امروزه بازاریابی سنتی اغلب برای مردم آزاردهنده است. تبلیغات سنتی مثل تلویزیون، ایمیل‌های ناخواسته و غیره اثرگذاری کمتری روی مشتری دارند، گران‌تر نیز هستند. شعار جدید عصر دیجیتال بازاریابی درونی است.

در این نوع بازاریابی هدف ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. بازاریابی درونی هدفمند کار می کند و مشتریان علاقه‌مند به محصول را جذب می کند. به عنوان مثال کسی که زنگ ساعتش خراب شده است، به یک ساعت جدید نیاز پیدا می‌کند به صورت آنلاین به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر مراجعه می کند و به دنبال ساعت زنگدار می گردد. او در گوگل “بهترین ساعت زنگدار” را جستجو می کند. بر روی نتایج کلیک می کند و تصمیم می گیرد یکی از آن‌ها را سفارش دهد. اگرفروشنده ازروش سنتی استفاده می کرد، باید هزینه زیادی را برای تبلیغات در رادیو و تلویزیون و غیره صرف می کرد و ساعت زنگدارش راتبلیغ می کرد و احتمال این که در همان لحظه ساعت زنگدار یکی از بینندگان خراب شود خیلی کم بود. با بازاریابی درونی شما مشتری را زمانی مورد هدف قرار می دهید که برای خرید آماده است.

بازاریابی درونی شامل چهار مرحله است که عبارتند از جذب بازدیدکننده، جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکننده برای برگرداندن وی، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و تشویق برای خرید بیشتر.

 

methodology-highlighted-1-2-3-4

 

گام اول: جذب بازدیدکننده
در این مرحله می‌خواهیم افرادی را جذب کنیم که به احتمال زیاد مشتریان همیشگی ما تبدیل خواهند شد. ابزارهای مختلفی برای کمک به جذب مشتریان وجود دارد. از ابزارهای جذب مشتری می‌توان به وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های اجتماعی و سئو اشاره کرد.
وبلاگ‌نویسی
وب‌سایت‌ها در تجارت امروز نقش مهم و حیاتی را ایفا کنند. اینترنت این امکان را به مشتریان می‌دهد که به سرعت به تغییرات و محصولات جدید پی ببرند و از آخرین اخبار شرکت‌ها مطلع شوند. ایجاد وب‌سایت در جذب بازدیدکنندگان بسیار مهم است. وب سایت می تواند بزرگ‌ترین ابزارتبلیغاتی، عرضه خدمات و محصولات و معرفی شما به مشتریان‌تان باشد. ایجادوب سایت متناسب با فعالیت‌ها، مزایای زیادی را می تواند در پی داشته باشد.
رسانه‌های اجتماعی
در بازاریابی درونی اطلاع رسانی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و ارزنده است، فیسبوک، توئیتر، لینکدین از شبکه های اجتماعی مفید در این زمینه می باشند. مشاهده روزانه حدود صدمیلیون ویدئو در یوتیوب و صدوبیست‌وسه میلیون عضوسایت فیسبوک همگی از نشانه های اهمیت رسانه های اجتماعی است .
سئو
سئو استانداردسازی و بهبود فاکتورهای داخلی وخارجی یک وب‌سایت به منظور افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجوگر است.. موتورهای جستجو همانند گوگل،داک‌داک‌گو و غیره به یک وسیله بسیارمعمول تبدیل شده‌اند به طوری که کاربران اینترنت در هر جای دنیا از آن‌ها استفاده می نمایند. بنابراین شما باید با دقت در انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد محتوای مناسب و بهینه‌سازی صفحات خریداران ایده‌آل خود را از جستجوها پیدا کنید.

گام دوم: جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکننده برای برگرداندن او به سایت
زمانی که شما بازدیدکنندگان را در سایت خود دارید، گام بعدی این هست که اطلاعات بازدیدکننده را جمع‌آوری کنید. حداقل آدرس ایمیل آن‌ها را به‌دست بیاورید. از ابزارهای کمکی این مرحله می‌توان به کال تو اکشن، لندینگ پیج و فرم‌ها اشاره کرد.
کال تو اکشن(درخواست انجام فعالیت) : دکمه یا لینکی است که کاربر را تشویق می‌کند تا روی آن کلیک کند.
لندینگ پیج(صفحه‌ی فرود): پس از اینکه کاربر کال تو اکشن را انجام داد، پس از آن به یک صفحه‌ی فرود ارسال می‌شود. صفحه فرود جایی است که کاربر شما با وارد شدن به آن به عنوان یک فرصت بازاریابی و فروش برای شما محسوب می شود و شما باید به هر طریقی که شده، با استفاده از روش های امتحان شده و عالی و نتیجه بخش این افراد را مهار کنید.
فرم‌ها: برای این‌که اطلاعات بازدیدکنندگان را داشته باشیم، آن‌ها باید فرم را پر کنند و اطلاعات خود را ارسال کنند.

گام سوم: تبدیل بازدیدکننده به مشتری
پس از این‌که مشتری را جذب کردیم و اطلاعات او را به‌دست آوردیم، در این مرحله سعی می‌کنیم بیشتر به او نزدیک شویم. از ابزارهای تبدیل به مشتری می‌توان به ایمیل مارکتینگ، اتوماسیون بازاریابی و غیره.
استفاده ازایمیل های انبوه
بازاریابی رایانامه‌ای یا ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود.

گام چهارم: تشویق برای خرید بیشتر
بازاریابی درونی فعالیتش را با تعامل همراه با لذت ادامه می‌دهد و مشتریان را برای خرید بیشتر از شرکت‌ها و محصولاتی که دوست دارند تشویق می‌کند.

بازاریابی موتورهای جستجو SEM چیست

سئو SEO  مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. همچنین اشاره شد که میل به افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو بین مدیران وب سایتها رقابتی را به وجود می آورد که بتوانند با پشت سر گذاشتن رقبا سهم بیشتری از این بازار گسترده بدست بیاورند.

Image result for ‫بازاریابی sem‬‎

بازاریابی با موتورهای جستجو چیست

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی با موتورهای جستجو می باشد و از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. همانطور که قبلا اشاره شد SEO رایگان می باشد و هرچه وب سایت ها به شکل حرفه ای تری بهینه سازی شوند در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا می کنند و بازدید کننده های بیشتری را جذب می کنند.

اما PPC مخفف عبارت Pay-Per-Click و به معنی پرداخت در ازای کلیک می باشد و تفاوتی که با SEO دارد این است که رایگان نیست و در ازای هر کلیک باید مبلغی را به موتورهای جستجو بپردازید.

در دراز مدت استفاده از SEO بهتر است یا PPC ؟

با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات PPC گوگل ( Google AdWords ) باید هزینه ها را بر حسب دلار بپردازید و با توجه به قیمت فعلی دلار، طبیعی است که هزینه تمام شده این کار بسیار گران خواهد بود. در صورتیکه از توان مالی مناسبی برخواردار هستید این نوع تبلیغ در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.

اما توجه کنید که سئو در دراز مدت تاثیر بسیار بیشتری در کسب و کار شما خواهد داشت و در صورتیکه از یک مشاور حرفه ای برخوردار باشید براحتی می توانید برای چندین سال خریداران بسیاری از طریق موتورهای جستجو بدست بیاورید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت