تکنیک های سئو

۱- راه‌یابی (Navigation) آسان راه‌یابی در کنار جریان منطقی باید یکی از اولویت‌های اصلی هر طراح وب و علاقه‌مند به بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر باشد. برای راه‌یابی، عمق کم مناسب‌تر است. با یک معماری کم عمق، کاربران قادرند با کمترین لینک‌های ممکن به هر صفحه‌ای در وب‌سایت شما سربزنند. به عبارت دیگر استفاده از منوهای تو در تو در طراحی سایت ممنوع است! خبر خوش برای دوستداران جاوا اسکریپت: googlebot (ربات گوگل) اکنون می‌تواند جاوا اسکریپت را پردازش کند. گرچه این به این معنی نیست که بتوان دیوانه‌وار از منوهای جاوا اسکریپت استفاده کرد چراکه ربات ها هنوز خیلی پیشرفته نیستند و ممکن است در مواجهه با کدهای پیچیده، کم بیاورند. وقتی صحبت از راه‌یابی به میان می‌آید، به دنبال تشریفات اضافه نروید. سعی در ساده کردن، کوتاه کردن (۸ آپشن یا کمتر) و قابل استفاده کردن کنید.
تکنیک های سئو
۲- توضیحات متا حتی اگر با این اصطلاح آشنا نباشید، قطعا میدانید که چیست. توضیحات متا متن کوچکی در صفحه‌ی جستجوست که محتوای کلی وب‌سایت شما را بیان می‌کند. هر صفحه در وب‌سایت شما دارای توضیحات متا است. این توضیحات حداکثر ۱۶۰ کاراکتر است. توضیحات متا، شانس طلایی شما برای جلب کاربران است تا روی لینک شما کلیک کنند. همچنین روشی است برای اینکه کلمات کلیدی شما دیده شوند. چرا که گوگل، کلمات کلیدی کاربر را در توضیحات متای شما اسکن و مشخص می‌کند. توجه کنید که لازم نیست برای هرصفحه در ‌سایت خود توضیحات متا بنویسید، تنها برای صفحات مهم کافی است. به خاطر بسپارید که از توضیحات متای یکسان برای چند صفحه استفاده نکنید. اگر شما برای صفحه‌ای توضیحات متا ننوشته‌اید، گوگل این کار را برای شما به صورت خودکار با استفاده از متن اصلی صفحه می‌کند. که گاها متن جالبی هم از آب در نمی آید. طبق اعلان اخیر گوگل مبنی بر نادیده گرفتن تصویر نویسنده‌ی سایت، توضیحات متا بیش از گذشته دارای اهمیت شده است!
تکنیک های سئو
۳- محتوا دیگر همه‌ی ما از شنیدن اینکه محتوا، هسته­ی وب‌سایت است خسته شده‌ایم، اما همه میدانیم که محتوا هر روز اهمیت بیشتری می یابد. دیگر روزهای متن نامرئی و تکرار مصنوعی کلمات(Content Stuffing) در صفحه، گذشته است. این روزها ربات‌ها به‌قدر کافی برای تشخیص درست از غلط هوشمند هستند. موتورهای جستجو برای پست‌های طولانی‌تر ارزش بیشتری قائل هستند. اگر صاحب یک بلاگ باشید (که توصیه می­شود باشید) وقت گذاشتن برای ایجاد محتوایی که به سایت شما اعتبار می‌دهد، اهمیت دارد. اگر بیشتر یک طراح هستید تا یک نویسنده، از کسی برای این کار کمک بگیرید.
تکنیک های سئو
ر بهینه تابه‌حال با چیزی مثلDCIM34292 برخورد کرده‌اید؟ بله، ما هم همین‌طور. وقتی برای نام‌گذاری عکس‌هایتان وقت نمی‌گذارید، SEO باارزشی را از دست می‌دهید. فکر کنید چقدر خوب می‌شود که عکس را متناسب با چیزی که نشان می‌دهد نام‌گذاری کنید. مثلا sokan-academy-seo-article.jpg. با این کار نه‌تنها به‌وضوح بیان می‌کنید که عکس شما چه چیزی را نشان می‌دهد، بلکه کلمات کلیدی را بیشتر می‌کنید. راه دیگری برای بهینه کردن عکس‌ها، استفاده از تگ Alt است. این تگ وقتی عکس در مرورگر باز نمی‌شود، نمایش داده می‌شود. همچنین وقتی با موس روی عکس می‌روید، دیده می‌شود.
تکنیک های سئو
۵- URLهای بهینه درباره‌ی خط فاصله: توجه کنید که URLها را با خط فاصله بهینه کنید. اگر پست بلاگی در رابطه با white hat SEO دارید، URL شما باید به‌صورت www.yoursite.com/white-hat-seo باشد. کلمات کلیدی در پست بلاگ را در نظر بگیرید و آن‌ها را علاوه بر URL در عنوان پست بلاگ نیز قرار دهید. این راه دیگری برای بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجو است. همچنین از چسباندن تمام کلمات به هم خودداری کنید. از گذاشتن زیرخط (_) بپرهیزید و در عوض از خط فاصله (-) استفاده کنید.

۶- URL های مطلق برای لینک‌های درونی این تکنیک، ساده ولی قدرتمند است. به طور کلی ما دو نوع لینک داریم: لینک های Absolute و لینک های Relative:
تکنیک های سئو
همان طور که در لینک اول مشاهده می شود، نوع لینک Absolute یا مطلق است. به عبارت دیگر مسیر لینک از طریق دامنه مشخص شده است اما این در حالی است که در لینک دوم از حالت Relative یا نسبی استفاده شده است به این صورت که مسیر یک لینک نسبت به جایگاه قرارگیری صفحه مشخص می شود. اگر از لینک‌های نسبی استفاده می‌کنید در نظر بگیرید که: لینک­ های مطلق از ابهام جلوگیری کرده و زمان پاسخ سرور را کاهش می‌دهند. ۸- سرعت سایت تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۰ درصد بازدیدکنندگان، سایتی که بیش ۳ ثانیه برای باز شدن طول بکشد را ترک می‌کنند. این مدت زمانی است که طول کشید تا شما این جمله را بخوانید. میدانم دوست دارید کاربران را با طرح‌های فوق جذاب خود تحت تاثیر قرار دهید، اما اگر تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان این قدر صبور نیستند تا طرح شما را ببینند، و آیا این کار ارزشش را خواهد داشت؟ سرعت کم نیز روی SEO تاثیر منفی می‌گذارد. از سال ۲۰۱۰، گوگل آشکارا اعلام کرده است که سرعت بارگذاری سایت، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ارزش‌گذاری وب‌سایت شماست. گرچه ما درباره‌ی اینکه یک موتور جستجو چه چیز را به سریع و چه چیز را به آهسته دسته‌بندی می‌کند، مطلع نیستیم، اما این را میدانیم که بهینه‌سازی با ساختار منطقی سایت از اهمیت بسزایی برخوردار است. چطور می‌توانید سریع بگویید چه چیزی سایت شما را کند می‌کند؟
تکنیک های سئو
۷- ساختار سایت وقتی صحبت از SEO می‌شود، ساختار وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین فاکتورها به شمار می آید. ساختار سایت یعنی چطور صفحات وب شما به هم لینک می‌شوند. یک از روش هایی که ربات موتور جستجو از آن طریق ارزش وب‌سایت شما را مشخص می سازد، بر اساس نحوه‌ی ایجاد ساختار سایت تعیین خواهد بود. سلسله مراتب فایل و نقشه‌ی سایت نقش مهمی در اینکه وب‌سایت شما رتبه‌ی بالایی بگیرد یا نه ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید کاربران زیادی که کلمات کلیدی مرتبط را جستجو می‌کنند وب‌سایت شما را ببینند، چیزی مهم‌تر و سریع‌تر از یک طرح‌بندی منطقی که به‌راحتی توسط ربات موتور جستجو درک شود، وجود ندارد. یادتان باشد اگر ربات‌ها راضی باشند، همه راضی می‌شوند. به‌عنوان یک تکنیک پایه ای، صفحات مهم و ایزوله شده را بدون هیچ لینک به بیرون و یا داخل، روی سایت خود نگذارید. در یک سایت با ساختار درست، همه‌ی صفحات به جایی متصل و همگی کارا هستند. همچنین صفحات باید جریان منطقی و کارایی داشته باشند.

رپورتاژ آگهی از بهترین روش های سئو

روش های سئو

رپورتاژ آگهی برای سئو و بهینه سازی سایت :

از زمانی که رتبه اول گوگل برای کسب و کار های بزرگ و کوچک بهترین راه جذب مشتری و درآمد شد ، رقابت بالا گرفت و همه بدنبال بهترین روش برای بهینه سازی سایت و سئو هستند . اما با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید همواره دانش و تجربه خود را تقویت کنیم و از روش های جدید سئو برای دستیابی به رتبه اول جستجوی گوگل استفاده کنیم. مزایای رپورتاژ که باعث تاثیرگذاری بالا بروی رتبه گوگل میشود :
هایپر لینک چند کلمه کلیدی بصورت فالو .
اتوریتی و رتبه بسیار بالای خبرگزاری ها که باعث تاثیرگزاری بالای رپرتاژ بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.
عدم حذف رپرتاژ از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری آن بر سئو سایت میشود .
روش های سئو

مهمترین نکات در رپورتاژ آگهی :

اول : نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .
دوم : رپورتاژ در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .
سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .

تگ های مهم سئو کدامند

تگ های مهم سئو

شناسه تصاویر (alt)

موتور های جستجوگر با استفاده از ۳ روش کلی مفهوم یک تصویر را متوجه می شوند، با استفاده از alt و یا همان عنوان تصویر، با استفاده از نام و آدرس تصویر و با استفاده از محتوای صفحه و محتوای قبل و بعد تصویر. بهتر است تا حداقل یک تصویر شاخص برای هر صفحه در نظر بگیرید و کلمه کلیدی صفحه خو را در alt آن قرار دهید، در ضمن نیازی نیست تا تمامی تصاویر یک صفحه دارای alt باشند. سعی کنید تا برای تصاویر بزرگ، بهینه و یا کیفیت alt قرار دهید نه آیکون ها و تصاویر نامناسب.

تگ Canonical

تگ Canonical یکی از تگ های مهم سئو سایت است که بین تگ باز و بستهقرار می گیرد. موتور های جستجوگر با استفاده از این تگ آدرس اصلی صفحه را متوجه می شوند و در نتایج جستجو به نمایش می گذارند، وظیفه این تگ هدایت صفحات مشابه به یک صفحه ریشه است.

تگ Robots

موتور های جستجوگر با بررسی این تگ از شما اجازه می گیرند که صفحات شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند! اگر این تگ به صورت noindex باشد موتور های جستجوگر سایت شما را در نتایج جستجو نمایش نمی دهند و اگر noindex نباشد و یا اصلا تگی با این عنوان وجود نداشته باشد موتور های جستجوگر به حالت پیش فرض خود بر می گردند و سایت شما را ایندکس می کنند اما دو نکته بسیار مهم در استفاده از این تگ وجود دارد که بسیاری از وبمستران از آن اطلاعی ندارند، نکته اول این است که اگر قصد دارید تا تمامی لینک های موجود در یک صفحه را به صورت nofollow باشند، می توانید از تگ index,nofollow استفاده نمایید و نکته دوم که من در بسیاری از سایت ها شاهد آن هستم این است که وبمتسران فکر می کنند با نگذاشتن تگ index,follow ربات های خزنده موتور های جستجوگر سایت آنها را بررسی نمی کنند اما اصلا اینطور نیست و برای بودن و یا نبودن تگ index فرقی برای آنها نمی کند و نکته سوم این است که اصلا موتور های جستجوگر اتریبیوتی با عنوان follow را نمی شناسند، تگ follow یک تگ کاملا من درآوردی و غیر استاندارد است، این تگ در زبان HTML ناشناخته و غیر رسمی ترقی می شود.
تگ های مهم سئو

تگ country ,location و geo.position

اگر قصد دارید تا در لوکال سئو (سئو محلی) رتبه ای بدست بیاورید بهتر است تا از تگ های مشخص کننده موقعیت استفاده کنید. از اصلی ترین این تگ ها می تواند به تگ location که مشخص کننده موقعیت محل ارائه خدمات شما است و تگ geo.position که مشخص کننده مختصات دقیق دفتر کار شما در نقشه (گوگل مپ) است اشاره کرد. البته عوامل دیگری نیز مانند محل سرور (تاثیر هاست بر سئو را مطالعه کنید) و زبان سایت در لوکال سئو موثر هستند.

تگ publisher

تگ publisher تگی از صفحه گوگل پلاس سایت شما را به موتور های جستجوگر معرفی می کند. استفاده از تگ publisher به طور مستقیم هیچ تاثیری در رتبه سایت ندارد اما می تواند در ایجاد Knowledge Graph کمکتان کند.

تگ Title

تگ Title مهم ترین تگ موجود در یک صفحه وب و همچنین مهم ترین فاکتور سئو داخلی است، موتور های جستجوگر به طور معمول عیننا عنوان قرار گرفته داخل این تگ را در نتایج جستجو نشان می دهند.
تگ های مهم سئو

تگ Description

تگ توضیحات دومین تگ مهمی است که موتور های جستجوگر به آن توجه می کنند و آن را به طور مستقیم در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه نمایش می دهند. سعی کنید محتوایی متفاوت و جذاب در این تگ بنویسید و حتما کلمه کلیدی خود را یک یا دو بار در آن قرار دهید.

Headings

Heading و یا همان سر تیتر های صفحه سومین فاکتور مهم در کدنویسی سایت هستند، مهم ترین سرتیترو کم ارزش ترین سرتیتر

است (سرتیتردیگر از نگاه گوگل ارزشی ندارند و با تگیکی گرفته می شود)
تگ های مهم سئو

اما چند نکته وجود دارند که باید در هنگام استفاده از heading ها به آن ها توجه کنید، این نکات عبارتند از:

سعی کنید تا تنها یک

در هر صفحه قرار دهید
محتوای تگ h1 و تگ title باید یکی و یا کاملا نزدیک به یک دیگر باشد
قبل از تگ h1 هیچ تگ heading دیگه ای نباید استفاده گردد.
بهتر است heading ها را با استفاده از schema نامگذاری کنید
تگ های مهم سئو

لینک ها ()

لینک یا و یا همان تگ باعث وصل کردن صفحه ای به صفحه ی دیگری در وب می شوند، لینک ها همچنین مهم ترین فاکتور سئو و بهینه سازی سایت هستند و در استفاده از آن ها باید از دقت و تبهر خاصی استفاده کنید. چند نکته برای استفاده از لینک ها وجود دارند که به شما معرفی می کنیم:
سعی کنید لینک ها را به صورت آدرسی یعنی: www.mysite.com/test/ دهید نه /test/
سعی کنید از اتریبیوت title در تگ ها استفاده کنید
تگ های مهم سئو
بهتر است با استفاده از اتریبیوت Target_blank لینک های خارجی را New tab کنید
بهتر است لینک های خارجی کم کیفیت را nofollow کنید
و بهتر است تا به هیچ عنوان لینک های داخلی خود را nofollow نکنید (مگر اینکه صفحه مربوطه محتوا نداشته باشد و یا به طور noindex تعریف شده باشد

دسته بندی : افزایش فروش سایت