مهم ترین ویژگی فروشگاه های آنلاین این است که در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند و امکان خرید از آنها در هر زمان فراهم است. اما آیا این تنها موردی است که به موفقیت یک فروشگاه کمک می کند؟
خیر! برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند تا منجر به موفقیت و افزایش  تعداد مشتری ها شود. در ذیل به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

طراحی ظاهری مناسب و با کیفیت

همانگونه که برای فروشگاه های فیزیکی، داشتن دکورهای زیبا و طراحی ظاهری خوب لازم است، فروشگاه اینترنتی نیز باید چنین باشند. طراحی ظاهری فروشگاه اینترنتی باید کاربرپسند باشد و بتواند نظر کاربر را به خود جلب نماید. البته طراحی گرافیکی بیش از حد هم برای یک فروشگاه اینترنتی خوب نیست. طراحی ظاهری باید ساده، سبک و شیک باشد.

جستجو، بررسی و مقایسه

یکی از مهم ترین دلایل خرید اینترنتی، امکان جستجو، بررسی و مقایسه کالاهای مورد نظر است. در صورتی که شما این موارد را در وبسایت خود به صورتی مناسب تهیه نکنید، مسلما مشتریان خود را از دست خواهید داد. مشتری باید بتواند به جستجوی کالای مورد نظر خود بپردازد و کالاهای مشابه را با هم مقایسه کند و در نهایت بهترین کالا را انتخاب و خرید کند.

تامین کالا

یک فروشگاه اینترنتی باید کالاهایش در دسته بندی ای که ارائه می دهد کامل باشد. بدین معنی که اگر مثلا فروشگاه مواد غذایی است، باید طیف وسیعی از مواد غذایی را تامین کند. همچنین اگر فروشگاه محصولات و دسته بندی گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند.
فروشگاه اینترنتی

 مشتری مداری و خدمات خوب

یک فروشگاه اینترنتی باید بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد. به علاوه یک فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی آنلاین یا تلفنی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.

قیمت مناسب 

حذف دلالان در فروشگاه های اینترنتی هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده کالا را پایین می آورد. در فروشگاه های الکترونیکی خوب با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت ها در رنج های مختلفی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی خود، کالا و خدمات متناسب خود را دریافت نمایند

اعتمادسازی برای مشتریان

بحث اعتمادسازی مهمترین بخش برای یک فروشگاه اینترنتی است و کاربران تا هنگامی که به شما اعتماد نکنند، از شما خرید نمی کنند. این امر میتواند با بکار بردن نمادهای اعتمادی که دارید، قرار دادن واضح شماره تلفن و آدرس، صفحه درباره ما شفاف و…. فراهم خواهد شد.

روش های پرداخت 

 روش های پرداختی که در سایت استفاده می شود باید برای مشتری براحتی قابل استفاده باشد. روش های پرداخت متنوعی داشته باشید. (پرداخت آنلاین، واریز به کارت، پرداخت پس از تحویل و…)

سایر موارد

روشی برای ارسال سریع و ارزان کالا داشته باشید.
از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و دریافت نظرات آنها  استفاده نمایید.
راهنمای خرید و استفاده از سایت داشته باشید.
اخبار و مقالات مرتبط با فروشگاه و محصولات منتشر کنید.
برندسازی یا برندینگ کنید تا شناخته تر شوید.
سرعت سایت خود را افزایش دهید.

تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی عوامل موفقیت کسب و کار اینترنتی پولساز شما می باشد که شما باید تمام تکنیک های مربوط به انتخاب نام کسب و کار اینترنتی را رعایت کنید.

بسیاری از افراد برای رفع نیاز و علایق خود روزانه به سایت هایی سر می زنند و محتوای خوب آنها باعث می شود که هر روز به آن سایت مراجعه و محتوای سایت را دنبال کنند داشتن یک نام مناسب و خوب که بتواند در ذهن مخاطب باقی بماند یکی از تکنیک های مهم در کسب و کار اینترنتی موفق می باشد.

تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

۱ – عدم استفاده از اسامی مخفف در نام کسب و کار اینترنتی

از اسامی مخفف مانند djk.com  و اسامی مشابه در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی تان ساتفاده نکنید زیرا اصلا در ذهن مخاطب باقی نمی مانند و بدون معنی و مفهوم است.

نام های مخفف برای همیشه از ذهن مخاطبین کسب و کار اینترنتی پاک می شوند.

۲ – استفاده نکردن از اسامی طولانی در نام کسب و کار اینترنتی

یکی دیگر از تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی استفاده نکردن از اسامی طولانی در نام کسب و کار اینترنتی است مثلا : bazaryabiinterneti.com و نام هایی از این قبل زیرا باعث می شود به خوبی در ذهن مخاطب جای نگیرد.

کاربران و مخاطبین اصلا به اسامی بزرگ هیچ توجهی نمی کنند و این موضوع دشمن کسب و کار اینترنتی شماست.

۳ – از خط فاصله و آندرلاین در بین نام کسب و کار اینترنتی استفاده نکنید.

۴ – عدم استفاده از اعداد بی مورد و بی معنی در نام کسب و کار اینترنتی

۵ – نام کسب و کار اینترنتی باید با تلفظ صحیح آن تایپ شود.

۶ – با صبر و حوصله نام کسب و کار اینترنتی انتخاب کنید.

۷ – نام دامنه با نام سایت یکی باشد.

 

انتخاب نام کسب و کار اینترنتی بخشی از بازاریابی اینترنتی است و در این باره کمی حساسیت نشان دهید.

تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی ضامن رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما می باشد پس اصلا در انتخاب کسب و کار اینترنتی تان هیچ عجله ای نکنید.

چرا باید با صبر و حوصله نام کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم ؟

۱ – زیرا حواس تان کامل متوجه این موضوع می باشد.

۲ – موفقیت شما در کسب و کارتان بیشتر می شود.

۳ – نام کسب و کارتان همیشه در ذهن مخاطبین باقی می ماند.

۴ – اعتبار کسب و کار اینترنتی تان بیشتر می شود.

۵ – کاربران اعتماد بیشتری به کسب و کار اینترنتی شما دارند.

۶ – سرمایه های شما بیهوده از بین نمی رود.

دلایل مهم بودن انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

۱ – ارکان اصلی بازاریابی اینترنتی است.

۲ – ضامن اعتماد و اعتبار کسب و کار شماست.

۳ – کسب درآمد تان را افزایش می دهد.

۴ – در بین راه امید شما برای پیشرفت بیشتر می شود.

دسته بندی : افزایش فروش سایت