۲۳ نکته بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به نیرویی پیشرو در بازاریابی می‌باشند. حال سؤال اینجا است که کمپانی‌ها یا برندهای متوسط، چطور می‌توانند بیشترین تأثیر را با استفاده از این ابزار مهم داشته باشند؟
در ادامه به بیان ۲۳ نکته‌ای که رعایت آنها خروجی کمپین رسانه‌های اجتماعی شما را به حداکثر می‌رساند، می‌پردازیم.

۱- استمرار در پست گذاشتن: هرچه مخاطبانتان بیشتر از شما ببینند و بشنوند، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.
۲- نشر محتوای مرتبط: مطمئن شوید که آنچه در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید جذاب و در راستای هویت برند شما است.
۳- محتوای خاص خودتان را داشته باشید: سعی نکنید مطالبی که بیشتر کاربرانتان قبلاً آن را دیده‌اند را نشر دهید. اگر می‌خواهید شبکه اجتماعی برجسته‌ای داشته باشید، محتوای شما باید منحصر به فرد باشد.
۴- اشتراک گذاری: راهی فوق العاده برای افزایش گستره مخاطبان و نشان دادن اینکه شما مطالب مرتبط را می‌شناسید.
۵- برای شبکه‌های اجتماعی کوچک‌تر، ارزش کم‌تر قائل نشوید: همه شبکه‌ها را از جمله پینترست، تامبلر، گوگل پلاس و… امتحان کنید تا بهترین را پیدا کنید. در بعضی موارد ممکن است نتایج، شما را شگفت زده کند.
۶- به اندازه ممکن در معرض دید باشید: از دنبال کردن رقبایتان نترسید و حتی با مطالب و شبکه‌های آن‌ها تعامل داشته باشید.
۷- کار راه انداز باشید: زمانی که جواب درستی برای سؤالات دارید؛ در فیسبوک، اینستاگرام یا تلگرام با مخاطبان تعامل کنید و سعی نکنید که حتماً نتیجه بحث، تماس با مخاطب یا فروش باشد. در کمک رسانی با هوش باشید.
۸- تنوع در نحوه نمایش لوگو: با رنگ‌ها و قالب‌های مختلف آن را به چیزی که هویت شما است نزدیک کنید تا متوجه شوید مخاطبانتان با کدام یک بیشترین ارتباط را برقرار می‌کنند.
۹- از اشتباهات خود درس بگیرید: پست‌های گذشته را بررسی کنید و ببینید چه چیزی همیشه جواب داده و چه موردی نباید تکرار شود. از نشر پستی که می‌دانید جذابیت کافی را ندارد خودداری کنید.
۱۰- همیشه از تصاویر استفاده کنید: از تصاویر به عنوان نقطه برتری برای جذب کاربرانی که دنبال مطالب جذاب هستند استفاده کنید.

 

social_media_tips_marketing_header2


۱۱- متن ها طولانی ننویسید: متن شما بیشتر از ۱۰۰ کاراکتر نباشد. این باعث می‌شود دیگر کاربران هم رغبت بیشتری به اشتراک گذاری آن داشته باشند.
۱۲- تقاضا برای لایک و اشتراک گذاری را متوقف کنید: سعی کنید مخاطبانتان را از راه تشویق آن‌ها به تعامل و مکالمه جذب کنید. اگر کاربران، جذابیتی در پست شما ببیند خودشان آن را به اشتراک خواهند گذاشت.
۱۳- به قالب بندی محتوا توجه کنید: مطمئن شوید که پست شما با توجه به برند شما و شبکه‌ای که در آن هستید باید قالب خاص خود را داشته باشد. برای استفاده از قالب‌های مختلف نترسید.
۱۴- از رسانه‌های بر خط استفاده کنید: این مورد باعث واقعی‌تر جلوه دادن تجربه آنلاین کاربرانتان خواهد شد. سرویس‌هایی مثل تلگرام یا واتس اپ به خوبی این نیاز ما را پاسخ خواهند داد.
۱۵- از #هشتگ به درستی استفاده کنید: هر کاری می‌کنید لطفاً از هشتگ در زمان نوشتن متن اصلی پست استفاده نکنید. حواستان به هشتگ های روز و در حال رشد باشد. گاهی اوقات هشتگ مورد استفاده شما الزاماً بهترین گزینه برای رشد کسب و کار شما نیست ولی اگر هشتگ های روز را دنبال کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
۱۶- در هر زمان بر یک شبکه اجتماعی مسلط شوید: سعی نکنید که چندین شبکه را هم زمان راه اندازی و در همه موفق باشید چرا که این یک راه تضمین شده برای سوزاندن همه فرصت‌ها است. در یکی به تبحر برسید و بعد به سراغ بعدی بروید.
۱۷- تا جایی که می‌شود سیستم‌ها را خودکار کنید: همیشه مجموعه‌ای از اطلاعات تازه را برای عرضه داشته باشید. سیستم‌هایی هستند که این را برای شما مدیریت و در زمان خاص ارسال می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها و دسته بندی و زمان بندی ارسال نترسید.
۱۸- محتوای پست های رقبایتان را بشناسید: به الگوهای موفق رقبا در انتشار محتوا توجه کنید و مواردی مشابه به آن‌ها را امتحان کنید.
۱۹- برای ویدئوها هزینه کنید: یک ویدئوی خوب می‌تواند برای هر مخاطبی جذابیت داشته باشد.
۲۰- برگزاری مسابقات: شما می‌توانید با کمی هزینه مخاطبان را به هیجان بیاندازید. مثلاً با راه اندازی رقابتی دوستانه و دادن تعدادی کالای رایگان یا تخفیف به عنوان جایزه.
۲۱- کارمندانتان را به تعامل با شبکه‌تان تشویق کنید: کسانی که برای شما کار می‌کنند می‌توانند بهترین ستایش کننده شما باشند. برای اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه‌های شخصی، از آن‌ها کمک بگیرید.

social_media_tips_marketing_header3

۲۲- مقتدر و مسلط باشید: در حوزه کاری خود، خودتان را در جایگاه یک پیشرو قرار دهید و محتوایی را نشر دهید که نشان دهنده این مطلب است.
۲۳- ریسک پذیر باشید: گاهی کاری عجیب و خارج از عرف را امتحان کنید و از قضاوت مردم راجع به خود نترسید.

۰ ایده بزرگ تجارت الکترونیک در ماه آگوست ۲۰۱۶

Practical Ecommerce یک وبلاگ فعال و تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک به‌صورت دوره‌ای از پیشروهای این صنعت درخواست می‌کند تا یکی از ایده‌های بزرگ و مبتکرانه‌ی خود را به اشتراک بگذارند تا کمپانی‌های تجارت الکترونیک بتوانند از این ایده‌ها برای بهبود کسب‌وکار خود بهره بگیرند. اکنون به بررسی ۱۰ ایده برتر در ماه آگوست سال جاری میلادی می‌پردازیم.

۱- بهینه‌سازی در موبایل را اولویت قرار دهید.

“اگر فروشگاه اینترنتی شما با موبایل سازگار نیست، همین حالا چاره‌ای برای آن بی اندیشید. خرید با موبایل و تبلت آینده تجارت الکترونیک است و فروشگاه‌های اینترنتی که در موبایل سازگار نیستند، هر لحظه به مانعی بزرگ‌تر در راه کسب موفقیت صاحبان خود تبدیل می‌شوند.”

جردن لیندبرگ

بنیانگذار و مالک کمپانی Stardust Memorials

۲- مشتریان جدید را دست کم نگیرید.

“فروشگاه‌های اینترنتی اغلب دچار این اشتباه می‌شوند که فرض می‌کنند یک مشتری تنها یک بار خرید خواهد کرد. این موضوع در نهایت به دست کم گرفتن و ارزش گذاری کمتر در جذب مشتری‌های جدید منتهی می‌شود و سبب پایین آمدن سرعت رشد نیز خواهد شد. یک نمونه از تاریخچه سفارش‌های قبلی مشتری که نرخ تکرار (Repeat rate) آن را نمایش می‌دهد می‌تواند راه‌های منجر به ورود به حساب کاربری تا ایجاد حساب کاربری شود.”

استیو هامر

رئیس و یکی از بنیان‌گذاران Rank Hammer

۳- تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خود را تازه نگهدارید.

“حتی اگر یک کمپین خیلی خوب در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید باید حواستان به تکرار و تناوب آن باشد. اگر همان تبلیغ برای کسانی که قبلاً این تبلیغ برای آن‌ها منجر به خرید نشده است بیش از حد نمایش داشته شود، می‌تواند یک تصور منفی از برند شما ایجاد کند و در نهایت فروش خود را از دست خواهید داد. توجه داشته باشید که هر هفته عکس و متن تبلیغ رسانه‌ای خود را تغییر دهید.”

مایکل استنسیل

مدیر بازرگانی شرکت Wedding Wire

۴- از داده‌هایی که تصمیمات عاقلانه‌ای را ایجاد می‌کند، استفاده کنید.

“بدون شک هیچ‌گاه شما یک خودرو جدید را بدون بررسی نظرات، کارایی، مشخصات موتور و حداکثر سرعت خریداری نخواهید کرد. این‌ها داده‌های تجربی هستند که تصمیم شما را به خرید هدایت خواهد کرد. پس واقعاً به چه دلیل صفحه شاخه‌ها و دسته‌ها را دوباره طراحی می‌کنید، یک کمپین اجتماعی ایجاد می‌کنید، یک صفحه محصول جدید اضافه می‌کنید و یک کمپین ایمیلی را راه‌اندازی می‌کنید بدون اینکه به اساسی‌ترین داده‌ها که منجر به این نوع تصمیم‌ها می‌شود توجه کنید؟! حتی مهم‌تر اینکه داده‌ها و آنالیزها، ما را در برابر به چالش کشیدن عرف ذاتی خودمان پشتیبانی خواهند کرد.”

ریچارد سکستون

بنیان‌گذار  OmniMarketing2020

۵- در جریان اخذ حق کپی‌رایت باشید و آن را همیشه تمدید کنید.

“به‌عنوان یک قانون، هر سه ماه یک‌بار حق کپی‌رایت خود را تمدید کنید و حواستان به آن باشد. این موضوع باعث می‌شود از حداکثر خسارتی که ممکن است در اثر دزدی محتوا توسط رقبای خود ببینید، در امان باشید.” 

دسته بندی : افزایش فروش سایت