اگر شما یک سئو کار باشید احتمالا لینک بیلدینگ را به عنوان یک تاکتیک برای سئو در نظر دارید. و اگر می خواهید یک شرکت موفق داشته باشید حتما این سوال برای شما پیش می آید که چقدر طول میکشد تا لینک بیلدینگ در رتبه سایتم تاثیر بگذارد و بازده سرمایه گذاریم بر روی لینک بیلدینگ  را ببینم ؟

این سوالی است که احتمالا زیاد پرسیده میشود ولی هرگز پاسخ خوب و دقیقی دریافت نمی شود. حقیقیت این است که لینک جدید بلافاصله بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد.و این کار را برای ایجاد یک لینک به منظور بالا بردن رتبه در صفحات اول نتایج گوگل (SERP) دشوار میکند.زیرا معمولا چندین لینک دیگر و تغییرات درون صفحه ای یا on page در صفحه هدف وجود دارند که مابین زمانیکه شما لینک اولیه را دریافت می کنید تا افزایش نهایی در رنکینگ را می بینید ساخته شده اند ساخته شده اند.

بنابراین من تصمیم گرفتم که خودم آن را بیاموزم.من به اندازه کافی خوش شانس هستم که برای یک شرکتی که نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ هزار  صفحه ایندکس شده دارد کار میکنم که صدها لینک جدید را هر ماه به طور طبیعی از طریق PR و همچنین از طریق تلاشهای من برای لینک بیلدینگ دریافت می کند.این بدان معناست که تعداد زیادی از صفحات در ۶ ماه گذشته فقط ۱ یا ۲ لینک داشته اند و تغییرات زیادی را در درون صفحه (on page)نداشته اند.
من ۷۶ لینک را از صفحاتی که همه از نظر محتوا شبیه یکدیگر هستند را انتخاب کردم و ما این محتوا را به طور قابل توجهی تا ۶ ماه تغییر ندادیم.من بر روی کلمات کلیدی  با دشواری(از نظر رقابتی بودن برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ) ۲۵% تا ۳۵% تمرکز کردم.

من فقط دو نسخه از کلمات کلیدی مورد نظر را بررسی کردم بنابریان اطلاعات کمی داشتم.نتایج جستجوگرها تعجب برانگیز نیود (تغییر چندانی در رتبه نداشتند).

اما ما دارای نموداری بودیم که می توانست اثبات کند همه تغییراتی در که آن زمان ایجاد شده.

به طور میانگین ۱۰ هفته طول میکشد تا رنکینگ ۱ واحد صعود کند

زمان تاثیر لینک بیلدینگ

زمان تاثیر لینک بیلدینگ

 

لینکهای بیشتر تاثیر فوری تری داشتند.jacob در Exstreamist  برخی از مطالب را تبلیغ کرد که باعث شد حدود ۲۰ لینک برای یکی از صفحاتش دریافت کند.و حدود ۶ لینک برای صفحات دیگرش به دست آورد .بین ۵ تا ۱۰ هفته طول کشید تا رنک صفحاتش از ۹ به ۵ برسد.

به نظر می رسد در ابتدا هر لینک اثر کوچک و متوسط داشته باشد. اما این اثر با گذشت زمان افزایش می یابد.اگر تعداد زیادی لینک را در یک زمان اضافه کنید نه تنها نتایج را سریعتر میبینید بلکه در طول زمان نتایج بسیار بیشتری را می بینید.

هرچقدر رنک پایین باشد، لینک تأثیر بیشتری دارد.

تاثیر رنک لینک

تاثیر رنک لینک

صفحاتی که من مشاهده کردم قبلا در نتایج صفحه اول گوگل  (SERP ) بودند.نتایج نشان میدهد رتبه بندی با یک لینک تغییر نمی کند.و به سختی در بیش از ۲۲ هفته فقط در یک نقطه افزایش رتبه داشتیم.و در مقابل صفحاتی که در صفحه دوم و صفحات بعد از آن وجود داشتند در طول ۸ تا ۹ هفته رتبه بالاتری گرفتند.

البته به یاد داشته باشید که من فقط با یکسری از داده های کوچک و کم به این نتایج رسیدم . بنابراین توصیه می کنم که به کسی قول ندهید بعد از ۲۲ هفته ,۱۰ نقطه از سایتش حتما رنک بالایی کسب میکند.

 

دامین اتوریتی (DA) بالا، رتبه را سریعتر افزایش میدهد

دامنه اتوریتی و تاثیر در رتبه سایت

دامنه اتوریتی و تاثیر در رتبه سایت

 

 

تعجب میکنید چرا  لینک های با دامین اتوریتی بالای ۵۰ در این جدول نیستند؟ من برای رسیدن به میانگین مناسب، به اندازه کافی لینک برای صفحاتم نداشتم به غیر از صفحه اصلی سایت.

ناگفته نماند که یک اتوریتی بزرگتر یک اثر بزرگتر دارد.در واقع میتوانید در جدول ببینید که میانگین تغییر رتبه برای یک صفحه که لینکی را از سایتی با اتوریتی پایین تر از ۲۵ دریافت کرده در واقع پس از ۱۳ هفته پایین آمده است و بعد از آن هم به سختی ۲ رتبه رنک گرفته است.

من به طور کلی قاعده ای دارم که نمی خواهم وقت و پولی را برای سایتهایی که دامین اتوریتی زیر ۲۵ دارند را صرف کنم.این نمودار نشان میده که آنها به طور کامل هم بی ارزش نیستند و تغییرات بسیار بسیار کوچکی در رتبه دارند.

جالب است که بدانید هر دو مجموعه سایتها چه آنهایی که اتوریتی ۰تا ۲۵ دارند و چه آنهایی که اتوریتی ۲۵ تا ۵۰ دارند بعد از ۱۰ هفته اولین پرش بلند خود را ذر نمودار دارند.اما به شخصه من شنیده ام که لینکهایی که از سایتهای با اتوریتی بالاتر گرفته میشوند سریعتر اثر میکنند.شاید به این خاطر است که سایتهایی با اتوریتی بالاتر بیشتر ایندکس میشود و در نهایت لینکها زودتر دیده میشوند.

اما من فکر میکنم که این تاخیر از سیاستهای الگوریتم گوگل است. ممکن است گوگل به لینکی که از سایت کم اعتبارتر دریافت میکند دیرتر اعتماد میکند

چه عالی ! اگر لینک بیلدینگ را شروع کنم، نتایج را در۱۰ هفته یا زودتر خواهم دید؟

قطعا خیر.برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ  قانونی زمان لازم است. هر گام بر اساس شرکتی با آن کار میکنید و منابعی که در اختیار دارید, زمانی را از شما میگیرد.

در زیر یک لیست از مراحلی را که شما باید به خاطر بسپارید را آورده ام:

۱- آماده کردن منابع

پیدا کردن یک آژانس – ۱ تا ۳ ماه

ساده ترین راه زمانی که شما شروع به کار می کنید,استخدام یک آزانس است.زیرا آنها یک تیم کامل لینک بیلدینک با تجربه دارند که استراتژی های محکم و درست خودشان را به شما پیشنهاد میکنند.بر اساس تجربه من وقتی که در شرکت کار می کردم ,مشاهده طرح نهایی تجاری و پروسه تصمیم گیری حدود ۱تا ۳ ماه زمان میبرد.اگر شرکت شما یک شرکت بزرگ که بروکراسی های زیادی دارد باشد و همچنین می خواهید بهترین معامله را انجام دهید این زمان بیشتر هم طول می کشد.

هنگامی که شریک خود را پیدا کردید چند هفته تا ۱ ماه زمان می برد تا کار شروع شود.

استخدام یک لینک بیلدر در شرکتتان – ۱ تا ۲ ماه

اگر برایتان آسان است که بجای یک آژانس، یک شخص استخدام کنید، یا اگر فکر میکنید برای استراتژی بلندمدت شما خوب است، در نهایت باید یک نفر را استخدام کنید. بهترین نامزدها در اینجا  کسانی هستند که تجربۀ لینک بیلدینگ داشته باشند، زمینۀ خدمات مشتریان داشته باشند، و یا وبلاگ نویسانی که توانسته اند کامیونیتی های موردنظر خود را بسازند. طبق گزارشات استخدام یک نفر ۲۳ روز طول میکشد.

کار با PR (تقریبا فوری)

میتوانید با تیم PR خودتان کار کنید و شروع به بهینه سازی رسانه های خود کنید و لینکهای خوبی نیز داشته باشید. موفقیت این استراتژی بر اساس اینکه آیا شما برای ساختن لینک به سمت اتوریتی بروید متفاوت است، در این صورت تمام لینک های هوم پیج ها به کمک شما میایند؛ و اگر سعی کنید برای لندینگ پیج های خاصی پیج اتوریتی بسازید، در این صورت کمکی زیادی مشاهده نمیکنید.

لازم به ذکر است که من هیچ سایتی را نمیشناسم که تنها از PR پیروی کند تا استراتژی لینک سازی خود را مدیریت کند.

۲- آماده شدن استراتژی لینک بیلدینگ – ۲ هفته تا ۱ ماه

هنگامی که شما  لینک بیلدرهای خود را پیدا و استخدام کردید، شما نیاز دارید تا دلایلی را ارائه کنید که چرا مردم  به شما باید لینک بدهند. در زیر چند ایدۀ گسترده از سریعترین تا طولانی ترین تایم Ramp-up (صعود رنک و رتبه) را بخوانید:

شرکت شما به عنوان یک منبع باشد – ۱ هفته

یک راه رسیدن به لینکها این است که، پیج هایی را پیدا کنید که منابعی  را که شرکت شما ارائه می دهد را لیست کرده باشند . برای مثال اگر شرکت شما LYFT (شرکت و اپ تاکسی آنلاین آمریکا) هست، میتوانید  وبلاگها و سایتهای دیگری را پیدا کنید که  راه های رسیدن شما، به درآمد بیشتر  با یک برنامۀ منعطف را لیست کرده باشند.

پتانسیل شما در اینجا بر اساس فعالیتی که شرکت شما انجام می دهد متفاوت است و شما تا چه حد راه حل هایی را که کسب و کارتان پیشنهاد میدهد را درک میکنید و چه کسانی قدردان این راه حل ها هستند. حداقل ۱ هفته برای بررسی و کاوش سایتهایی که به درد شما میخورند وقت بگذارید.

تخصص شما به عنوان یک منبع باشد – ۲ هفته تا ۱ ماه

مردم همیشه به دنبال کارشناسان آنلاین هستند؛ و شرکت شما احتمالاً دارای دانش با ارزشی است که می توانید به اشتراک بگذارید.مثلا اگر شما Data Periscope  هستید، یعنی شرکتی که اجازه میدهد شرکتها دیتابیسشان را به آمارها و جداولی قابل درک تبدیل کنند، شاید به سختی بتوانید سایت هایی را پیدا کنید که دنبال محصول و سرویس شما باشند. اما در عوض میتوانید توصیه ها و پیشنهاداتی را مثلاً درمورد نحوۀ درست نوشتن SQL  آماده کنید و سپس نتیجۀ عالی آن را ببینید که چطور هزاران فرصت لینک سازی پیدا میشود.

در این مورد، شما نیاز به هردو  چشم انداز بالا برای یافتن سایت های مناسب برای گرفتن ارتباط را دارید؛ و سپس، برای جذب آن سایت ها، پیشنهاد خواهید داد که نقل قول ها، پست های مهمان و یا منابع و خدمات شما را در سایتشان بگنجانند.که این کار چند هفته تا ۱ ماه طول می کشد.

اینفوگرافیک ها – ۱ تا ۳ ماه

اینفوگرافیک ها شاید کمی در سئوها زیاد استفاده شده اند؛ اما باید دانست که چنین دارایی های بصری با کیفیتی، میتوانند توجهات زیادی را جلب کنند. فقط به یاد داشته باشید که اگر نزدیک به تیم PRتان  کار نکنید، شاید تعداد زیادی از اینفوگرافیک هایتان اشتراک گذاشته شود، اما لینک هایی به سایتتان نخواهد آمد.

برای جمع آوری اطلاعات مناسب شما نیاز به یک ایده قانع کننده ,اطلاعات هوشمندانه و منحصر به فرد,و یک طراح بصری خوب دارید. این کارها شاید از زمان شروع ۲ یا ۳ ماه طول بکشد اما اگر شرکت منظمی داشته باشید یک ماهه تمام کنید.

تحقیقات عمیق – ۱ تا ۳ ماه

یک مقاله منحصر به فرد و واقعا خوب و مفید با نگارش عالی و خوب تحقیق شده بنویسید؛ درنتیجه میتوانید تعداد زیادی اشتراک گذاری از آن ببینید حتی بدون داشتن اجزای بصری مانند اینفوگرافیک.

این کار برای شرکت هایی خوب است که در فیلد کاری شان و در بین رقبا، رهبر و پیشرو هستند و اطلاعات زیادی دارند که مقامات شرکت با اشتراک این اطلاعات مشکلی ندارند.

برای این کارها هم به اندازۀ اینفوگرافیک زمان لازم است؛ چراکه نویسندۀ شماهم به اندازۀ طراحتان زمان نیاز دارد. وبلاگ قبلی و مشهور OKCupid، ۲ تا ۴ هفته برای توسعه و ۴ تا ۸ هفته هم برای نوشتن هر پست زمان برد!

۳- اجرا – ۲ هفته تا ۱ ماه

به محض اتمام آماده سازی استراتژی، باید به تک تک سایت های پیش بینی شده ایمیل بدهید؛ شاید لازم باشید به عقب برگردید و در بعضی قسمت ها همراه آنها پیش بروید همانطور که آنها بخاطر شما زمان میگذارند و به شما مراجعه میکنند. و شاید زمان زیادی برای متقاعدسازی انها لازم باشد. در اول کار شاید چند نتیجۀ خوب بگیرید اما یادتان باشد شما به آنها پولی پرداخت نمیکنید و در نتیجه در آخر اولویت آنها هستید.

به طور خلاصه، برای شروع کمپین لینک بیلدینگ به موارد زیر برای برنامه ریزی نیاز دارید:

  • ۱ تا ۴ ماه: پیدا کردن شرکتی که لینک بیلدینگ انجام میدهد و شروع کار از اول ماه (پژوهش عملیاتی)
  • ۱ ماه: یک لینک بیلدر پیدا کنید
  • ۱ ماه: بهترین استراتژی لینک بیلدینگتان را در دست داشته باشید
  • ۱ تا ۳ ماه: پیش بینی سایت های بالقوه برای هدف گذاری و ساختن محتوای قوی برای جلب توجه آنها
  • ۲ هفته تا ۱ ماه: اجرا! مدتی طول میکشد تا ایمیل هایی که لازم دارید بنویسید و برای فیدبک هایی که دریافت کرده اید پاسخ دهید
  • ۵ تا ۱۰ هفته: صبر کنید تا آن لینک ها اثر کند. به تیمتان بگویید حداقل تا ۱۰ هفته نگران نباشند (گرچه لینک ها بعد از این زمان اثر خود را شروع خواهد کرد)

به طور کلی، نتیجه این است که احتمالاً ۶ ماه تا ۱ سال از شروع تا پایان طول میکشد تا شما بتوانید نتایج قابل توجهی را با لینک بیلدینگ مشاهده کنید.

به عنوان سئوکار، احساس میکنم دوباره باید تکرار کنم که، سئو یک سرمایه گذاری است و زمان زیادی طول میکشد تا نتیجه مشاهده شود. اما میبینید که چطور رتبه ها مرتب بالا میروند؟ حتی بعد از اینکه لینکها را پایدار کرده اید؟ به مشتری هایتان بگویید که این پروسه طولانی است اما، تا زمانی که در صدر رقابت بماند، پولی هم که هزینه کرده است مرتباً به او نتیجه خواهد داد.

چطور اعتماد گوگل را نسبت به سایتمان بالا ببریم و این موضوع باعث می شود که زمانی که گوگل اعتمادش به سایت ما بالا برود ترافیک بیشتری را به سایتمان هدایت کند.
مورد اول: بنده چندین بار از مدیران گوگل و افرادی که در واحد بهینه سازی فعالیت دارند، شنیده ام که گوگل دوست دارد در این دنیایی که انقدر سرعت بالا است کاربر بتواند عین مجله سایت شما را ورق بزند و برای گوگل اصلاً خوشایند نیست User را به سمت سایت شما بفرستد که آن User خیلی معطل شود داخل سایت شما و گوگل ابزارهای خیلی زیادی دارد که بتواند این موضوع را متوجه شود بنابراین حتماً باید به این نکته توجه کنید روشهای خیلی زیادی است که یکی از آن استفاده از کلود ها است و استفاده از CDN است که میتواند کمک کند و خود بهینه سازی است script و سایتتان و موارد دیگر و استفاده از کش ها باعث می شود که شما بتوانید سرعت سایتتان را افزایش بدهید مورد بعدی کاهش bounce rate است، گوگل چطوری میخواهد این موضوع را متوجه میشود ؟فرض کنید که خیلی از افراد هستند که میگویند نورهانی من رتبه ۳ هستم یکدفعه می آیم ۱ یکدفعه میروم رتبه ۷ و یکدفعه میروم صفحه ۲؛ چرا این اتفاق می افتد؟ کاربر وارد گوگل میشود و یک کلید واژه ای را search میکند، بعد چه اتفاقی می افتد؟ وقتی آمد search کرد و از رتبه اول یا دوم کلیک کرد میرود داخل آن سایت اگر خوشش نیایدback را میزند و از دیدگاه به آن می گویند bounce rate و گوگل وقتی نگاه کند کاربر را به سایتی فرستاد که خوشش نیامد و محتوی نداشت قطعاً رتبه آن را پایین می آورد بنابراین باید سعی کنید نرخ بیرون اندازی صفحات فرود را کم کنید مورد بعدی چیزی که خیلی برای گوگل اعتماد ساز است فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و گوگل ببیند که در شبکه های اجتماعی که کاربران اکثر وقتشان را در آن ها میگذرانند چقدر در مورد سایت شما صحبت می کنند و زمانی که من مشتری زنگ میزند و می گوید که در شبکه های اجتماعی کار می کند و چرا رتبه نمیگیرم و بعد میگویم که چکار کردی؟ میگوید که یک اکانت دارم میروم و فایلم و صفحه ام را آپلود میکنم. میگویم همین،چقدر تلاش کردی که مخاطبین با آن درگیر شوند و چقدر لایکش کنند و چقدر به اشتراک بگذارند اینکه شبکه اجتماعی نیست که فقط بروید روی شبکه اتان و آپلود کنید بنابراین به این نکته باید توجه داشته باشید.
مورد بعدی ،فعال بودن سایت: کامنت هایش فعال باشد، تولید محتوی کند، بروز باشد، منظم لینک بگیرد، این از دیدگاه گوگل یک سایت مورد اعتماد است.
نکته دیگری که است همین الان دومینتان را حداقل برای ۵ سال آینده تمدید کنید و ببینید چه تأثیری دارد چون گوگل احساس میکند شما یک برنامه ریزی بلند مدت دارید نه سایتی که ۲ ماه دیگر میخواهدExpire شود.
مورد بعدی گوگل خیلی دوست دارد که در سایت های خبری سایت شما را ببیند و ببیند که شما آنقدر مهم شده اید و شهرت پیدا کردید که سایت ها در مورد شما مینویسند وسعی کنید که روی press releaseکار کنید که در بسته های آینده حتماً میخواهم روی این تکنیک ها کار کنم بصورت عملی و گوگل خیلی دوست دارد ببیند شما وقتی کی مطلبی را می نویسید به یک رفرنس معتبر لینک می دهید و چند نفر از شما واقعاً پست هایی که در سایت هایتان میگذارید به سایت های معتبر لینک میدهید! بنده خیلی کم دیده ام سایت هایی که این کار را انجام میدهند و این نکته را رعایت کنند بنابراین سعی کنید که به سایت های با کیفیت لینک بدهید و این باعث میشود که گوگل به شما اعتماد کند.
مورد بعدی این است که حالا از سایت های با کیفیت لینک بگیرید، قبلاً گفته ام که از ویکی پدیا چجوری می شود لینک گرفت در همین بسته می گویم که چطور از سایت های دامین آتوریتی بالا و سایت های دانشگاهی بک لینکهای با کیفیت بگیرید و حتی باهمین اینفوگرافی که در همین بسته آموزشش را دادیم میتوانید لینک های خیلی با کیفیت بگیرید و گوگل خیلی برایش مهم است که شما چقدر در سایتتان از صوت و فیلم استفاده کردید و در کانال هایتان قرار دادید و امروز دیگر یوزها دوست دارند و تمایل دارند که کمتر مطالعه کنند و اطلاعات ریز و فیلم را ببینند و بنابراین گوگل وقتی میبیند که شما برای تولید محتوای ویدیویتان ارزش قائل هستید اعتماد بیشتری به شما میکند، بروزرسانی منظم خیلی در اعتماد گوگل تأثیرگذار است و حتماً به این نکته داشته باشید ؛ گوگل بارها گفته است که برای من خیلی مهم است که سایت شما به SSLمجهز شود و این هم به خاطر امنیت کاربران است و گوگل میخواهد که یک ارتباط امنی بین کاربر و سرور آن سایت ایجاد شود و دوست دارد که کاربرهایش را بیشتر به این نوع سایت ها هدایت کند و نکته بعدی این است که از هاست های معتبر و پایدار استفاده کنید جوری نباشد که یک هاست قطع شود و خطا بدهد و گوگل اصلاً خوشش نمی آید با سایت هایی که تند تند خطا میدهد کار کند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت