قبل از اینکه مشغول بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود شوید،این مقاله را بخوانید!

چگونه می توانید برای فروشگاه اینترنتی خود بازاریابی کنید؟

برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی روش های زیادی وجود دارد.شما می توانید در محیط واقعی یا مجازی تبلیغات کنید.در واقعیت مثلا می توانید تراکت پخش کنید.در روزنامه ها و مجله ها تبلیغ کنید.ازبیلبورد های شهرداری استفاده کنید.در تلوزیون تبلیغ کنید و …

در این مقاله ما راجع به چنین روش هایی صحبت نمی کنیم و تمرکز اصلی ما روی معرفی چند روش معروف در بازاریابی آنلاین است. این روش ها عمدتا پر بازده هستند و با هزینه ی بسیار کمتری نسبت به تبلیغات فیزیکی انجام می شود(کافی است بازدهی و هزینه ی تبلیغ 40 میلیون تومانی روی بیلبورد را با بازدهی صرف همین پول روی بهینه سازی سایت(سئو)مقایسه کنید.)

معرفی چند روش عالی برای بازاریابی آنلاین :

1-تولید ویدیو با محتوای جدید و بکر:

 

امروز بیشتر از هر زمان دیگری تبلیغات ویدئویی موثر و پر بازده است.اما در گذشته چنین نبود.چون اینترنت و گوشی های هوشمند به شکل امروز در اختیار مردم نبود.
اطمینان داشته باشید که از این به بعد شاهد رقابت شرکت های بزرگ بر سر تولید ویدئوهای تاثیرگذار تبلیغاتی خواهیم بود.
این روش در حال حاضر یکی از روش های نوپا،کم رقابت و فوق العاده تاثیر گذار است.

در حالت عادی مردم متن یک آگهی تبلیغاتی را نمی خوانند،اما به لطف وجود اینترنت پر سرعت و دسترسی به آن روی موبایل بسیاری از افراد تمایل به دیدن ویدئوهای جذاب و کوتاه دارند.امروزه می بینید که یک ویدئو تاثیر گذار چگونه برخی کسب و کارهای نوپا را به سرعت به اوج موفقیت می رساند.

یکی از روش های فوق العاده عالی برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی تولید ویدئو است.با وجود سایت هایی مثل آپارات، یوتیوب و شبکه های اجتماعی یک ویدئو خلاقانه مثل ویروس پخش می شود.

2-بازاریابی در تلگرام و اینستاگرام:

 

در مورد اهمیت این روش خودتان از هر کس دیگری بیشتر اطلاع دارید.بیشترین ترافیک مصرفی ایران در حال حاضر روی تلگرام است.یک لحظه در ذهنتان تصور کنید که 80 درصد ترافیک اینترنت مصرفی ایران روی کانال تلگرام است و تنها 20 درصد روی همه ی سایت های اینترنتی،اینستاگرام،بانک ها و …

مطمئنا اگر به صورت علمی روی کانال تلگرام خود کار کنید می توانید فروش رویایی برای فروشگاهتان ایجاد کنید.پس به هیچ عنوان از این شبکه ی اجتماعی غافل نشوید.

3-بازاریابی محتوا:

در مجموع مهمترین کاری که همیشه باید برای رشد فروشگاهتان انجام دهید تولید محتوای ارزشمند و مناسب است.روی تولید محتوا خیلی وسواس داشته باشید.محتوای مناسب به فروشگاه شما اعتبار می دهد.محتوای ارزشمند به وسیله ی مردم به اشتراک گذاشته می شود.

هر وقت که درمورد بازاریابی محتوا صحبت می کنم حتما از محتوای نوشتاری و ویدیویی دیجی کالا برای محصولاتش مثال می زنم.دیجی کالا زمانی تولید محتوا را شروع کرد که تقریبا خرید اینترنتی در ایران مفهومی نداشت.برگ برنده ی شما نیز بها دادن به تولید محتوای اصیل و به درد بخور برای مخاطبانتان است.

4-سئو و sem :

 

یکی از روش های مفید در بازاریابی فروشگاه اینترنتی سئو و sem است.با توجه به هزینه ی مناسب و بازدهی بالا در فروش این روش بین بسیاری از سایت ها و فروشگاه ها بسیار محبوب است به طوری که الان در برخی لغات و عبارات کلیدی رقابت بسیار سنگینی وجود دارد.در مقاله ی ((SEM چیست وبه چه درد فروشگاه های اینترنتی می خورد؟))به طور مفصل در این مورد صحبت کرده ام.

همچنین مشاهده کنید:  چرا فروشگاه اینترنتی شما باید رسپانسیو باشد؟

5-ایمیل مارکتینک:

 

همانطور که از اسمش پیداست،در این روش با استفاده از اصول تبلیغ نویسی ایمیل هایی طراحی می شود و به صورت هدفمند برای افراد مختلف ارسال می شود.این روش نسبت به سایر روش های مدرن بازاریابی آنلاین ، کمی قدیمی است و اصالت بیشتری دارد ولی جالب است بدانید که حتی با رونق گرفتن شبکه های اجتماعی این روش هنوز مفید و کاربردی است.

عده ی زیادی می گفتند با وجود فیسبوک دیگر تبلیغات ایمیلی فایده ای ندارد.اما همانطور که هنوز می بینید امروزه فیسبوک کمرنگ شده و شبکه های اجتماعی جدید جای آن را گرفته اند.اما ایمیل مارکتینگ هنوز هم جایگاه خود را در بازاریابی اینترنتی حفظ کرده است و مطمئن باشید زمانی که تلگرام و اینستاگرام هم از چرخه خارج شوند باز هم ایمیل مارکتینگ به قوت خود باقی است.

پیشنهاد می کنم از هر روشی که برای بازاریابی فروشگاهتان استفاده می کنید در کنار آن حتما اصول بازاریابی ایمیلی را یاد بگیرید و لیست ایمیل مشتریان خودتان را داشته باشید.برای آشنایی بیشتر با ایمیل مارکتینگ می توانید مقاله ی ایمیل مارکتینگ چیست و چرا مهمترین روش در بازاریابی اینترنتی است؟را مطالعه کنید.

6-تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است که نسبتا پر هزینه و گاهی اوقات خطر آفرین است. زیرا هزینه ی نسبتا بالایی دارد.اما اگر به موقع از آن استفاده کنید برای شما بسیار مفید خواهد بود.هزینه ی تبلیغات بنری در سایت های مختلف با توجه به میزان بازدید و محبوبیت آن سایت متغیر است. حتی در یک سایت نیز با توجه به اینکه تبلیغ شما کجای آن سایت قرار بگیرد یا ابعاد بنرتبلیغاتی شما چقدر باشد هزینه متفاوت است.(درست مثل هزینه تبلیغات در یک مجله)

پیشنهاد می کنم قبل از استفاده از این روش روی ساختار سایتتان و سیستم ایمیل مارکتینگ خود کار کنید تا بازدهی بالا تری از این روش تبلیغاتی بگیرید.برای شروع بازاریابی فروشگاه اینترنتی تان  از تبلیغات بنری استفاده نکنید.

تبلیغات بنری معمولا به سه صورت انجام می شود:

  • بر اساس تعداد کلیک(به ازای هر کلیک که روی بنرسایت شما بشود مبلغی از شما دریافت می کنند)
  • تبلیغ بر اساس میزان نمایش:به ازای هر بار که فردی وارد سایت مورد نظر شود و تبلیغ شما را مشاهده کند از شما مبلغی پول می گیرند.)
  • بر اساس زمان(مثلا برای نمایش تبلیغ شما برای مدت یک ماه مبلغی از شما دریافت می کنند.

فروشگاه های موفق معمولا از ترکیبی از تمام موارد بالا استفاده می کنند.اما:

یک روش بسیار هوشمندانه برای بازاریابی این است که مشتری برای شما بازاریابی کند.زمانی چنین اتفاقی می افتد که شما رابط کاربری و تجربه کاربری حرفه ای برای فروشگاهتان طراحی کرده باشید.(مقاله ی رابط کاربری چیست؟تجربه ی کاربری چیست؟را مطالعه کنید.)

تکنیک های پیگیری مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی

هر مدیر کسب و کار اینترنتی باید برای پیگیری کردن مشتریان با تکنیک های پیگیری مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی آشنایی داشته باشد تا راحت پیگیر مشتریان خود باشد.

شما به عنوان یک مدیر کسب و کار اینترنتی همیشه باید پیگیر مشتریان کسب و کارتان باشد همیشه باید با او در ارتباط باشید تا هنگام خرید محصول و پس از خرید محصول نیز با او همراه بوده و نظر او را از خرید محصول سایت کسب و کار اینترنتی تان جویا باشید و وضعیت کارش را پیگیری کنید تا در محصولات بعدی وب سایت کسب و کار اینترنتی شما برای خرید پیش قدم باشد و خودش احساس امنیت و آسایش بیشتری داشته باشد.

تکنیک های پیگیری مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی برای همه یکسان است ؟

تکنیک های پیگیری کدرن مشتریان در کسب و کار های اینترنتی تقریبا برای همه می توان گفت یکسان است ولی در برخی موارد برای بعضی از کسب و کارها متفاوت می باشد ولی به صورت کلی یکسان بوده فقط بعضی از کسب و کار های اینترنتی به خاطر ماهیت ارائه خدمات آنها در جزئیات پیگیری کردن مشتریان باید به گونه ای متفاوت از بقیه کسب و کار های اینترنتی عمل کنند.

آیا همیشه باید پیگیر مشتریان کسب و کار اینترنتی مان باشیم ؟

شما باید در کسب و کار اینترنتی تان لیستی از مشتریان ثابت داشته باشید تا همیشه تا همیشه از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و با رضایت کامل مشتاق خرید محصولات بعدی شما باشند در روند پیگیری کردن مشتریان کسب و کار اینترنتی تان به شما توصیه می کنم با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان کسب و کار اینترنتی تان بدست می آورید حتما ماهیانه حداقل یک بار با آنها در ارتباط باشید و پیام های خودتان را چه در رابطه با مسائل وب سایت و چه به مناسب هایی در که در پیش هست به اطلاع آنها برسانید.

مهمترین تکنیک های پیگیری مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی

۱ – قبل از هر چیزی باید اطلاعات مشتریان و بازدید کنندگان وب  سایت تان را جمع آوری کنید.

۲ – نقشه راه و برنامه ای را برای پیگیری کردن مشتریان تان طراحی کنید.

۳ – برای پیگیری کردن مشتریان وب سایت تان برنامه ریزی زمانی داشته باشید.

۴ – در دسته بندی مشتریان و بازدید کنندگان دقت داشته باشید.

۵ – صداقت را در پیگیری مشتریان هرگز فراموش نکنید.

۶ – استفاده از ارسال ایمیل می تواند گزینه مناسبی برای پیگیری مشتریان باشد.

۷ – پیگیری مشتریان از طریق پیامک هم گزینه مناسبی می باشد.

۸ – ارسال پیام در کانال تلگرام برای مشتریان و بازدید کنندگان از اهمیت بسیار خوبی برخوردار است.

۹ – گذاشتن تصویر در اینستاگرام نیز گزینه خوبی برای ارتباط با بازدید کنندگان و مشتریان است.

۱۰ – از طریق شبکه های اجتماعی نیز می توانید ارتباط خوبی با کاربران تان داشته باشید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت