بک لینک چیست ؟

معنای بکلینک با توجه به گزارش ها و مقاله های موجود در سایت هایی نظیر ویکی پدیا به شرح زیر است .
بک‌لینک به یک لینک خروجی از یک وبسایت به صفحه دیگر در وبسایت دیگر میگویند که باعث محبوب شدن سایت در موتور های جستجو میشود .


حال باید به این پرداخت که آیا گزارش ارائه شده صحیح است ؟
نمیتوان گفت هر لینکی که به سایت شما داده شود باعث محبوبیت سایت شما میشود زیرا به همراه میزان بک‌لینک های بی کیفیت و اسپم میتواند باعث از دست رفتن سایت شما نیز شود! پس در انتخاب بک‌لینک های دریافتی دقت نمایید !

کدام بک‌لینک خوب است؟

لینک بیلدینگ،از مراکز و وبسایت های مفید که به صورت صحیح و بدون هیچگونه تقلبی در حال فعالیت هستند میتوان جزو Backlink های خوب به حساب آورد . اگر در شناسایی و معیار های اساسی بکلینک خوب مشکل دارید پیشنهاد میکنم مقاله آیا بک‌لینک برای سایت خطرناک است ؟ را مطالعه نمایید .


کدام بک‌لینک بد است؟

دریافت لینک به روش های ناصحیح که از سمت گوگل خلاف قوانین به حساب می آید و یا لینک گیری از سایت های هرز را میتوان به این اصطلاح شناخت.


پس با توجه به تعاریف فوق میتوان دریافت که هر چه لینک بیشتر باشد ، نمیتوان ملاک خوب بودن آن دانست و ممکن است همین باعث اسپم شناخته شدن سایت شما شود.

موارد تاثیر گذار در کیفیت لینک چیست ؟

Anchor text یا متن لینک شما‌ :

همانطور که میدانید به ازای هر لینک دریافتی شما باید یک کلمه مرتبط و دلخواه خودتان را به سایت ها بدهید . این در تاثیر و رتبه سایت شما در گوگل بسیار مهم است ، پس در انتخاب آن دقت نمایید .
Domain Authority و Page Authority :

دو معیار حرفه ای که توسط سایت موز (به ادرس MOZ.com) ارائه میشود و یک عدد طبیعی از 0 تا 100 است ، هر چقدر این عدد بالا تر باشد رتبه سایت و کیفیت آن بیشتر است . اما دقت داشته باشید که سایت مورد نظر با روش های فیک و تقلبی رتبه نگرفته باشد!
زبان و کشور سایت مورد نظر :

این بسیار مهم است که سایتی که قصد لینک سازی و لینک بیلدینگ در آن را دارید به چه زبان و در چه کشوری است . مسلما اگر زبان سایت شما فارسی است و کاربران شما در ایران هستند ، لینک گیری از یک سایت فارسی زبان و ایرانی بسیار تاثیر گذار تر است .
فالو یا نوفالو بودن لینک :

یک تکه کد بسیار مهم که روی تاثیر لینک ورودی به سایت شما بسیار قوی است . در این تکه کد به گوگل مشخص میکنید که لینک شما را دنبال کند یا خیر ! به حالت پیشفرض روی فالو قرار میگیرد و در صورتی که میخواهید نو فالو شود تنها کافیست Rel=”nofollow” را بگذارید .
لینک به صفحه مشخص »

لینک بیلدینگ را باید جدی بگیرید ! اگر سایت شما یک سایت خدماتی است و محتوا ندارید بهتر است به صفحه خدمات مورد نظر و اگر سایت شما دارای محتوا است (مثل سایت های دانلود) بهتر است به صفحه دسته بندی یا کیوردی که مد نظر است هدایت شود .
اسپم اسکور پایین و پایین تر»

اسپم اسکور نیز یکی دیگر از خدمات سایت موز میباشد که بر اساس کیفیت سایت در خصوص اسپم بودن یا نبودن به آن رنک میدهد . هر چقدر این عدد پایین تر باشد در نتیجه سایت دارای کیفیت بالاتری میباشد و میتوان گفت بهترین انتخاب برای لینک سازی است .
برای ورود به سایت موز تنها کافیست ادرس opensiteexplorer.com را در مرورگر خود وارد نمایید .



باور های غلط در خصوص بک‌لینک

هر چه بیشتر بهتر :

یکی از باور های اشتباه و غلط کاربران این است که فکر میکنند بکلینک هر چقدر بیشتر باشد باعث بهبود رتبه سایت میشود که به هیچ عنوان این گونه نیست . پس در نتیجه فقط بک‌لینک های مفید به شما کمک میکند . باز هم متذکر میشوم که به فکر تقلب در سیستم ها و الگوریتم های گوگل نباشید زیرا بسیار هوشمند سازی شده اند و به سرعت شما را بن میکنند .
کلا بکلینک بد است و نباید بگیریم :

یکی دیگر از اشتباهات این است که فکر میکنند کلا نباید عملیات لینک سازی را انجام دهند زیرا باعث افت سایت میشود و هیچ تاثیری ندارد ! این کاملا اشتباه است ، بک‌لینک در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل و سئو میباشد و در نتیجه در آینده وبسایت شما نقش مستقیم دارد .
لینک گیری انبوه و رایگان انجام دهیم

اشتباه محض ! با انجام این کار میتوان گفت 5 پله به نابودی و اسپم شدن سایتتان نزدیک میشوید . این نوع لینک سازی ها فوق العاده غیر اصولی و غیر حرفه ای است . در این نوع لینک بیلدینگ شما نمی دانید لینک شما در چه سایت هایی درج میشود ! موضوعات سایت ها چیست ! وضعیت رنک دهی و سئو سایت ها به چه شکلی است ! پس به راحتی قابل تشخیص است که این نوع لینک سازی نباید انجام شود.
پیج رنک سایت بالا باشد

یکی از معیار های فوق العاده مهم در سابق که در حال حاضر هم کم و بیش دیده میشود . بله این موضوع در قدیم بسیار مهم بود اما در سال 2014 گوگل طبق اپدیت های خود این معیار را به صورت کامل حرفه کرد و دیگر هیچ نقشی در کیفیت و موثر بودن لینک ها ندارد . جایگزین این معیار سامانه موز میباشد که در بالا به آن توضیح دادیم .
لینک ها نباید فالو یا نوفالو باشد

در این خصوص چندین مورد را دیده ایم که این مشکل را داشته اند . فالو یا نوفالو بودن لینک بسته به نوع نیاز شماست . پیشنهاد ما برای تبلیغات بک‌لینکی ، لینک سازی به صورت فالو میباشد زیرا در این صورت گوگل سایت شما را دنبال میکند .
بک‌لینک دیگر معتبر نیست !

اشتباه محض ! بکلینک همچنان از فاکتور های بسیار مهم گوگل است و نمیتوان این نسبت را به او داد که دیگر به درد نمیخورد و یا تاثیر گذار نیست . همچنان میتوان از بکلینک نهایت استفاده را در راستا بهبود رتبه و افزایش ترافیک سایت برد.
تبادل لینک کنیم !

این مورد حاصل چندین تست انجام گرفته است این مورد نیز هیچ تاثیری ندارد و باعث افت سایت شما میشود . در مقالات قبلی پرداختیم که لینک های خروجی از سایت باید کم باشد زیرا از اعتبار دامنه آن کاسته میشود . پس اگر تبادل لینک انجام دهید باعث افت کیفیت و تاثیر سایت خود میشوید.
استفاده از یک کلمه کلیدی

مشکل بسیاری از افراد استفاده از یک کلمه کلیدی برای تمامی لینک سازی هاست . این مورد به مرور باعث افت کیفیت سایت شما میشود و حتی ممکن است از سمت گوگل پنالتی شوید . پس بهتر است لینک بیلدینگ خود را با کلمه های مختلف انجام دهید و در آن از یک کلمه به عنوان کلمه مادر استفاده کنید . به مثال زیر توجه کنید .
مثلا کلمه اصلی شما دانلود کتاب میباشد . میتوانید بک لینک های خود را به این شکل تهیه کنید :
دانلود کتاب رایگان / دانلود کتاب PDF / دانلود کتاب با لینک مستقیم و ….
لینک دادن به صفحه اصلی سایت

این مورد در وبسایت های دانلودی و محتوا بیشتر مشکل ساز است و در سایت های خدماتی مشکلی ایجاد نمیکند . زیرا صفحه اصلی سایت هایی که محتوا گذاری میشوند (سایت های دانلود آهنگ ,دانلود نرم افزار و آموزشی) مدام با محتوا جدید در حال تعغییر هستند و ثابت نیستند پس ربات های گوگل تا حدودی گیج و سر در گم میشوند و باعث نتیجه نگرفتن شما میشود .
تنها خرید بک‌ لینک کافی است برای سایت

اشتباه بسیاری از افراد این است که فکر میکنند تنها با خرید لینک میتوانند ضامن پیشرفت سایت خود بشوند . رکن اصلی برای پیشرفت سایت سئو و بهینه بودن سایت خودتان است و لینک بیلدینگ و موارد مشابه تنها رکن های کمکی هستند که پیشرفت شما را سریع تر میکنند .
لینک فقط از سایت های هم موضوع باشد

این مورد را نمیتوان به صورت اشتباه تلقی کرد . زیرا تاثیر این نوع لینک سازی ها از لینک سازی های عمومی بیشتر است اما نمیتوان گفت که لینک سازی در سایت هایی که هم موضوع نیستند اشتباه است .
لینک گیری از طریق کامنت سایت ها

این مورد در سال های گذشته بسیار تاثیر گذار بود . این موضوع بر میگردد به سال 2010 . نمیتوان گفت که تاثیر گذاری این نوع لینک سازی از بین رفته است اما وضعیت فعلی آن تعریف چندانی ندارد .پس اگر به فکر لینک بیلدینگ از طریق کامنت و نظرات سایت ها هستید بهتر است از آن صرف نظر کنید . ضمنن در حال حاضر 99 درصد کامنت ها لینک ها را نوفالو میکند که ارزش آن بسیار کم میشود .
صرف نظر از اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

بسیاری از افراد محتوایی که در سایت خود میسازند را در شبکه های اجتماعی منتشر نمیکنند و یا کلید های اشتراک گذاری را حذف کرده اند . اگر شما نیز جزو این دسته هستید همین الان اقدام به گذاشتن کلید ها کنید زیرا لینک گیری از شبکه های اجتماعی بسیار ارزشمند است و در رتبه دهی سایت کمک زیادی میکند .

تکنیک های سئوی خارجی( ۱۰ مورد از بهترین روش های لینک بیلدینگ)

افراد اغلب از تکنیک های سئوی خارجی به منظور لینک بیلدینگ موثر استفاده می کنند که می تواند بک لینک های خوبی را برای رتبه بندی سایتشان به ارمغان بیاورد. برخی از روش های سئوی خارجی(Off-page) به خوبی کارساز و مفید هستند و برخی با شکست مواجه می شوند. آیا می دانید که بیش از صدها  تکنیک بهینه سازی خارجی سئوی سایت وجود دارد؟ اما متخصصان سئو از بهترین استراتژی ها استفاده می کنند تا نتایج مدنظر خود را به دست بیاورند. روش هایی که این افراد مورد استفاده قرار می دهند همیشه امن هستند و موردِ پسند گوگل واقع می شوند. حتما شما هم می خواهید از این نکات لینک بیلدینگ به نفع سایت خود استفاده کنید و به طور امن، رتبه تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.  اگر چنین منظوری دارید امروز با وب ایده همراه شوید تا چند مورد از تاکتیک های لینک بیلدینگ را با هم مرور کنیم.

سئوی خارجی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تکنیک های سئوی خارجی با هم بحث کنیم اجازه دهید معنی سئوی Off-Page یا همان سئوی خارج از سایت را مورد بررسی قرار دهیم. همه ما سئوی داخلی را خوب می شناسیم و می دانیم چه تکنیک های داخلی می تواند سایت را بهبود ببخشد. اما در سئوی خارجی، سایت خود را به کمک لینک هایی که از سایت های دیگر به دست آورده ایم، بهینه سازی می کنیم. به این فرایندِ کسب لینک از سایت های دیگر، لینک بیلدینگ می گویند. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید که سایت ویکی پدیا به یکی از مقالاتی که در سایت شما منتشر شده است لینک می دهد.  در این شرایط بخشی از قدرت سایت ویکی پدیا  از طریق لینک های داده شده به سایت شما منتقل می شود. همین امر باعث می شود سایتتان در موتورهای جستجو رتبه بهتر و بالاتری کسب نماید.  همانند این روش، روش های متعدد لینک بیلدینگ وجود دارد که باعث بهبود رتبه سایت می شود و همه این روش ها در حوزه سئوی خارجی قرار می گیرد.

 تکنیک های سئوی خارجی در سال ۲۰۱۸:

در این بخش سعی می کنیم برخی از فاکتورهای سئوی خارجی را با هم مرور کنیم که می توان از آن ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی با رقابت بالا و متوسط استفاده کرد.

 

  1. پست نویسی مهمان:

پست نویسی مهمان یکی از محبوب ترین روش های لینک بیلدینگ محسوب می شود که در آن مقاله ای به عنوان پست مهمان برای صاحب سایت نوشته می شود.  اگر نویسنده لینک یکی از مقالات سایت را داخل همان مقاله قرار دهد، link juice آن به سایت نویسنده مهمان  منتقل می شود.  برخی از متخصصان سئو بر این باورند که پست نویسی مهمان بر خلاف قوانین گوگل عمل می کند. اما خودِ گوگل نوشتن پست برای سایت های دیگر را در وبلاگ رسمی خود مجاز دانسته است. به عنوان مثال یکی از صاحبان سایت های بزرگ در حوزه سئو، بیش از ۱۰۰ پست مهمان دارد و به همین روش توانسته است لینک های برند خود را بسازد. استفاده از این روش باعث می شود بازدیدکننده به سایت نویسنده مهمان وارد شود و به مشتریان وفاداری تبدیل گردد.

خوب تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که وبمسترهای مرتبط با نیچ( حوزه کاری) را بیابید و  از آن ها برای نوشتن پست مهمان اجازه بگیرید.

  1. لینک بیلدینگ از طریق پرسش و پاسخ:

همانطور که می دانید افراد اغلب برای یافتن پاسخ سوالات خود به سراغ موتورهای جستجویی همچون گوگل می روند و وبمسترها نیز از این فرصت برای مقاصد لینک بیلدینگ  استفاده می نمایند. از سایت هایی همچون Quora برای اینکار استفاده کنید. بیشتر بازدیدکنندگان سوالات خود را در این سایت ثبت می کنند. شما می توانید مقالات مرتبطی با سوالات آن ها تولید کنید و به همین شیوه لینکی به سایت خود بگیرید. برای اینکار وارد سایت Quora شوید و اکانت خود را ایجاد کنید. سپس به دنبال سوالاتی بگردید که مرتبط با حوزه کاری شماست. اگر پاسخ سوال را می دانید برای آن یک پاسخ با طول متوسط بنویسید یا اینکه لینک مقاله ای که در مورد سوال در سایت خود منتشر کرده اید را در انتهای پاسخ خود بگنجانید. اینکار باعث افزایش رتبه بندی شما می شود و به بازدیدکننده کمک می کند، برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود وارد سایت شما شود. بهتر است بدانید که بیشتر لینک های Quora نوفالو هستند اما هنوز هم می توانند برای مقاصد سئو مورد استفاده قرار گیرند.

  1. سوشیال بوکمارکینگ:

سوشیال بوکمارکینگ روشی است  که افراد از آن  برای بوک مارک کردن یا ذخیره سازی صفحات وب مدنظر،مقالات یا ویدئوها استفاده می کنند. بیشتر وب سایت هایی که در حوزه سوشیال بوک مارکینگ فعالیت دارند  لینک های DoFollow ای ارائه می کنند و همین امر به گوگل اجازه می دهد لینک های موجود را دنبال نماید و بر اساس آن سایت شما را رتبه بندی کند. سوشیال بوکمارکینگ یک روش اسان برای لینک بیلدینگ است و می توان در عرض چند دقیقه آن را انجام داد. چند مورد از سایت های معتبر این حوزه را بیابید. اکانت خود را ایجاد کنید و سپس آدرس سایت خود را در بخش پروفایل قرار دهید.

  1. کامنت وبلاگ ها:

کامنت هایی که در وبلاگ ها قرار می گیرد یک روش محبوب برای لینک بیلدینگ سئوی خارجی است و می تواند بک لینک های قدرتمندی را برای بهبود رتبه بندی سایت در اختیار افراد قرار دهد. برای پیدا کردن وبلاگ های مرتبط سری به گوگل بزنید و به دنبال سایت هایی باشید که اجازه کامنت گذاری را در وبلاگ می دهند.  شما می توانید به شیوه ای که در عکس زیر نشان داده شده است به دنبال سایت های مدنظر برای کامنت گذاری باشید:

در بخش کیورد؛ از عبارت جستجوی خود استفاده کنید.  به عنوان مثال اگر می خواهید بر روی سایتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد کامنت بگذارید، وارد سایت گوگل شوید و site:.com inURL: Digital marketing “post a comment”

را جستجو کنید. بعد از زدن دکمه اینتر، وبلاگ های خارجی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند را می توانید پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن لینک سایت خود در چنین سایت هایی، اتوریتی دامنه، اتوریتی صفحه و اسپم بودن سایت مدنظر را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید مشکلی برایتان پیش نمی آید.

۵٫ اعلان یا بیانیه مطبوعاتی:

اعلان یا بیانیه خبری، گزارش یا خبری است که  به صورت نوشته شده یا ضبظ شده به اعضای رسانه های خبری فرستاده می شود. معمولا اینکار از طریق ایمیل  یا فکس برای ویراستارهای مطبوعاتی انجام می شود. اعلان یا بیانیه مطبوعاتی یکی از موثرترین روش های لینک بیلدینگ  هست و می تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهد. در طول این فرایند، سایت شما در بخش اخبار گوگل  و سایر سایت های مهم ظاهر می شود و می تواند ترافیک بسیار خوبی وارد سایت نماید. برای انجام اینکار می توانید از یک متخصص سئو بهره بگیرید. بیانیه های خبری هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارند و برای گرفتن بک لینک های فالوو، سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب می شوند.

 

  1. انجمن ها:

انجمن ها روش های عالی برای بحث و مشارکت با سایر وبمسترهاست. در انجمن ها می توانید سوالات متعددی بپرسید، پاسخ سوالات پرسیده شده را بنویسید و به بحث های مختلفی ملحق شوید.  همچنین می توانید از انجمن ها به منظور سئوی خارجی بهره ببرید. برای انجام لینک بیلدینگ از طریق انجمن ها، انجمن های مرتبط با کار خود را بیابید. در بحث های موجود شرکت کنید و پاسخ سوالات کاربران را بدهید. اینکار را برای دو الی سه هفته بعد از ایجاد پروفایل خود انجام دهید. اگر یک روز بعد از ایجاد اکانت در انجمن، لینک سایت خود را در بحث ها قرار دهید، ادمین انجمن شما را شناسایی می کند و بلافاصله اکانت تان را مسدود می نماید. قبل از اینکه به سراغ اهداف سئو بروید، سعی کنید حضور فعالی در انجمن داشته باشید و به سوالات افراد پاسخ موثری ارسال نمایید.

  1. استفاده از Web 2.0:

لینک بیلدینگ Web 2.0 تاکتیک عالی و روش خوبی برای رتبه بندی و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوست. به طور پیش فرض، هر سایت web 2.0 همچون وردپرس، Blogger پیج رنک و اتوریتی دامنه بالایی دارند. اگر این روش به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی برای سایت داشته باشد. بزرگترین مزیت استفاده از تاکتیک های سئوی خارجی این است که می توانید کنترل کاملی بر روی لینک های خود داشته باشید.

 چگونه لینک های WEB 2.0 ایجاد کنیم؟

۵ مورد از سایت های WEB 2.0 برتر را پیدا کنید.  حالا فرض کنید که می خواهید برای عبارتی همچون بررسی سایت های ارائه دهنده هاست رتبه ای به دست آورید.نام سایت خود را به عنوانwebhosting review.wordpress.com ایجاد کنید.  وبلاگ شما باید بخش های ضروری صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما را داشته باشد.  حالا محتوای ۳۰۰ الی ۵۰۰ کلمه ای عالی با سئوی داخلی خوب بنویسید و به کمک انکرتکست های قدرتمند به سایت خود لینک دهید. از آن جایی که ایندکس شدن مطالب سایت های WEB 2.0 در گوگل کمی زمانبر است می توانید از سرویس های ایندکس کردن استفاده کنید.

  1. لینک پروفایل ها:

لینک های خوب در پروفایل سایت ها، می تواند رتبه بندی سایت را بهبود ببخشد. اینکار نه تنها به عنوان بک لینک عمل می کند بلکه بک لینک به دست آمده  برندینگ کلی سایت را بهبود ببخشد.

کسب لینک پروفایل ها از طریق سایت های محبوب به عنوان یک نشانه خوب برای گوگل در نظر گرفته می شود. به همین خاطر باید به سراغ سایت ها و رسانه های اجتماعی با محبوبیت بالا و اتوریتی دامنه خوب بروید، پروفایل خود را تنظیم کنید و آدرس سایت خود را بدان بیفزایید.

  1. ثبت در دایرکتوری ها:

ثبت سایت در دایرکتوری های محبوب می تواند بخشی از لینک بیلدینگ سایت شما باشد. برای کسب بک لینک های با کیفیت به سایت هایی با اتوریتی دامنه و صفحه بالا نیاز دارید که بک لینک های فالویی را در اختیار شما قرار می دهند و اسپم اسکور ندارند یا اسپم اسکور آن ها بسیار پایین است.  همیشه سعی کنید سایت خود را در طبقه بندی های درست قرار دهید و عنوان و توضیح خوبی به آن بیفزایید.

  1. صفحات منبع:

این گزینه نیز یکی دیگر از استراتژی های موجود برای سئوی خارجی سایت است. به کمک این روش می توانید بک لینک های .gov  و .edu خوبی برای سایت خود کسب کنید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت