تبلیغات بنری چیست و چگونه می توان بنر تبلیغاتی موفقی داشت؟

با استفاده از تبلیغات بنری در سطح شهر و بیلبوردها سرمایه خود را هدر ندهید!

هرچند که در داخل این مقاله درمورد کاربرد بنرهای تبلیغاتی در فضای مجازی توضیح داده ام، اما چون بعضی از بازدید کنندگان به دنبال تبلیغات بنری در سطح شهر هستند و الان این مقاله را می خوانند می خواهم از فرصت استفاده کنم و نکته‌ی بسیار مهمی را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنم.

روش های بازاریابی با پیشرفت تکنولوژی تغییر می کنند و کارآفرینانی که با این تغییر خود را همراه نمی کنند با رکود بسیار سنگینی روبرو می شوند.پیشنهاد می کنم ((مقاله چرا کسب و کارهای سنتی نابود می شوند))را بخوانید تا به ضرورت بروز رسانی روش های تبلیغاتی خود پی ببرید.

یک کتاب فوق العاده در زمینه بازاریابی وجود دارد که تمام روش های تبلیغاتی سنتی را زیر سوال می برد.اسم این کتاب گاو بنفش است.

طبق توضیحات این کتاب امروزه اغلب مردم نسبت به تبلیغات سطح شهر ، تبلیغات تلوزیون و تبلیغات روی مجله ها و روزنامه ها بی تفاوت شده اند و به همین دلیل شما هرچقدر هم که برای این روش ها هزینه کنید دیگر مانند سابق نتیجه نمی گیرید.

امروزه تبلیغاتی روی مردم اثرگذار است که خودشان آن را انتخاب کنند و یا دوستان و آشناهایشان به آنها پیشنهاد دهند.ممکن است بپرسید مگر چنین تبلیغاتی هم وجود دارد؟

بله.تبلیغاتی هستند که به  کاربران حق انتخاب می دهند.مثل تبلیغات بنری در شبکه های مجازی،مثل تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شوند.

نمی دانم تا به حال در گوگل محصول یا خدمتی خاص را جستجو کرده اید یا خیر؟اما ممکن است برای شما جالب باشد که بسیاری از شرکت ها یک سایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودشان راه اندازی کرده اند و با حضور در لیست نتایج موتورهای جستجو،روزانه مشتریان زیادی را جذب می کنند.

اکیدا پیشنهاد می کنم به جای اینکه سرمایه‌ی خود را صرف روش‌های قدیمی و کم بازده  کنید،با هزینه ای بسیار کمتر در فضای مجازی حضور داشته باشید و تبلیغاتی موثر و با بهره وری بالا انجام دهید.

اما بریم سراغ اصل مطلب:

تبلیغات بنری در فضای مجازی چیست؟

تبلیغات بنری و استفاده از بنر تبلیغاتی  در فضای مجازی یکی از روش های مفید و موثری است که به کمک آن می توانید ترافیک هدفمندی (مجموعه ای از افراد که دقیقا دنبال محصولات و خدمات شما هستند) را به سایتتان هدایت کنید.

در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام ،پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.

در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.

اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه فرود سایتتان شوند.

اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.

در مواردی که بنرهای تبلیغاتی طراحی می کنید و می خواهید در وب سایت ها یا فضای مجازی از آن استفاده کنید بهتر است به رنگ بندی تبلیغات همجوار توجه کنید و سعی کنید بنر یا تصویر مورد نظرتان را جوری طراحی کنید که با توجه به سایر بنرها رنگ بندی متفاوتی داشته باشد و در نتیجه توجه بیشتری را جلب کند.

برای اینکه بنر تبلیغاتی با بهره وری بالا داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

1-اگر در وب سایت های دیگر بنر تبلیغاتی خود را قرار می دهید به موضوع آن سایت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومی آن سایت با وب سایت خودتان توجه داشته باشید.
برای اینکه متوجه شوید که آیا یک سایت برای تبلیغ شما مناسب است یا نه مخاطبان آن سایت را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که این افراد برای چه چیزی وارد این سایت(سایت مورد نظر شما برای قرار دادن تبلیغ) شده اند؟
اگر دلیل ورود کاربران به این سایت مرتبط با زمینه کاری شما باشد تبلیغات شما بهره وری بسیار بالایی خواهد داشت.

2-بازدید بالای یک سایت موفقیت تبلیغات شما را گارانتی نمی کند.اگر در پر بازدیدترین سایت ها تبلیغ کنید اما افراد علاقه مند به کالاها و خدمات شما در آنجا وجود نداشته باشد، تبلیغات شما شکست می خورد. در سایتی تبلیغ کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا باشند تا بهره وری تبلیغاتتان بالاتر رود.

ملاک شما برای انتخاب سایت مورد نظر نباید تعداد بازدیدکنندگان باشد،بلکه این محبوبیت سایت (با توجه به Bounce rate) است که باید به آن اهمیت بدهید.
حتما سایت هایی را دیده اید که نا خود آگاه و به صورت اسپم باز می شود.این سایت ها بازدید بالایی دارند اما برای تبلیغات مناسب نیستند. زیرا بازدید کنندگان به اجبار وارد سایت شده اند و قطعا به محتوا و تبلیغاتی که شما در آن سایت ها قرار می دهید توجهی نمی کنند.

همچنین مشاهده کنید:  روانشناسی رنگ ها در طراحی فروشگاه اینترنتی شما چه کاربردی دارد؟

یکی از راه هایی که می توانید Bounce rate یک سایت را بررسی کنید مراجعه به سایت الکسا است.کافی است پس از ورود به این سایت نام سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا محبوبیت سایت را مشاهده کنید.هر چقدر که Bounce rate کم تر باشد سایت مورد نظر محبوبیت بیشتری دارد.

3-اگر در سایت مورد نظر شما بنرهای تبلیغاتی زیادی وجود داشته باشد و یا بنرهای چشمک زن و متحرک وجود داشته باشد شانس دیده شدن تبلیغ شما بسیار کم می شود. بنابراین بهتر است که در این سایت ها بنر تبلیغاتی خود را قرار ندهید.

4-ابعاد بنر تبلیغاتی:

ابعاد بنر شما بسیار مهم است. طبیعتا اگر ابعاد بنر تبلیغاتی شما بزرگ تر باشد شانس دیده شدن بیشتری نیز خواهید داشت.پس هر چقدر بنر بزرگ تری داشته باشید شانس موفقیت بالاتری نیز خواهید داشت.
ابعاد بنرهای تبلیغاتی به سایت تبلیغاتی مورد نظر و میزان بودجه ای که شما برای این کار در نظر گرفته اید، وابسته است. اما کاربردی ترین و استاندارد ترین ابعاد برای این نوع بنرهای تبلیغاتی عبارتند از(اندازه ها بر حسب پیکسل می باشند.):

(طول)468*60(عرض)
(طول) 120*240(عرض)
(طول)250*250(عرض)
(طول)125*125(عرض)
(طول)240*400(عرض)

5- محل قرار گیری بنر تبلیغاتی شما در سایت های مورد نظرتان:

برای مشاهده بهترین قسمت صفحه ی یک سایت برای تبلیغات بنری ابزاری وجود دارند که شما می توانید وب سایتی را که می خواهید در آن تبلیغات کنید را به آن معرفی کنید.این ابزار ها به صورت هوشمند بخش هایی از آن صفحه را که توجه بیشتر و بازدید بیشتری دارند را برای قرار دادن تبلیغاتتان مشخص می کنند.

یکی از این ابزارها سایت www.feng-gui.com است و شما می توانید آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا بهترین قسمت های صفحه را برای قرار دادن تبلیغات به شما نمایش دهد.

6-در طراحی بنرهای خود سعی کنید از CTA استفاده کنید.CTA دکمه یا نوشته ای است که روی بنر شما قرار می گیرد و بازدیدکنندگان را به انجام کاری دعوت می کند.
بهتر است با استفاده از هارمونی رنگ مکمل که در بحث کتاب رایگان روانشناسی رنگ ها به طور کامل توضیح داده شده است، رنگ CTA را متضاد با رنگ پس زمینه ی بنرهای خود انتخاب کنید.

در این بخش نکات مربوط به طراحی بنر تبلیغاتی در هنگام تبلیغات در شبکه های مجازی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

7- به مطالبی که قبل و بعد از تبلیغات شما قرار می گیرد توجه کنید.
برای تبلیغات بنری در شبکه های مجازی مثل گروه های تلگرام و اینستاگرام بهتر است به مطالبی که قبل و بعد از بنر شما قرار می گیرد توجه کنید.
نکته ای که بسیاری از افراد از آن غافل هستند.

در تبلیغات مفهومی وجود دارد به نام تداعی معنا ،برای اینکه با این مفهوم آشنا شوید مثلا سریالی را در نظر بگیرید که بسیار پر بیننده است و در داستان آن فیلم تمام بدبختی های عالم اتفاق می افتد.تبلیغاتی که همزمان با نمایش این فیلم پخش می شود، در چنین شرایطی بهره وری منفی دارد.
زیرا چنین تبلیغاتی با بار احساسی ناشی از این فیلم گره می خورد و از این به بعد هر کس نام برند شرکتی که تبلیغات کرده را می شنود یاد بدبختی های آن فیلم می افتد.

به عنوان مثال دیگر در هنگامی که فاجعه تروریستی مجلس اتفاق افتاد این موضوع به سرعت پخش شد و بازدید های این پست ها به شدت بالا رفت.
برخی افراد با توجه به داغ بودن موضوع به صاحبان کانال های مختلف تلگرام هزینه ی زیادی را پرداخت کردند که تبلیغاتشان را بین این اخبار قرار دهند.
چنین کاری یک ضد تبلیغ است و پیشنهاد می کنم در هنگام تبلیغات خود به این نکته ی مهم توجه کنید.

8-بنر خود را طوری طراحی کنید که جلب توجه کند.
در بنر های تبلیغاتی به ویژه بنر هایی که در تلگرام و اینستاگرام استفاده می شود هدف جلب توجه کاربران است و این موضوع بسیار مهم است که در میان انبوه پست ها و تبلیغات متنوع،بنر ما دیده شود.

به همین دلیل بنر هایی که با رنگ قرمز و زرد طراحی می شود، معمولا بازدید کنندگان بیشتری را جذب می کند و به سایت یا کانال شما سرازیر می کند. در صورتی که رنگ هایی مثل آبی و سبز که البته جزو رنگ های پر طرفدار هم هستند ممکن است بازدهی مناسبی را نداشته باشند.

جمع بندی: در طراحی بنر حتما به این نکته مهم دقت کنید که میان موضوع تبلیغ شما و موضوع کانال،پیج یا وب سایت مورد نظرتان همخوانی وجود داشته باشد و افرادی تبلیغات شما را ببینند که عضو جامعه هدف شما هستند.اینکه قبل و بعد از بنر تبلیغاتی شما چه چیزی قرار می گیرد بسیار مهم است و به همخوانی موضوعی آن بسیار دقت کنید و تلاش کنید برند و تبلیغات خود را با مناسب ها و اخبار شاد گره بزنید.

نکات مهم قبل از سئو و بهینه سازی کردن سایت

شما باید نکات مهم قبل از سئو و بهینه سازی کردن سایت را در راه اندازی و مدیریت کسب و کار اینترنتی تان بدانید و قبل از شروع سئو و بهینه سازی کردن سایت آن را رعایت کنید.

سئو و بهینه سازی کردن سایت یکی از مهمترین روش هایی است که باید بر روی وب سایت تان انجام دهید تا وب سایت شما سریع تر برای موتورهای جستجو از جمله گوگل سئو و بهینه سازی شود تا نتایج خیلی خوبی از گوگل وارد وب سایت شما شود و یادتان باشد قبل از اینکه شما وب سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید نیاز است تا نکات مهم قبل از سئو و بهینه سازی کردن سایت را حتما بدانید زیرا چار چوب اصلی کار برای شما واضح می شود من امروز در این مقاله مدیران وب دات کام  به این نکات مهم می پردازم .

قبل از اینکه وب سایت تان را سئو کنید و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت را روی وب سایت کسب و کار اینترنتی تان پیاده سازی کنید حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که هدف تان را از سئو و بهینه سازی وب سایت تان بنویسید.

نکات مهم قبل از سئو و بهینه سازی کردن سایت

۱ – آنالیز و انتخاب کلمات کلیدی اصلی وب سایت کسب و کار اینترنتی تان

۲ – نوشتن عنوان مطالب با کلمات کلیدی اصلی وب سایت تان

۳ – نوشتن متا تگ توضیحات و به کار بردن کلمات کلیدی اصلی

۴ – قرار دادن خصوصیت ALT برای تصاویر وب سایت تان

۵ – نوشتن و تولید محتوای مناسب با موضوع وب سایت

۶ – رعایت نظم در انتشار مطالب در وب سایت کسب و کار

۷ – قرار دادن لینک مقالات مرتبط در محتوای مقاله هایی که می نویسید.

 

چگونه کلمات کلیدی اصلی وب سایت کسب و کار اینترنتی ام را انتخاب کنم ؟

کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما کلماتی هستند که مرتبط با موضوع فعالیت کسب و کار اینترنتی شما هستند و باید به صورت کاملا هوشمندانه انتخاب شوند تا نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

فرض کنید شما می خواهید در زمینه آموزش تغذیه و تناسب اندام کار کنید کلمات کیلید اصلی شما به این شرح هستند ؟

آموزش تغذیه و تناسب اندام

چگونه چاق شویم

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم

نکات مهم تغذیه

برنامه غذایی رژیمی

روش های انتخاب کلمات کلیدی اصلی وب سایت کسب و کار اینترنتی

۱ – بررسی سایت های رقبای کسب و کار اینترنتی تان با سایت چک آب

۲ – آنالیز وب سایت رقبای کسب و کار تان در سایت الکسا

۳ – استفاده از گوگل ترندز برای جستجوی کلمات کلیدی اصلی وب سایت تان

۴ – بررسی کلمات کلیدی انتخاب شده برای کسب و کار اینترنتی تان

۵ – لینک گرفتن با کلمات کلیدی اصلی سایت تان

دسته بندی : افزایش فروش سایت