5 ترفند برای کسب موفقیت در تجارت آنلاین

5 ترفند برای کسب موفقیت در تجارت آنلاین

در دنیایی که تکنولوژی هدایت کننده آن است، تصمیم گرفتن درباره اینکه کدام راه برای ساخت یک برند معتبر و تضمین فروش بهترین است کاری بسیار دشوار است.
این تصمیم یک کار بزرگ و حیاتی برای یک فروشنده و بازاریاب آنلاین است، یعنی کسی که می خواهد تجارت خود را از طریق اینترنت ارتقاء بدهد.

یک فروشنده آنلاین از تغییرات موجود در این بستر و همچنین ابزارهای تجارت آنلاین استفاده های زیادی به منظور ارتقاء و پیشرفت برند خود می کند.
اگر شما هم یکی از فروشندگان آنلاین هستید و این پنج قانون را برای موفقیت کارتان در نظر نگیرند، احتمالا در این مسیر با شکست مواجه می شوید.

1. با وظایف خود به طور واضح و روشن ارتباط برقرار کنید :

اگر شما در فرآیند ارتقاء دادن به وب سایت خود نقش دارید، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که تمام تمرکز خود را روی همین موضوع می گذارید و کارهای دیگر را واگذار می کنید.
بسیار مهم است که شما این کار را برای خود انجام می دهید یا برای یک مشتری، اگر به عنوان پیمانکار برای یک مشتری این کار را انجام می دهید، قبل از اینکه مراحل کسب اعتبار برند را شروع کنید، به صورت مختصر و مفید به مشتری خود، نحوه ارتقاء دادن یک محصول از طریق پلتفرم های چندگانه مثل تبلیغات اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … را شرح دهید. مشتری شما باید بداند که شما چطور از طریق آشنایی ها و مهارت های خود با پلتفرم های مختلف، قادر هستید تا مصرف کنندگان را به سمت فروش محصولات سوق دهید.

2. توانایی ها و مهارت های خود را از هر کانال ثابت کنید :

در تجارت دیجیتالی، تمام ابزارهای رسانه ای برای تبلیغات در دسترس هستند. برای محبوب کردن برند خود، از اهداف رسانه ای مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سئو استفاده کنید. همچنین از تبلیغات چاپی برای هماهنگ کردن و همگام سازی با تبلیغات آنلاین رسانه ای استفاده کنید. استفاده از این شیوه، یک فرآیند پیشرفت پایدار را ایجاد می کند.

زمانی که شما تبلیغات خود را آغاز می کنید باید به طور پیوسته بررسی کنید کدام روش ها برای شما بازدهی بهتری دارد و کدام روش ها را باید دیگر ادامه ندهید، به این آزمون و خطاها ادامه دهید تا ببینید کدام موارد برای شما کارساز است و کدام موارد فایده ای ندارند. یکی از بخش های مهم برای تبدیل شدن به یک فروشنده آنلاین، داشتن معیارهای مختلف در زمینه موفقیت ها و شکست ها می باشد. در این صورت، شما می توانید از این اتفاقات درس گرفته و با کمک آن ها، آینده کسب و کار خود را بهبود بخشید.

اگر برای مدتی تبلیغات خود را ادامه دهید متوجه خواهید شد که چقدر به روشها و وب سایت هایی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید مسلط خواهید شد و با تجربه ای که کسب کرده اید هزینه ها به طور پیوسته کاهش می یابد و نتایج نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

 

3. برندهای قابل اعتماد حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید :

وضعیت برندهای معتبر و قابل اعتماد را رصد کرده و مثل یک دانش آموز از موفقیت های آن ها درس بگیرید.
شما می توانید ایده های این برندها را الگوبرداری کرده و از آن ها به منظور ارتقاء بخشیدن به فعالیت های سازمان یا مشتریان خود استفاده کنید. همیشه ایده های خوب، در میان گروه هایی که با یکدیگر کار می کنند متولد می شوند. پس بهتر است از دیدگاه جمعی یک برند معتبر و پایدار به منظور ایجاد فرآیندهای موفقیت آمیز برای برندهای خود استفاده کنید.

4. خلاقیت به خرج دهید :

بهترین کمپین های موفق در دنیای تجارت دیجیتالی آن هایی هستند که توجه شما را بدون فریب کاری و زیاده گویی (ریاکاری) جلب می کنند.
شما باید برند خود و مخاطبین او را به خوبی بشناسید. شاید آن ها ظرفیت مقداری شوخ طبعی را دارند، و یا اینکه شاید مشتاق به شرکت کردن در فرآیندهای تجارت باشند. با این اوصاف، با توجه به ظرفیت های مشتریان، شما می توانید از خلاقیت خودتان برای ایجاد کمپین های موفق تر استفاده کنید. کمپین هایی که به خاطر خلاقیت های شما، حالا بیش از پیش توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و مراودات مشتریان را بیشتر می کند و در نهایت، فروش و موفقیت بیشتری برای کمپین شما به ارمغان می آورد.

رفتارها و ارزش های مخاطبین در طی زمان تغییر می کنند، پس یکی از بزرگترین بخش های کار شما شناسایی خلق و خو و علایق، رفتارها و الگوهای خرید مخاطبین است. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید برای چه کسانی بازاریابی می کنید و باعث می شود تا تجارت شما به رابطه بیشتر مخاطبین با کمپین های تجارت دیجیتالی منجر شود.

5. تا می توانید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید :

رسانه های اجتماعی (در کنار ایمیل ها) یکی از جدیدترین و بهترین راه های محبوب کردن برند شما هستند.
رسانه های اجتماعی زمانی مفید هستند که شما حساب های کاربری با دنبال کنندگان زیادی در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و … داشته باشید. تجارت دیجیتالی خود را با کمک هر کدام از این پلتفرم ها گسترش دهید تا با این کار محصولات خود را از این طریق به صورت خلاقانه معرفی کرده باشید.

در توئیتر، سرتیترهای خبری مهم و خلاقانه را پست کنید. این کار کمک می کند تا خوانندگان به کلیک کردن روی لینک ها و رجوع به وب سایت شما تشویق شوند. این کار در میان تاجران اینترنتی به اصطلاح Click Baiting یا طعمه کلیکی معروف است. به خاطر داشته باشید که این روش در صورتی که محصول شما شایستگی توضیحات مربوطه را نداشته باشد، نتیجه معکوس خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید که سرتیترهای قابل توجه ایجاد کنید، اما قبل از آن مطمئن شوید که مخاطبین شما با دیدن و مراجعه به محتوای لینک این سرتیترها احساس اینکه گول خورده اند را نداشته باشند.

باید سرتیترها و محصولات شما به گونه ای به هم مرتبط باشند که به اندازه کافی جلب توجه کنند و در عین حال چیز اغراق آمیزی در آن ها وجود نداشته باشد. اگر انرژی و وقت کاربران بر سر این موضوع هدر برود، شما در این مورد شکست می خورید.

آیا در حال فروش محصول خاصی هستید و نیاز به بهبود اوضاع فروش دارید؟ باید روانشناسی بازار را به صورت عمیق درک کنید تا بتوانید از آن در جهت افزایش فروش خودتان استفاده کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ در این مقاله درباره ۱۲ نکته مهم از روانشناسی فروش بحث می شود. بسیاری از نخبه‌های دنیای بازاریابی ایده‌های ساده‌گرایانه‌ای را در مورد روانشناسی فروش آموزش می‌دهند. آنها بر این نکته اصرار دارند که با استفاده از فهرستی از عوامل انگیزه بخش و هرم نیازها می‌توان موضوعی را به خوبی به مردم فهماند و از آنها استفاده کرد.

چه مزخرفاتی! من حتی نمی‌توانم درک کنم چرا پسری که امروز در فروشگاه دیدم دوازده تا تن ماهی را در یک نایلکس قرار داد ولی کنسرو لوبیایش را در یک نایلکس جدا! آن وقت چطور می‌خواهم روانشناسی انسانی را در چند نکته مفید و مختصر خلاصه کنم؟

انسان ها شخصیتی کاملا پیچیده و اسرارآمیز دارند. به همین خاطر است که همه ما درگیر شناخت و درک همنوعان‌مان هستیم. با این حال، اکنون که شما دیگر از فروش و بازاریابی ترسی ندارید، می‌خواهم چند نکته اساسی از روانشناسی فروش را برایتان بگویم تا از آنها در هنگام فروش بهره بگیرید.

۱. مردم بر اساس احساسات شان تصمیم می‌گیرند

تصمیمات انسان‌ها بر پایه احساسات، نیازها و عواطف آنها شکل می‌گیرد و فرآیندی منطقی را طی نمی‌کند. به همین دلیل است که تاکید بر مزایا کلید متقاعد کردن مردم به شمار می‌آید.
زمانی که شما مشغول نوشتن هستید باید از خودتان بپرسید: «چه چیزی می‌تواند احساسات مردم را برانگیزد؟!»

۲. مردم تصمیمات‌شان را با حقایق توجیه می‌کنند

به عنوان مثال: مردی به یک آگهی تبلیغاتی نگاه می‌کند که در آن عکسی از یک خودرو اسپورت نقش بسته است و به سرعت عاشق آن خودرو می‌شود اما او نمی‌تواند خود را متقاعد کند که بر اساس احساساتش به خرید آن خودرو اقدام کند؛ بنابراین شروع به خواندن مشخصات تکنیکی مانند قدرت موتور، ویژگی‌های ایمنی و نیاز به مراقبت‌های بعدی کم می‌کند.

او آن خودرو را می‌خواهد زیرا باعث می‌شود احساس خوبی پیدا کند اما زمانی آن را خواهد خرید که خود را از لحاظ منطقی قانع کرده باشد.

۳. خودمحور هستند

صفت «خودمحور» به معنای آن است که شخصی تمام امور را بر محور خودش انجام دهد. همه ما معنی این کلمه را چنان که به خودمان مربوط است در نظر می‌گیریم. بنابراین توجه داشته باشید که آگهی تبلیغاتی شما باید به این سوال ناپرسیدنی پاسخ دهد که «خب این محصول چه ارتباطی به من دارد؟!»

اگر کمی عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم، این سوال کمی تغییر می‌کند و به این شکل ظاهر می‌شود: «این محصول چگونه باعث می‌شود که من احساس ارزشمندی کنم؟»

۴. مردم به دنبال ارزش هستند

ارزش، یک رقم ثابت نیست. ارزش به آن چیزی بستگی دارد که شما عرضه می‌کنید، مبلغی که دیگر رقبا طلب می‌کنند، هزینه‌ای که معمولا مشتری پرداخت می‌کند و همچنین به میزان علاقه مشتری به محصول و توجه او به تفاوت‌های میان محصول شما و دیگر محصولات نیز وابسته خواهد بود.

شما باید ارزشی عرضه کنید که یا هم تراز یا برتر از مبلغ محصول‌تان باشد. هر چه نسبت ارزش محصول‌تان به قیمت آن بیشتر باشد، مردم رغبت بیشتری به خرید آن پیدا خواهند کرد.

۵. مردم در قالب مردم فکر می‌کنند

مغز انسان کامپیوتر نیست؛ ماشین حساب یا پردازنده اطلاعاتی هم نیست. دانشمندان نشان داده‌اند که اولین عملکرد مغز انسان رسیدگی به تعاملات اجتماعی است.

به یاد دارید که چگونه مسئله‌های دوران ریاضی دوران مدرسه در قالب موقعیت‌های زندگی واقعی عنوان می‌شدند؟ حل کردن آنها همیشه آسان تر از مسئله‌های انتزاعی بود. بنابراین آگهی تبلیغاتی شما نیز باید شامل اسامی، ضمایر شخصی، نقل قول‌ها، شواهد، داستان‌ها و عکس‌هایی از مشتریان راضی باشد.

۶. شما نمی‌توانید مردم را وادار به انجام کاری کنید

باید اعتراف کنم در روانشناسی فروش هیچ نوع هیپنوتیزم یا دیگر فنون روانشناسی کار نمی کند. زمانی که مردم خرید می‌کنند به این دلیل نیست که شما آن ها را هیپنوتیزم کردید یا وردی جادویی را در گوش آنها خوانده‌اید.

شما می‌توانید اصرار کنید یا فشار وارد کنید اما در نهایت مردم کاری را انجام می‌دهند که می‌خواهند. این به آن معنا است که وظیفه شما نشان دادن ارتباط محصول‌تان به نیازهای مردم است.

۷. مردم عاشق خرید کردن هستند

بعضی‌ها می‌گویند مردم دوست ندارند چیزی به آنها فروخته شود. حقیقت ندارد.
مردم دوست دارند چیزهایی بهشان فروخته شود. آنها عاشق این هستند که محصولات و تجربه‌های جدید را از آن خود کنند.
چیزی که مردم دوست ندارند این است که سرشان کلاه گذاشته شود یا با آنها بدرفتاری شود. بنابراین باید چنین مواردی را از فرآیند بازاریابی خود حذف کنید.
به جای آن که بخواهید چیزی به مردم بفروشید، بهتر است به آنها کمک کنید. محصولات خوبی به فروش برسانید، پیشنهادهای جذابی ارائه کنید و با انصاف با مردم رفتار کنید. این فرمول اطمینان بخش موفقیت است.

۸. مردم به طور ذاتی در خرید، شکاک هستند

اغلب مردم نسبت به هر گونه پیشنهادی به دیده شک می‌نگرند. آنها به دنبال آن هستند که از خطرات دوری کنند.
شما هیچ‌گاه نمی‌توانید سطح شک و تردید یک شخص خاص را پیش‌بینی کنید، پس بهتر است از قبل تمام شواهد و مدارک مورد نیاز از قبیل نتایج نظرسنجی، نتایج آزمایش‌ها، آمار و ارقام و داده‌های علمی را در ذهن یا در کیف خود داشته باشید.

۹. مردم همیشه دنبال چیزی هستند

عشق، ثروت، شکوه، آسایش، امنیت؛ مردم به طور ذاتی ناراضی هستند و کل عمرشان را در جستجوی رضایتمندی می‌گذرانند.
در ساده‌ترین حالت ممکن باید بدانید که نوشتن یک آگهی تبلیغاتی خوب به مردم نشان می‌دهد که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند یک یا چند نیاز آنان را برطرف کند.

۱۰. مردم به دلیل راحتی و انحصاری بودن، مستقیم خرید می‌کنند

اگر مردم بتوانند محصولات شما را به آسانی از نزدیکترین فروشگاه تهیه کنند، حتما این کار را خواهند کرد. بنابراین اگر آنها محصولات‌تان را به طور مستقیم از خود شما نمی‌خرند، به این دلیل است که آنها نتوانسته‌اند آن آیتم‌ها را در جای دیگری پیدا کنند. (یا نمی‌دانند که کجا می‌توانند آنها را خریداری کنند.)
به همین دلیل است که شما باید در آگهی تبلیغاتی خود راحتی و انحصاری بودن خرید محصول مورد نظر را یادآوری کنید.

۱۱. مردم دوست دارند محصول‌تان را قبل از خرید ببینند، بشنوند، لمس کنند، مزه یا بو کنند

برخی از مردم هیچ‌گاه به صورت اینترنتی خرید نمی‌کنند زیرا نمی‌توانند محصول مورد نظر را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند. برخی از محصولات، مانند کتاب یا سی دی آنقدر شناخته شده هستند که بتوان به صورت اینترنتی آنها را خرید زیرا شک و تردید خیلی کمی در مورد کیفیت فیزیکی محصول وجود دارد.
اما فروش آنلاین محصولات دیگری مانند لباس یا غذا کمی سخت‌تر است. (حداقل تا زمانی که مردم تجربه خرید رضایت‌بخشی پیدا کنند.) دلیل این موضوع این است که کیفیت این محصولات قابل تغییر است.
به نحوه خرید مردم در فروشگاه‌ها فکر کنید و از خود بپرسید که آیا برخی از عناصر تجربه احساسی خرید از پیام تبلیغاتی شما جا مانده‌اند؟

۱۲. بسیاری از مردم از جمعیت تبعیت می‌کنند

ما به دیگران نگاه می‌کنیم تا رهنمایی بگیریم، به ویژه زمانی که در مورد چیزی احساس عدم اطمینان داشته باشیم، می‌پرسیم: «دیگران در این مورد چه فکری می‌کنند؟ چه احساسی دارند؟ چه کار می‌کنند؟» آن گاه بر اساس پاسخ‌هایمان عمل می‌کنیم.

به همین دلیل است که شواهد و اسناد تاریخی تاثیر شگفت انگیزی دارند.

البته این در اصل ظاهر موضوع است. روانشناسی به ویزه روانشناسی فروش حیطه‌ای عمیق و همواره در حال رشد است و اگرچه من دوست ندارم مسائل را دشوارتر از آنچه هست جلوه دهم اما به نظر می رسد دانستن نحوه عملکرد مردم و از آن مهمتر، دلیل کارهای آنان بسیار سودمند باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت