دلایل علمی اهمیت لینک داخلی در سئو

هنگامی که کراولر های گوگل، به سایت شما رجوع می کند و یکی از مطالب شما را مورد بررسی قرار می دهد، مسلما لینک هایی در مابین نوشته شما وجود خواهد داشت که به نوشته ها و صفحه های دیگر سایت شما راه پیدا می کند. سپس کرولر وارد آن شده و متن درون آن را چک می کند. در انتها با توجه به این اتفاقات کرولر پی به چهارچوب بندی سایت شما می برند، و تمام صفحات سایت را سریع چک و ایندکس می کنند. هر چقدر لینک داخلی بیشتر باشد، ربات ها و کراولرها برای زمان بیشتری در سایت باقی مانده و خزش آن ها در سایت شما بیشتر می شود.

این اتفاق برای مخاطب شما نیز می افتد. هنگامی که مخاطب، متن مقاله ی ” لینک داخلی ” را مطالعه می کند، در مابین متن، لینک های مفید مرتبط با آن موضوع را نیز می بیند. در کمترین شرایط آن لینک را در یک صفحه جدید باز می کند تا بعد از پایان یافتن مقاله ی فعلی به سراغ آن برود و به این ترتیب مخاطب نیز به همین منوال با سایت شما درگیر می شود و میزان دفع کاربر سایت شما کاهش می یابد. این روش حتی به دلیل اینکه مخاطب زمان بیشتری در سایت صرف کرده است، باعث باقی ماندن اسم سایت شما در ذهن او شده و به برند سازی سایت شما کمک می کند.

بخوانید:  آموزش افزونه Advanced Custom Fields برای ساخت زمینه های دلخواه پیشرفته

یکی از روش های بالا بردن رنک کلیک کردن روی لینک های داخلی، این است که این لینک ها را از لحاظ رنگی و یا با برجسته کردن آن ها، از مابقی متن متفاوت کنید. به گونه ای که مخاطب به راحتی آن ها را مابین متن پیدا کند.

از دیگر روش های لینک کردن متن، استفاده از لینک های پرکاربرد و مورد پسند کاربران مانند دسته ها و گروه هایی که مخاطبان زیادی در پی آن ها هستند، یا استفاده از  به اشتراک گذاری مطالب تصادفی در کناره ی صفحه و یا به صورت روش های راهیابی در سایت، می باشند.

از دیگر فواید استفاده از لینک های داخلی، جابجایی اعتبار بک لینک ها می باشد. برای مثال، این مقاله که می خوانید شاید به یک مطلب سودمند دیگر لینک شده باشد و یا حتی به صفحه ای از سایت دیگر، مرتبط شده باشد. این بدین معنی است که این مطلب، از یک سایت دیگر، امتیاز کسب کرده است. به همین دلیل، لینک های داخلی این صفحه نیز به خاطر آن بک لینک مهم تر می شوند و از این طریق امتیازی که مابین آن ها جابجا شده است، مابین لینک داخلی نیز به اشتراک گذاشته می شوند. همچنین ربات ها و کراولرهایی که به خاطر بک لینک به این صفحه راه پیدا می کنند، لینک های داخلی را نیز بررسی می کنند و میزان دیده شدن این لینک ها نیز توسط ربات، افزایش پیدا می کند. اگر صفحه رنک ها نیز آپدیت شود، لینک های داخلی در پیج رنک شدن صفحات داخلی و در نتیجه متن اصلی، یک نقش کلیدی  را بازی می کند. ( پیج رنک از بیرون به درون سایت وارد می شوند و از طریق لینک های داخلی درون صفحات منتشر می شوند).

بخوانید:  بهینه سازی بیش از حد یا افراطی سایت Over Optimization

زمان و محل مناسب لینک دادن

مخاطب را کلافه نکنید! لینک داخلی بهتر است کاملاً طبیعی و نرمال به متن اضافه شده باشد. اگر یک عبارت یا کلمه را به مقاله مرتبط آن لینک داده اید، دیگر لازم نیست چندین بار همان لینک را در همان بخش متن تکرار کنید. هر چند که هیچ قانونی در میزان استفاده کردن لینک ها مشخص نشده است. اما بهترین روش نرمال بودن حضور آن در متن باشد. اگر لازم است که یک متن را بیشتر از یک بار لینک کنید، از این کار دریغ نکنید. به خاطر بسپارید که لینک داخلی را برای مخاطب خود درون متن قرار دهید، و تمرکز خود را بر روی کراولر های و ربات ها نگذارید، تا باعث خسته شدن مخاطب نشود.

هر آن چه که برای آموزش سئو به آن نیاز دارید را در این مقاله می آموزید . آموزش سئو و بهینه سازی سایت ، چند سالی است که مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است . همان طور که می دانید در این دنیای پر رقابت کسب و کارهای اینترنتی ، با داشتن فقط یک وب سایت ، نمی توانید درآمد خوبی از اینترنت داشته باشید . وب سایت شما باید توسط بازیدکنندگان دیده شود ، تا آن ها بتوانند با کالا و یا خدمات شما آشنا شوند .

چه کسانی به سئو نیاز دارند ؟

شاید تا به حال تصور می کردید سئو برای هر نوع کسب و کاری اینترنتی ضروری است . در حالی که این باور اشتباهی است . بسیاری از وب سایت ها نیاز به سئو کردن ندارد ، این وب سایت برای دیده شدن باید برندسازی کنند . اگر وب سایت دیوار و یا وب سایت شیپور را مشاهده کرده باشید ، در خواهید یافت که هیچ کدام از این وب سایت ها سئو نشده اند ولی بازدیدکنندگان بسیاری دارند و همه روز افراد جدیدتری از این وب سایت های معروف ، دیدن می کنند . علت این همه محبوبیت چیست ؟ برندسازی . وب سایت دیوار و یا وب سایت شیپور با برندکردن نام خود ، تواسنه اند به یکی محبوب ترین وب سایت های ایرانی تبدیل شوند . اگر شما هم قصد دارید به لیست وب سایت های محبوب ایرانی بپیونید ، باید ابتدا در یابید که شما نیاز به سئو دارید یا برندسازی ؟

چرا باید سئو کنیم ؟

آموزش سئو
آموزش رایگان سئو

در اواسط سال 1990 میلادی موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایت ها کردند . از آن سال به بعد ، موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر شدند و برای رتبه دهی به وب سایت از الگوریتم های جدیدتری استفاده کردند . همین موضوع باعث شد تا بسیاری از مدیران وب سایت ها به فکر بهینه سازی برای موتورهای جستجو بیافتند ، زیرا بدون سئو نمی توانستند جایگاه مناسبی در گوگل داشته باشند . امروزه نیز با توجه به الگوریتم های جدید گوگل ، نیاز به سئو سایت بیش از پیش احساس می شود . وب سایت شما بدون سئو مناسب مورد پذیرش گوگل نخواهد بود و در نتیجه شما توسط کاربران نیز دیده نخواهید شد .

برای آموزش سئو باید از کجا شروع کنید ؟

برای اینکه یک سایت را بتوانید سئو کنید ، ابتدا باید آن را بر اساس اصول سئو طراحی کنید . در طراحی سایت بر اساس اصول سئو ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

1- کدهای php و جاو اسکریپت ، css و html وب سایت را به شیوه بهینه بنویسید .

2- در وب سایت خود از تصاویر با حجم بسیار بالا استفاده نکنید .

3- وب سایت خود را برای موبایل نیز طراحی کنید . وب سایت شما باید برای کاربرانی که در تلفن همراه سایت را مشاهده می کنند ، نیز مناسب باشد . به عبارت دیگر وب سایت شما باید AMP داشته باشد .

4 – وب سایت خود به پروتکل امن https مجهز کنید . ( پروتکل امن انتقال ابرمتن یا HTTPS یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری است که به صورت خاص در اینترنت استفاده می‌شود. )

5- از هاست و سرور قوی استفاده کنید ، زیرا قطعی سرور و بالا نیامدن سایت باعث افت رتبه وب سایت می شود .

پس از آن که سایت خود را بر اساس اصول سئو طراحی کردید ، نوبت به آن می رسد که وب سایت خود را سئو کنید .

 سئو وبهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت را می توان به 2 بخش اصلی تقسیم کرد :

1- محتوا بر اساس سئو

2- راهکارهای سئو

1- محتوا بر اساس سئو :

یک وب سایت بدون محتوا ، یک سایت واقعی نیست . زیرا گوگل از بررسی محتوا وب سایت است ، که متوجه هدف شما از طراحی وب سایتتان می شود.
یک محتوای مناسب به تنهایی می تواند هر وب سایتی را بر روی هر کلمه ی کلیدی سئو کند . شاید تعجب کنید و با خود بگویید سئو کردن یک وب سایت به همین سادگی نیست . بهتر است امتحان کنید . برای کلمه ی کلیدی موردنظر خود تولید محتوا ( مقاله بر اساس سئو ) کنید تا گوگل متوجه کلمه ی خاموش شما بشود . وقتی کلمه ی کلیدی شما برای گوگل روشن شود او متوجه هدف شما خواهد شد ، بنابراین وب سایت شما را به افرادی که قصد دارند راجب کلمه کلیدی شما بدانند ، پیشنهاد می دهد . با تولید یک محتوای مناسب ، علاوه بر جلب رضایت گوگل ، مخاطبان را نیز به وب سایت خود علاقه مند می کنید .

2- راهکارهای سئو

راهکارهای سئو فقط می توانند 30 درصد از یک وب سایت را سئو کنند . البته شاید این درصد در سال های آینده به زیر 10 درصد هم برسد . زیرا گوگل همه روز در حال به روزرسانی الگوریتم های خود است . این موتور جستجو ، برای رتبه بندی به یک صفحه ی سایت از 200 سیگنال اصلی استفاده می کند ، که هر کدام از این ها به نوبه ی خود 10000 سیگنال فرعی دارند . با یک حساب و کتاب مختصر در خواهید یافت که ، سئو کردن براساس راهکارهای سئو کار بی فایده ی است . بنابراین تمرکز خود را بر روی هدف اصلی گوگل  ( یعنی نمایش بهترین نتیجه ی ممکن به کاربر ) بذارید.

تبلیغات در گوگل جیست و چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد؟

تبلیغات در گوگل اصلی‌ترین منبع درآمد شرکت گوگل است. ۸۷ درصد درآمد گوگل از طریق تبلیغات ادوردز به‌دست می‌آید. با جست‌وجوی هر عبارتی در موتور جست‌وجوی گوگل، علاوه بر نتایج طبیعی جست‌وجو، تبلیغاتی در بالا و پایین نتایج ظاهر می‌شوند که با کلیک روی آنها، هزینه‌ای از تبلیغ دهندگان دریافت می‌شود. این روش معروف‌ترین روش تبلیغات در گوگل است ولی روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات در ادوردز وجود دارد.

هزینه پرداختی به گوگل می‌تواند به صورت‌های دیگری نیز پرداخت شود. مثلا (CPA: Cost Per Action) که در آن شما از طریق گوگل آنالیتیک، رفتاری در سایت مثلا رفتن به صفحه خرید و یا صفحه تماس را به عنوان هدف تعیین می‌کنید و در ادوردز تبلیغات خود را تعریف می‌کنید و هنگامی که مشتریان روی تبلیغ شما کلیک کردند و رفتار هدف را در سایت شما انجام دادند، شما هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات بنری نوع دیگری از تبلیغات ادوردز است. این روش مشابه خدماتی است که در ایران سایت‌های کلیکی انجام می‌دهند. گوگل به وسیله سرویس گوگل ادسنس فضاهای بنری-تبلیغاتی را از سایت‌های پذیرندگان دریافت می‌کند و این فضاها را از طریق ادوردز به صورت کلیکی به فروش می‌رساند.

نحوه دریافت هزینه از مشتریان در تبلیغات بنری هم مشابه تبلیغات متنی در موتور جست‌وجو، انواع مختلفی دارد که با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توان آنها را پیدا کرد. اما نکته‌ای که در مورد این تبلیغات در ایران وجود دارد، این است که به دلیل تحریم‌ها استفاده سایت‌های ایرانی از گوگل ادسنس و دریافت هزینه مشکل است و به همین دلیل تبلیغات ادوردز در سایت‌هایی که در خارج ایران مدیریت می‌شوند، قرار می‌گیرد که بسیاری از امکانات ادوردز از بین می‌رود.

در ایران استفاده از تبلیغات متنی در موتور جست‌وجو نسبت به تبلیغات بنری ادوردز محبوب‌تر بوده و نتایج بهتری برای مشتریان داشته است.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل برای کلمات مختلف و همچنین سایت‌های مختلف متفاوت است. هر چه رقابت روی کلمات کلیدی بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای تبلیغ آن کلمه پرداخت کنید. علاوه بر این، سیاست گوگل بر این پایه استوار است که مشتریان پس از کلیک روی تبلیغات باید به نتیجه‌ای که دنبال آن بودند، برسند.

شما اگر سایت خوبی نداشته باشید و یا مطالب سایت شما یا عبارتی که به گوگل برای تبلیغ داده‌اید مطابقت زیادی نداشته باشد باید هزینه زیادی برای تبلیغات بپردازید. رفتار مشتریان پس از کلیک روی تبلیغات از راه‌های مختلف ضبط می‌شوند. اگر کاربر در سایت شما مدت زیادی بماند و چند صفحه را بازدید کند، مشخص است سایت شما مورد پسند کاربر واقع شده و اگر سریعا صفحه شما را ببندد عکس این حالت اتفاق افتاده است. برای هر تبلیغ با استفاده از رفتار کاربران پس از کلیک، پارامتری به نام quality score محاسبه می‌شود و هزینه با توجه به این پارامتر در سایت‌های مختلف برای یک کلمه کلیدی خاص متفاوت می‌شود.

چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد؟

سه موضوع برای تبلیغات در گوگل مورد اهمیت است؛ نخست صفحه و یا سایتی که کاربران پس از کلیک روی تبلیغات به آن وارد شوند.

نکته دیگر کارت اعتباری معتبر برای پرداخت هزینه و بعد دانش بازاریابی و کامپیوتری قوی برای تعریف کمپین‌های تبلیغاتی درست برای گرفتن کلیک‌های بهینه با هزینه کم.

بنابر اعلام گروه تبلیغاتی جی ادز، در صورتی که هر سه مورد بالا را دارید، می‌توانید به راحتی تبلیغات ادوردز خود را آغاز کنید. در صورتی که هر یک از موارد بالا را نداشتید می‌توانید از خدمات گروه تبلیغاتی جی ادز استفاده کنید.

در صورتی که سایت ندارید،استفاده از خدمات طراحی سایت جی ادز به شما کمک می‌کند.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر دارید و تیم بازاریابی اینترنتی هم دارید، می توانید از آموزش تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر دارید و تیم بازاریابی اینترنتی ندارید: مدیریت اکانت ادوردز به شما خدمت‌رسانی می کند.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر ندارید و تیم یازاریابی اینترنتی دارید، گروه تبلیغاتی جی ادز ساخت اکانت اختصاصی و شارژ اکانت ادوردز را توصیه می‌کند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت