افزایش رتبه سایت در گوگل

build-traffic-300x261 این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دیدگوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است.

چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از ۶ برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۰ توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود ۴۵ درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر ۵ نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، ۹ برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

۱٫ تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

۲٫ بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های باارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

انتخاب کلیدواژه مناسب

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلیدواژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه ۱۰۰۰ بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود ۳۰۰ بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.

برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.

پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.

راه اندازی بازاریابی مقاله

راه اندازی بازاریابی مقاله یکی از راههای افزایش بازدید سایت است.نوشتن مقاله آن اندازه که فکر می کنید هم سخت نیست و می تواند برای افزایش بازدید سایت شما شگفتی بیافریند! نوشتن در مورد چیزهایی که در مورد آن می دانید،در واقع فقط بازگو کردن آن موارد به دوستانتان می باشد.اصلاً احتیاج به استفاده از کلمات فانتزی و بزرگ نیست،زیرا افراد بیشتر احتیاج به اطلاعات اساسی و خلاصه و مختصر دارند.مقالات خود را به برخی از دایرکتوری های مشهور مقاله مانند Ezine ارسال نمایید.

روشهای هوشمندانه ایی برای افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت یا به عبارتی ترافیک وب سایت برای هر صاحب سایت و یا وبلاگ یک امر بسیار ضروری می باشد.بدون ترافیک وب سایت ما هیچ مشتری و خریداری نخواهیم داشت.متاسفانه ترافیک وب سایت فقط به سمت سایت ما هدایت نمی شود و باید برای داشتن آن به صورت منسجم و مداوم کار و تلاش انجام دهیم.

در این مطلب متدهایی ارائه شده است که همین حالا نیز می توانید برای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود میزان فروش تان از آنها استفاده نمایید.

نوشتن گزارشات و بررسی های وب سایت

نوشتن گزارشات،بررسی وتجزیه و تحلیل بازدیدهای سایت،دید بهتری درمورد راههای افزایش بازدید سایت را به شما میدهد.بررسی و تجدید نظر در مورد وب سایت تان در Alexa و گرفتن ترافیک بیشتر و بهبود رتبه وب سایت در Alexa نیز امری ضروری می باشد. به Alexa بروید و ثبت نام نمایید و شروع به بررسی میزان ترافیک وب سایت خود نمایید.

کلمات کلیدی مرتبط

استفاده از کلمات کلیدی مناسب میتواند سبب افزایش بازدید سایت شود.ابزارهای پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با اهدافتان استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر دارای یک وب سایت مراقبت از حیوانات خانگی هستید، می توانید کلمات “مراقبت از حیوانات خانگی” را در ابزار مربوطه وارد کرده و کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در وب سایت تان را پیدا نمایید.

Yahoo Answers

به صورت منظم از Yahoo Answers بازدید نمایید و تا جایی که می توانید پاسخ های زیادی به آن ارسال نمایید. اما توجه داشته باشید که از سیاست ها و قوانین سایت پیروی کنید. البته نمی توانید سعی کنید که به طور مستقیم افراد را به صفحات خرید وب سایت تان هدایت نمایید و یا اقدام به ارسال پاسخ هایی با کیفیت پایین همراه با لینک وب سایت تان در Yahoo Answers نمایید.

وب سایت تعاملی

شما باید برای افزایش بازدید سایت تان با تالارهای گفتگو، انجمن ها و وب سایت های نظرسنجی در تعامل باشد.اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری با وب سایت شما نمایند، آنها بازدید بیشتری از وب سایت شما خواهند داشت و زمان طولانی تری در آن صرف خواهند نمود. کمی سرگرمی و تفریح مانند سرگرمی های رقابتی، بازی ها و… در وب سایت خود اضافه نمایید. به صورت هفتگی یا ماهیانه بازی و مسابقه اجرا نمایید. اجرای مسابقه برای یک ماه هزاران نفر به ترافیک وب سایت شما اضافه خواهد کرد.

کارت های ویزیت تجاری

برای خود کارت های ویزیت تجاری مناسب و موثری تهیه نمایید و هر جا که می روید به دست افراد برسانید. مطمئن شوید که این کارت ها منحصر به فرد و خاص هستند. در مرتبهء اول می توانید اقدام به ارائه تخفیف به افراد نمایید. یک پیام شخصی می توانید برای افراد بر روی آن بنویسید. می توانید اقدام به ارائه خدماتی به صورت رایگان نمایید. کارت ویزیت تجاری تان را به صورتی طراحی کنید که اطلاعاتی بیش از نام و آدرس در آن گنجانده شود.

Podcasting

پخش فایل های صوتی و تصویری که افراد می توانند توسط دستگاه های مختلفی آنها را ببینند و بشنوند.Podcast خود را به صورتی در وب سایت ایجاد نمایید که بسیار آموزنده و جالب باشد. در این فایل ها در مورد چگونگی کمک وب سایت تان به افراد صحبت کنید و اجازه دهید آنها بدانند که شما در وب سایت تان چه رقابت ها و چه فعالیت های تعاملی ارائه می نمایید.تمامی چیزی که برای ساخت Podcast نیاز دارید، کار با میکروفون و ویرایشگر صدا می باشد. هنگامی که Podcast خود را ایجاد کردید، آن را در تالار گفتگوی Podcast و یا دایرکتوری های آزاد مانند PodcastBlaster ارائه نمایید.

بیلبورد پورتابل

وسیله نقلیه تان را روشن کنید و تابلوی تبلیغاتی وب سایت تان را بر روی آن نصب کرده و به هر کجا که می خواهید بروید و حرکت کنید. می توانید از پوشش های vinyl مقرون به صرفه مانند پوشش های تبلیغاتی بر روی ماشین و یا علائم مغناطیسی مانند Esigns استفاده نمایید. یک روز سرگرم کننده با ماشین تان خواهید داشت؛ با تبلیغاتی که بر روی آن دارید می توانید ترافیک سایت قابل توجهی برای وب سایت تان به ارمغان بیاورید.

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

رسانه های اجتماعی

این روزها بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر برای افزایش بازدید سایت استفاده می شود.به فیس بوک، تویتر، LinkedIn و دیگر شبکه های اجتماعی بپیوندید.بازدید از پیغام های افراد در انجمن های گفتگو واقعاً تعامل ایجاد می نماید.به سولات افراد پاسخ دهید، به آنها توصیه های مفید و اطلاعات لازم را ارائه نمایید.تبدیل به یک عضو فعال در شبکه های اجتماعی شوید زیرا که در افزایش بازدید سایت شما شگفتی می آفریند.

ارائه خدمات رایگان

یکی دیگر از راههای افزایش بازدید سایت ارائه خدمات رایگان است.اقدام به ارائه مطالب و اطلاعات و گزارشات مفید در وب سایت تان نمایید و یا می توانید کتاب های الکترونیک به صورت رایگان در سایت تان عرضه نمایید که این کار میتواند به افزایش بازدید سایت تان کمک کند.لینک وب سایت و دیگر اطلاعات تجاری خود را در این مطالب قرار دهید. اجازه دهید که افراد بدانند که می توانند از وب سایت شما چیزی دریافت نمایند.می توانید این فایل ها را در پایین امضای ایمیل خود بیافزایید و یا در صفحات شبکه های اجتماعی خود ارسال نمایید. مطمئن باشید قبل از اینکه خودتان خبردار شوید، مطالب و گزارشات مفید شما می تواند در سراسر وب، روزانه ترافیک جدیدی برای سایت شما ایجاد نماید.

نقشه سایت

برای وب سایت خود نقشه سایت XML ایجاد نمایید و آن را در گوگل ثبت نمایید. نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه ء دسترسی بیشتری به صفحات وب سایت تان خواهد داد.در نتیجه در جستجوهای افراد، صفحات وب شما بسیار ساده تر پیدا خواهد شد.به راحتی می توانید با XML نقشه سایت تا ۵۰۰ صفحه نیز ایجاد نمایید.گزینه های دیگری مانند Xsitemap نیز وجود دارد.برای پیدا کردن گزینه های جایگزین و انتخاب آنها می توانید به جستجو بپردازید.

راه های بسیار زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. برخی از آنها برای وب سایت شما مفید و برخی دیگر برای سایت شما کار نخواهد کرد.

از ایده های موجود در این مقاله استفاده کنید و به آن ایده های جدید بیافزایید و یا ترکیبی از آنها ممکن است برای شما بهتر باشد. ترافیک و افزایش بازدید وب سایت به راحتی ایجاد نمی شود و تنها با کار سخت و تلاش شما و استفاده از ایده های جدید ایجاد خواهد شد.همچنین با پیدا کردن این که کدامیک از روش ها بهتر برای وب سایت تان کار می کند،می تواند بر افزایش بازدید وب سایت شما موثر باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت