب رضایت مشتریان از خود نشان می دهد. فراموش نکنید که کارشناسان

فروش بیشترین درگیری کاری را با مشتریان شرکت و برند شما دارند پس در نتیجه بیشترین تأثیر را در حل مشکلات

مشتریان در صورت اجازه مدیران خواهند داشت.

سومین روش از راهکارهای عملی افزایش فروش

بررسی فرایندها و برنامه های سازمان و انطباق آن با وضعیت کنونی در واحد فروش و بازاریابی مهمترین کمک

و راهکار مشاور بازاریابی و فروش برای شما خواهد بود.

اگر در سازمان خود از خدمات مشاوره بازاریابی بهره می برید،

قطعا یکی از امور و وظایف مشاور بازاریابی،

تلاش به منظور شناسایی عدم انطباق برنامه ها با وضعیت کنونی در سازمان شما خواهد بود.

در بسیاری مواقع ایراداتی که توسط مشاوره فروش صورت می پذیرد،

موجب ارتقا برند در میان مدت بخصوص در مورد بازاریابی محصولات صنعتی می گردد.

خدمات بازاریابی مشاورین در پارک بازاریابی ایران معطوف به خدمات فوق در مرحله اول

و سپس شناسایی روش های سرمایه بر به منظور افزایش فروش می گردد.

از جمله دیگری راهکارهای عملی افزایش فروش، انجام تحقیقات بازاریابی می باشد.

راهکارهای عملی افزایش فروش

شاید ده ها یا صدها مقاله را مطالعه کرده باشید و انواع روش ها را برای فروش بیشتر تست کرده باشید !! اما نتیجه ای مطلوب کسب نکردید. به راستی آیا افزایش فروش رازهای پنهانی دارد که ما از آن بی خبر هستیم؟ چرا یک برند فروش فوق العاده ای دارد و برند مشابه اصلا توان رقابت را ندارد؟! در این مقاله از سایت ادریس به صورت مختصر چند راهکار و قانون عملی را منتشر میکنیم تا شما با رعایت این نکات ساده بتوانید در زمانی کوتاه فروش بیشتر را به معنای واقعی و در عمل احساس کنید.
۵ قانونی که میتواند رویای فروش بیشتر را برای برند شما به واقعیت تبدیل کند …

قانون اول : مشتریان واقعی را تشخیص دهید.
باید با آنالیز دقیق ٬ مشتریان واقعی را از مشتریان احتمالی جدا کنید. سرمایه گذاری روی مشتریان احتمالی یعنی هدر دادن منابع و زمان. لیستی از مشتریان واقعی تهیه کنید و هوشمندانه آنها را جذب کنید. آمار عجیبی است که ۲۰ درصد مشتریان ۸۰ درصد محصولات و خدمات یک برند را خریداری میکنند. مشتریان خود را دسته بندی کنید: لیستی از بهترین مشتریان دایمی ٬ لیستی از مشتریان فصلی یا دوره ای و لیستی از مشتریانی که نیازمند خدمات و محصولات شما هستند. مشتریان احتمالی را در انتهای لیست بگذارید و طبق برنامه و بودجه ای که در اختیار دارید برای جذب و حفظ مشتریان بکوشید …

قانون دوم: تشخیص دقیق نیازها
خیلی از مشتریان برندهایی را انتخاب میکنند که نیاز آنها را به خوبی تشخیص میدهد و در زمان کوتاه بهترین گزینه ها را برای رفع آن نیاز پیشنهاد میکند. مشتری اگر بداند نیازهای او را تشخیص داده اید و بهترین گزینه ها را در اختیار دارید ٬ حتما از خدمات و محصولات شما استفاده میکند. با پرسش های حرفه ای و گوش دادن دقیق به صحبت های مشتری می شود نیاز مخاطب را شناسایی کرد… کشف نیاز مشتری خوب است ٬ اما به زبان آوردن نیاز مشتری عالی است …

قانون سوم : ایجاد صمیمیت و اعتماد
اگر صادقانه با مشتری رفتار کنید و فرایند فروش را به خوبی توضیح دهید و جزییات کامل را با مزیا و معایب بگویید٬ احساس رضایتی که ایجاد می شود مشتری را به نیرویی رایگان برای تبلیغ برند شما تبدیل میکند . برای تمام نگرانی های مشتری پاسخ قانع کننده داشته باشید . اگر اعتماد مشتری را به دست بیاوردید ٬ یک مشتری وفادار که پتانسیل جذب مشتریان دیگری را دارد جذب کرده اید. هر چقدر دقیق تر به صحبت های مشتری گوش کنید ٬ قطعا اعتماد بیشتری را کسب میکنید.

قانون چهارم: پاسخ‌گویی دقیق و مؤثر به اعتراضات مشتری
همه ی اعتراض ها نشانه ی بدی ندارند ٬ زمانی که مشتری واقعی اعتراض میکند نشانه ی علاقه ی وی به برند شما است. تمام سوالات اعتراضی مشتری را یادداشت کرده و پاسخ شفاف و قانع کننده ای داشته باشید . اگر پاسخ شفاف و قانع کننده ای نداشتید باید عذرخواهی کنید و برای سوال بی جواب عملکرد برند خود را اصلاح کنید. مشتری هر چه سوال اعتراضی بیشتری بپرسد ٬ اگر پاسخ قانع کننده ای دریافت کند احتمال اینکه از برند شما استفاده کند بیشتر است.

قانون پنجم : قطعی‌کردن فروش
مشتریان را پس از شناسایی دعوت به خرید کنید. مشتریانی که میدانید خدمات و یا محصولات شما برای آنها نیاز و ضروری است … دعوت به خرید یعنی: به مشتریان شناسایی شده بگویید آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها هستید … اگر مشتری سوالی نداشت ٬ بپرسید چرا از خدمات شما استفاده نمیکند و حداقل آن را تست نمیکند؟ تشویق و ترغیب مشتری میتواند فروش شما را بیشتر کند. هیچگاه از درخواست کردن نترسید …

دسته بندی : افزایش فروش سایت