تخفیف برای افزایش فروش:

کمتر شرکتی وجود دارد که از تکنیک تخفیف برای افزایش فروش استفاده نکند، عده ی زیادی از مشتریان همیشه فکر میکنن قیمت محصولات مورد نیاز آنها بالا است و اگر کمی کمتر بود حاضر به خرید میشند. شاید جالب باشد که بدانید این مشتریان علاقه دارند که همیشه در زمان تخفیف خرید کنند، از آنجایی که تعداد این مشتریان کم نیست در موقع اعلام تخفیف افزایش فروش اتفاق میفتد.

دلیل هایی برای تخفیف به مشتریان برای افزایش فروش:

تخفیف فصلی:

اگر محصول فیزیکی دارید مثل : لوازم منزل، فروشگاه لباس، … میتوان گفت بروز بودن محصولات شما بسیار پر اهمیت است در وضعیت فروش آینده.

شما با این تکنیک میتوانید با تخفیفی که در نظر میگیرید محصولات باقی مانده خود را در پایان فصل به فروش برسانید تا توانایی خرید محصول جدید را داشته باشیدو در کنار این موضوع افزایش فروش را هم داشته باشید.

تخفیف مناسبتی:

مناسبت هایی مثل: عید نوروز ، روز تولد خیلی مناسب هستند و تقریبا تمام شرکت های پر فروش این کار را میکنند.

این کار خیلی موثر است و به شدت میتواند افزایش فروش خوبی داشته باشد، زیرا در این ایام مشتریان عادت به خرید با تخفیف کرده اند و منتظر تخفیف های هیجان انگیز هستند.

تخفیف سالگرد:

تخفیف سالگرد یک تخفیف مناسب باید باشد زیرا مهمترین نوع تخفیف است. سالگرد تاسیس شرکت یا مجموعه شما میتواند فرصت مناسبی برای تخفیف باشد تا افزایش فروش خوبی را تجربه کنید.

تبلیغات مناسب میتواند کمک زیادی به این تخفیف برای افزایش فروش بکند. ساختن فیلم کارتونی مناسب یکی از تبلیغات پر بازده در این ایام است.

هدیه دادن:

شرکت های بزرگ خیلی مواقع به جای تخفیف برای افزایش فروش از این تکنیک استفاده میکنند. در این روش شما میتوانید اطلاع رسانی کنید که با خرید یک تلویزیون ، یک سینما خانواده هدیه میدهید.

اگر مدرس هستید و میخواهید یک دوره اموزشی بفروشید میتوانید یک مشاوره نیم ساعته را به عنوان هدیه در نظر بگیرید.

تمام مردم دنیا علاقه به هدیه گرفتن دارند، این روش باعث ایجاد انگیزه در مشتریان میشود و میتواند افزایش فروش خوبی را داشته باشد.

نکته مهم: محصول هدیه ای که میدهید خیلی مهم است که جذابیت و متقاضی زیادی داشته باشد تا افزایش فروش رخ دهد.

تخفیف هفتگی:

در بعضی از کسب و کارها روز ثابتی از هفته را کاهش فروش دارند که این روند ادامه دار است. برای افزایش فروش در آن روز مشخص یک تخفیف به مدت یک روز قرار میدهند تا افزایش فروش اتفاق بیفتد.

مثال: روزهای سه شنبه ۳۰% تخفیف، افرادی که به دنبال خرید ارزانتر هستند در این روز اقدام به خرید میکنند.

تخفیف به مشتریان وفادار:

در هر کسب و کاری تعداد مشتریانی هستند که بسیار طرفدار آن مجموعه یا شرکت هستند که تعداد خرید های ثابت یا بیشتری نسبت به دیگر مشتریان دارند.

به منظور تشکر میتوان به این افراد تخفیف ویژه ای داد تا از استفاده محصولات جدید یا محصولات باقی مانده لذت ببرند.

این نوع روش تخفیف بسیار خاص است و نه تنها قدر دانی میکند از مشتریان وفادار و نگهداری آنها را بیشتر میکند، در کنار این موضوع افزایش فروش را به همراه دارد. زیرا مشتری که خرید زیادی از یک مجموعه داشته است منطق او اجازه نمیدهد تا خرید بیشتری انجام دهد اما با این روش احساس او تصمیم به خرید جدید میگیرد.

با این ویژگی ها افزایش فروش داشته باشید

میزان افزایش فروش بستگی به فروشنده آن محصول دارد، هرچقدر که فروشنده ویژگی‌های بیشتری داشته باشد افزایش فروش بیشتری را تجربه می‌کند.

خبر خوب این است که می‌توان با بررسی فروشندگان موفق ویژگی‌های آن‌ها را پیدا کرد و آن‌ها را یاد گرفت.

در این مقاله چند ویژگی مهم فروشنده موفق را ذکر کرده‌ایم که امیدواریم از خواندن آن‌ها استفاده کنید.

۱٫شناسایی درست نیاز مخاطب:

حتماً این داستان معروف را شنیده‌اید که: روزی فروشنده‌ای برای استخدام به فروشگاه بزرگی می‌رود و درخواست می‌کند  که مدیر فروشگاه او را استخدام کند. مدیر فروشگاه هم به او پیشنهاد می‌دهد که چند روز را کار کند اگر بتواند افزایش فروش داشته  باشد آن‌ها استخدام می‌کنند. فروشنده هم بعد از قبول کردن شروع به کار می‌کند.

روز اول تمام شد و مدیر فروشگاه نزد فروشنده آمد و به چند مشتری خریدار داشتی؟ فروشنده: گفت یک مشتری!!

مدیر فروشگاه که از این حرف بسیار عصبانی شده بود گفت که چقدر فروش داشته است، فروشنده: گفت ۴ میلیارد تومان!! مدیر فروشگاه که بسیار تعجب کرده بود گفت چه محصولاتی را فروختی که انقدر افزایش فروش داشته‌ایم؟

فروشنده گفت : اول یک قلاب ماهیگیری کوچک فروختم، بعد یک قلاب ماهیگیری بزرگ، بعد یک چوب ماهیگیری گرافیت به همراه یک چرخ ماهیگیری ۴ بلبرینگه.

بعد پرسیدم کجا میرید ماهیگیری؟

گفت: خلیج پشتی

من هم گفتم پس به قایق هم احتیاج دارید و یک قایق توربوی دو موتورِ به او فروختم!

مدیر فروشگاه گفت: او یک قلاب ماهیگیری می‌خواست تو این‌همه محصول بهش فروختی؟ فروشنده گفت او آمده بود قرص استامینیفون بخرد ، ازش پرسیدم برای چه می‌خواهد او گفت مدتی است سرم درد می‌کند، من هم به او پیشنهاد کردم تا به ماهیگیری برود حتماً با آرامش سردرد او خوب می‌شود . او هم گفت که هیچ وسیله ماهیگیری ندارد و من هم این محصولات را به او فروختم!!!

این داستان فقط یک طنز ساده بود!! اما خیلی خوب منظور این مطلب را انتقال می‌دهد.

۲٫حسن جویی از مخاطب:

مهم‌ترین عامل در خرید ایجاد حس خوب در مشتری است. اگر مشتری حس خوب از یک فروشنده پیدا کند احتمال خرید بسیار زیاد می‌شود.  حسن جویی یکی  از بهترین کارهایی است که فروشنده می‌تواند بکند تا مخاطب حس خوب پیدا کند.

کمتر کسی است که نشود یک نکته یا ویژگی خوب در آن فرد پیدا کرد، حتماً مشتری و مخاطب شما یک ویژگی مناسب دارد که با بازگو کردن آن ویژگی می‌توانید حس خوب را در مخاطب ایجاد کنید.

این کار را باید بسیار حرفه‌ای انجام دهید وحتما یک ویژگی خوب را نام ببرید، زیرا فروشندگان زیادی هستند که با تعریف کردن بی‌جهت از مشتری نه‌تنها افزایش فروش نخواهند داشت بلکه حس فروشنده بد را به مخاطب خود انتقال می‌دهند.

۳٫ارتباط دوستانه ایجاد کردن:

تا حالا دیدید برای انجام کاری نیاز به فروشگاه یا یک متخصص داشته باشید ؟ در آن لحظه اول به این موضوع فکر می‌کنید که در آشنایان خودتان کسی هست که بتواند این کار را انجام بدهد، اگر این مورد را در آشنایان خود پیدا کنید حتماً کار را به او می‌سپارید!!

اگر فروشنده بتواند ارتباط دوستانه ایجاد کند با مشتریان خود افزایش فروش را هم می‌تواند داشته باشد. بسیار زیاد هستند که فروشندگانی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند ارتباط با مخاطبانشان برقرار کنند و مخاطبان هم حس خرید در آن‌ها کم می‌شود و هیچ خبری از افزایش فروش نخواهند داشت!!

برای ایجاد رابطه دوستانه نیاز نیست که حتماً به اسم آن‌ها را صدا کنید یا شماره تلفن آن‌ها را داشته باشید، برای این کار کافی است که طوری رفتار کنید که حس قریبی با شمارا مشتریان احساس نکنند و در کنار این موضوع حس صمیمی را داشته باشند.

افزایش فروش تکنیک های زیادی دارد که یکی از تکنیک های خوب آن توجیه قیمت است ک در این مقاله نوشته ایم امیدواریم مورد پسنده شما قرار بگیرد.

توجیه قیمت:

حتماً برای شما اتفاق افتاده است که برای خرید یک محصولی مثل: پاوربانک به فروشگاهی رفته‌اید و یک مدل را انتخاب کرده‌اید.پس از پرسیدن قیمت آن فهمیده‌اید که قیمت آن بالا است چه حسی پیداکرده‌اید؟ در این موقع معمولاً افراد فکر می‌کنند قیمت ارائه‌شده زیاد است و آن فروشگاه گران‌فروش است و به‌احتمال‌زیاد یک موقع دیگری را برای خرید پاور بانک انتخاب می‌کنید.

در کنار این موضوع حتماً تا حالا پیش‌آمده که برای خرید یک فلش مموری به فروشگاهی رفته‌اید که بعد از پرسیدن قیمت متوجه شده‌اید نسبت به دیگر فروشگاه‌ها ارزان‌تر می‌دهند چه حسی پیداکرده‌اید؟ معمولاً افراد در این موقع احساس می‌کنند دلیل ارزان بودن آن “خوب نبودن” آن محصول است. حتماً فکر می‌کنید جنس خوبی نیست که انقدر ارزان‌تر نسبت به دیگر فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

اگر خوب به این دو اتفاق نگاه کنیم می‌بینیم که افراد موقع خرید هم به قیمت پایین حس بدی پیدا  می‌کنند و هم قیمت بالا!!!  به خاطر همین موضوع فروشنده‌های زیادی فرصت‌های خیلی زیاد درفروش را ازدست‌داده‌اند!!!

در این مقاله می‌خواهیم راجب توجیه قیمت صحبت کنیم که بسیار مهم است در افزایش فروش. اگر این تکنیک را به‌خوبی در موقع فروش دقت کنیم می‌توانیم  افزایش فروش داشته باشیم.

توجیه قیمت برای افزایش فروش را به دو قسمت تقسیم می‌شود.

توجیه قیمت برای محصولات گران:

توجیه قیمت برای محصولات ارزان:

محصولات گران:

مشتریان در موقع برخورد با محصول گران حس بی‌عدالتی و ناعادلانه به آن‌ها دست می‌دهد که این موضوع باعث می‌شود که فروش اتفاق نیوفتد.

