چهار روش عملی افزایش فروش:

در این مقاله به چهار روش عملی افزایش فروش” می‌پردازیم.

نهایی کردن فروش:

به‌طورکلی  در انجام خریدهای مشتریان شک وجود دارد، همین شک باعث می‌شود تا آن‌ها نتوانند به خرید خود پایان دهند.

مشتریان به دلایل مختلفی نمی‌توانند به خرید خود اطمینان داشته باشند به همین علت همیشه دوست دارند نظر فرد دیگری را بپرسند. حتماً دیده‌اید که مشتریان در موقع خرید از همراهان خود می‌پرسند که آیا آن محصول را بخرند یا خیر!!!

اگر همراه آن‌ها بگوید بله! آن‌ها هم با خیال راحت‌تری خرید را انجام می‌دهند اما اگر همراهان جوابی ندهند باعث می‌شود که خرید برای مشتریان سخت‌تر شود.

یکی از کارهایی که در این موقع می‌توان انجام داد نهایی کردن فروش است، در این وضعیت از مشتری درخواست کنید که آن‌ محصول را بخرد اما نه به‌عنوان یک فروشنده!!! به‌عنوان یک دوست یا یک مشاور!!

برای نهایی کردن فروش در این وضعیت می‌توان به آن‌ها گفت” چرا این‌رو نمی‌خری” ، “همین رو بخر به نظر من” ، “به نظر من این گزینه خوبِ این‌رو بخر”

چگونگی اجرای نهایی کردن فروش بسیار اهمیت دارد.

قیف فروش:

هر کسب‌وکاری به مقدار مشخصی در ماه یا در سال افزایش فروش دارد، این میزان به علت این است که تعداد مشتریان احتمالی را ملاقات کرده‌اند که از بین آن‌ها تعدادی محصولات یا خدمات را خریده‌اند تا این مقدار فروش صورت بگیرد.

یکی از کارهای عملی که می‌توان در افزایش فروش انجام داد بیشتر کردن تعداد مشتریان احتمالی است.

اگر مقدار فروش که دارید به خاطر ملاقات ۱۰۰ مشتری احتمالی است ، در ماه بعد تعداد مشتریان احتمالی خود را به ۱۵۰ نفر افزایش دهید این کار باعث افزایش فروش شما می‌شود.

برای افزایش تعداد مشتریان احتمالی باید تکنیک‌های بازاریابی بیشتری در کسب‌وکار خود استفاده کنید.

پل اطمینان برقرار کردن:

این تکنیک یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های” چهار روش عملی افزایش فروش” است.

واقعیت این است که مشتریان اطمینان کاملی به فروشندگان ندارند تا خرید را در ملاقات اول انجام دهند همین موضوع میزان فروش را بسیار کم کرده است.

فروشندگان حرفه‌ای تلاش‌های زیادی برای ایجاد اطمینان در مشتریان می‌کنند اما این موضوع به این معنی نیست که در ملاقات اول فروش انجام بگیرد.

پل اطمینان یکی از گزینه‌های مناسب است که می‌تواند افزایش فروش مناسبی را به وجود بیاورد، در این حالت خدماتی به مشتریان می‌دهید که اطمینان آن‌ها را به‌طور کامل جلب کنید.

مثال: اگر معلم زبان هستید و مشتریان احتمالی وجود دارند که به علت نداشتن اطمینان کامل به شما خریدی انجام نمی‌دهند بهتر است یک کلاس رایگان برای آن‌ها ترتیب دهید تا در آن کلاس آن‌ها از میزان علم و دانش شما اطلاع پیدا کنند

فروش محدود:

با این تکنیک چهار روش عملی افزایش فروش” شما تکمیل می‌شود.

مشتریان در روز هزاران بیلبورد تبلیغات یا پیام‌های تبلیغاتی و همین‌طور تماس‌هایی که به‌منظور فروش محصول یا خدماتی است دریافت می‌کنند این موضوع در کنار مشغله‌ای که امروزه مشتریان دارند باعث شده تا وقت کافی برای خرید خود نداشته باشند.

مشتریان همیشه منتظر هستند تا فرصت مناسبی به وجود بیاید تا خرید را انجام دهند اما مشخص است که این فرصت هیچ‌وقت نمی‌آید، اما آن‌ها همچنان منتظر می‌مانند.

یکی از تکنیک فروش‌هایی که در این وضعیت کاربرد بسیار زیادی دارد این است که شرایط فروش ویژه‌ای را برای مدت محدودی قرار دهید تا مشتریان مجاب شوند در آن زمان خرید خود را انجام دهند.

شاید فکر کنید که در آن زمان وقت نمی‌کنند خرید کنند اما واقعیت این است که اگر واقعاً خواستار محصول یا خدمات شما باشند حتماً در آن زمان خرید را انجام می‌دهند.

اعتراضات در افزایش فروش

اعتراضات:

هیچ فردی دوست ندارد در ملاقات با مشتری خود اعتراض بشنود مخصوصاً اگر نتیجه آن اعتراض نخریدن محصول یا آن خدمات باشد.

اکثر فروشندگان در مقابله با اعتراض مشتریان ناامید می‌شوند و دیگر تلاشی برای انجام شدن آن خرید نمی‌کنند.

اما فروشندگان حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند درصورتی‌که مشتریان به محصولات یا خدمات اعتراض کنند احتمال خرید آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود.

آیا اعتراضات مشتریان خوب است؟

در این مقاله” اعتراضات در افزایش فروش” به این موضوع اشاره می‌کنیم که اعتراضات مشتریان در افزایش فروش نه‌تنها بد نیست بلکه می‌تواند بسیار خوب هم باشد.

تحقیقات نشان داده‌اند، درفروش‌های موفق دو برابرِ فروش‌های ناموفق اعتراضات دیده می‌شوند، این تحقیق نشان می‌دهد اگر به محصول یا خدمات شما اعتراض کردند نشان می‌دهد که احتمال خرید بسیار زیاد است.

اعتراضات مشتریان نشان می‌دهد آن‌ها به محصول یا خدمات ما توجه دارند و قصد خرید آن‌ها دارند اما نکته‌ای وجود دارد که باعث نارضایتی آن‌ها شده است.

مشتریان دلایل نارضایتی خود را با اعتراضات بیان می‌کنند، فروشندگان حرفه‌ای به‌خوبی به اعتراضات پاسخ می‌دهند و فروش خود را افزایش می‌دهند.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله ” اعتراضات در افزایش فروش

” افزایش فروش بیشتری داشته باشید.

چگونگی برخورد با اعتراضات:

برخورد با اعتراضات روش‌های مختلفی دارد ، در این مقاله تعدادی از مؤثرترین روش هارا ذکر کنیم.

  • مهم‌ترین نکته در برخورد با اعتراضات مهارت “گوش دادن” است. با خوب گوش داد به اعتراضات می‌توانیم دلیل آن‌ها به‌خوبی تشخیص دهیم و آرامش را به مشتریان بدهیم.

گوش دادن مناسب باعث ایجاد اعتماد می‌شود با این کار راحت‌تر می‌توان به مشتریان کمک کرد.

  • دلیل را بپرسید: یکی از روش‌هایی که در موقع جستجوی دلیل اعتراض می‌توان انجام داد این است که با لبخندی از مشتریان بپرسیم دلیل اعتراض آن‌ها چیست؟

معمولاً مشتریان دلیل مشخصی از اعتراضات خود ندارند بیشتر نبود انگیزه مناسب در فروشنده است که باعث می‌شود خرید انجام نشود.

  • از آن‌ها بخواهید بیشتر توضیح دهند: معمولاً قانع نشدن باعث اعتراض می‌شود، از آن‌ها بخواهید بیشتر توضیح دهند و از توضیحات آن‌ها متوجه شوید که ایراد کار کجاست، چه اطلاعات دیگری بدهید او راضی می‌شود.
  • روش هم‌دلی: یکی از بهترین روش‌هایی که در اعتراضات مشتریان کارساز است این روش است، اگر گفتند که نمی‌توانند به محصول یا خدمات شما اعتماد کنند بگویید من شمارا درک می‌کنم چه حسی دارید عده زیادی این حس را داشتند که بعد از خرید محصول یا خدمات ما نظرشان عوض شد!!
  • هر چیزی به‌جز قیمت: تحقیقات نشان داده است که تقریباً اکثر اعتراضاتی که می‌شود دلیل آن قیمت نیست و اگر به قیمت اعتراض می‌شود دلیل دیگری دارد که مشتریان نمی‌توانند بازگو کنند.
دسته بندی : افزایش فروش سایت