امروزه راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین راهکارها برای کسب درآمد می باشد. برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید با آگاهی کافی اقدام به انجام این کار نمایید تا به این ترتیب بتوانید مدیریت فروشگاه اینترنتی خود را به درستی انجام داده و در کسب و کار خود به موفقیت دست یابید.

در این مقاله قصد داریم نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم و به شما را در رسیدن به اهداف مورد نظرتان و کسب سرمایه بیشتر از این طریق یاری کنیم.

افزایش اطمینان مشتریان

اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق، عملکرد مناسب فروشگاه و در نتیجه افزایش اطمینان مشتریان می باشد. مشتری برای آن که بتواند با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی شما خرید نماید، در ابتدا باید از کیفیت کالا و همچنین تحویل به موقع آن اطمینان حاصل کند.

نماد اطمینان فروشگاه اینترنتی

نماد اطمینان از طرف وزارت صنعت و معدن به سایت های اینترنتی که دارای شرایط مورد نظر آنها باشند اختصاص می یابد. وجود نماد اطمینان در سایت فروشگاه اینترنتی، سبب افزایش جلب اعتماد مشتری می گردد. پس از ارسال مدارک و گرفتن نماد اعتماد، آدرس محل کار شما و همچنین تلفن آن در اختیار عموم کاربران قرار می گیرد و به این ترتیب نقش مهمی را در افزایش تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی بر عهده دارد.

پاسخگویی سریع

یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در افزایش موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، پاسخگویی سریع می باشد. در صورتی که پاسخگویی سریع و مناسب صورت نگیرد، سبب منصرف شدن مشتری از خرید می گردد. بنابراین شما باید با در نظر گرفتن این نکته، برای پاسخگویی سریع به مشتریان آماده باشید و با انجام این کار میزان اعتماد آن ها را نسبت به سایت خود افزایش داده و ان ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید. در مراحل مختلف تحویل سفارش به مشتری، اطلاعات مناسبی را از روند تحویل کالا به مشتری در اختیار او قرار دهید.

فراهم آوردن امکان عضویت مشتری در سایت نیز یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش میزان بازدید و خرید از فروشگاه اینترنتی می باشد، البته در این صورت باید از یک پروتکل امن برای نگه داری اطلاعات مشتریان استفاده نمایید.

ارائه اطلاعات تماس

در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید لینک هایی را به صفحه “تماس با ما” و همچنین “درباره ما” در تمام صفحات سایت خود قرار دهید، تا به این ترتیب مشتری بتواند در صورت نیاز پرسش های مورد نظر خود را با شما مطرح کند. در هنگام پاسخگویی به مشتریان باید به گونه ای اقدام نمایید تا مشتریان را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کرده و میزان موفقیت و فروش خود را از این طریق افزایش دهید.

در صفحه “درباره ما” باید اطلاعات مناسبی درباره خود را در اختیار مشتری قرار دهید و با قرار دادن یک شماره تلفن ثابت در این صفحه هرگونه تردید و ابهام را از مشتری دور نموده و اعتماد آن ها را به فروشگاه اینترنتی خود جلب نمایید. بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با قرار دادن مجوزها و گواهی های خود در این صفحه می توانید میزان اطمینان مشتری به سایت خود را افزایش دهید.

در دسترس بودن فروشگاه

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که به شما در رسیدن به موفقیت و افزایش فروش کمک می کند، در دسترس بودن فروشگاه اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز می باشد. انتخاب هاست مناسب در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای در دسترس بودن فروشگاه ضروری است. در صورت انتخاب مناسب و هوشمندانه هاست می توانید بدون قطعی هاست و با در اختیار داشتن میزان رم و حافظه کافی، خدمات خود را به صورت شبانه روزی به مشتریان ارائه کنید.

دریافت وجه پس از ارائه کالا

یکی از راهکارها برای موفقیت فروشگاه اینترنتی این است که کالا را به مشتری ارائه دهید و در همان محل ارائه کالا وجه مورد نظر را از مشتری دریافت کنید. برای انجام این کار باید با پست قرارداد ببندید و کالای خریداری شده را به محل مورد نظر مشتری ارسال کرده و مشتری نیزدر همان محل پول آن را به پست تحویل دهد. به این ترتیب زمینه را برای افزایش فروش محصولات خود فراهم می آورید.

4 جمله مضر در فروش

مهمترین و بنیادی ترین قانون برای آن که فروشی صورت گیرد، این است که بین فروشنده و خریدار موافقت شکل گیرد. این بدان معنا نیست که فروشنده باید مشتری را گمراه کند و نظر واقعی اش را برای جلوگیری از ایجاد مخالفت به زبان نیاورد. بیان مخالفت به شکلی که مشتری را رنجیده خاطر نکند و احساس مسئولیت فروشنده را نسبت به او نشان دهد به هنرمندی فروشنده نیاز دارد.

مخالفت کردن تنها به شکل «نه» گفتن بروز پیدا نمی کند. مخالفت کردن با مشتری امری طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری کرد اما نحوه بیان مخالفت با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. بنا به آنچه گفته شد بهتر است از به زبان آوردن جملاتی که در این متن آمده تا حد امکان پرهیز کنیم و سعی کنیم معادل های خوبی برای آنها به کار ببریم.

1- کار شما به واحد ما ارتباطی ندارد.

زمانی که مشتری با شما به عنوان نماینده شرکت تان تماس می گیرد شما باید مسئولیت تمام امور را به عهده بگیرید. از پاس دادن مشتری به واحدهای مختلف خودداری کنید. شاید خواسته مشتری واقعا به واحد شما هیچ ارتباطی نداشته باشد اما او به شما اعتماد کرده و شما را واسطه خود و شرکت قرار داده است. پس حتی اگر کار مشتری به شما و واحدتان مربوط نمی شود، سعی کنید پیگیری لازم را از جانب او انجام دهید و نماینده او در سازمان خود باشید.

2- سیاست کاری شرکت اینگونه است.

هیچ کدام از مشتریان شما علاقه ای به شنیدن این جمله ندارد حتی اگر حق صد درصد با شما باشد. برای مشتری اهمیتی ندارد که سیاست شرکت شما چیست؛ او به دنبال خدماتی است که شرکت برایش فراهم می کند، بنابراین سعی کنید دلیل خود را به مشتری بفروشید. همیشه خود را برای چنین شرایطی آماده کنید و راه حل هایی را به مشتری ارائه دهید.

3- قیمت این محصول برای شما بالا است.

همیشه رفتارتان با خریدار حرفه ای باشد. اگر فروشنده درباره توانایی مالی خریدار از پیش قضاوت کند، هزینه سنگینی را باید بپردازد. احترام و رفتار حرفه ای در برخورد با تمام مشتریان از وظایف هر فروشنده ای است. نوع ارائه فروش ما برای تمام مشترین احتمالی باید به گونه ای باشد که آنها را به چشم خریدار قطعی ببینیم. گاهی اوقات رفتار حرفه ای فروشنده باعث می شود که حتی اگر مشتری در آن مقطع بودجه لازم برای خرید را ندارد، در ذهن خود نام آن فروشنده و شرکتش را ثبت کند تا در اولین فرصت خرید خود را از آنها صورت دهد.

4- ساعت کاری من تمام شده است.

یک فروشنده حرفه ای باید 24 ساعته و هفت روز هفته فروشنده باشد. برای فروشنده ای که می خواهد پیشرفت کند، ساعت کاری و تعطیلی معنایی ندارد. همه ما مشکلات و دغدغه های زندگی شخصی و خانوادگی خودمان را داریم اما هیچ کدام از اینها برای مشتری قابل قبول نیست. او شماره همراه شما را دارد و ساعت 10 شب با شما تماس گرفته است. سعی کنید این اتفاق را فرصتی برای پیشی گرفتن از رقیب ببینید و به خاطر رعایت نکردن زمان کاری به مشتری اعتراض نکنید.

تعداد زیاد شرکت ها این فرصت را به مشتری می دهد تا خیلی راحت سراغ رقیب شما برود، پس از موارد اینچنینی باید حداکثر استفاده را برد و خود را خادم مشتری در هر زمانی نشان داد. اگر در شرایطی قرار داریم که واقعا نمی توانیم کاری برای مشتری انجام دهیم (مثلا در بیمارستان هستیم) می توانیم از یکی از همکاران خود بخواهیم که کار مشتری را انجام دهد یا حتی شماره رقیب را به مشتری بدهیم تا کارش راه بیفتد. مهم این است که مشتری احساس مسئولیت و تعهد ما را درک کند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت