با اصطلاحات LINK FARM و CONTENT FARM بیشتر آشنا شوید!

مزرعه محتوا (Content farm) چیست؟

سایت های مزرعه محتوا سایت هایی هستند که به صورت دستی و یا غیر دستی شروع به تولید محتوای غیر استاندارد، تکراری و بی کیفیت می کنند. محتوای اینگونه سایت ها که در ایران هم کم نیستند معمولا توسط ربات های خبرخوان تولید می شوند. سایت های مزرعه لینک پس از شناسایی توسط موتور های جسجتوگر جریمه و معمولا پنالتی می شوند.
با اصطلاحات Link Farm و Content Farm بیشتر آشنا شوید!
مزرعه لینک (Link farm) چیست؟

Manual link farm (مزرعه لینک دستی): برخی از سایت ها که عمدتا سایت های خرید و فروش بک لینک هستند برای کسب درآمد بیشتر شروع به فروش لینک انبوه یا قیمت پایین می کنند، وب مستران ایرانی هم که از خدا خواسته شروع به خرید لینک از اینگونه سایت ها می کنند در نتیجه پس از مدت کوتاهی سایت فروشنده لینک ۱۰۰ ها لینک بی کیفیت به سایت های غیر مرتبط با موضوع سایت خود دارد، در اینجاست که پدیده Link farm به وجود می آید و سایت اسپمر پس از شناخته شدن توسط موتور های جستجوگر جریمه می شود.
Non-manual link farm (مزرعه لینک غیر دستی): متاسفانه در این مورد سئو کاران مقصرند:)، برخی از سئوکاران سودجو جهت بالا بردن رتبه سایت های طرف قرارداد خود شروع به ایجاد صفحات غیر مرتبط در دیگر سایت ها می کنند و لینک خود را در آن ها قرار می دهند، این بک لینک سازی ماه ها ادامه پیدا می کند و رتبه سایت لینک دهنده کمتر و رتبه سایت لینک گیرنده بیشتر می شود تا هنگامی که گوگل تشخیص می دهد که این سایت اسپمر و Link farm است، بنابراین پس از تشخیص هم رتبه سایت لینک گیرنده و هم رتبه سایت لینک دهنده در معرض خطر قرار می گیرد.
با اصطلاحات Link Farm و Content Farm بیشتر آشنا شوید!
نکته: دریافت لینک چه به طور دستی و چه به طور غیر دستی از سایت های لینک فارم به شدت به وضعیت سئو سایت و رتبه سایت آسیب زده و باعث پنالتی سایت می شود. اگر متوجه شدید که کسی از سایت لینک فارم به شما لینک داده است و آن را حذف نمی کند بهتر است تا با استفاده ابزار Disavow backlinks آن ها را به گوگل report کنید.

مزرعه لینک Link Farm و مزرعه محتوا Content Farm از نگاه موتور های جستجوگر

به طور کلی هم سایت های Link farm و هم سایت های Content farm از نظر موتور های جسجتوگر در دسته سایت های اسپم قرار می گیرند.
با اصطلاحات Link Farm و Content Farm بیشتر آشنا شوید!

آموختن سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

آموختن سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک:

۸۰٫ عمر دامنه لینک دهنده: بک‌لینک از دامنه های باسابقه ممکن است قدرت بیشتری نسبت به دامنه های جدید داشته باشد.
۸۱٫ تعداد لینک های آمده از یک دامین: همانطور که در نمودار زیر از Moz می بینید (محور افقی موقعیت SERP است) شماره دامنه های ارجاع دهنده یکی از مهمترین فاکتورهای رنک در الگوریتم گوگل بشمار می رود:

افزایش بک لینک,بک لینک دادن,بک لینک رایگان

۸۲٫ تعداد لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه: آدرس لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه ، نشان دهنده ی حجم بیشتری از سایت های لینک دهنده به شما است.
۸۳٫ تعداد صفحات لینک دهنده: تعداد کل صفحات لینک دهنده (حتی اگر تعدادی از آنها در دامنه یکسان باشد) فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود.
۸۴٫ تگ های Alt (برای لینک های تصویری): Alt text نسخه تصویری از جمله anchor text ها بشمار می رود.
۸۵٫ لینک های آمده از دامنه های .gov و .edu : مت کات بیان نموده است که TLD فاکتوری مهم برای سایت نیست. با این حال این موضوع سئوکاران را از فکر در مورد اینکه TLD های .edu و .gov از جایگاه خاصی برخوردارند منصرف نکرده است.
۸۶٫ PR صفحه لینک دهنده: PR صفحه لینک دهنده فاکتوری بسیار مهم در رنک بحساب می آید.
۸۷٫ قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده: قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده ممکن است نقشی مستقل در اهمیت بک لینک دادن بازی کند (یعنی صفحه ای با PR=2 از سایتی با PR صفحه اول ۳ ممکن است ارزش کمتری از صفحه لینک با PR=2 از سایت Yale.com با PR=8 داشته باشد).
۸۸٫ لینک های آمده از طرف رقیبان: لینک هایی که متعلق به صفحات دیگری که در SERP یکسانی رنک گرفته اند ممکن است برای رنک صفحه ای (کلمه کلیدی خاص) با ارزشتر باشند.
۸۹٫ اشتراک گذاری اجتماعی صفحه ارجاع: حجم اشتراگ گذاری اجتماعی صفحه محور ممکن است روی ارزش لینک تاثیرگذار باشد.
۹۰٫ لینک از سوی همسایگان بد: لینک های آمده از سوی همسایگان (سایت های مشابه) بد ممکن است به سایت شما آسیب بزند.
۹۱٫ پست‌های کاربران مهمان: با اینکه پست کاربران مهمان می تواند بخشی از کمپین سئوی قانونی باشد، اما لینک های آمده از سوی پست های مهمان بویژه در منطقه محل سکونت نویسنده، شاید به اندازه‌ی لینک متنی در همان صفحه با ارزش نباشد.
۹۲٫ لینک به صفحه اول دامنه ای که صفحه روی آن است: لینک ارجاعی به صفحه اول ممکن است نقشی خاص و مهم در ارزیابی سایت و در نتیجه وزن لینک بازی کند.
۹۳٫ لینک های Nofollow: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در سئو. نظر رسمی گوگل در مورد این موضوع:
“بطور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم”
که نشان می دهد در موارد خاص این کار را انجام می دهند. داشتن یک درصد اطمینان از لینک های nofollow نیز ممکن است نشان دهنده مشخصات لینک طبیعی و غیر طبیعی باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت