اشتباه های سئو سایت:

بدترین توصیه‌ای که برای توسعه کسب و کار اینترنتی شما می‌توان کرد، آن است که بگوییم سئو سایت را نادیده بگیرید و فقط روی محتوا تمرکز کنید. سئو وبسایت شما را به زبانی تبدیل می‌کند که هر موتور جستجویی می‌تواند به آسانی آن را متوجه شود؛ بنابراین کاربران صفحات شما را مشاهده خواهند کرد. اما در این راه مرور اشتباهاتی که کسب و کارها به طور مکرر مرتکب می‌شوند می‌تواند برای شما درس هایی داشته باشد.

کلیدواژه ها (عبارات کلیدی مهم)

شما همواره هم به کلیدواژه نیاز دارید. دو اشتباهی که در این زمینه مرتکب می‌شوید این است: چاشنی دادن به کلیدواژه و هدف قرار دادن کلمات اشتباه.

چاشنی دادن (تاکید بیش از اندازه و در واقع بزرگنمایی) با استفاده از عبارات کلیدی دقیق در پسامدهای غیرعادی، موتور جستجو را فریب می دهد. این کار باعث می شود که موتورها شما را جریمه کنند؛ در واقع عبارت شما هیچ معنایی نخواهد داشت. گوگل برای تجزیه و تحلیل هدف، صفحه سایت شما را از نمایه سازی معنایی نهفته (LSI) بررسی می کند و تغییرات کلیدواژه را مشخص می کند. به جای تکرار واژه به واژه، از مترادف ها و جایگزین های دیگر استفاده کنید. کلیدواژه را در عنوان، بند اول، توضیحات اصلی و در داخل متن استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عبارات کلیدی به این مقاله مراجعه کنید.

متن لنگر یا همان anchor text

متن لنگر کلمات قابل کلیک کردن در یک هایپرلینک است. شما می توانید برای متن های دارای برند، لینک های خالی و لینک های دنباله دار، از متن لنگر استفاده کنید و صفحه خود را در سایر مطالب وبسایت و وبسایتهای خارجی مرتبط پیوند دهید.در واقع همانطور که همواره خدمت شما عرض کرده ام، مهم ترین استفاده این هایپرلینک ها زمانی است که سایت های دیگر مطالب سایت شما را کپی می کنند و برای شما بک لینک کاملا مرتبط می سازند !
اطلاعاتی درباره بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت
در این مقاله می خواهیم دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت را بیان کنیم . با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم.

رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجود آورده است.
با توجه به آمار حدود ۹۱ درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
۸۷ درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
نزدیک به ۴٫۲ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
بهینه سازی سایت
امروزه افرادی که می خواهند در عرصه ی وب پیشرفت کنند و بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهند باید صفحات وب را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند زیرا رعایت این اصول کاربران را جذب سایت خواهد کرد.اگر شرکت شما نظر به طراحی سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو را در اولویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار اینترنتی معرفی میکند.

تاثیر مدت زمان ماندن کاربران سایت بر سئو

افزایش بازدید سایت
– نمایش تبلیغات به صورت واقعا هدفمند و کاربردی
یکی از بزرگترین اشتباهات سالهای اخیر وب مسترهای ایرانی استفاده بی حد و اندازه از پاپ آپ بود.چیزی که به شدت کاربر را آزار می داد و خیلی زود گوگل برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفت و صدها سایت ایرانی را به شدت جریمه کرد.اما تبلیغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نیست بلکه تبلیغاتی مثل تبلیغات برخی از سایت های دانلود که باید بیش از ۵۰% صفحه را پایین بروید تا تازه به توضیحات نرم افزار برسید نیز برای کاربران حرفه ای بسیار زننده است …
– خدمات پشتیبانی آنلاین
ابزار پشتیبانی آنلاین همچون سیستم چت آنلاین به صورت عجیبی به افزایش ماندگاری کاربر در سایت کمک می کند.اما نباید فراموش کنیم ما در این رخداد کاربر را وادار به ماندن کردیم و او به تمایل قطعی خود، در سایت ماندگار نشده است.
– راه اندازی بخش نظرات سایت
از این طریق نیز به صورت کاملا هدفمند ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد که حتی با این نکته شما یک تیر و دو نشان خواهید زد ! بروزرسانی محتوای سایت + ماندگاری بیشتر کاربر
افزایش بازدید سایت
– بروز رسانی مداوم سایت
آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محتوا ،همواره یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر جذب سایت شما می کند و در واقع به این صورت کاربر با هر بار ورود به سایت ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف خواهد کرد. از آن طرف هرچه سایت شما کمتر بروز رسانی شود، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق بررسی مطالب سایت شما را از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند و بدین صورت زمان ماندگاری او در سایت شما روز به روز کمتر خواهد شد …
افزایش بازدید سایت
– محتوای جذاب
هرچه مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار باشد ، پس از ورود کاربر به سایت شما در ماندگاری او تاثیر بسزایی خواهد داشت.البته این بدان معنا نیست که هر محتوایی گیر آوردید در سایتتان قرار دهید !!!
– چند بخش کردن مطالب طولانی
افزایش بازدید سایت
اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که نسبت تصویر به متن آن زیاد خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و یا زمانی که محتوای مطلب شما خیلی زیاد است حتما آن را چند بخش کنید و در هر قسمت عنوان پست جدید را به صورت سری بندی نمایش دهید.
مثلا : فاکتورهای سئو ۲۰۱۶ – درس اول ، فاکتورهای سئو ۲۰۱۶ – درس دوم
– نمایش مطالب سایت درچند صفحه
افزایش بازدید سایت
اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید (دقت نمایید که این مورد با مورد قبلی فرق زیادی دارد). معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد

دسته بندی : افزایش فروش سایت