سلام به همه دوستان خوب برلند.داستانی که میخوام این مطلب رو باهاش شروع کنم خوب یادم نیست جایی خوندم یا از کسی شنیدم.ولی داستان جالبی از یک ایده خیلی خوب بازاریابی یک گلفروشی هست که احتمالا برای شما هم جذاب باشه.این ایده جالب از این قرار هست که زمانی که به این گلفروشی میرید و گلی رو میخرید از شما میخواد که تاریخ تولد و آدرس کسانی که براتون مهم هستند مثل مادر،همسر،فرزند و یا هر کسی دیگه ای رو که خودتون میدونید بگید و اون رو داخل یک سر رسید یادداشت میکنه تا در روز تولد این اشخاص با شما تماس بگیره و تولدشون رو براتون یادآوری کنه.و در صورتی که دوست داشته باشید دسته گلی رو براشون میفرسته.

به قول غربی ها (wow) 🙂 چه ایده جالبی!

احتمالا تبلیغات گسترده رسانه ای یک گلفروشی بزرگ رو دیده باشید که اپلیکیشنی رو طراحی کرده که میتونید از طریق این اپلیکیشن گل سفارش بدید.این هم فکر خوبیه ! اما شما کدومو ترجیح میدید؟ من که ترجیح میدم مثلا روز تولد مادرم باهام تماس بگیرن بگن یک دسته گل آماده کردیم برای تولد مادرتون اگه دوست دارید ارسالش کنیم.

خب ی مقایسه کوتاه کنیم این دو ایده رو: 

گل فروش اول تنها هزینه برای بازاریابیش چندتا سر رسید و مبلغی برای تماس با مشتریانش هست. درصورتی که گل فروش دوم ابتدا باید زیر ساخت های لازم رو تهیه کنه بعد چند میلیونی برای طراحی،ساخت و نگهداری  اپیلیکیشن هزینه کنه و احتمالا یکی دوتا اپراتور هم برای مدیریت اپلیکیشن باید استخدام کنه!

ایده گل فروشی اول جذاب و جالب هست به طوری که من از کسی دیگه شنیدم و خودم دارم برای شما تعریف میکنم! اما ایده گل فروش دوم این روزها بازار داغی داره تا جایی که اپلیکیشن سفارش نان و خواروبار و غذا و همه رقمش رو دیدیم!

گل فروش اول حس بهتر و صمیمانه تری رو در شما ایجاد میکنه و این طور تلقین میشه که شما براشون مهم هستید.در ایده دوم شما فقط یک ارتباط ماشینی رو تجربه میکنید.

خب تا همین جا فکر میکنم کافی باشه.هدف من از مطرح کردن این دو ایده در یک بازار این هست که میخوام به شما بگم یک ایده خوب چی میتونه باشه.

بازاریابی یک متد یا یک روش خاصی نداره احتمالا سایت های زیادی رو ، زیر و رو کرده باشید تا یک روش بازاریابی ایده آل پیدا کنید.اما اگر بخوام صادق باشم باید بگم خیلی از ایده ها یی که در اینترنت مطرح میشن یا منسوخ شدن و یا اینکه از سایت های  خارجی ترجمه و خدمت شما تقدیم شدن که اساساً برای بازار کشور ما متناسب نیستند! هر کسب و کاری شرایط خودش رو داره و معیار های هر کسب و کاری با توجه به امکانات و منابع اون کسب و کار متفاوت هست.چرا این حرف رو میزنم؟ مشخصا میخوام به شما دوست عزیزم بگم که بهترین استراتژی برای کسب و کار تون رو خودتون باید خلق کنید. باید شناخت خوبی از بازار و مشتری هاتون داشته باشید خوب بدونید که مشتریان شما دنبال چه چیزی هستند در واقع به کسب و کارتون از دید یک مشتری نگاه کنید.

همچنین بخوانید: پیدا کردن ایده مناسب برای شروع کسب و کار

خلاقیت و ایده پردازی کنار مهارت و تخصص شما مثل یک کاتالیزر عمل میکنه و تا حد بسیار خوبی باعث رشد تجارت شما خواهد شد.شاید خودتون ذهن خلاقی نداشته باشید و یا فرصت کافی برای ایده پردازی رو نداشته یا اینکه خیلی از ایده هایی که به فکرتون میرسه قبلا توسط اشخاص دیگه اجرا شده باشه.نیازی نیست به این خاطر نگران یا نا امید بشید.هر جا که هستید محکم بشنید تا یک راه حل خوب و تست شده رو براتون توضیح بدم.

ارتباط ایده پردازی با تسلط و تخصص:

چطور یک بازاریاب موفق باشیم؟ ، ایده خیلی خوب برای بازاریابی

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای ایده پرداز بودن در هر زمینه و موضوعی تسلط و تخصص شما در اون زمینه هست.اگر نمیتونید ایده های دسته اولی  رو ارائه کنید احتمالا تخصص یا تسلط کافی در موضوع خودتون رو ندارید.زمانی که شما تسلط کافی به عناصر و فاکتور های یک موضوع رو داشته باشید به طرز جالبی ایده های دسته اول خودشون در ذهن شما شکل میگیرند.به طور مثال یک نقاش حرفه ای میتونه هر روز یک ایده خوب برای کشیدن یک نقاشی رو داشته باشه! پس اگر قصد دارید برای بازاریابی کسب و کارتون ایده های خوب و اثر بخش داشته باشید اول از هر چیزی باید مطالب بروز  و  کاربردی در این زمینه رو مطالعه کنید تا به حد قابل قبولی در این عرصه مهارت پیدا کنید!

دیدن ایده های دیگران و تقلید از ایده ها:

ایده برای بازاریابی ، استراتژی موفق در بازاریابی

دو سال پیش وقتی میخواستم وبسایتی رو راه اندازی کنم متوجه شدم که باید برای عناصر گرافیکی سایت از فتوشاپ استفاده کنم.هیچ شناختی از این نرم افزار نداشتم و هیچ وقت ازش استفاده نکرده بودم برای شروع عضو چند تا از سایت های آموزش نرم افزار های گرافیکی شدم و از آموزش های رایگانی که داشتن استفاده میکردم بعد از اینکه کار با بخش های مختلف فتوشاپ رو یاد گرفتم در واقع همون بحث تخصص و تسلط که عرض کردم موقع این شده بود که شروع کنم به طراحی اما واقعا هیچ ایده ای به ذهنم نمیومد!خب راه حل من تقلید و کپی کاری بود! کی میگه کپی کردن بدِه؟ کپی کردن و تقلید کردن تمرینی میشه برای شما تا یادبگیرید از هر امکاناتی چطور بهره ببرید این کپی کاری ها کم کم تبدیل میشه به الهام گرفتن و بعد از مدتی دیگه ذهن شما خودش میتونه ایده های جدید و دسته اولی پیدا کنه!

از دیگران بپرسید! : 

ایده های خوب در بازاریابی

شما با یکم صبر و حوصله ، تمرین و یادگیری به جایی میرسید که کم و بیش میتونید ایده های خوبی رو پیدا کنید،اما یک سوال این ایده شما واقعا بدرد بخور هست؟ بهترین راه این هست که قبل از پیاده سازی و اجرای ایده هاتون راجع این ایده پرس و جو کنید از مشتریانتون تقاضا کنید در مورد ایدتون نظر بِدَن تا متوجه بشید چه میزان استقبال میشه از ایده شما،مزیت این کار این هست که شما متوجه خواهید شد که چه نوع ایده هایی خوب هستند و کاربرد دارند و چه ایده هایی بخت و اقبال کمتری  برای یک موفقیت تجاری  رو دارند. علاوه بر این شما بدون اینکه هزینه ای کرده باشید متوجه شانس خودتون خواهید شد و در صورت جالب نبودن ایدتون پولی از جیبتون خارج نشده!

مورد های دیگه هم میشه به این لیست اضافه کرد مثل بحث و تبادل نظر،استخدام یک متخصص بازاریابی و… بقیه مورد ها رو شما در کامنت های زیر همین پست بگید!

پیدا کردن ایده مناسب برای شروع کسب و کار

یک بار دیگه سلام به شما دوستان عزیز و خوبم ،خیلی خوشحالم که دوباره فرصت شد با یک مقاله دیگه در خدمتتون باشم.در این پست قصد دارم تا راهی برای پیدا کردن ایده مناسب برای شروع کسب و کار رو مطرح کنم.پس تا پایان این مطلب همراه من باشید.

پیدا کردن ایده مناسب برای شروع کسب و کار اساساً کار سختی نیست به شرط اینکه شما در یک موضوع مهارت و تخصص بالایی داشته باشید البته گاهی وقتا هم تخصص شما بازار کار خوبی نداره و یا اصطلاحاً دست تو این زمینه زیاد هست که فضای رقابت رو برای شما بسیار سخت خواهد کرد.

از کجا باید شروع کنیم و چطور به ایده خوبی برای شروع کسب و کار برسیم؟

معیار ها و فاکتور های مختلفی برای انتخاب مدل کسب و کار وجود داره و شما باید بررسی کنید که کدوم یک از این فاکتور ها رو دارید.

برای شروع اول از هر چیزی باید تنبلی و نمیدونمو نمیخوامو نمیشه و نمیزارنو نیستو از این دست لوس بازیها  🙂 رو کلهم اجمعین کنار بزارید و بعد یکی یکی هر مورد رو به خوبی تجزیه تحلیل کنید.

من ابتدا دو شرایط متفاوت رو بررسی میکنم:

۱_شما تخصص بالا و مهارت خوبی در یک زمینه دارید:

  • اگر بازار کار تخصص شما اشباع باشد باید استراتژی های بازاریابی  بسیار خوبی رو داشته باشید و به خوبی بدونید که چطور قرار هست از رقبای خودتون  جلو بزنید!
  • اگر مهارت شما متقاضی و مشتری آنچنانی ندارد آیا راهکاری میتونید پیدا کنید که مهارتتون رو به دیگران بفروشید؟
  • مهارت و بازار کار خوبی دارید اما منابع و سرمایه کافی برای شروع ندارید،به کسب و کار اینترنتی فکر کنید! با بودجه خیلی کمتر شما میتونید مهارت خودتون رو در اینترنت بفروشید.

اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید در واقع شما نیمی از مسیر رو طی کردید و برای شروع کسب و کار نیاز به یک استراتژی خوب دارید برای پیدا کردن استراتژی بازاریابی مقاله (خلق یک استراتژی موفق در بازاریابی) رو بخونید.

ایده برای شروع کسب و کار ، بهترین ایده برای شروع کسب و کار

۲_به فعالیت در تخصص خود علاقه ندارید و یا تخصص خاصی ندارید:
اصل محتوای این مقاله دقیقا برای همین دسته از افراد نوشته شده بسیاری از افراد دوست دارند کسب و کاری راه بندازند اما تخصص کافی ندارند و به شدت سردرگم هستند که چه کاری رو شروع کنند.

همچنین بخوانید: روش های کلیدی بازاریابی برای استارتاپ ها

حتما مطالبی از این دست رو دید(۱۰ ایده برای شروع کسب و کار ،۳۴ ایده برای راه اندازی یک کسب و کار خوب ، با خرید این کتاب در ۹۰ روز به درآمد میلیونی برسید!!!!!! و …) یکم بیشتر بهش فکر کنیم واقعا همیچین چیزی ممکنه؟ آیا ایده هایی که مطرح میشن واقعا گره ای از کار شما باز میکنند؟

باید بگم که نه دوست عزیزم اینجور ایده ها عموما کارآمد نیستند و چطور ممکنه با خوندن یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای شما بتونید تو سه ماه به در آمد میلیونی برسید؟واقعا تجارت کردن و پول در آوردن انقد سادست؟ پول در آوردن ساده هست اما به شرطی که شما شرایط لازم رو محیا کرده باشید.قصد ندارم شما رو نا امید یا دلسر کنم نه، فقط بنا رو بر صداقت گذاشتم و دوست دارم دیدتون بازتر باشه.

خب حالا با همه این تفاصیر راه حل چیه؟چیکار کنیم؟ قید راه اندازی کسب و کار رو بزنیم و بریم یجا استخدام بشیم؟ سرمایه خودمون رو تو بانک بزاریم و خونه نشین بشیم؟

جواب من مسلما خیر هست. 
برای شروع یک کسب و کار خوب اول از هر چیزی باید شما تحقیق کنید یه خوبی متوجه بشید چه کسب و کاری درآمد خوبی داره در عین حال رقابت در این کسب و کار کم هست. از موتور های جستجو کمک بگیرید و ببینید مردم بیشتر چه کلمه های کلیدی رو جستجو میکنند.

بعد از پیدا کردن یک زمینه خوب برای کار باید کمبود ها و خواسته های مردم رو شناسایی کنید مشکلات رو بررسی کنید و راه حلی براشون ارائه کنید.

تخصص و دانش خودتون رو در زمینه منتخب بالا ببرید.و بعد استراتژی خودتون رو برای شروع پرقدرت مشخص کنید.

جمع بندی:
در این پست قصد داشتم که این موضوع رو مطرح کنم که راه اندازی یک کسب و کار و رسیدن به موفقیت نیاز به این داره که شما ابتدا به خوبی تحقیق کنید و بعد از انتخاب یک زمینه کاری مناسب باید تنبلی رو کنار بزارید و شروع به یادگیری کنید. حرف اصلی من این بود که برای راه اندازی یک کسب و کار راحت طلب نباشید و انتظار نداشته باشید با چندتا جستجو در گوگل معجزه ای اتفاق بیوفته راه اندازی یک کسب و کار مسئله حساسی هست و شما اگر بدون حساب کتاب کاری رو شروع کنید احتمال شکست و برباد رفتن وقت و سرمایتون زیاد هست. برای ایجاد یک کسب و کار قبل از هر چیز باید تخصص و مهارت داشته باشید تا از تخصص خودتون برای کسب در آمد استفاده کنید.شما در اینترنت مطالب زیادی رو با مضمون ایده های کسب و کار میبینید اما واقعا این ایده ها کارآمد و کاربردی هستند؟

دسته بندی : افزایش فروش سایت