دامین اتوریتی چیست؟ امروزه در دنیای پر از رقابت طراحی سایت، هر روزه بیشتر رقبا سعی بر آن دارند که در مسیر رسیدن به رتبه های بالای گوگل دیگر رقبا را پس بزنند و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. این رقابت پایاپای هر کسی را در حوزه ی کاری خودش مجبور به کشف و استفاده از راه های بهتر می نماید. یکی از این راه ها داشتن دامنه ی اتوریتی است که در این مقاله در این خصوص توضیحاتی را به شما عرضه میداریم.

آیتم های موثر در طراحی سایت موفق

برای داشتن یک سایت و طراحی سایت موفق آیتم های متفاوت و مختلفی وجود دارد تا شما را به هدفتان برساند. یک طراحی سایت موفق خروجیه یک UI (User Interface) زیبا، یک UX (User eXperience) کارآمد، جلب اعتماد کاربران، هاست سئو برای سایت، کسب بالاترین رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل، حفظ رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و … میباشد. برای اطلاع بیشتر در مورد خصوصیات و امکانات گفته شده مطالب زیر را مطالعه بفرمایید: برقراری تعادل در طراحی سایت با استفاده از روش های طراحی وب سایت UX و UI و تفاوت UI و UX در طراحی سایت چیست و تعاریف آنها

آیتم های موثر در سئوی موفق

همینطور برای داشتن سئوی سایت موفق لازم است تدابیر و تمهیدات ویژه ای اندیشید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک بیلدینگ که میتوانید مطلب لینک بیلدینگ چیست؟ و اهمیت آن در سئوی سایت را مطالعه فرمایید تا در این خصوص اطلاعات جامع تری کسب نمایید. یکی از این راه ها میتواند دامنه ی اتوریتی نیز باشد. اما دامنه ی اتوریتی و پیج اتوریتی چیست؟

دامنه ی اتوریتی چیست؟

اما دامنه اتوریتی چیست؟ دامنه ی اتوریتی یا Domain Authority همان اعتبار کل دامنه است. و پیج اتوریتی یا Page Authority اعتباره یک صفحه ی بخصوص یا URL بخصوص است. این اعتبار میتواند عددی میان صفر تا صد باشدو مثل رتبه بندی گوگل به صفحه ی اول اعتبار بیشتری اختصاص می یابد تا صفحات دیگر یک وب سایت. میزان دشواری ارتقای این اعتبار به صورت تصاعدی است، بدین صورت که رسیدن از رتبه ی صفر به سی راحت تر است تا رفتن از رتبه ی سی به چهل. دامنه ی اتوریتی هم از مجموع اعتبارات تمام صفحات حاصل می شود.

نکاتی در ارتباط با Domain Authority

در نظر داشته باشید که تنها دارا بودن یک رتبه ی نسبتا بالا در این زمینه کافی نیست، بلکه باید از میانگین رتبه ی رقبایتان بالاتر باشید تا در این زمینه موفق باشید.

چک کردن Domain Authority

وب سایت های متفاوتی وجود دارند که آدرس وب سایت را می گیرند. و اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی وب سایت شما را بر میگردانند. اما معتبر ترین آن ها سایت MOZ است.

DA (Domain Authority) یا اعتبار دامنه، عدد یا معیاریست که قدرت و اعتبار وبسایت شما را نشان می دهد. هرچه اعتبار دامنه بیشتر باشد، شانس افزایش سئو، بالا آمدن در نتایج اول گوگل و جذب ترافیک طبیعی بیشتر می شود.

Domain authority اولین بار توسط سایت moz برای افزایش سئو تعریف شد. پس از آن وبسایت های دیگر نیز چنین خدماتی را ارائه دادند.

ایده رتبه بندی وبسایت ها بر اساس”اعتبار دامنه” آن ها، توسط مدیران گوگل مطرح شد. این پارامتر میزان اهمیت وبسایت و صفحات وبسایت را اندازه گیری می کند.

Domain authority وبسایت چیست و تاثیر آن در افزایش سئو چقدر است؟

DA یک وبسایت نمره ایست بین ۰ تا ۱۰۰ (هرچه بیشتر باشد بهتر است) و نشان می دهد یک وبسایت چقدر شانس افزایش سئو و کسب جایگاه بالا در گوگل دارد.

البته این ابزار شبیه پارامترهایی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها و احتمال افزایش سئو آن ها استفاده می کند نیست. وبسایت MOZ سعی کرده الگوریتم های گوگل را شبیه سازی کند. این کار را با شناسایی تمام فاکتورهای تاثیر گذار روی رتبه بندی گوگل انجام می دهد. در نهایت به وبسایت نمره ای بین ۰ تا ۱۰۰ می دهد.

پیشنهاد: آموزش سئو حرفه ای-بیان تجربیات، robots.txt

اما همانطور که گفته شد، اطلاعاتی که moz از وبسایت شما برداشت می کند، به دقت و درستی اطلاعاتی که گوگل از وبسایتتان دارد نیست. به عبارت دیگر

ممکن است یک دامنه اعتبار پایینی داشته باشد اما رتبه خوبی در گوگل گرفته باشد.

دیگر اطلاعاتی که باید در مورد DA بدانید و ارتباط آن با افزایش سئو بدانید

  • این پارامتر به جریمه (پنالتی) گوگل ارتباطی ندارد. یعنی ممکن است وبسایت شما توسط گوگل پنالایز شده باشد. در حالی که به دامنه وبسایت شما، درجه بالایی توسط MOZ تعلق گرفته است.
  • الگوریتم های رتبه بندی گوگل به صدها مورد بستگی دارد (کسی در مورد تعداد دقیق آن اطلاعی ندارد اما به گفته کارشناسان، بیش از ۲۰۰ مورد است). این در حالی است که پارامترهای رتبه بندی MOZ تنهای ۴۰ مورد است.
  • بالا بردن DA سایت کار ساده ای نیست. یعنی نباید انتظار داشته باشید که امروز تغییری در وبسایت اعمال کنید و فردا امتیاز دامنه شما افزایش پیدا کند.
  • DA بر اساس مقیاس های لوگاریتمی محاسبه می شود. یعنی افزایش DA از ۲۰ تا ۳۰ کار راحتی است. اما افزایش آن از ۷۰ به ۸۰ کار بسیا مشکلی است. هرچه امتیاز بیشتر  شود، افزایش آن سخت تر می شود.
  • DA زود به زود تغییر می کند پس نمی تواند معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد در افزایش سئو سایت شما در یک برهه از زمان باشد. این عدد برای مقایسه اعتبار وبسایت ها استفاده می شود.

پیشنهاد: آموزش سئو سایت داخلی-yoast و webmaster

DA چگونه محاسبه می شود؟

با توجه به گزارشات DA، MOZ با ۴۰ نشانه سنجیده می شود. این نشانه ها شامل موارد زیر است:

  • تعداد لینک هایی که به وبسایت شما داده شده است
  • کیفیت و مربوط بودن سایت هایی که به شما لینک داده اند
  • کیفیت محتوای وبسایت شما
  • میزان حضور شما و شهرت وبسایتتان در شبکه های اجتماعی
  • فعالیت های کلی افزایش سئو وبسایت

چگونه نمره DA وبسایت را متوجه شویم؟

وارد سایت moz شوید. نام دامنه خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا نتیجه آن برای شما ظاهر شود.

افزایش سئو

PA (Page Authority) چیست و چه ارتباطی با افزایش سئو دارد؟

PA یا اعتبار صفحه نیز مانند DA است. اما بجای استفاده از پارامترهای گسترده محاسبه اعتبار دامنه، از نشانه هایی استفاده می کند که مختص یک صفحه خاص است.

پیشنهاد: چقدر طول می کشد سایتمان در نتایج گوگل ظاهر شود؟

نمره ای که هر کدام از صفحات وبسایت شما می گیرد، نشان دهنده قدرت آن صفحه، افزایش سئو و شانس بالا آمدنش در نتایج گوگل است.

وبسایتی که تعداد زیادی صفحه با PA بالا داشته باشد، بدون شک اعتبار دامنه (DA) بالایی خواهد داشت.

دسته بندی : افزایش فروش سایت