برای ارائه محصولات باقیمت بالا باید توجیه کنید که چه ارزش‌هایی دارد محصول شما، اگر گوشی کولر هستید که طول عمر بالایی دارد و هزینه برق کمتری را ایجاد می‌کند حتماً این ویژگی را به مشتری بگویید تا بداند که باقیمت بیشتر باعث می‌شود که صرفه‌جویی شود .

هر محصولی که می‌فروشید که قیمت آن بالا است می‌توانید قبل از قیمت دادن ویژگی‌ها و مزایایی که آن محصول دارد را بگویید سپس قیمت بدهید این موضوع باعث افزایش فروش می‌شود.

اگر نویسنده کتاب هستید و طرفدارانتان فکر می‌کنند قیمت آن زیاد است می‌توانید آن را با یک محصول دیگر مقایسه کنید. می‌توانید بگویید خرید این کتاب برابر خرید یک پیتزا است!!

اگر مشتریان خیلی سعی دارند از شما تخفیف بگیرند قیمت خود را کمی تغییر دهید، اگر قیمت محصولی ۱۰۰ هزار تومان است، قیمت آن را به ۹۸ هزار تومان تغییر دهید تا باعث افزایش فروش شود.

مشتریان در موقع برخورد با هر کالایی فکر می‌کنند که فروشنده آن سود زیادی قرار است دریافت کند به همین دلیل تقاضای دریافت تخفیف می‌کنند، اما اگر قیمت آن رند نباشد با خود این فکر را می‌کنند که این محصول خیلی دقیق قیمت گزاری شده و سود آن‌هم احتمالاً کم بوده.

در کشورهای اروپایی که محصولاتی باکیفیت بالا و گران دارند در سایت خود هیچ قیمت گزاری نکرده‌اند و حتی در سؤالات تلفنی هم قیمت نمی‌دهند، علت این کار این است که مشتری به فروشگاه بیاید و از نزدیک کیفیت محصول را لمس کند تا توجیه شود که این محصول با این قیمت ارزش خریدن دارد، این تکنیک برای محصولات گران و باکیفیت می‌تواند باعث افزایش فروش شود.

محصولات ارزان:

به هر دلیلی فروشگاه‌های در طول سال محصولات خود را باقیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند برای افزایش فروش بیشتر که کار مناسبی است.

این کار نه‌تنها باعث افزایش فروش می‌شود بلکه عده‌ای که هیچ‌وقت حاضر به خرید نبودند ترغیب می‌شود برای بار اول خرید کنند. یکی از تکنیک‌های مؤثر در افزایش فروش این  است که قیمت محصولات را به‌گونه‌ای کم کنید تا افرادی که تا حالا خرید نکرده‌اند حاضر شوند برای یک‌بار خرید کنند زیرا اولین خرید باعث می‌شود که خریدهای بعدی با احتمال بیشتری اتفاق بیفتد.

اما مشکلی که پیش میاید این است که مشتریان فکر می‌کنند حتماً کیفیت این محصول مناسب نیست یا حتماً نقصی وجود دارد که با این قیمت ارائه‌شده است. برای این کار باید علت ارزان بودن آن را حتماً توضیح دهیم. شرکت‌هایی که تکنولوژی تولید می‌کنند (لپ‌تاپ، موبایل، دوربین،…) برای این‌که به‌روز باشند باید هر فصل محصولات جدید را تولید کنند و به همین علت انبارهای آن‌ها خیلی زود پر می‌شود که خرید انبار جدید مشکل ایجاد می‌کند. برای همین موضوع تخفیفات خوبی را در نظر می‌گیرند که برای آن توجیه‌های خیلی خوبی انجام می‌دهند تا افزایش فروش خوبی داشته باشند.

نتیجه‌گیری:

مشتریان در موقع برخورد باقیمت گران محصولات حس ناعادلانه به آن‌ها دست می‌دهد برای همین موضوع باید توجیه کرد و در مقابل در برخورد با محصولات ارزان فکر می‌کنند که کیفیت لازم را ندارد آن جنس برای افزایش فروش این محصولات باید قیمت آن‌ها را توجیه کرد

دسته بندی : افزایش فروش سایت