افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی گام نهایی برای شروع فروش کالا و سوددهی نیست و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بخش اصلی فعالیت برای جذب مشتری و افزایش فروش و سوددهی فروشگاه آغاز می‌شود.

روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

فعالیت‌های لازم برای افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی، به صورت تجربی و علمی مشخص شده‌اند و انجام دادن آن‌ها می‌تواند اثرات قابل توجهی در رسیدن به هدف داشته باشد.

۱- گفتگوی آنلاین با مشتریان

در یک فروشگاه سنتی، مشتریان می‌توانند مشکلات خود یا نیاز به راهنمایی برای انتخاب محصول را فوری و مستقیم از فروشنده دریافت نمایند. با اضافه کردن بخش پشتیبانی و گفتگوی آنلاین می‌توانید، این نقص فروشگاه اینترنتی را تا حد زیادی برطرف کنید.

همچنین پشتیبانی و گفتگوی آنلاین سبب می‌شود مخاطبانی که به سایت مراجعه می‌کنند، حس اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کنند.

علاوه بر سیستم‌هایی مثل LiveZilla و Zopim که به صورت رایگان یا تجاری تمامی زیرساخت‌های پشتیبانی مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده از افزونه‌های سیستم مدیریت محتوا یا برنامه‌نویسی اختصاصی این سیستم‌ها می‌تواند کار ارتباط میان مشتریان و شما را آسان کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی موبایل مانند تلگرام، اسکایپ، واتس‌اپ یا موارد مشابه، به مشتریان خود خدمات گفتگو و پشتیبانی آنلاین ارائه نمایید.

۲- دقیق بودن مشخصات کالا، موجودی کالا و قیمت‌ها

عدم دقت کافی در ورود مشخصات کالا‌ها، تعیین موجودی کالا یا قیمت‌های به‌روز، به تنهایی کافی هستند تا یک مشتری بالقوه و با دقت را از فروشگاه شما فراری دهند. همچنین این گونه بی دقتی‌ها می‌توانند مشتریانی که کالای شما را خریداری می‌کنند و محصولی نامناسب دریافت می‌کنند یا به دلیل عدم موجودی امکان دریافت کالا برایشان مقدور نمی‌شود، برای همیشه از فروشگاه شما دور کنند.

۳- درج کامل شرایط برگشت کالا، هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌ی حمل در معرض دید

اعلام کامل و دقیق تمامی شرایط و فرآیندهای فروشگاه اینترنتی به مشتریان سایت، مانع ایجاد نارضایتی در مشتریان می‌شود. فرض کنید یک مشتری کالای شما را خریداری می‌کند و بدون اینکه بداند، هزینه‌ی حمل را درب منزل از او درخواست می‌شود یا فرض کنید مشتری قصد دارد کالای خریداری شده را بدون استفاده به شما برگرداند ولی بدون اطلاع قبلی این اجازه را به او نمی‌دهید.

انجام کارهایی بدون اعلام قبلی، می‌توانند به سادگی مشتریان شما را کم کنند. بنابراین تمامی شرایط فعالیت و فروش خود را به طور صریح و آشکار در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

۴- ارسال سریع کالا

هر چه سفارش‌های مورد نظر مشتریان زودتر به دستشان برسد، احتمال اینکه از خرید خود راضی باشند، بیشتر می‌شود. مشتریان راضی بهترین ابزار برای بازاریابی به شمار می‌روند. یک مشتری راضی می‌تواند چندین نفر مشتری از دوستان و آشنایان خود برای شما به همراه بیاورد.

از طرف دیگر، اگر در ارسال کالای خریداری شده، فاصله بیفتد و مشتری ناچار شود چندین روز برای دریافت کالایی که می‌توانست از فروشگاه محلی فوری تهیه کند، معطل شود، احتمالا این آخرین فروش شما به این مشتری خواهد بود.

۵- درج اطلاعات و تصاویر کافی و مناسب از محصولات

تمام محصولات شما برای مشتریان شناخته شده نیستند و بسیاری از خریداران قبل از خرید نیاز به کسب اطلاعات کامل و دقیق در مورد محصولات دارند. هر چه اطلاعات ارائه شده توسط شما کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، مشتریان زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد و احتمال انتخاب محصولات شما بیشتر خواهد شد.

تهیه‌ی تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های آموزشی و توضیحات متنی و کامل از جمله‌ی عوامل موثر در انتخاب کاربران به شمار می‌رود.

۶- نظرات و امتیاز کاربران را جمع‌آوری کنید و به دیگران نمایش دهید

نظرات خریداران قبلی، راهنمایی قابل اعتماد برای خریداران جدید است. این نظرات به دلیل اینکه از طرف خریداران و نه فروشنده نوشته می‌شوند، منبعی مهم برای تصمیم‌گیری خریداران جدید به شمار می‌روند.

اگر خریداران قبلی در نظرات خود از شما یا محصولات انتقاد کرده‌اند، یک پاسخ دوستانه، علمی و گویا می‌تواند اثر منفی آن نظر را به مثبت تبدیل کند. بنابراین در پاسخگویی به نظرات کاربران دقت و توجه کافی را به خرج دهید.

هدف های راه اندازی وب سایت در کسب و کار اینترنتی

هدف های راه اندازی وب سایت در کسب و کار اینترنتی چیست ؟ و چرا باید برای راه اندازی کسب و شروع کسب و کار اینترنتی باید وب سایت راه اندازی کرد و آیا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وب سایت نیاز است؟

به نظر شما هدف های راه اندازی وب سایت در کسب و کار اینترنتی چیست؟

سوال من از شما این است که واقعا هدف از راه اندازی وب سایت در کسب و کار چیست ؟ و شما اول جواب این سوال را برای خودتان مشخص کنید که هدف تان از راه اندازی وب سایت چیست؟

کسب و کار اینترنتی همانگونه از نام آن مشخص است کسب و کاری است که با استفاده از اینترنت و ابزارهای اینترنتی راه اندازی و مدیریت می شود و با ارائه خدمات و محصولات به کاربران و بازدید کنندگان فروش انجام شده و برای شما سود آوری و کسب درآمد از طریق اینترنت را به دنبال دارد.به همین دلیل محصولات و خدماتی که شما می خواهید آنها را بازاریابی و معرفی کنید باید در بستر اینترنت و با استفاده وب سایت باید انجام شود.

وب سایت در کسب و کار اینترنتی مکانی بر بستر اینترنت است که شما اطلاعات محصولات و خدمات تان را برای معرفی وارد کرد و برای محصولات و خدمات کسب و کار اینترنتی تان بازاریابی و تبلیغات می کنید تا بتوانید با معرفی محصولات و خدمات تان نیازهای مردم و کاربران را برطرف کنید.

مدیران کسب و کارهای اینترنتی معروف و ثروت ساز هدف های راه اندازی وب سایت در کسب و کار اینترنتی را برای خودشان و کسب و کارشان مشخص کرده اند و با جدیت و تلاش در جهت رسیدن به اهداف شان با مشکلات مبارزه کرده و در حال حاضر به موفقیت های بسیار زیادی در کسب و کار اینترنتی شان رسیده اند و درآمد های میلیونی دارند.

 

مهمترین هدف های راه اندازی وب سایت در کسب و کار اینترنتی

۱ – پایه اصلی کسب و کار اینترنتی

۲ – معرفی محصولات و خدمات کسب و کار اینترنتی

۴ – بازاریابی محصولات از موتورهای جستجو مثل گوگل

۵ – جذب ترافیک و بازدید کننده به سایت

۶ – وارد کردن تصاویر و مزایای محصولات و خدمات

۷ – قابلیت فروش اینترنتی محصولات

۸ – فروش و پرداخت اینترنتی وجه

۹ – بازاریابی محتوایی در سایت

۱۰ – نوشتن مقاله متناسب با موضوعات سایت

۱۱ – تولید و انتشار ویدیو های کسب و کار

۱۲ – تولید و انتشار پادکست های کسب و کار

۱۳ – ارتباط و تعامل با کاربران و مشتریان

۱۴ – محل اصلی کسب درآمد و سودآوری کسب و کار

۱۵ – تبلیغات محصولات و خدمات

۱۶ – معروف شدن و محبوبیت در دنیای وب

۱۷ – فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتشار مقالات

۱۸ – ارسال ایمیل معرفی محصولات و خدمات

۱۹ – جمع آوری اطلاعات تماس بازدید کنندگان

۲۰ – توسعه و بهبود کسب و کار

دسته بندی : افزایش فروش سایت