اتوریتی به عنوان میزان سنجش کِیفی وب‌سایت به‌حساب می‌آید و تاثیر زیادی در بازدید بیشتر و افزایش رتبه در موتورهای جستجو دارد. به همین دلیل متخصصین سئو تمرکز ویژه‌ای روی اتوریتی وب‌سایت دارند. اتوریتی به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی تولید محتوا و ساخت لینک نیز با هدف افزایش اتوریتی انجام می‌شود.

البته هیچ‌ تضمینی وجود ندارد که اتوریتی به تنهایی بتواند میزان بازدید در موتورهای جستجو را افزایش دهد چرا که محتوای وب‌سایت شما باید با نتایج جستجو مربوط باشد. اما با تمامی این موارد باز هم اتوریتی بازتاب خوبی از عملکرد سئو وب‌سایت به حساب می‌آید.

در همین ابتدا باید اشاره کنیم که در دنیای وب انواع مختلفی از اتوریتی وجود دارد. با این حساب نمی‌توان یک محک کمی و مشخص را برای اتوریتی در نظر گرفت. به همین دلیل تلاش‌هایی برای روشن کردن بیشتر مفهوم اتوریتی انجام شده است، در این مطلب سعی ما بر این است تا ببینیم گوگل چگونه اتوریتی را شناسایی و محاسبه می‌کند.

اتوریتی دامنه (Domain Authority) در مقابل اتوریتی صفحه‌ (Page Authority)اعتبار صفحه و اعتبار دامنه

همان‌گونه که اشاره شد فاکتورهای مختلفی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای محاسبه اتوریتی وجود دارند. در این زمینه می‌توان به PageRank اشاره کرد، این الگوریتم که توسط گوگل ایجاد شده است برای محاسبه اتوریتی یک سایت به‌خصوص بر اساس تعداد، کیفیت و نوع ارتباط لینک‌ها با یکدیگر ایجاد شده است.

یکی دیگر از پارامتر‌هایی که محک مهمی برای وب‌سایت به حساب می‌آید اتوریتی دامنه (DA) است، منظور از این عبارت میزان استحکام اتوریتی کلی دامنه می‌باشد.

همچنین زمانی که صحبت از اتوریتی یک صفحه‌ (PA) به میان می‌آید منظور استحکام اتوریتی تنها یک صفحه از وب‌سایت است و منظور از اتوریتی دامنه نیز میزان استحکام اتوریتی تمام قسمت‌های دامنه است.

کدام یک از این موارد اهمیت بیشتری دارد؟ چه تفاوت‌هایی را در بین این دو شاهد هستیم؟

اتوریتی دامنه: رویکردها و اثربخشی‌ها

با توجه به اهمیتی که اتوریتی دامنه دارد بهتر است در ابتدا نگاهی داشته باشیم به روش‌هایی که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توان اتوریتی دامنه را افزایش داد. جالب است بدانید که افزایش اتوریتی دامنه به صورت مستقیم، فوری یا تصادفی کاملاً غیر ممکن است. اما خوشبختانه روش‌هایی نیز برای تثبیت موقعیت اتوریتی دامنه در دراز مدت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد محتوای باکیفیت در حجم بسیار زیاد با لینک‌دهی داخلی پیوسته و منسجم.
  • سعی کنید لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده شده‌اند دارای اتوریتی خوبی باشند. محتوای این لینک‌ها نیز باید با محتوای وب‌سایت شما مرتبط باشد.
  • در صورت وجود مشکل در لینک‌هایی که از بیرون به سایت شما داده شده است، دسترسی آن‌ها را به وب‌سایت قطع کنید.
  • عجله نکنید، افزایش اتوریتی دامنه فرآیندی زمان‌بر است.

رعایت کردن این موارد ممکن است فرآیند کُندی داشته باشد اما افزایش اتوریتی دامنه با ثبات انجام خواهد شد. زمانی که اتوریتی دامنه افزایش پیدا کند، تمامی صفحه‌های وب‌سایت و ساب‌دامین‌ها شانس بیشتری در پیدا کردن رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو به‌دست می‌آورند.

اتوریتی دامنه دست شما را برای چگونگی و زمان تولید محتوا باز می‌گذارد. افزایش اتوریتی دامنه تاثیرات گسترده‌تری را نیز به دنبال خواهد داشت، از طرفی مدت زمان و تلاشی که برای افزایش اتوریتی دامنه باید صرف کنید نسبت به افزایش اتوریتی صفحه بسیار بیشتر است.

اتوریتی صفحه: رویکردها و اثربخشی‌ها

اکنون زمان آن فرا رسیده است که با هم نگاهی به روش‌هایی داشته باشیم که به کمک آن‌ها می‌توان اتوریتی صفحه‌ را افزایش داد.

  • صفحه‌‌های وب‌سایت را در دامنه‌ای ایجاد کنید که اتوریتی بالایی دارد.
  • اطمینان خاطر حاصل کنید صفحه‌‌های برگزیده جزئیات کاملی داشته باشند و محتوای آن‌ها نیز مرتبط باشد.
  • از عملکرد صفحه‌ها و همچنین بهینه‌بودن آن‌ها برای موتورهای جستجو نیز اطمینان خاطر حاصل کنید.
  • لینک‌دهی داخلی صفحه‌ها به یکدیگر را نیز فراموش نکنید.
  • از سایت‌های دیگر لینک‌های باکیفیت و با اتوریتی برای صفحه‌های برگزیده وب‌سایت دریافت کنید.
  • لینک‌هایی که از بیرون به صفحه‌ شما لینک شده‌اند نباید مشکلی داشته باشند، در صورت مشاهده مشکل در این لینک‌ها دسترسی آن‌ها را به وب‌سایت قطع کنید.

اگر نکات بالا را با دقت مطالعه کرده باشید حتماً به این نکته پی‌برده‌اید که رعایت اصول افزایش اتوریتی دامنه و صفحه‌های وب‌سایت شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

اتوریتی دامنه و اتوریتی صفحه‌‌ها ارتباط متقابل و سودمندی نیز با هم دارند، ساخت و ایجاد لینک‌های بیشتر به یک صفحه از وب‌سایت می‌تواند به افزایش اتوریتی دامنه هم منجر شود، از طرف دیگر در بیشتر موارد افزایش اتوریتی دامنه باعث افزایش اتوریتی صفحه‌ها نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است که افزایش اتوریتی صفحه‌ها نسبت به اتوریتی دامنه با سرعت بیشتری انجام می‌شود، در نتیجه اگر به فکر افزایش رتبه با سرعت بیشتری در موتورهای جستجو هستید بهتر است ابتدا روی اتوریتی صفحه‌های وب‌سایت تمرکز کنید.

رسیدن به دو هدف با انجام یک کاررتبه های برتر در موتور جستجو گوگل

پیشنهاد می‌شود اگر زمان کافی در اختیار دارید بر روی اتوریتی دامنه تمرکز کنید، چرا که این کار در دراز مدت، نتیجه کارآمدتری را به دنبال خواهد داشت، همچنین باعث جذب ترافیک داخلی بیشتری می‌شود؛ دلیل این امر هم افزایش رتبه تعداد زیادی از صفحه‌های وب‌سایت در یک مرحله است.

از طرف دیگر صفحه‌‌های مهم‌ و برجسته وب‌سایت به صورت طبیعی لینک‌ بیشتری را جذب می‌کنند، با این تفاسیر از عواقب بعدی در دراز مدت برای وب‌سایت در امان خواهید بود.

۲۰۰ فاکتور سئو

تا کنون در مورد سئو و بهینه سازی های موتور جستو و جو گر تحقیق و مطالعه کرده اید؟ اگر چنین است باید بدانید که گوگل الگوریتم ها و عواملی را که در این رتبه بندی ها تاثیر گذارند را انتشار داده که در این مقاله به ۲۰۰ عامل برتر می پردازیم. اما این فاکتور ها چه هستند و چه تاثیری بر روی رتبه ی  وب سایت می گذارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۲۰۰ فاکتور سئو بپردازیم . برخی از آن ها تایید شده اند و برخی دیگر هنوز جای سوال دارند. با ما همراه باشید.

طول عمر دامنه

مت کاتز در این مورد اظهار می کند: دامنه ای که شش ماه پیش ثبت شده است و دامنه ای که یک سال از عمرآن می گذرد چندان تفاوتی با هم ندارند.

به بیان دیگر، گوگل به طول عمر اهمیت می دهد اما بسیار کم.

کلمات کلیدی در لینک

این گزینه دیگر همانند قبل استفاده ی قبل خود را ندارد اما استفاده کردن از آن خالی از لطف نیست و می تواند به عنوان یک رابط خوب عمل کند. از همه این ها مهم تر این است که موتور های جست و جو کلمات کلیدی که پس از دامنه می آیند را به صورت برجسته نشان می دهد.

کلمات کلیدی در ابتدای دامنه

آن دسته از دامنه ها که ابتدا با کلمات کلیدی مرتبط آغاز می شوند نسبت به دامنه هایی که هیچ کلمه کلیدی ندارند و یا کلمات کلیدی آن ها در وسط و یا آخر ذامنه است از اعتبار بالاتری برخوردارند.

در این رابطه می توانید مقاله تعداد استفاده از کلمات کلیدی و یا شیوه انتخاب کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

مدت ثبت دامنه

کارشناسان گوگل می گویند:

دامنه هایی که ارزش بالایی دارند معمولا برای مدت زیادی مورد استفاده قرار می گیرند در حالیکه دامنه های کم  ارزش کمتر از یک سال استفاده می شوند. بنابرایین اگر تاریخ انقضای دامنه ای سر برسد این انقضا به عنوان فاکتوری در اعتبار آن دامنه قلمداد می شود.

کلمات کلیدی در ساب دامین

طبق تحقیقات وب سایت MOZ که در سال  ۲۰۱۱ صورت گرفته است نشان می دهد که کلمات کلیدی در ساب دامین می تواند تا حد زیادی رتبه بندی سایت را افزایش دهد.

تاریخچه دامنه

سابقه ی تاریخی سایت ها که در طول زمان چند مالک داشته اند و یا به صورت سینوسی دچار فرود و صعود بوده اند توسط گوگل از نو تنظیم می شوند. این کار باعث می شود سایت هایی که به این دامنه ها مراجعه کنرده اند ریست شوند.

EMD یا دامنه ی یکسان

EMD مخفف Exact Match Domai است که به معنی دامنه ی دقیقا همتا یا یکسان به طوریکه دامنه یک سایت دقیقا همان کلمه ی کلیدی مورد انتظار باشد، مثلاً Seo.com . این گونه دامنه ها عملکرد متفاوتی دارند که در صورتی می تواند مفید باشد که سایت با کیفیت باشد. اگر در سایت های کم کیفیت و یا بی کیفیت استفاده شوند ممکن است در مقابل EMD آسیب پذیر باشند. مت کات در نشستی در سا ۲۰۱۲ عنوان کرد: تغییرات صورت گرفته در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقا یکسان بی کیفیت در نتایج  جست و جوی گوگل کم خواهد کرد.

اطلاعات Whois  خصوصی در برابر عمومی

همانطور که ممکن است بدانید Whois وب سایتی است که از طریق آن می توانید مالک یک دامنه را شناسایی کنید. اطلاعات whois های خصوصی می تواند بیانگر این موضوع باشد که مالکان این نوع دامنه ها اطلاعاتی برای مخفی کردن دارند. مت کاتز می گوید: وقتی اطلاعات Whois آن ها را بررسی می کردیم متوجه شدیم همه آن ها دارای سرویس محافظت خصوصی هستند. این حساب های خصوصی Whois ذاتا چیز بدی نیست. اما اگر فاکتور های مختلف را در نظر بگیرید ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

جریمه های صاحب دامنه

اگر شخصی توسط گوگل به عنوان اسپم شناسایی شود تمام سایت هایی که به این شخص مربوط می شوند را با دقت بیشتری تحت نظر می گیرد و این کار می تواند رتبه بندی گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

دامنه های کشوری سطح بالا

بهتر است در نظر داشته باشید که دامنه های کشوری سطح بالا (مثل .ir) رتبه سایت را در آن کشور ارتقا می دهد اما رتبه بندی جهانی را محدود می کند.

فاکتور های سئو مرتبط با صفحه وب

قرار دادن کلمه کلیدی در تگ عنوان

دومین بخش مهم محتوی سایت تگ عنوان است که در کنار محتوای صفحه قرار می گیرد. بنابراین استفاده ی مناسب از آن می تواند یک سیگنال قوی سئو One-Page برای گوگل ارسال کند. و استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان کمک بسیاری در ارتقا رتبه در گوگل میکند.

تگ کردن عنوان که با کلمه کلیدی آغاز می شود

بر اساس داده های بدسست آمده از سایت MOZ تگ کردن عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شود از تگ کردن عنوان هایی که کلمات کلیدی در انتهای آن ها قرار گرفته بهتر و موثر تر عمل خواهد کرد.

کلمه کلیدی در تگ توضیحات

وجود کلمه کلیدی در Meta Description نشانه ای دیگر برای ارتباط دادن وب سایت است. این گزینه در حال حاضر یک فاکتور مسقیم برای سئو محسوب نمی شود. اما باعث میشود که کاربران بیشتری روی لینک سایت شما کلیک کنند و در CTR را افزایش میدهد که در آخر منجر به ارتقا رتبه سایت در گوگل خواهد شد.

کلمه کلیدی ظاهر شده در تگ H1

تگ های H1 یا همان تیتر یک دومین تگ هایی هستند که مرتبط بودن فعالیت و موضوع وب سایت را برای گوگل ارسال می کنند. این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده در زیر به دست آمده : کلمه کلیدی عبارتی است که چندیدن بار در متن اصلی تکرار شده باشد. استفاده کردن از کلمات کلیدی در متن می تواند همانند سیگنالی مرتبط بودن موضوع و فعالیت را برای گوگل ارسال کند.

طول محتوا مناسب

محتوایی که متن طولانی تر و محتوای بیشتری داشته باشد طیف وسیع تری از موضوعات مختلف را را پوشش می دهد و نسبت به مقالات سطحی و کوتاه اولویت دارد. SERPIQ  متوجه شده است که طول محتوا با موقعیت سایت درنتایج جستجوی گوگل مرتبط است.

تراکم کلمات کلیدی

تراکم کلمه کلیدی، در واقع تعداد دفعاتی است که یک کلمه در متن تکرار شده است. اگرر چه این گزینه آن اهمیت سابق را ندارد اما گوگل باز هم از تراکم کلمات کلیدی برای موضوعات وب سایت استفاده می کند. این نکته را در نطر داشت باشید که استفاده بیش از حد از آن می تواند به وب سایتتان آسیب بزند. و چگالی کلمه کلیدی استاندارد ۲.۵ % پیشنهاد شده است

مفهوم مخفی در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

موتور های جست و جو با استفاده از گزینه معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را پیدا می کند. برای مثال کلمه ی Apple که هم به معنای بزرگترین کمپانی تکنولوژی جهان و هم به معنی سیب است. بودن و یا فقدان LSI می تواند به عنوان نشان کیفی محتوا عمل کند.

حضور کلمه کلیدی LSI در عنوان و یا توضیحات

درست مثل محتوای صفحه ، کلمات کلیدی  LSI موجود در تگ عنوان و یا توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تا تفاوت بین کلمات مترادف را تشخیص دهد و مرتبط بودن آن ها را ثابت کند.

بارگزاری صفحات HTML

هم موتور جستجو گر گوگل و هم Bing برای رتبه بندی سایت از سرعت بارگذاری صفحات به عنوان عاملی تاثیر گذار استفاده می کنند. موتور های جستجو می توانند با دقت بسیار زیاد سرعت بارگذاری صفخات وب سایت شما را بر اساس کدها آن و حج فایل های موجود در آن بررسی می کنند و از آن جایی که اولویت آنها رضایت کاربران خودشان است ، وب سایت هایی که سرعت بالاتری دارند و تجربه کاربری مطلوب تری ارائه میدهند را در صدر نتایج قرار خواهند داد.

محتویات تکراری

مسئله محتوا برای گوگل بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش یا افزایش رتبه سایت شما داشته باشد. محتویات تکرای و یکسان حتی اگر اصلاح هم شده باشند باز هم می توانند تاثیر منفی بر روی نمایش محتویات وب سایت در موتورهای جستجوگر داشته باشند.

Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

اگر از این گزینه به درستی استفاده کنید، به موتور جستجوگر گوگل این اجازه را نمی دهد تا وب سایت شما را به عنوان یک محتوای تکراری شناسایی کند.

سرعت بارگذری صفحات وب در Google Chrome

ممکن است گوگل برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری وب سایت از داده های کاربری Chrome استفاده کند. استفاده کردن از CDN و  سیستم های Caching ، فشرده سازی کدها و ادغام فایل های JS و CSS همگی میتواند به افزایش سرعت وب سایت شما کمک کند.

بخوانید : ۵ نکته برای افزایش سرعت وب سایت

بهینه کردن تصویرها

تصویر های قرار گرفته بر روی وب سایت به وسیله ی نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و موارد بسیار دیگر سیگنال های مرتبط با موضوع بسیار مهمی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند. که از همه ی آنها تگ ALT از اهمیت بیشتری برخوردار است و بهتر از کلمه کلیدی در این بخش استفاده شود.

بروزرسانی نکردن به موقع محتوای سایت

الگریتم های بروزرسانی جدید گوگل به محتویات تازه بروزرسانی شده اهمیت بسیار زیادی می دهند. مخصوصا محتویاتی که در جستجو حساس به زمان هستند. (محتویاتی که در یک برهه زمانی خاص بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. این نوع محتواها باید سریعا بروزرسانی شوند.) گوگل برای این عامل اهمیت زیادی قائل می شود و در برخی جستجوها تاریخ آخرین بروزرسانی را نشان می دهد.

تعداد بروزرسانی های محتوا

ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان عامل جدید بودن مطلب شناسایی می شود. حذف کردن و یا افزودن بخشی از محتوا نسبت به تغییر دادن بخشی از آن و یا تغییر دادن چند کلمه ، بروزرسانی چشمگیرتری محسوب می شود.

تاریخچه ی بروزرسانی صفحات

وب سایت ها را هر چند وقت یک بار بروزرسانی می کنید؟ به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه؟ یا هر چند سال یک بار؟ به روزرسانی مرتب وب سایت و رعایت نظم، نقش به سزایی در رتبه بندی وب سایت دارد.

برجسته کردن کلمات کلیدی

اگر در ۱۰۰ کلمه ی اول متن محتوای وب سایت کلمه های کلیدی را به کار ببرید نشان از مرتبط بودن وب سایت یا کلمه کلیدی انتخابی دارد. برجسته کردن ( BOLD کردن ) کلمه کلیدی نیز می تواند به بات های گوگل اهمیت آن کلمه را نشان دهد.

کلمات کلیدی موجود در تگ های H2  و H3

به کاربردن کلمه های کلیدی در این تگ ها نشان از این دارد که سایت با کلمه کلیدی مرتبط ارتباط ضعیف و کوچکی دارد.

ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیرگذار باشد ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی است. برای مثال، روش های اصلاح موی حیوان خانگی را در نطر بگیرید. صفحاتی که عبارت روش های اصلاح موی حیوان خانگی بهینه سازی شده اند رتبه ی بهتری نسبت به سایت هایی خواهند داشت که با عبارت کلیدی چگونه موی حیوان خانگی خود را کوتاه کنیم خواهند داشت. به همین دلیل تحقیق در مورد کلمات کلیدی (Keywords) بسیار اهمیت دارد.

لینک های خروجی با کیفیت

بسیاری از کارشناسان سئو بر اساس تجربیات خود می گویند لینک کردن به سایت هایی که اتوریتی بالا دارند باعث افزایش اعتبار و رتبه در گوگل میشود.

موضوع لینک های خروجی

براساس مطالعات سایت MOZ ، موتور های جستجوگر برای یافتن موضوع وب سایت شما ممکن است از لینک هایی که به آن داده اید به عنوان سیگنال استفاده کند. برای مثال، اگر صفحه ی شما در سینما است پس لینک دادن به صفحه های مرتبط با پزشکی بی فایده است.

گرامر و املا

به کار بردن درست گرامر و املا یکی از نشانه های کیفیت است. هرچند مت کاتز در سال ۲۰۱۱ این مورد را به طور قطع تایید نکرده است. ولی با توجه به تاثیر تجربه کاربری میتوان گفت که توجه به گرامر میتواند تاثیر مثبتی در رتبه بندی داشته باشد.

محتوای منحصر به فرد یا محتوای کپی

این نکته یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد سئو میباشد. محتوایی که در سایتتان قرار داده اید خودتان تولید کرده اید یا خیر؟ اگر از سایتی کپی کرده اید که ایندکس شده است به اندازه ی محتوای اصل و اورجینال بریتان رتبه به همراه نخواهد داشت. و اگر این بخش زیادی از مطالب سایت شما کپی است احتمال جریمه شدن و حذف از نتایج گوگل بسیار بالا خواهد بود.

محتوای کامل کننده مفید

طبق راهنمای رتبه بندی گوگل ، یکی از مواردی که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می دهد محتوای کامل کننده مفید است.  استفاده  کردن از تبدیل  ارز، ماشین حساب، و دستورالعمل های تعاملی نمونه هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب می شوند.

لینک های خروجی

در هر کاری اعتدال و میانه روی را باید رعایت کنید و هر کدام از موارد سئو را به طور طبیعی اجرا نمایید. اگر بیش از اندازه از لینک های خارجی استفاده کنید تاثیر منفی بر روی رتبه خواهد گذاشت.

عنصر های چند رسانه ای

استفاده کردن از محتوای مالتی مدیا (چند رسانه ای) مثل فیلم، عکس، می تواند کیفیت بالای محتوای شما را نشان دهد.

لینک های داخلی به صفحه

لینک های داخلی اهمیت مطلب را به دیگر صفحات سایت شما نشان می دهد. و همچنین باعث میشود که مطالب شما بهتر و سریعتر در گوگل ایندکس شود.

لینک های داخلی با کیفیت در صفحه

لینک های داخلی معتبر از صفحات دیگر می تواند تاثیر بسزایی نسبت به صفحاتی که رتبه ی صفحه آن ها ضعیف است و یا رتبه صفحه ندارند داشته باشد.

لینک های خراب

اگر لینک های شکسته و یا خراب زیادی در یک صفحه داشته باشید نشان دهنده این است که این وب سایت و صفحه را رها کرده اید . رتبه بندی گوگل از این لینک های شکسته برای مورد ارزیابی قرار دادن کیفیت صفحه استفاده می کند.

سطح خوانش

شک نکنید که گوگل سطح خوانش صفحه ی شما را ارزیابی می کند و آن را برایتان سطح بندی می کند. معمولا این کار را برای سایت ها انجام می دهد. اما مشخص نیست گوگل چه کاری با این اطلاعات انجام می دهد، برخی بر این باورند که سطح خوانش مبتدی بر رتبه بندی گوگل کمک می کند چون طیف وسیع تری از افراد قادر به خواندن آن هستند اما برخی دیگر این نظریه را قبول ندارند.

لینک های وابسته

لینک های وابسته به خودی خود خدشه ای به سایت شما وارد نمی کنند، اما اگر تعداد این لینک ها بیش از حد باشد گوگل دقت بیشتری بر سایر سیگنال های وابسته می کند تا مشخص کند که شما وب سایت وابسته نیستید.

خطاهای HTML / اعتبار W3C

اگر تعداد خطاهای HTML زیاد باشد و یا ایرادات برنامه نویسی داشته باشید نشان دهنده ی این است که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار نیست. یکی از موضوعات مورد بحث این است که بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که اعتبار W3C سیگنالی با کیفیت ضعیف است.

اعتبار دامنه ی صفحه میزبان

اگر دو سایت و یا صفحه در همه ی موارد یکسان و مشابه باشند، آن صفحه ای که بر روی دامنه ی معتبر تری قرار گرفته است رتبه ی بالاتری نسبت به صفحه ای که در دامنه ی کم اعتبار تری قرار دارد خواهد داشت.

طول آدرس URL

هر چه طول آدرس  URL شما بیشتر باشد دیده شدن سایت شما توسط موتور جست و جو کمتر خواهد بود و آسیب بیشتری خواهید دید.

مسیر آدرس URL

اگر صفحه تان به صقحه ی وب سایت اصلی نزدیک باشد اعتبار آن بیشتر خواهد بود.

ویراستاری انسانی

این مورد نیز کاملا تایید نشده است اما  گوگل حق انحصاری یک پتنت را دارد که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد بر روی SERP تاثیر داشته باشند.

دسته بندی های صفحات سایت

دسته بندی صفحات

طبقه ای که صفحه سایت در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است. صفحه ای که بخشی از یک طبقه بندی مرتبط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب خواهد کرد.

تگ های وردپرس

تگ ها تنها برای وردپرس نشانه مرتبط بودن هستند. بر اساس سایت Yoast.com: تنها روش برای بهبود سئوی سایت، مرتبط کردن یک بخش از محتوا به قسمت های دیگر است. همچنین مرتبط بودن گروهی از نوشته ها به یکدیگر بسیار مهم خواهد بود.

کلمه کلیدی در URL

این گزینه نیز یک سیگنال مهم در رتبه بندی سایت است. و در صورتی که کلمه کلیدی شما فارسی است ، پیشنهاد می کنیم که آن را به صورت فارسی در لینک بکار ببرید.

رشته URL

طبقه بندی در رشته های URL توسط گوگل خوانده می شود و می تواند در درک بهتر گوگل از موضوع  محتوای سایت کمک کند.

منابع و مراجع

استناد به منابع و مراجع، همانگونه که در مقالات پژوهشی صورت می گیرد، ممکن است نشانه کیفیت بالای سایت باشد. راهنمای کیفیت گوگل می گوید که بازدیدکنندگان باید بر روی منابع موجود در یک صفحه خاص دقت بیشتری داشته باشند. موضوع باید تخصصی و نیز معتبر باشد. با اینحال گوگل استفاده کردن از لینک های خارجی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی را رد می کند.

فهرست های شماره دار و نشان دار شده

این لیست ها کمک می کند محتوای سایت برای مطالعه خوانندگان شکسته شود. این گزینه به کاربر پسند بودن محتوا کمک می کند. گوگل نیز محتوایی با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد.

اولویت صفحه در نقشه سایت

اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل Sitemap.xml داده می شود ممکن است بر روی رتبه بندی تاثیر بگذارد. در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید افزونه Google XML Site Map این قابلیت را به شما میدهد.

لینک های خروجی بیش از حد

این گزینه قبلا ذکر شده است. برخی از صفحات به لینک های بسیاری راه دارند و همین امر موجب مبهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای اصلی شود.

تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه بندی سایت

اگر سایت دارای رتبه بندی های دیگری برای کلمات مختلف باشد، ممکن است نشان دهنده کیفیت محتوا باشد.

عمر صفحه

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز رسانی می شود ممکن است کارایی بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید داشته باشد.

صفحه بندی کاربرپسند

در دستورالعمل کیفیت گوگل آمده است که: صفحه بندی صفحات با کیفیت بالا باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل رویت باشد.

دامنه های پارک شده (Parked Domains)

به روزرسانی گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که دیده شدن دامنه های پارک شده در موتورهای جستجو کاهش یافته است.

محتوای مفید

گوگل می تواند بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل شود.

فاکتورهای مرتبط با سایت

محتوایی که ارزش های منحصر به فردی فراهم می کنند

گوگل سایت هایی را که محتوای آن ها حرفی برای گفتن ندارند و ارزش چندانی ندارند را از لیست خود حذف  می کند. خصوصا سایت های وابسته.

صفحه ارتباط با ما

گوگل سایت هایی که روش های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان دارند را ترجیح می دهد.  برای منطبق بودن اطلاعات موجود در Whols پاداش می گیرند.

اعتماد دامنه و رتبه ی اعتماد

فاکتوری مهم دیگری که در رتبه بندی تاثیر دارد اعتماد یا اعتبار یک سایت است که ازطریق تعداد لیک هایی که از سایت های معتبر داده می شود اندازه گیری می شود.

معماری سایت

معماری خوب می تواند محتوای شما را سازمان دهی کند.

به روزرسانی های سایت

فاکتوری مهم در رتبه بندی سایت این است که هر چند وقت یک بار سایت و محتوای آن را به روزرسانی می کنید.

تعداد صفحات

نشانه ای از اعتبار سایت تعداد صفحاتی است که هر سایت دارد. این کار به موورهای جستجو کمک می کند سایت های اصلی و بزرگ را از سایت های وابسته تمیز دهند.

داشتن نقشه سایت

این فاکتور به ایندکس شدن سایت شما و دیده شدن آن توسط موتوهای جستجو کمک می کند.

زمان بالا بودن (uptime) سایت

خراب بودن سایت به خاطر مشکلات سرور ی تواند در رتبه بندی و ایندکس شدن سایت شما  تاثیر منفی بر جای بگذارد. اگر زمان خرابی شایت درست نشود ساست ایندکس نمی ششو.

موقعیت سرور

موقعیت سرور بر روی رتبه بندی سایت در مکان های جغرافیایی مختلف تاثیر می گذارد. این فاکتور برای جستجوهایی که براساس موقعیت جغرافیایی صورت می گیرند بسیار مهم است.

( در این رابطه باید توجه داشته باشید که سرور های داخل ایران هرچند هم که سرعت مطلوبی داشته باشند ، ممکن است ارتباط و سرعت خوبی با سرورهای گوگل نداشته باشند، بنابراین ما استفاده از سرورهای اروپایی و آمریکایی را پیشنهاد می کنیم. )

گواهی نامه SSL

گوگل از پروتکل SSL نیز تاثیر مثبت در سئو سایت دارد و گوگل آن را به عنوان یک نکته مثبت ارزیابی می کند.

شرایط استفاده از خدمات و صفحات حریم خصوصی

این دو صفحه قابل اعتماد بود سایت را در اینترنت تایید می کند.

ااطلاعات تکراری متا در سایت

اطلاعات تکراری متا ممکن است دیده شدن تمام صفحات سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ناوبری بردکرامب

این نوع ناوبری بسیار در بین کاربران محبوب است چرا که به کاربران و موتورهای جستجو می گوی در کجای سایت قرار دارند. هر دو سایت SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting ادعا می کنند که این گزینه جزو فاکتورهای رتبه بندی است.

بهینه کردن سایت برای تلفن همراه

گروه گوگل پیشنهاد می کند که سایت های طراحی کنند که به موبایل حساس باشدو واکنش نشان دهند. سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت. در واقع آنها تگ Mobile Friendly بودن را به سایت هایی که به درستی در دستگاه های موبایلی نمایش داده می شود اضافه می کنند. همچنین گوگل سایت هایی که در جستجوی موبایل، سازگار نیستند را جریمه می کند.

یوتیوب

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در SERP ارجح تر خواهد بود (این موضوع به احتمال زیاد به خاطر مالکیت گوگل بر یوتیوب است). در حقیقت سایت Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب بعد از به روزرسانی پاندای گوگل افزایش یافته است.

قابلیت استفاده از سایت

سایت هایی که استفاده و ناوبری دشواری دارند چون زان سپری شده در این سایت ها بالا است در نتیجه صفحاتی که از آن ها بازدید می شود و بانس ریت تاثیر منفی بر روی رتبه بندی سایت  خواهد گذاشت. این الگوریتم برای حجم زیادی از داده های کاربری است.

استفاده از Google Analytics و google webmaster

بعضی افراد گمان می کنند نصب و استفاده از این دو می تواند ایندکس صفحات را بالا ببرد. این دو گزینه با دادنن اطلاعات به گوگل تاثیر بسزایی در رتبه بندی دارد.

نظر کاربران، شهرت و اعتبار

دیدگاه ها و نظر کاربران تاثیر بسیار مهمی در الگوریتم های مرتبط با موتورهای جستجو دارد.

عوامل مرتبط با بک لینک

طول عمر دامنه ی لینک دهنده

بک لینک های داده شده از دامنه های قدیمی تر می توانند از بک لینک های جدید قوی تر باشند.

تعداد دامنه های لینک شده

همانطور که در نمودار زیر آمده است، یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی دامنه های ارجاع دهنده است.

لینک های حاصل از آی پی آدرس های کلاس C جداگانه

لینک هایی که که از IP آدرس های مختلف به دست می آیند تعداد  زیاد سایت های لینک شده به شما را نشان می دهد.

تعداد صفحات لینک شده

یک فاکتور رنبه بندی ممجموعه صفحات لینک شده است.

تگ ALT برای عکس ها

همانطور که می دانید متن ALT نسخه تصویری، متنِ یک لینک است.

لینک های دامنه ی  آموزشی

مت کاتز اشاره می کند که دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند. با اینحال، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.

اعتبار صفحه لینک شده

اعتبار صفحه لینک شده یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی اعتبار صفحه ارجاع شده است.

اعتبار دامنه ی لینک شده

یکی از دامنه هایی که نقش بسزایی در اهمیت لیینک ها دارد دامنه ی ارجاعی است.

لینک های وارده از رقبا

لینک هایی که از سایت هایی با رتبه بندی یکسان به دست می آیند ممکن است ارزش بیشتری برای رتبۀ یک صفحه در کلمه کلیدی خاص داشته باشند.

اشنراک گذاری صفحات ارجاع شده در شبکه های اجتماعی

هر چه اشتراک یک صفحه در یک شبکه اجتماعی بیشتر باشد ارزش لیک ها بیشتر می شود.

لینک هایی که از همسایگی بد به دست می آیند

لینک های به دست آمده از همسایگی بد به سایت شما آسیب می زنند. منظور همان سایت هایی هستند  که برای لینک سازی طراحی شده اند و هیچ حتوای دیگری ندارند. که همان لینک فارم ها هستند.

پست مهمان

هرچند پست مهمان می تواند بخش مهمی از کمپین سئوی کلاه سفید باشد اما لینک های به دست آمده از پست های مهمان( به خصوص لینک هایی که در بخش بیوگرافی نویسنده قرار می گیرد) ممکن است به اندازه لینک های متنی با ارزش نباشد.

لینک به دامنه ی صفحه اصلی که صفحات سایت در آن قرار دارد

یکی از فاکتورهایی  که می تواند نقش بسیار بالایی در ارزیابی سایت داشته باشد لینک دادن به صفحه اصلی ارجاع شده باشد.

لینک های Nofollow

بحث برانگیزترین موضوعات در سئو لینک هایی است که به صورت Nofollow می باشد. گوگل در مورد این می گوید: ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم. این جمله نشان دهنده این است که در مواردی این لینک ها دنبال می شوند. تعدادی از این لینک ها می تواند  نشان دهنده لینک های طبیعی و غیر طبیعی سایت باشد.

داشتن تنوع در لینک ها

درصد بالایی از لینک های غیر طبیعی به دست آمده از منبع یکسان (همچون پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ) ممکن است نشان دهنده اسپم باشد. به عبارت دیگر، لینک هایی که از منابع متنوع به دست می آیند نشانه لینک های طبیعی یک وب سایت است.

لینک هایی با کلمات اطراف آن حمایت شده است

کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsers و Link Partners باعث کاهش ارزش یک لینک می شوند.

لینک های داخلی متن محتوا

لینک های قرار گرفته در درون محتوای متن سایت از لینک هایی که در صفحات دیگر پیدا می شوند قدرتمند تر هستند.  مثال خوب از لینک های متنی، بک لینک هایی است که از گستوگرافیک ها (پُست های کاربران مهمان) به دست می آیند.

تعداد بیش از ریدایررکت ۳۰۱ به صفحه

لینک های به دست آمد از بک لینک های ۳۰۱ باعث ضعیف شدن قسمتی و یا تمام رتبه ی صفحه خواهند شد.

متن  نوشته ی بک لینک ها

بر اساس الگوریتم اصلی گوگل: متون لینک ها اغلب توضیح دقیقی از صفحات سایت نسبت به خود صفحات ارائه می دهند. این گزینه دیگر اهمیت سابق را ندارد. اما باز هم در مواردی می تواند سیگنال های مرتبط بودن ارسال کند.

متن لینک های داخلی

انکد متن هم می تواند باعث شود لینک های داخلی مرتبط ارزیابی شون هر چند این گزینه مقداری متفاوت ارزیابی می شود.

اختصاص عنوان لینک

عنوان لینک (همانن عنوانی که وقتی موس را روی آن نگاه می دارید ظاهر می شود ) نیز می تواند به عنوان سیگنال مرتبط ضعیف عمل کند.

TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع می شود

گرفتن لینک از دانه های سطح بالای کشور (همانند .de  و یا .ir) به رتبه بندی کشوری آن سایت کمک می کند.

محل لینک در محتوا

در این مورد باید توجه داشته باشید که لینک های ابتدایی صفحه ارزش بالاتری نسبت به لینک های پایین صفحه دارند.

مکان لینک در صفحه

این فاکتور بسیار مهم است که لینک در کجای صفحه قرار گیرد. در کل لیک های قرار گرفته در متن محتوای صفحه ارزش بالاتری نسبت به لینک هایی در فوتر یا سایدبار دارند.

مرتبط بودن دامنه ی لینک شده

برای قدرت بیشتر، لینک هایی از سایت های تخصصی مشابه جمع آور کنید تا این که از سایر سایت ها جمع آوری کنید. به همین دلیل است که  استراتژی سئو بر به دست آوردن لینک های مرتبط تمرکز دارد.

 مرتبط بودن صفحه

الگوریتم Hilltop  مشخص می کند که لینک هایی که از صفحات در ارتباط با مححتوای صفحات شما به دست آمده اند و به آن نزدیک ترند قدرت بیشتری نسبت به صحفاتی دارند که هیچ ارتباطی با صفحه شما ندارند.

متن عنوان لینک

این فاکتور می تواند توسط گوگل تشخیص داده شود که لینکی که به سایت خودتان داده اید یک پیشنهاد است و یا قسمتی از یک دیدگاه منفی است. هرچه لینک های اطراف دیدگاه مثبتی داشته باشند ارزش آن بالاتر است.

حضور کلمات کلیدی در عنوان

اگر در عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید گوگل اعتبار و ارزش بیشتری برای آن قائل خواهد بود.

سرعت لینک منفی

اگر لینک های منفی را به سرعت دریافت می کنید رتبه سایتتان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

سرعت لینک مثبت

اگرسایت شما سرعت دریافت لینک مثبت داشته باشد رتبه بهتری را در گوگل به دست خواهد آورد.

لینک از طرف صفحات HUB

دریافت کردن لینک از صفحاتی به عنوان منابع دسته اول (HUB) می توانند تاثیر  بسیار خوبی بر روی رتبه بندی داشته باشند.

لینک های دریافت شده از سایت های معتبر

این لینک ها از نوع nofollow هستند اما برخی بر این باورند دریافت لینک از ویکی پدیا و یا سایر وب سایت های معتبر دیگر می تواند بر اعتبار و اعتماد سایت بیفزاید.

کلمات همراه

این نوع کلمات که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند گوگل را قادر می سازند تا موضوع صفحه و محتوای سایت را به خوبی تشخیص دهند.

طول عمر بک لینک

بر اساس حق انحصاری ثبت اختراع گوگل هر چه لینک ها قدیمی تر باشند نسبت به بک لینک های جدیدتر رتبه ی بالاتری دارند.

لینک های سایت های جعلی در مقابل سایت های واقعی

به دلیل این که سبکه های وبلاگ نویسی بسیار زیادی وجود دارد و گسترش یافته است، لینک های وارد شده از سایت های واقعی اعتبار بیشتری نزد گوگل دارند. موتورهای جستجو معمولا از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربران برای تشخیص این دو مورد استفاده می کنند.

پروفایل و مشخصات لینک های طبیعی

هر چه سایتی لینک های طبیعی بیشتری داشته باشد رتبه بندی بالاتری داشته و بروزرسانی های گوگل مشکلی برایش به وجود نخواهد آورد.

لینک های متقابل

به هیچ عنوان لینک های متقابل برای گوگل قابل پذیرش نیستند و بارها گفته که از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنند.

لینک های موجود در محتوای تولید شده توسط کاربران

گوگل می تواند این لینک ها را نسبت به لینک های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد. مطمئناً گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی که در WordPress.com ایجاد شده اند، قائل است تا لینک هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.com ایجاد می شوند.

لینک از ۳۰۱

لینک های به دست آمده از تغییر مسیر ۳۰۱ نسبت به لینک های مستقیم ارزش کمتری دارند. با این وجود مت کاتز اظهار می کند این لینک ها هیچ تفاوتی ندارند.

میکروفرمت Schema.org

سایت هایی که از این فرمت استفاده می کنند که یک سیستم امتیازدهی است امتیاز بالاتری خواهند داشت. این کار باعث بالاتر رفتن رتبه در موتور های جستجو می شوند.

سایت های لیست شده در DMOZ

بسیاری از افراد بر این باورند که سایت هایی که در DMOZ لیست می شوند رتبه ی بالاتری در گوگل خواهند داشت.

رتبه اعتماد سایت لینک دهنده

سایتی که به شما لینک می دهد هر چه رتبه و اعتبار بالاتری داشته باشد می تواند به هما مقدار رتبه اعتماد سایت شما را بالاتر ببرد.

تعداد لینک های خروجی در یک صفحه

صفحات رتبه های محدودی دارند. اگر صفحه ای هزاران لینک خروجی داشته باشد لینک دادن به آن صفحه معمولا نسبت به سایر صفحات رتبه کمتری خواهد داشت.

لینک های حاصل از پروفایل انجمن

گوگل  این صفحات را اسپم می  کند در نتیجه ارزش زیادی برای آن ها قائل نمی شود.

کلمات محتوی لینک دهنده

هر چه محتوی بیشتری در یک پست داشه باشید لینک گرفته شده از آن ارزش بالاتری خواهد داشت.

سطح کیفی محتوی لینک دهنده

اگر محتوی ضعیف باشد لینک حاصله از آن ارزش بالایی نخواهد داشت. اگر در محتوا از عناصر مالتی مدیا (چند رسانه ای) و یا متن تغییر یافته و ویرایش شده استفاده کنید رتبه بندی سایت شما بیشتر خواهد شد.

لینک های صفحات ویژه (Sitewide)

مک کاتز می گوید لینک هایی که از صفحات ویژه فشرده به دست می آیند یک لینک محسوب می شوند.

فاکتورهایی که بر روی تعامل با کاربر تاثیر دارند

تعداد کلیک برای هر کلمه ی کلیدی

صفحات به ازای هر کلیکی که بر کلمه کلیدی در CTR صورت می گیرد رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

نرخ کلیک طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی

به دلیل این که تمام کلیدواژه ها کاربر محور هستند و با کاربر تعامل دارند به ازای هر نرخ کلیک طبیعی رتبه بهتری دریافت می کنند.

بانس ریت (نرخ پرش کاربر)

کسانی  که در زمینه سئو فعالیت می کنند در مورد بانس ریت نظرات متفاوتی دارند اما گوگل خود تایید کرده است که برای تست کیفیت صفحه این گزینه را مورد بررسی قرار می دهد. صفحاتی را که کاربران به سرعت رها می کنند اصلا گزینه های مناسبی نیستند.

ترافیک مستقیم

گوگل این فاکتور را تایید کرده است که از داده های کاربری در کروم استفاده می کند تا مشخص کند که آیا کاربران از این سایت دیدن کرده اند یا خیر. قطعا سایت هایی که ترافیک مستقیم بالایی داشته باشند نززد گوگل از کیفیت بالاتری برخوردارند.

ترافیک بازگشتی

این گزینه توسط گوگل بررسی می شود تا مشخص شود آیا کاربران پس از بازدید از سایت دوابه به آن بازگشته اند یا خیر. سایت های اینچنینی به احتمال قوی رتبه بالایی در گوگل خواند داشت.

سایت های بلوک شده

این ویژگی توسط گوگل بازنشسته شده است و دیگر از آن استفاده نمی کند. اما پاندا از آن به عنوان یک سیگنال  تعیین کیفیت استفاده می کند.

بوک مارک های کروم

کاملا واضح است و همه کاربران از آن باخبرند که گوگل داده های کاربران را جمع آوری می کند. صفحاتی که در گوگل کروم علامت گذاری شده باشند رتبه ی بهتری خواهند  داشت.

اطلاعات نوار ابزار در گوگل

از این ااطلاعات به عنوان عامل برای رتبه بندی استفاده می شود. با این وجود، مشخص نیست چه اطلاعاتی از این نوار ابزار جمع آوری می شود.

تعداد کامنت ها

هر چه تعداد دیدگاه های یک سایت بالاتر باشد گوگل رتبه ی بهتری به این سایت می دهد.

زمان توقف (Dwell time)

گوگل به زمان توقف به صورت ویژه ای توجه می کند.  مدت زمانی که کاربر بعد از جستجوی خود در گوگل و وارد شدن به سایت شما سپری می کند را زمان توقف می نامند. ای گزینه همچنین به عنوان کلیک طولانی در برابر کلیک کوتاه نیز شناخته می شود. هر چه زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند کیفیت سایت شما بالاتر خواهد رفت.

قوانین الگوریتمی خاص

تازگی پرس و جو

گوگل رتبه ی بهتری به جستجوی خاص در صفحاتی که به تازگی درست شده اند می دهد.

تنوع Query

گوگل برای کلمات کلیدی مبهم مثل Ted، WWF یا Ruby تنوعی را به SERP بیفزاید.

تاریخچه جستجوی افراد

وقت وارد گوگل می شوید سایت هایی را به صورت مکرر مشاهده می کنید رتبه های  بالاتری خواهند داشت.

تاریخچه جستجو کاربران

هر جستجویی جست های بعدی را تحت تاثیر قرار می دهد، این را به عنوان زنجیره ی جستجو می شناسند. برای مثال، اگر به دنبال بررسی بگردید و بعد از آن برای تستر جستجو کنید، تستر رتبه ی بالاتری خواهد داشت.

هدف قرار دادن جغرافیای خاص

سایت هایی  که آدرس IP منطقه ای و مال همان کشور را دارند رتبه بالاتری اختصاص می دهد.

جستجوی ایمن

اگر جستجوی امن را فعال کنید کلمات رکیک و تصایر مستهجن مربوط به بزرگسالان نمایش داده نمی شوند.

حلقه های گوگل پلاس

اگر به حلقه ی گوگل پلاستان افرادی را اضافه کنید، گوگل به آن ها رتبه بالاتری می دهد.

شکایات DMCA

سایت هایی که شکایات DMCA دارند رتبه آن ها کاهش می یابد.

تنوع دامنه

به روزرسانی Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر کدام از صفحات SRRP افزوده است.

جستجوهای معامله ای

گوگل در بعضی موارد، برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید کردن نتایج متفاوتی را به کاربران نشان می دهد.

جستجو محلی (Local search)

در بیشتر موارد جستجوهای محلی در بالای جستجوهای طبیعی نشان داده می شوند.

قسمت اخبار گوگل

بعضی کلمات کلیدی باعث باز شدن باکسی در کنار خبر و یا لینک مرتبط می شوند.

برندهای بزرگ ارجحیت دارند

پس از بروزرسانی Vince گوگل به برندهای بزرگ در جستجوهای کوچک و کوتاه اهمیت بیشتری می دهد.

نتایج خرید

در بعضی موارد نتایج خرید در قسمت طبیعی سایت گوگل نمایش داده می شوند.

نتایج تصاویر

موتور جستجوگر گوگل در ببسیاری از موارد از نتایجی استفاده می کد که کاربران از آن ها  در جستجوی تصاویر استفاده می کنند.

نتایج Easter Egg

گوگل در نمایش دادن جستجوها بسیار تنوع به خرج می دهد. برای مثال، اگر در قسمت تصاویر گوگل ، جمله ی Atari Breakout را سرچ کنید، نتایج شما به بازی ختم می شوند.

نتایج سایت واحد برای برندها

کلمات کلیدی برپایه برندها یا بر اساس دامنه ها نتایج متعددی از یک سایت را به نمایش در می آورند.

شبکه های اجتماعی

تعداد توییت های توییتر

درست مثل لینک ها، تعداد توییت ها نیز ممکن است بر روی رتبه ی گوگل تاثیر گذار باشد.

اعتبار حساب کاربران توییتر

توییت های به دست آممده از افراد با اعتبار و سرشناس با فالوورها بالا ممکن اس بر روی رتبه ی تاثیر بسزایی داشته باشد.

تعداد پسندهای فسیبوک

درست است که گوگل در مشاهده تعداد بسیاری از حساب های فیس بوک ناکارآمد است اما باز هم به عنوان سیگنال ضعیفی برای رتبه بندی استفاده می شود.

اشتراک گذاری در فیس بوک

اشتذاک گذاری در فیس بوک (چون مثل بک لینک ها عمل می کنند) تاثیر بیشتری بر روی رتبه  دارند تا تعداد لایک ها.

اعتبار حساب کاربران فیس بوک

درست مثل توییتر، اعتبار حساب کاربران، پسندها، و اشتراک گذاری های حاصل از آن ها با عث می شود تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت داشته باشد.

پین کردن در سایت Pinterest

Pinterest شبکه اجتماعی با داده های عمومی بسیار است که گوگل اهمیت ویژه ای به این پین ها می دهد.

   رای های حاصل از سایت های اجتماعی

به احتمال زیاد گوگل از به اشتراک گذاری ها در سایت هایی همچون Reddit ، Stumbleupon و Digg به عنوان سیگنال اجتماعی استفاده می کند.

تعداد گوگل پلاس ها

مت کامتز بر این باور است که گوگل، تعداد گوگل پلاس را بر روی رتبه بندی محاسبه نمی کند اما بعید به نظر می رسد که گوگل شبکه اجتماعی خودش را نادیده بگیرد.

اعتبار حساب های کاربران در گوگل پلاس

مواردی که از حساب کاربری معتبر کاربران در گوگل پلاس به دست می آید نسبت به سایر حساب ها ارش بالاتری دارد.

نویسندگان معروف و شناخته شده

در فوریه سال ۲۰۱۳ مدیر عامل گوگل بیان کرد:  در میان نتایج جستجو ، اطلاعاتی که از پروفایل های آنلاین معتبر و تایید شده به دست می ایند بالاتر از سایر موارد قرار خواهند گرفت. در این شرایط طبیعی است که افراد بر روی لینک های بالاتر کلیک کنند. گوگل پلاس گزینه ی نوسیندگی خود را غیر فعال کرده است اما همچنان از آن به عنوان گزینه ای برای موثر بودن محتوای تولید شده استفاده می کند.

سیگنال های اجتماعی مرتبط

گوگل از اکانتی که اطلاعات از آن به دست آمده به عنوان اطلاعات مرتبط  استفاده می کند.

سیگنال های اجتماعی سایت

این سیگنال ها ممکن است باعث افزایش رتبه و اعتبار سایت شوند و احتمال دیده شدن سایت را در نتایج جستجو افزایش می دهد.

سیگنال های مرتبط با نام تجاری

متن نوشته نام برند

انکر تکست با  نام برند یک سیگنال قوی و ساده را تشکیل می دهند.

جستجوهای برند

این گزینه ای بسیار ساده است. افرادی که به دنبال برند می گردند اگر در گوگل به دنبال سایت شما باشند، گوگل هنگام مشخص کردن برند این مورد را در نظر می گیرد.

سایت های دارای صفحه فیس بوک و لایک

هر برندی باید صفحه ی فیس بوک داشته باشد و تعداد لایک های بسیاری را برای خود جمع آور کند.

سایت های با صفحه توییر و تعداد فاور بالا

برندی که صفحه ی توییرش مملو از فالوور باشد نشان از محبوبیت آن برند دارد.

صفحه ی رسمی برند شرکت در سایت لینکدین

بسیاری از برندهای محبوب و مطرح در سایت لینکدین صفحه ای برای خود دارند.

لیست کارمندان در لینکدین

اگر برای کارمندان خود صفحه ای در سایت لینکدین دست و پا کنید می تواند سیگنالی برای برندتان باشد.

اکانت های شبکه اجتماعی باید قانونی باشند

اکانتی که ۱۰۰۰۰ فالوور و فقط دو پست دارد با حسابی که ۱۰۰۰۰ فالوور و بیش از چندین پست و فعالیت و تعاملات زیاد است بسیار تفاوت می کند.

در سایت های خبری به برند خود اشاره کنید

تمام برندهای مطرح و بزرگ در فیلد خبری گوگل مطرح می شوند. حتی برخی از آن ها فید خبری مخصوص به خود را در صفحه اول گوگل دارند.

هم استناد بودن (Co-Citation)

برند ها باید بدون این که به آن ها اشاره ای شود لینک شوند در این صورت به عنوان سیگگنال مورد استفاده قرار می گیرند.

تعداد مششترکان و خوانندگان RSS

گوگل دارای سرویس RSS بسیار محبوبی است از این جهت از اطلاعات کاربران برای سیگنال برند و محبوبیت آن استفاده می کند.

موقعیت کسب وکار ها با لیست محلی گوگل پلاس

کسب وکارهای واقعی برای خود محل کار دارند. گوگل از اطلاعات موقعیتی برای تعیین بزرگ بودن یا نبودن برند استفاده می کند.

وب سایت جزو کسب و کارهای پرداخت کننده مالیات باشد

وب سایت MOZ به این نکته اشاره می کند که گوگل ممکن است به این نکته توجه کند.

فاکتورهای On-Site WebSpam

جریمه پاندا

سایت های دارای محتوای بی کیفیت و کم کیفیت در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند و یا به ندرت نشان داده می شوند.

لینک دادن به همسایه بد

اگر به همسایه بد لینک بدهید تاثیر منفی بر روی دیده شدن سایت شما در موتور های جستجو خواهد داشت.

تغییر مسیرها

تغییر مسیرهای نادرست نباید اتفاق بیفتد. این گزینه نه تنها موجب جریمه شدن سایت می شود بلکه سایت را از حالت ایندکس خارج می کند.

پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم

اسناد و راهنمای رتبه بندی گوگل می گوید که پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم نشان دهده یک سایت با کیفیت پایین است و لایق حضور در صفحات اول گوگل نیست. در کل می توان گفت که بهبود تجربه کاربری بر سئو تاثیر مثبت خواهد داشت.

بهینه سازی بیش از حد سایت

شامل فاکتورهای On-page همچون انباشتن کلمات کلیدی و تگ عنوان، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و معماری نامناسب است.

صفحه را بیش از حد بهینه سازی نکنید

بسیاری از افراد بر این باورند که بر خلاف پاندا، پنگوئن صفحات را به صورت تک هدف قرار می دهد.

تبلیغات بالای خط تا (Fold)

الگوریتمی در صفحه بندی سایت وجود دارد که سایت هایی که تبلیغات زیادی را در بالای خط تا داشته باشند را جریمه می کند. اگر سئو و کشب رتبه برای شما اهمیت دارد ، باید به این موارد توجه داشته باشید.

پنهان کردن لینک های وابسته

تلاش برای پنهان کردن لینک های وابسته می تواند جریمه گوگل را به همراه داشته باشد.

سایت های وابسته

برخلاف عموم گوگل طرفدار سایت های وابسته نیست و آن ها را تحت نظر نمی گیرد.

تولید محتوی خودکار

این کار اصلا برای گوگل پسندیده نیست و در صورت مشاهده چنین تولید محتوایی به دنبال جریمه کردن آن ها می افتد و یا آن ها را از حالت ایندکس خارج می کند.

توجه بیش از اندازه به رتبه صفحه

اگر با nofollow کردن لینک های خروجی به دنبال افزایش رتبه صفحه هستید این کار ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم باشد. و تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

اسپم شدن آدرس IP

اگر آدرسIP سرور شما به عنوان اسپم شناسایی شود تمام سایت های موجود بر روی آن سرور  را تحت تاثیر قرار می دهد. و بر سئو آنها تاثیر منفی می گذارد.

اسپم شدن تگ متا

بیش از اندازه کلمات کلیدی به متا اضافه نکنید، این کار به سئو سایت لطمه میزند و در صورت انجام دادن این کار سایت شما جریمه میشود.

فاکتورهای Off Page Webspam

نفوذ غیر طبیعی لینک ها

نفوذ ناگهانی و غیر طبیعی لینک ها نشان دهنده لینک های ساختگی است که تاثیر منفی در سئو خواهد داشت، و باید لینک ها به صورت طبیعی ساخته شوند.

جریمه پنگوئن

اگر سایت شما توسط پاندا جریمه شود کمتر در جستجوها نمایش داده می شود.

پروفایل لینک ها با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت

لینک های بسیار از منابعی که معمولا توسط سئوی کلاه سیاه ( همچون دیدگاه های وبلاگ و پروفایل انجمن ها) مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم باشد.

ارتباط با دامنه لینک کننده

تحلیلی که توسط سایت MicroSiteMasters.com انجام گرفت، نشان می دهد که سایت هایی که تعداد بالای لینک غیر طبیعی دارند از سایت های غیر مرتبط ، برای پنگوئن حساسیت ایجاد می کنند.

هشدار لینک های غیر طبیعی

گوگل پیام بسیاری را در مورد پیدا کردن لینک های غیر طبیعی ارسال می کند و این موضوع باعث کاهش رتبه ی سایت می شود.

لینک هایی از آی پی آدرس کلاس C یکسان

به دست آوردن تعداد زیادی از لینک های غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان، ممکن است نشانه ای از لینک بیلدینگ شبکه ای باشد.

انکر تکست سَمی

داشتن انکر تکست سمی که به سایت شما اشاره دارد ممکن است نشانه ای از اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر دو مورد، امکان آسیب به رتبه سایت وجود دارد.

جریمه دستی

گوگل راهنمای جریمه دستی خود رامنتشر کرده است.

فروش لینک

فروش لینک نیز می تواند بر روی پیج رنک نوار ابزار تاثیر بگذارد و به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

Sandbox گوگل

سایت های جدیدی که ناگهان مورد هجوم لینک های بسیار زیادی قرار می گیرند به Sandbox گوگل منتقل می شوند. در این صورت به طور موقت سایت شما از دید کاربران مخفی می ماند.

رقص گوگل (Google Dance)

این گزینه نیز به صورت موقت باعث تغییر در رتبه بندی ها می شود. بنا به نظر گوگل سایت هایی که قصد دارد با سیستم بازی کنند این روشی بسیار کارآمد است.

ابزار رد

استفاده از این ابزار ممکن است جریمه الگوریتمی یا دستی برای سایت های قربانی سئوی منفی را از بین ببرد.

درخواست تجدید نظر

درخواست تجدید نظر در صورتی که با آن موافقت شود می تواند جریمه را از بین ببرد.

طرح لینک موقت

لینک هایی که توسط افراد ساخته می شوند به سرعت توسط گوگل شناسایی می شوند. این لینک ها با طرح لینک موقت شناخته شده اند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت