بازاریابی چیریکی(زیرکانه) براساس ۱۶ مفهوم اصلی یا راز تشکیل شده است که باید اساس و بنیاد تمام فعالیت های بازاریابی شما قرار گیرد.
تا شما در سئو سایت خود موفق باشید.

۱-سنجش سلاح های بازاریابی جهت انتخاب بهترین ها.

۲-نشان دادن خود به مشتری وارتباط با آن به طور منظم.

۳-یادگیری دربه کارگیری و وابسته شدن به سایر کسب و کار ها.

۴- به روز شدن و ماهر شدن دربکارگیری سلاح های(ابزارها)سئوسایت
بازاریابی چریکی چیست؟
۵-بازاریابی باید منجر به کسب رضایت از نزدیک شدن به انتظارهایتان شود

۶-ترویج محتوای جذاب در رابطه با خدمات و محصولات خود.

۷-فعالیت جهت تقویت برنامه های بازاریابی خود و هرگز وقفه نداشتن

۸-شما باید به برنامه های بازاریابی خود تعهد داشته باشید.

۹- باید برنامه بازاریابی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری را ببینید.

۱۰-برنامه بازاریابی شما باید استوار باشد.

۱۱- چشم انداز هایتان باید به شما اعتماد به نفس دهد.
بازاریابی چریکی چیست؟
۱۲-موفقیت در بازاریابی و سئو سایت نیاز به صبر دارد.

۱۳-بازاریابی با بهره گیری از مجموعه ای از سلاح ها ممکن میشود.

۱۴-معمولا سود بعد از فروش اولیه خواهد آمد.

۱۵-شما باید باعث شوید استفاده شرکت شما برای مشتریان مفید و مناسب باشد.

۱۶-بازاریابی وسیع و خوب باعث شگفتی سایرین میشود.

دامین اتوریتی چیست؟ امروزه در دنیای پر از رقابت طراحی سایت، هر روزه بیشتر رقبا سعی بر آن دارند که در مسیر رسیدن به رتبه های بالای گوگل دیگر رقبا را پس بزنند و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. این رقابت پایاپای هر کسی را در حوزه ی کاری خودش مجبور به کشف و استفاده از راه های بهتر می نماید. یکی از این راه ها داشتن دامنه ی اتوریتی است که در این مقاله در این خصوص توضیحاتی را به شما عرضه میداریم.

آیتم های موثر در طراحی سایت موفق

برای داشتن یک سایت و طراحی سایت موفق آیتم های متفاوت و مختلفی وجود دارد تا شما را به هدفتان برساند. یک طراحی سایت موفق خروجیه یک UI (User Interface) زیبا، یک UX (User eXperience) کارآمد، جلب اعتماد کاربران، هاست سئو برای سایت، کسب بالاترین رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل، حفظ رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و … میباشد. برای اطلاع بیشتر در مورد خصوصیات و امکانات گفته شده مطالب زیر را مطالعه بفرمایید: برقراری تعادل در طراحی سایت با استفاده از روش های طراحی وب سایت UX و UI و تفاوت UI و UX در طراحی سایت چیست و تعاریف آنها

آیتم های موثر در سئوی موفق

همینطور برای داشتن سئوی سایت موفق لازم است تدابیر و تمهیدات ویژه ای اندیشید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک بیلدینگ که میتوانید مطلب لینک بیلدینگ چیست؟ و اهمیت آن در سئوی سایت را مطالعه فرمایید تا در این خصوص اطلاعات جامع تری کسب نمایید. یکی از این راه ها میتواند دامنه ی اتوریتی نیز باشد. اما دامنه ی اتوریتی و پیج اتوریتی چیست؟

دامین اتوریتی و تاثیر آن در سئوی سایتدامنه ی اتوریتی چیست؟

اما دامنه اتوریتی چیست؟ دامنه ی اتوریتی یا Domain Authority همان اعتبار کل دامنه است. و پیج اتوریتی یا Page Authority اعتباره یک صفحه ی بخصوص یا URL بخصوص است. این اعتبار میتواند عددی میان صفر تا صد باشدو مثل رتبه بندی گوگل به صفحه ی اول اعتبار بیشتری اختصاص می یابد تا صفحات دیگر یک وب سایت. میزان دشواری ارتقای این اعتبار به صورت تصاعدی است، بدین صورت که رسیدن از رتبه ی صفر به سی راحت تر است تا رفتن از رتبه ی سی به چهل. دامنه ی اتوریتی هم از مجموع اعتبارات تمام صفحات حاصل می شود.

دامین اتوریتی و تاثیر آن در سئوی سایتنکاتی در ارتباط با Domain Authority

در نظر داشته باشید که تنها دارا بودن یک رتبه ی نسبتا بالا در این زمینه کافی نیست، بلکه باید از میانگین رتبه ی رقبایتان بالاتر باشید تا در این زمینه موفق باشید.

بررسی رتبه کلمات کلیدی

نکاتی در مورد این ابزار

هدف از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به دست آوردن سه موقعیت برتر در این موتورهاست. اینکار ممکن است کمی زمانبر باشد، اما با کمی تلاش می توان اینکار را به درستی انجام داد. اگر هدف شما دستیابی به بالاترین نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوست، باید کار خود را از این قسمت آغاز کنید. اولین مرحله یافتن رتبه فعلی شما در موتورهای جستجوست که به یک ابزار برای بررسی موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی نیاز دارد. زیاد نگران نباشید. شما می توانید از همین ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی استفاده کنید.

 چگونه می توان از ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی استفاده کرد؟

این ابزار رایگان همانند ابزار بررسی دامین اتوریتی و ابزار بررسی پیج اتوریتی که امتیاز MOZ سایت و صفحات سایت شما را ارائه می‌دهند، کار می کند. و می‌تواندرتبه بندی کلمات کلیدی یا رتبه سئو را در موتورهای جستجوی برتر برای کلمات کلیدی خاص تعیین نماید. ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی (keyword rank checker) ما نه تنها قابل اعتماد است بلکه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. برای استفاده از این ابزار، باید یک کلمه کلیدی به ازای هر خط در جعبه اول وارد کنید؛ دامنه یا سایتی که می خواهید بررسی کنید را در جعبه دوم قرار دهید و جعبه هایی که می خواهید موتورهای جستجو بررسی کنند را انتخاب نمایید، محدوده صفحاتی که می خواهید بررسی شوند را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه رتبه کلمات کلیدی را بیاب! کلیک کنید و موقعیت کلمات کلیدی را مشاهده نمایید. این ابزار نتایج را در عرض چند ثانیه  نشان می دهد و ایده بهتری در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی یا رتبه بندی سئو در اختیارتان قرار می‌دهد.

ابزار نمایش رتبه کلمات کلیدی چگونه کار می کند؟

این ابزار نتایج موتورهای جستجوی گوگل و یاهو را به برای عبارات یا کلمات کلیدی که شما برای تعیین رتبه بندی سایت یا کلمه کلیدی وارد کرده اید اسکن می‌کند. زمانی که این ابزار تست را اجرا می‌کند، به دست آوردن نتایج سبز عالی خواهد بود. این موضوع بدین معنی است که سایت شما در صفحات اول موتورهای جستجو برای آن کلیدواژه پیدا شده است. حتی اگر این ابزار موقعیتی در سه نتیجه برتر نشان ندهد، وجود صفحه یا کلمه کلیدی در صفحه اول نیز خبر خوبی است. با اینحال اگر سایت شما در ده نتیجه برتر نبود باید بدانید که مشکلی وجود دارد. ممکن است صفحه خود را برای کلمه کلیدی بهینه سازی نکرده باشید، راهنمای کیفیت را دنبال نکرده باشید و احتمال دارد سایت دچار پنالتی شده باشد.

 برای اینکه بتوانید موقعیت بهتری برای کلمات کلیدی خود به دست اورید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید. تا جایی که می توانید با کلمات کلیدی دم دراز خاص برخورد کنید و بر روی آن هایی که رقابت کمتری دارد تمرکز نمایید. از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید کمک بگیرید.
  • سایت هایی که صفحات خود را برای کلمات کلیدی اندک و در عین حال عالی بهینه سازی کرده اند رتبه بالاتری نسبت به سایت هایی دارند که از کلمات کلیدی زیاد استفاده می‌کنند. کیفیت در این شرایط نیز حرف اول را می‌زند. موتورهای جستجو به سایت های با کیفیتی که می‌توانند بازدید کنندگان انسانی خود را وارد تعامل کنند رتبه بالاتری می‌دهد.
  • بک لینک های ارزشمندی ایجاد کنید. همانند کلمات کلیدی، کیفیت بک لینک ها نیز بسیار مهم تر از کمیت آن هاست. از ابزار بررسی بک لینک ها استفاده کنید تا بتوانیدتعداد بک لینک‌های سایت‌تان را پیدا کنید. لینک هایی با اتوریتی بالا بسیار ایده آل هستند. از خریدن لینک های کم کیفیت خودداری کنید زیرا می تواند موقعیت کلمات کلیدی را پایین تر بیاورد یا شما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره بک لینک‌ها دوره آموزش لینک بیلدینگ را مشاهده کنید.
  • به کمک ابزار بررسی بک لینک های سایت – ابزار بهبود سئوی URL – ابزار ساخت نقشه سایت و دیگر ابزارهای موجود در جی ادز و نتایج آنها، می‌توانید در راستای برای بهبود سئوی سایت خود گام بردارید.

چرا باید از ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل و یاهو استفاده کنیم؟

این یک ابزار عالی و جادویی برای وبمستران است و به طور خودکار موتور جستجوی گوگل را برای پیدا کردن رتبه سایت‌تان بررسی می‌کند. این ابزار نه تنها سریع و ساده است بلکه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. این عالی نیست؟ شما می توانید به کمک این ابزار رتبه کلمه کلیدی یا رتبه سئوی خود را بررسی کنید و بازخورد خود را بیان نمایید.

فاکتورهای سئو

موارد مثبت:

عمر دامنه، عمر تاسیس سایت ۱۰
میزان اعتماد قبلی گوگل به وب سایت ۱۵ (مقاله تراست رنک را مطالعه کنید)
محتوای خوب و مفید و دست اول ۱۵
لینک های داخلی مناسب ۵ (فرض کنید این فاکتور در زیر مجموعه فاکتور on page seo نیست.)
کلیه موارد مربوط به داخل وب سایت (on-page seo) (10)
بک لینک به تعداد مناسب و در عین حال با کیفیت ۳۵
قوی بودن در شبکه های اجتماعی(لایک و اشتراک و توییت و دنبال کننده و پگوگل لاس و پینترست و …) ۱۰
فاکتورهای سئو

موارد منفی و یا کند یا سخت کننده فرایند سئو:

دامنه و سایت تازه تاسیس و صفر -۱۰
عدم اعتماد گوگل به وب سایت -۱۵
عدم وجود محتوای خوب و دست اول و یا وجود محتوای کپی -۱۵
لینک های داخلی خراب و نامناسب و بی ربط -۵
رعایت نشدن صحیح موارد مربوط به داخل وب سایت -۱۰
بک لینک نداشتن یا بک لینک داشتن به تعداد کم و در عین حال بی کیفیت -۳۵
ضعیف بودن یا نبودن در شبکه های اجتماعی و نداشتن هیچ نشانی از طرفدار داشتن از شبکه های اجتماعی -۱۰
فاکتورهای سئو

می پرسید این اعداد بعد از موارد یاد شده چیست؟

هر چقدر امتیاز بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر آن فاکتور است.

امتیاز بندی:این امتیاز بندی ها به طور دقیق ممکن است صحیح نباشد چون گوگل هیچ چیز را روشن نکرده است.لذا اینها نسبی هستند و می توانند تغییر کنند.درگیر اعداد و مقدار آنها و حتی عنوان فاکتور ها نشوید.این اعداد ما را در ترسیم یک دید کامل سئو پیشرفته، یاری می کند.در این مقاله قصد ندارم بگم چه چیزی چقدر موثر هست.

حالا بیایید همه اینها رو با هم قاطی کنیم!

تصور کنید، یک سایت موارد زیر را داراست:

عمر دامنه و تاسیس سایت (+۱۰)
تا اینجای کار ۱۰ امتیاز

ضعیف بودن در شبکه های اجتماعی (-۵)
تا اینجای کار ۵ امتیاز
فاکتورهای سئو
بک لینک تعداد زیاد و در عین حال با کیفیت داشتن (+۳۵)
تا اینجای کار ۴۰ امتیاز

لینک های داخلی نا مناسب(-۵)
عدم وجود محتوای خوب و مفید و دست اول(-۱۵)
تا اینجای کار ۲۰ امتیاز

رعایت شدن موارد مرتبط به داخل صفحات (on-page seo) (+10)
این سایت در نهایت ۳۰ امتیاز کسب کرد.

حالا فرض کنید، این سایت دارای ۵ رقیب است که هر کدام از رقبا به ترتیب دارای امتیاز های زیر هستند:

۷۰

۵۰

۳۵

۲۰

۵

خب ، طبیعی است، که سایت مورد نظر با رتبه ۳۰، بالای سایت دارای امتیاز ۲۰ یعنی رتبه چهارم قرار می گیرد.

امیدوارم فراموش نکرده باشید، که سایتی که مثال زده شد، فاکتور های منفی هم داشت!آیا باز هم اگر فاکتور های منفی در یک وب سایت دیدید، کلا سئو و آینده ان سایت را شکست خورده می پندارید؟
فاکتورهای سئو
در این مثال، این موضوع را برای بار چندم ثابت کردیم، که در سئو هیچ چیز مطلق نیست و همه چیز نسبی است.

لذا دور این تفکر خط بکشید، که این اصول سئو است و اینها اصول سئو نیستند!چون سایت فلان این کار را کرده نتیجه نمی گیرد و چون سایت فلان این کارها را کرده حتما نتیجه می گیرد!

مثال زده شده بسیار ساده بود! هیچ سایتی ۵ رقیب ندارد.شاید رقیب مستقیم نداشته باشد، اما همه سطر های موجود در نتایج گوگل را باید یک رقیب به حساب آورد! همین مثال را در ذهن خود پیچیده تر کنید و تصور کنید رقابتی در بین ۱۰۰ سایت که از هر نظر قوی هستند صورت گرفته است، و همگی امتیاز ۷۰ به بالا دارند! چه جنگی می شود! (چنین جنگ هایی در بسیاری از موضوعات وب پارسی وجود دارد.شاید شما قصد دارید سایتی را به صدر نتایج گوگل ببرید و خود خبر ندارید که موضوع شما جنگی سخت دارد(مقاله تشخیص رقابت یک موضوع را مطالعه کنید) شاید شما در حال بهینه کردن تگ ها و … خود هستید و امیدوارید روزی روزگاری به صدر نتایج راه یابید!! شاید هم فقط مطلب می نویسید و منتظرید فرجی حاصل شود.
فاکتورهای سئو
اما کار به همینجا ختم نمی شود! هنوز پیچیدگی اصلی آن باقی مانده است.تازه میرسیم سر تضریب مقادیر!

فاکتور های الگوریتم گوگل و هر موتور جستجویی دارای خاصیت تضریبی هستند و به آن شکل ساده ای که تا اکنون بیان کردیم نیستند.یکی از مهمترین فاکتور های تضریب، تراست رنک است که در بانک اطلاعات گوگل کاملا محفوظ می باشد و ما به طور دقیق نمی توانیم مقدار ان را متوجه شویم.ما فقط می توانیم، تخمین بزنیم(با درصد خطا).تراست رنک رابطه مستقیمی با پیشکسوت و قدیمی بودن سایت دارد.

فاکتور هایی که قبلا بیان شد را اینبار با خاصیت تضریبی مثال می زنیم.فرض کنید سایتی دارای امتیاز های زیر است:

عمر دامنه و میزان اعتماد گوگل به سایت ۵

محتوای خوب و با کیفیت ۵

بک لینک های طبیعی و قوی ۵

این سایت چون به واسطه دارا بودن امتیاز ۵ برای اعتماد و قدیمی بودن خاصیت تضریبی ۵ می گیرد.لذا محتوای آن که امتیاز ۵ را داراست، در ۵ ضرب می شود و حاصل ۲۵ می شود.سپس عدد ۲۵ در ۵ (بک لینک های طبیعی و قوی) ضرب می شود، و حاصل ۱۲۵ می شود.پس این سایت دارای ۱۲۵ امتیاز شد.
فاکتورهای سئو

حالا سایتی با امتیاز های زیر را در نظر بگیرید:

عمر دامنه و میزان اعتماد گوگل به سایت ۱

محتوای خوب و با کیفیت ۱۰

بک لینک های طبیعی و قوی ۱۰

حاصلضرب عدد یک در ۱۰ در ۱۰ برابر با ۱۰۰ است! عددی پایین تر از سایت اول! با اینکه این سایت دارای کیفیت محتوا و بک لینک دو برابری از نظر تعداد و کیفیت بود!لذا این سایت پایین تر از آن سایت قدیمی تر قرار می گیرد.

حالا پیچیدگی ادامه پیدا می کند، و همین اعداد، به ازای هر عبارت (query) متفاوت هستند!یک سایت ساده و دارای محتوای کم ممکن است با صد ها عبارت در نتایج ظاهر شود!
فاکتورهای سئو
مجددا پیچیدگی را بیشتر کنید و موضوعی رقابتی را در نظر بگیرید و رقبایی را در نظر بگیرید که عدد نهایی امتیاز آنها بسیار به هم نزدیک است!

و در اخر در نظر بگیرید که مثال های زده شده مطلق نیستند و ما به طور دقیق از اعداد و عملگر ها خبر نداریم.ممکن است فاکتور سوم دیگر خاصیت تضریبی نداشته باشد و جمع شود! همچنین این عملگر ها (جمع و ضرب و …) و اعداد منتاظر با فاکتور ها نیز ممکن است روزانه یا ماهانه یا به صورت دوره ای توسط گوگل تغییر کنند که می کنند (تغییر الگوریتم، هر چند جزئی).

ضمن اینکه خیلی فاکتورهای دیگری هستند که در این آموزش نمی گنجد و ما از بسیاری از فاکتور های دیگر بی خبریم و در هیچ جای دنیا فاش نشده است.آیا باز هم سئو را صرفا یک سری اصول و قواعد و تگ و محتوا و … می دانید؟شما را دعوت می کنم مقاله قوانین نانوشته گوگل را بخوانید تا از قسمت هیجانی تر جنگ سئو را آگاه شوید.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت