تکنیک‌های بسیار متفاوتی برای متقاعد کردن مشتریان به خرید وجود دارد. ما هم در یکی از مطالب قبلی خود به بررسی تعدادی از این راهکارها پرداختیم (ده روش موثر برای مجاب کردن مشتری به خرید). اما شاید ساده‌ترین و موثرترین تکنیکی که برای بدست آوردن مشتریان بیشتر وجود دارد، تکنیکی به نام “اما شما آزاد هستید” باشد. نتایج 42 تحقیق مختلف روانشناسی (بر روی 22,000 نفر) نشان می‌دهد که این تکنیک می‌تواند شانس اینکه از مشتری خود پاسخ مثبت بشنوید را دو برابر کند. کافی است به خواندن ادامه دهید تا بفهمید این تکنیک دقیقاً چگونه کار می‌کند. البته تنها در صورتی که تمایل دارید.

متوجه شدید که الان چه کاری کردم؟ بله، از تکنیک “اما شما آزاد هستید” بر روی شما استفاده کردم. اگر بخواهیم این تکنیک را خیلی ساده توضیح دهیم: ابتدا شما درخواستی می‌کنید، سپس حق انتخاب داشتن مخاطب خود را به رسمیّت می‌شناسید. به این ترتیب آزادی عمل داشتن مخاطب شما باری دیگر تائید می‌شود و شما به صورت غیر مستقیم به مخاطب خود می‌گویید که به هیچ وجه حق او برای جواب منفی دادن را تهدید نمی‌کنید. حتماً فیلم ماتریکس را دیده‌اید. اگر به خاطر داشته باشید، این فیلم نیز دربارۀ مفهومی مشابه صحبت می‌کرد. کافی است به آدم‌ها حق انتخاب (یا شاید بگوییم توهم حق انتخاب) بدهید تا کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند. یعنی به آنها بگویید که چه تصمیمی به نفعشان است، اما همچنان تصمیم را به عهدۀ خود آنها بگذارید.

choice

کلماتی که برای رساندن آزادی مخاطب استفاده می‌کنید چندان مهم نیستند. بر اساس یک تحلیل روانشناسی که امسال توسط کریستوفر کارپنتر چاپ شد، شما می‌توانید به انتهای درخواست خود هر یک از دو عبارت “اما به وضوح لزومی به اینکار نیست” یا “اما شما آزاد هستید” را اضافه کنید و هر دو به یک اندازه موثر خواهند بود – به خصوص وقتی که اینکار را به صورت رو در رو و کلامی انجام دهید.

البته فکر می‌کنم واضح باشد که نباید همیشه از این تکنیک استفاده کنید، چرا که ممکن است اینطور به نظر برسد که شما دچار اختلال روانی شده‌اید (هی عزیزم، می تونی آشغالهارو بیرون ببری؟ البته تو آزاد هستی که بگی نه!) اما وقتی بحث بر سر تصمیم‌های مهم باشد، به رسمیت شناختن قابلیت فرد مقابل در تصمیم‌گیری می‌تواند حس قدرت بیشتری به او بدهد (و در نهایت او در جهتی که شما می‌خواهید حرکت خواهد کرد). من شخصاً متوجه شده‌ام که این کار حتی بروی بچه‌های سرتق هم جواب می‌دهد. پس قدرت آن را دست کم نگیرید.

روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص

در این مقاله به روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص پرداخته و به شما یاد می دهیم چگونه کسب و کار اینترنتی تان را بر اساس علاقه و تخصص تان راه اندازی کنید.

در بسیاری از مقالات سایت مدیران وب دات کام به موضوع علاقه و تخصص در راه اندازی کسب و کار اینترنتی پرداختم و امروز در این مقاله به موضوع روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص خواهم پرداخت و بحث علاقه و تخصص در راه اندازی کسب و کار اینترنتی را برای شما کمی جامع تر توضیح خواهم داد.

در بسیاری از مطالعات و تحقیقاتی که روی کسب و کار ها و زندگی افراد موفق ، کارآفرین و ثروتمند ایران و جهان داشتم به یک ویژگی مشترک در زندگی و کسب و کار آنها برخورد کردم و آن هم بحث علاقه و تخصص بود.

افراد ثروتمند و موفقی را می شناسم که کسب و کار و تجارت خودشان را بر اساس علاقه زیادی که به یک موضوع یا حرفه داشتند شروع کرده اند و در حال حاضر موفقیت های بسیار زیادی را در کسب و کارشان کسب می کنند و هرگز از کسب و کار شان خسته نمی شوند بلکه علاقه شان روز به روز بیشتر شده و از کسب و کارشان رضایت کامل دارند و هرگز گله و شکایتی از کسب و کارشان ندارند.بسیاری از این افراد فقط به حوزه ای علاقه شدیدی داشتند ولی تخصص بسیار کمی در این حوزه داشته ولی به مرور زمان تجربه های بسیار خوبی بدست آورده اند که تخصص خوبی برای آنها شده است.

 

در بسیار از کسب و کارها و زندگی افراد موفق این موضوع به چشم می خورد که همه افراد کسب و کارشان را بر اساس علاقه و تخصص شان راه اندازی و مدیریت کرده اند و این موضوع در کسب و کار اینترنتی نیز صادق است . تعداد زیادی از استارت آپ های معروف و مشهور ایران و جهان را می شناسم که کسب وکار اینترنتی شان را بر اساس علاقه و تخصص شان راه اندازی کرده اند و امروز شاهد این هستیم که سود آوری بسیار بالایی را از ارائه بهترین خدمات به کاربران بدست می آورند.

روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص

۱ – شناسایی علاق شخصی و سرگرمی های خودتان

۲ – شناسایی تخصص های فردی و آکادمی خودتان

۳ – ترکیب علایق و تخصص خودتان در صورت نیاز

۴ – آیا علاقه و تخصص تان با هم یکی است؟

۵ – انتخاب ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علایق و تخصص

۶ – تحقیق روی ایده تان بر اساس علایق ، تخصص و سرگرمی هایتان

۷ – بررسی رقیب های موجود در حوزه کاری تان

۸ – راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص

۹ – ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به کاربران

۱۰ – رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی تان

روش های شناسایی علایق و تخصص برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۱ – پنج مورد از علایق شخصی خودتان را بنویسید.

۲ – از بین پنج مورد یکی از علایق شخصی تان که خیلی برایتان لذت بخش است انتخاب کنید.

۳ – پنج مورد از تخصص هایتان را بنویسید.

۴ – از بین پنج مورد تخصص تان یکی که هم به آن علاقه شدید دارید و در آن متخصص تر هستید انتخاب کنید.

۵ – ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان را براساس علاقه و تخصص تان انتخاب کنید.