۱۰ ترفند برای بهبود سرعت وب‌سایت شما

به این فکر افتاده‌اید که زمان بارگذاری وب سایت خود را تا حد امکان کم کنید؟  یک سایت پرسرعت موجب افزایش رضایت کاربران خواهد شد.

در ادامه، مراحل افزایش سرعت وب‌سایت را یک به یک مرور می‌کنیم:

1. یک سرور پرسرعت برای خود انتخاب کنید

یک سرور (هاست) مناسب برای وب سایت انتخاب کنید! اگر سرور  سایت کند است، فرقی نمی‌کند چقدر سایت را بهینه‌سازی کنید، همچنان کند عمل خواهد کرد؛ سرور مناسب با یک پیکربندی حرفه‌ای بسیار کمکتان می‌کند، اگر دچار این مشکل هستید خودتان را برای انتقال به سرور سریع‌تر یا داشتن یک سرور اختصاصی آماده کنید. افزایش بیشتر ترافیک سایت نیاز به افزایش هرچه بیشتر پهنای باند دارد. پهنای باندی انتخاب کنید که کافی باشد و علاوه بر آن بتواند از پس زمان‌های اوج بازدید سایت برآید. درست است، یک سرور سریع‌تر هزینه بیشتری برمی‌دارد، اما یک سرور کندتر که موجب نارضایتی کاربران شما می‌شود هزینه‌ بیشتری برای سایت شما دارد.

2. تصاویرتان را بهینه کنید

صفحات وب‌سایتی که شامل متن هستند معمولاً سریع بارگیری می‌شود، اما تصاویر حجیم‌ترند و زمان بارگیری بالاتری دارند.

اول‌ازهمه، زمانی که از تصاویر استفاده می‌کنید مطمئن شوید که فرمت درست را انتخاب می‌کنید. انواع مختلفی (.gif،.jpg،.png) برای نمایش (نظیر نمایش تصویر، تصویر گرافیکی، تصویر با رنگ‌های کم و تصویر با رنگ‌های زیاد) وجود دارد. پیشنهاد ما این است که تا می‌توانید از.jpg استفاده کنید، چون برای بارگیری این فرمت از همه راحت‌تر است.
دوم این‌که تصاویر خود را با HTML اندازه بندی نکنید. اگر عکسی با ابعاد ۴۰۰×۴۰۰ پیکسل لازم دارید تصویری بسازید که دقیقاً ۴۰۰×۴۰۰ باشد، نه کمتر نه بیشتر. از تصویر ۸۰۰×۸۰۰ استفاده نکنید و آن را کوچکتر نمایش دهید، زیرا کل عکس باید بارگیری شود و عکس کوچک‌تر بهتر به کار می‌آید.

3. طراحی وب سایت را واکنش گرا (responsive) کنید

تا الآن، حرفی درمورد طراحی واکنش گرا نبود. اما اگر سایت شما هنوز برای همه دستگاه‌ها بهینه‌سازی نشده است، بی‌شک باید طراحی‌تان را واکنش گرا کنید. گوگل از قابلیت نمایش در تلفن همراه به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کند، وب سایت‌ها را تشویق می‌کند تا کاملاً برای بسترهای (platforms) تلفن همراه بهینه شوند. تغییرات الگوریتم رتبه‌بندی گوگل باعث شده است برای کاربران تلفن همراه نتایجی نمایش داده شود که برای این دستگاه‌ها بهینه شده اند، پس سعی کنید سایت شما نیز یکی از آن‌ها باشد!

4. CSS و جاوا اسکریپت را بهینه کنید

CSS و جاوا اسکریپت خود را در فایل‌های تکی خارج از فایل‌های HTML تان نگه دارید. به‌جای کد CSS یا JS تکراری روی صفحات، فقط هر جا لازم است از آنها استفاده کنید را وارد کنید. از ورژن فشرده آنها استفاده کنید تا حجم کمتری را موقع بارگزاری سایت استفاده کنند.

5. کش (cache) مرورگر را فعال کنید

زمانی که در حال بازدید از سایتی هستید، عناصری که در صفحه می‌بینید روی درایو هارد شما به‌صورت cache یا موقت ذخیره می‌شود. دفعه بعد که آن صفحه را بازکنید، مرورگر صفحه را بدون درخواست مجدد HTTP از سرور بارگذاری می‌کند و این باعث می‌شود اطلاعات کمتری بین مرورگر و سرور رد و بدل شود. زمانی که شما برای فایل‌های بارگزاری شده تاریخ انقضا بگذارید، مرورگر آن منابع را در cache ذخیره می‌کند و صفحه سریع‌تر بارگذاری می‌شود، چون منابع را در دسترس دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای منابع استاتیک حداقل زمان cache یک هفته باشد.

6. فشرده سازی را فعال کنید

صفحات بزرگ حجیم‌اند و به‌کندی بارگذاری می‌شوند، و ازآنجایی‌که شما نمی‌خواهید محتوای آن‌ها را کم کنید، باید به فکر زیپ کردن آن‌ها باشید. متراکم سازی (compression) پهنای باند صفحات را کاهش و سرعت وب سایت را افزایش می‌دهند. ما پیشنهاد می‌کنیم از ابزاری به نام Gzip استفاده کنید، و ازآنجایی‌که در حال حاضر ۹۰% ترافیک اینترنت از مرورگرهای دارای قابلیت تفسیر Gzip استفاده می‌کنند، احتمالاً بهترین گزینه همین است.

7. کدینگ سایت را جمع و جور کنید

هر قطعه غیرضروری کد، به اندازه صفحه‌تان اضافه می‌کند، بنابراین باید HTML، بخش‌های CDATA، فضاهای سفید، عناصر خالی، پرش و شکست خط را از صفحه‌تان حذف کنید. هرچه می‌توانید کم‌حجمش کنید تا اندازه صفحه کاهش و بارگذاری سرعت یابد.
این‌ها توصیه‌های گوگل است:

  • برای کوچک کردن HTML می‌توانید از افزونه PageSpeed Insights کروم استفاده کنید تا نسخه بهینه کد HTML را تولید کنید.
  • برای کوچک کردن CSS می‌توانید YUI Compressor و cssmin.js را امتحان کنید.
  • • برای کوچک کردن جاوا اسکریپت Closure Compiler، JSMin یا YUI Compressor را امتحان کنید.

8. از لینک‌های شکسته اجتناب کنید

لینک‌های شکسته منجر به ایجادخطاهای ۴۰۴/۴۱۰ و درخواست‌های اضافی می‌شود که خود باعث کاهش سرعت سایت می‌شود. سعی کنید به URL هایتان توجه کنید، لینک‌های شکسته‌ها را پیدا و اصلاح کنید.

9. ریدایرکت‌ها را کم کنید

گاهی لازم است مرورگر را از یک آدرس به یکی دیگر هدایت کنیم تا مکان جدید یک صفحه را نشان دهیم، کلیک‌ها را پیگیری کنیم و یا قسمت‌های مختلف سایت را به هم متصل کنیم. اما ریدایرکت‌های پی‌درپی و درخواست HTTP اضافی، به وقفه زمانی می افزاید. فقط زمانی که چاره دیگری ندارید از آن‌ها استفاده کنید.
این‌ها برخی از توصیه‌های گوگل است:

  • هرگز آدرس‌هایی را که قرار است به آدرس‌  دیگری تغییر مسیر دهد، ریدایرکت نکنید.
  • هرگز بیش از یک ریدایرکت برای رفتن به صفحه نیاز نیست. مثلاً، اگر C صفحه هدف است و دو نقطه شروع متفاوت A و B وجود دارد، A و B هردو باید مستقیماً به C هدایت شوند؛ و نباید B واسطه باشد.
  • از تعداد دامنه‌های اضافی ریدایرکت که محتوایی ندارند، کم کنید. این‌که بتوانید اشتباه کاربر را در نوشتن آدرس تشخیص داده و به صفحه اصلی هدایت کنید شاید وسوسه انگیز باشد، اما درنهایت به دور باطل می‌انجامد.

10. از یک بهینه‌ساز سرعت صفحه استفاده کنید

به توصیه گوگل، شما می‌توانید از ابزار PageSpeed Insights استفاده کنید تا پیشنهاد‌هایی برای افزایش سرعت صفحه‌ وب سایت دریافت کنید. برخی از آن‌ها در بالا گفته شد، این ابزار منبع خیلی خوبی است، به‌ویژه اگر کسی با پیش‌زمینه فنی نگاهی به آن بیندازد.

مقاله سئو سایت و مبحث بک لینک :

مهمترین مطلبی که درباره تاثیر بک لینک در سئو باید بگوییم، این است که بجای ایجاد تعداد زیاد بک لینک بدون کیفیت، بک لینک های با تعداد کمتر ولی با کیفیت ایجاد کنید. میدانیم که بک لینک های با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در رتبه سایت ها در گوگل دارند. بارها دیده ایم که سایت هایی با ایجاد بک لینک های معتبر رتبه های بالا را از رقبای خود ربوده اند. بک لینک با کیفیت نشان میدهد که سایت ما در دنیای اینترنت چه مقدار اعتبار دارد، اعتبار یک سایت قطعا امر مهمی برای رتبه دهی به یک سایت توسط موتور های جستجو است.

مقاله سئو سایت اول
مقاله سئو سایت اول

تاثیر بک لینک بر سئو چیست؟

بک لینک ها از نظر تعداد و سایت لینک دهنده مورد ارزیابی قرار میگیرند. بنابراین در مورد تعداد بک لینک میتوان گفت که سایت هایی که تعداد بک لینک بیشتری دارند امتیاز بیشتری از سایت های که تعداد کمتری بک لینک دارند بدست می آورند. در مورد سایت های لینک دهنده، دامنه سایت لینک دهنده، وبلاگ و یا وب سایت بودن آن و امتیاز خود آن سایت در گوگل و همچنین تعداد مخاطبی که به سایت شما هدایت میکند بر نحوه امتیاز دهی به بک لینک ها تاثیر میگذارد. یک سایت با ۱۰ بک لینک از سایت های دولتی و یا دانشگاهی و مانند آن از سایتی که از صدها وبلاگ بک لینک دریافت می کند. امتیاز بیشتری دریافت می کند. در نتیجه کیفیت بک لینک ها بر تعداد بک لینک ها ارجحیت دارد.

مقاله سئوی سایت دوم
مقاله سئو سایت دوم

بک لینک اسپم چیست؟

تا کنون برای عبارتی در گوگل جستجو کرده اید و در نتایج جستجو با سایتی مواجه شده اید. که بجای ارائه اطلاعات درباره کلمه کلیدی جستجو شده، تبلیغات ساعت و مانند آن را ارائه بدهد؟ این سایت ها با کمک بک لینک اسپم در گوگل رتبه کسب می کنند. ساز و کار این سایت ها به این روش است که در سایت های مانند گوگل ترند عباراتی را که توسط کاربران بیشتر جستجو میشوند، را یافته و بر اساس این واژه ها برای صفحات سایت خود در اینترنت بک لینک ایجاد می کنند.

این روش جزء روش های کلاه سیاه محسوب میشود و معمولا این سایت ها طول عمر کوتاهی دارند. برخی از این سایت ها برای جلوگیری از حذف شدن از نتایج جستجو اقدام به خرید چند دامنه با یک سری نام مشابه می کنند. این عامل باعث شده است که گوگل هاست هایی را که به این سایت ها خدمات ارائه میدهند، را نیز جریمه کند.

بنابراین پیشنهاد میدهیم علاوه بر عدم استفاده از بک لینک های اینچنینی به مشتریان خود نیز اعلام کنید، که اقدام به قرار دادن چنین بک لینک هایی موجب مسدود شدن دامنه آنها خواهد شد. توجه داشته باشید که سازمان تنظیم مقرارت رادیویی و پلیس فتا در سایت های رسمی خود درج لینک اسپم را مصداق جرم رایانه ای تعریف کرده اند. بنابراین موافق قانون شما نباید از این روش لینک گذاری استفاده کنید. مطمئن باشید که این روش بک لینک گذاری برای شما جز ضرر نتیجه ای به همراه ندارد. روش لینک اسپم تنها توسط سایت های ارائه دهنده محصولات غیر مجاز و قاچاق انجام میگردد.

مقاله سئو سایت سوم
مقاله سئو سایت سوم

بک لینک با کیفیت چیست؟

فرض کنید که یک سایت فروش یخچال فریز برای تبلیغ خود از سایت های شرکت های سازنده یخچال های موجود در سایت خود بک لینک تهیه کرده است. مثالا در سایت شرکت سازنده یکی از مارک های معروف یخچال لینک آدرس سایت به صورت نماینده ما در شهر … درج شده باشد. مسلما چنین بک لینکی از نظر مخاطب و گوگل بسیار با ارزشتر از لینکی است که یک وبلاگ به این سایت میدهد. یا تصور کنید که در سایت یک دانشگاه به یک سایت بعنوان رفرنس آموزش فتوشاپ لینک داده میشود. قطعا ارزش این لینک برای موتورهای جستجو و کاربران بسیار بالا است. بنابراین ارزش خود سایت برای تعیین ارزش لینکهای آن سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته : بک لینک های Nofollow فاقد ارزش سئو هستند و در این مقاله مورد بحث نیستند.

تعداد کاربرانی که از سایت مبدا به سایت شما مراجعه می کنند

تصور کنید که یک سایت مربوط به یک عکاسی اقدام به تبلیغ سایتی با محتوای آموزش روتوش تصاویر در منزل با فتوشاپ می کند. قطعا درصد بالایی از مراجعه کنندگان به سایت عکاسی تمایل بالایی به یادگیری روتوش عکس های خود در خانه دارند. این موضوع تعداد بازدید کننده شما را از سایت لینک دهنده بالا خواهد برد هرچه تعداد کاربرانی که از بک لینک شما به سایت مراجعه می کنند بیشتر باشد. ارزش بک لینک بیشتر خواهد بود. این ارزش تنها از نظر سئو مد نظر ما نیست. بلکه ارزش بک لینکی که مخاطب بالایی دارد، از نظر بازاریابی نیز با ارزش تر میباشد.

زمان ماندگاری کاربران مراجعه کننده به سایت

هر چه تعداد session های ایجاد شده توسط کاربران در سایت شما بیشتر باشد بک لینک برای سایت شما با ارزش تر خواهد بود. تعداد session: حاصل جمع ماندگاری افراد در سایت و تعداد فعالیت های افراد در سایت است. اهمیت تعداد session از هر بک لینک، علاوه بر سئو، در بازاریابی میباشد. اصولا برای تعیین کمپین های با کیفیت سنجش میزان session ایجاد شده از یک کمپین اهمیت بالایی دارد.

مقاله سئو سایت چهارم
مقاله سئو سایت چهارم

۶ استراتژی مهم برای تاثیر گذاری بک لینک بر سئو

این ۶ استراتژی بر این اساس معرفی میشوند که همگی آنها علاوه بر تاثیر مستقیم بر رتبه سایت در گوگل، بر بازاریابی محتوا موثر هستند. با توجه به اینکه سیاست های گوگل هر روز به سمتی پیش میرود که به سایت هایی که مخاطب ماندگار بیشتری دارند امتیاز بیشتری بدهد، بنابراین استراتژی های سئو نیز باید به سمتی برود که بیشترین کاربر واقعی را به سایت جذب کند.

۱- شناخت مخاطبان خود

برای افزایش میزان مخاطبان خود باید دو نکته را بدانید: اینکه مخاطبانتان چه کسانی هستند و اینکه مخاطبان از نظر شما چه مشخصاتی دارند. بعنوان مثال مخاطبان مقالات آموزشی ما غالبا توسعه دهندگان وب هستند. درحالیکه ما قصد داشتیم در ضمن حفظ این مخاطبان کارمندان شاغل در بخش مشتری مداری و ارتباط با مشتریان شرکت ها و کارخانجات را نیز به مخاطبان خود اضافه کنیم. برای رسیدن به این هدف روش تهیه محتوا برای مقالات خود را تغییر داده و برای تهیه کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی محتوای خود این مخاطبان جدید را نیز در نظر گرفتیم.

۲- لیستی از وب سایت هایی که به مخاطب شما علاقه مند هستند ایجاد کنید

اگر مخاطب خود را بشناسید براحتی میتوانید لیستی از سایت هایی که در حال حاضر این مخاطب را جذب میکنند بدست بیاورید. بدست آوردن لینک از این سایت ها میتواند بسیار مفید باشد. مثالا در ایران یک سایت ارائه آموزش های آنلاین از بخش آموزش های رایگان سایت پی سی دانلود لینک تهیه کرده است.

مقاله سئو سایت پنجم
مقاله سئو سایت پنجم

۳- محتوا مناسب بنویسید

هنگامیکه در سایتی برای محتوای خود بازاریابی می کنید. باید محتوای خارق العاده ای بنویسید. متن هایی مانند به سایت ما سر بزنید و مانند آن امروزه مخاطبی با خود به سایت شما نخواهد آورد. محتوا و کالا های خود را شرح دهید. نیازهایی که کالای شما برطرف می کند. را توضیح دهید. لینک تبلیغاتی شما باید درون متنی باشدکه مخاطب نتواند از کلیک کردن روی لینک سر باز بزند.

۴- ارتباط با محتوا سایت

یکی از اصول بازاریابی حفظ مشتری قدیمی است. یکی از دلایل شکست بازاریابی های شبکه ای در سراسر دنیا عدم

سرمایه گذاری روی بازگشت مشتریان بوده است. همگی میدانیم که شرکت های بازاریابی شبکه ای

با سرمایه گذاری روی جذب مشتری جدید به سودآوری های هنگفتی رسیده اند.

ولی آیا میتوانید یک شرکت بازاریابی شبکه ای را نام ببرید که بیست سال در حال فعالیت بوده باشد.

با توجه به قدمت بازاریابی شبکه علی القاعده این سیستم باید با توجه به سودآوری

هنگفتش اکنون صدها نمونه با طول عمر بیست ساله داشته باشد. بنابراین بخاطر داشته باشید که

صنعت و فروشگاه و یا هر روشی که برای افزودن سرمایه خود دارید،

تنها با حفظ مخاطبان کنونی و خرید دوباره آنها از شما ممکن است که به موفقیت اقتصادی دائمی برسد.

اگر تنها روی مشتریان جدید سرمایه گذاری کنید. مانند شرکت های هرمی به برشکستگی میرسید.

ارتباط محتوای تبلیغاتی با مطالب سایت به معنی حفظ مشتری قدیمی سایت است.

اگر شما مشتری را با وعده های دروغ به فروشگاه خود کشانده و حتی با وعده دروغ به او کالایی را بفروشید.

این امکان که این مشتری برای بار دوم از شما خرید کند ممکن نیست. حتی با تصور اینکه شما

در تجارت خود به اندازه شرکت های هرمی بتوانید سود بدست بیاورید. که عملا غیر ممکن است.

بازهم تکیه کردن بر روی فروش به مشتریان جدید منجربه شکست شما خواهد بود.

مقاله سئو سایت ششم
مقاله سئو سایت ششم

۵- بک لینک خود را ارتقاء دهید

سایت هایی پیدا کنید که به محتوای تولید شده توسط شما علاقه داشته باشند.

با آنها برای انتشار محتوا مذاکره کنید. سایت ها علاقه مند به انتشار محتوا مرتبط میباشند.

۶- شبکه های اجتماعی

بک لینک از شبکه های اجتماعی میتواند بصورت اسپم و غیر اسپم انجام شود.

در روش اسپم شما صفحاتی پر از تبلیغات ضعیف با لینک های فراوان

ایجاد می کنید. و در هر صفحه ای که بتوانید لینک سایت خود را قرار میدهید.

در روش غیر اسپم شما محتوایی مناسب برای صفحات خود یافته و لینک های به جا و با CTA مناسب ایجاد می کنید.

و صرفا در صفحاتی که به کالا و محصولات شما مربوط هستند برای تبلیغ مراجعه می کنید

و با همآهنگی با مدیران آن صفحات تبلیغات خود را درج می کنید.

مقاله سئو سایت هفتم
مقاله سئو سایت هفتم

در روش غیر اسپم شما مشتری دائمی برای سایت خود ایجاد خواهید کرد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت