یافتن افراد جدیدی که محصولات یا خدمات شما را بخرند، بخش مهمی از فرآیند فروش است. آیا شما نیز محصول بسیار خوبی دارید، اما مشتری مناسبی برای خرید آن پیدا نمی‌کنید؟ آیا نمی‌دانید چطور به مشتریان خود نزدیک شوید؟

در اینجا به 14 نکته‌ای اشاره می‌کنم که شما را در فروش بیشتر یاری خواهد کرد.

افزایش فروش محصول

1. افراد خریدار سود و منفعت هستند

مردم در واقع محصولات را نمی‌خرند، آن نتایجی که این محصولات به آن‌ها می‌دهند را می‌خرند. لیستی از همه‌ی منافعی که مشتری با استفاده از محصول شما از آن بهره خواهد برد، تهیه و کمی بر روی آن تأمل کنید.

کمپین «سهم شما از نوشابه»

در کمپین «سهم شما از نوشابه»، شرکت کوکاکولا تنها با افزودن اسم‌های شخصی افراد بر روی بطری‌های نوشابه افزایش چهار درصدی در فروش خود ایجاد کرد. این حرکت مورد پسند نیاز افراد به دوستی و شخصی سازی قرار گرفت. هیچ‌چیز مثل نوشیدن نوشابه‌ای با اسم خود بر روی آن نیست.

2. تعریف روشنی از مشتری خود داشته باشید

چه کسی به احتمال بسیار زیاد، محصول شما را خواهد خرید و فوراً هم این کار می‌کند؟ آواتاری از آن مشتری ایجاد کنید.

سؤالات مشخصی بپرسید:

  1. چندساله هستند؟
  2. خانم هستند یا آقا؟
  3. آیا فرزند دارند؟
  4. چقدر درآمد دارند؟
  5. آیا تحصیلات دارند؟

3. مشکل را به روشنی مشخص کنید

مشتریان شما چه مشکلی دارند که شما می‌توانید آن را حل کنید؟ اگر مشتری خود را به درستی شناسایی کردید، این افراد در قبال حل مشکلشان به شما پول خواهند داد.

  • گاهی مشکلات بدیهی و شفاف هستند
  • گاهی مشکلات بدیهی یا شفاف نیستند
  • گاهی این مشکلات برای مشتری وجود ندارند. اگر این مشکل وجود ندارد، مشتری نیز محصول شما را نخواهد خرید.

4. امتیاز رقابتی خود را ایجاد کنید

امتیاز رقابتی خود، یا همان علت خرید محصولات یا خدماتتان را با توجه به منافع، نتایج یا خروجی‌هایی که مشتری شما از بابت خرید محصول یا خدمات شما دریافت می‌کند و آن را با خرید محصولات رقیبتان دریافت نمی‌کند، تعریف کنید.

بر روی امتیازاتی تمرکز کنید که محصول شما را بهتر از سایرین می‌سازد.

5. از بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به سود خود استفاده کنید

راه‌های بسیاری برای رساندن محصولتان به مشتری وجود دارد. بهترین بخش آن چیست؟ همه‌ی آن‌ها رایگان هستند. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و وبلاگ به سود خود استفاده کنید. با ایجاد رابطه با مشتریان خود از طریق این کانال‌ها می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.

برخی از امتیازهای بازاریابی محتوا شامل موارد زیر هستند:

  • دسترسی بیشتر به مشتریان شایسته
  • کانال‌های بیشتر فروش
  • هزینه‌ی کمتر به منظور دریافت مشتری

6. گاهی مجبور به تماس سرد هستید

مشتریان احتمالی حاصل از تکنیک تماس سرد می‌توانند دشوار و سخت باشند. چه این کار را حضوری و چه تلفنی انجام دهید، وظیفه‌ی شماست که مشتری احتمالی خود را آماده سازید. به خصوص اگر محصول شما جدید باشد، ممکن است ناچار شوید با تماس گرفتن با مشتریان برای خرید محصول خود علاقه و اشتیاق ایجاد کنید.

7. در هنگام آغاز فروش، متد 100 تماس را امتحان کنید

این متدی است که وقتی برای اولین بار کار فروش را آغاز کردم به منظور غلبه بر ترس از رد شدن، آن را ایجاد کردم. تا جایی که می‌توانید به سرعت خود را به 100 مشتری برسانید. در واقع به نتایج فروش اهمیت نمی‌دهید، بلکه فقط به تعداد افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرید اهمیت می‌دهید.

با این متد در هنگام فروش محصول خود بی‌باک و نترس خواهید شد.

8. قیمت مناسبی انتخاب کنید

درباره‌ی رقبای خود در بازار تحقیق کنید تا قیمت مناسب خود را بیابید. اگر محصولی با قیمت بالا دارید، آماده شوید که کیفیتی بسیار بالا را به مشتری خود عرضه کنید. قیمت می‌تواند از طریق ارزش افزوده محصول تعیین شود. اگر می‌توانید کاری کنید تا محصول شما از محصول رقیبتان برتر به نظر بیاید، می‌توانید مبلغ بیشتری بابت محصولتان دریافت کنید.

9. تکنیک های مناسب مذاکره را بیاموزید

مذاکره کنندگان ماهر، معمولاً نگران پیدا کردنِ راه حل یا طرحی هستند که مورد رضایت هر دو طرف باشد.

آن‌ها به دنبال موقعیتی به نام موقعیت «برد-برد» هستند که در آن هر دو طرف از نتیجه‌ی معامله راضی باشند. بهترین مذاکره کنندگان سه ویژگی دارند:

  1. سؤالات خوبی می‌پرسند تا بفهمند به چه چیزی نیاز دارید
  2. صبور هستند
  3. کاملاً آماده هستند

10. عرضه‌ی موثر انجام دهید

در فروش عرضه‌ی جذاب و خلاقانه به مشتری مهم است. یکی از راه‌های متعدد عرضه‌ی موثر استفاده از پاورپوینت است.

11. بر روی حفظ دائمی مشتری‌تان تمرکز کنید

«یک مشتری، همیشه مشتری خواهد ماند.»

وقتی یک مشتری محصولات شما را خریداری کرد، این خرید نباید پایان رابطه‌ی شما با او باشد. بر روی حفظ رابطه‌ی خود با مشتری تمرکز کنید. این حرکت نه تنها اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند، بلکه به ارزش محصول شما می‌افزاید.

12. به مشتریان احتمالی خود، چیزی فوق‌العاده و رایگان عرضه کنید

اگر به مشتری خود پیش‌نمایشی آزمایشی دهید، احتمال اینکه مشتری ایده آل از شما خرید کند، بسیار بیشتر خواهد بود. ویدیوی کوتاهی از محصول در حال کار خود و یا محتوا و یا محصولی رایگان بدهید تا او را هیجان‌زده کند.

13. مشتریان خود را مطلع سازید

اگر قرار است به زودی حراجی در محصولات خود داشته باشید، به مشتریان خود دراین‌باره بگویید. از شنیدن آن خوشحال می‌شوند و این کار باعث ایجاد اعتماد بین شما و آن‌ها می‌شود. ممکن است حتی به این خاطر بیشتر خرید کنند.

14. پیام فروش شما باید شفاف و روشن باشد

یک یا دو مزیت محصول خود را انتخاب و آن‌ها را در تیتر فروش خود استفاده کنید. به شفافی و دقت به مشتریان خود بگویید که محصولات شما چه کاری برای آن‌ها می‌کنند. مشخص و دقیق صحبت کنید. اگر محصول شما مزایای متعددی دارد، برای مشتریان متفاوت، پیام‌های فروشی ایجاد کنید که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

در دنیای تجارت همیشه راهکار های بسیار زیادی برای رونق و افزایش فروش وجود دارد، چاپ تبلیغات در روزنامه ها، مجلات، پخش تبلیغات کاغذی و … از روش هایی هستند که در گذشته برای افزایش مشتری و فروش کسب و کارها انجام می دادند، با گسترش تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی ابزار تبلیغات امروزه مقداری تغییر الگو داده است و مقداری هدفمندتر از گذشته انجام می‌گیرد. در این مقاله سعی می‌کنیم روش‌های جدید تبلیغات و افزایش فروش در دنیای اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

تبلیغات در دنیای اینترنت و طراحی سایت

حضور در دنیای اینترنت امروزه یکی از بالقوه‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند شما را در افزایش فروش کمک کند، چرا که امروزه اغلب افراد جامعه با داشتن یک گوشی هوشمند، یک مشتری بالقوه برای شما هستند، اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند برای یافتن یک خدمات یا یک محصول اولین کاری را که انجام می‌دهند جستجو در دنیای اینترنت است، از این رو حضور در دنیای اینترنت و بخصوص حضور در صفحات اول موتورهای جستجو برای گسترش کسب و کارها و افزایش فروش یک امر ضروری است.

اولین گام برای حضور در دنیای اینترنت و تبلیغات اینترنتی طراحی سایت است، با داشتن یک وب‌سایت شما می‌توانید تمامی خدمات و محصولاتتان را در دنیای اینترنت ارایه و به‌فروش برسانید، از این رو انواع طراحی سایت می‌تواند در این راستا به شما کمک کند.

اما چه نوع وب‌سایتی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد؟

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی برای طراحی سایت در دنیای اینترنت وجود دارد، استفاده از خدمات این شرکت‌ها مطمئنا ۵۰ درصد از راه ما را برای رسیدن به یک فروش هدفمند کمک خواهد کرد اما در انتخاب شرکت مناسب برای طراحی سایت باید نهایت دقت را داشته باشید.

سایت طراحی شده باید چه ویژگی‌هایی را دارا باشد:

  • طراحی سایت باید با استانداردهای به‌روز جهان انجام پذیرد
  • سایت طراحی شده باید حتما نسخه موبایل را دارا باشد (طراحی سایت ریسپانسیو)
  • اصول اساسی سئو سایت باید در طراحی رعایت شود
  • گرافیک بکار رفته در وب سایت شما باید با حوزه کاری‌تان سنخیت داشته باشد
  • رنگ بندی بکار رفته در طراحی سایت باید با رنگ سازمانی شرکت یا مجموعه شما هماهنگ باشد

این‌ها نکات اولیه‌ای بود که صاحبان کسب و کارها برای راه اندازی دفتر مجازی‌شان در دنیای اینترنت بایستی مورد توجه قرار دهند.

طراحی سایت برای افراد حقیقی

تمامی نکاتی که در بخش اول مقاله ارائه شد بیشتر برای صاحبان کسب و کارها مطرح بود اما اگر شما یک فریلنسر هستید، باید چکار کرد؟

برای راه اندازی کسب و کار شخصی در دنیای اینترنت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خبری، طراحی سایت مشاوره و … از روش‌هایی است که شما می‌توانید از آن‌ها برای حضور در دنیای اینترنت استفاده کنید، اما با وجود هزاران سایت در دنیای اینترنت آیا جایی برای شما وجود دارد؟

امروزه برای حضور در دنیای اینترنت در ابتدا باید تحقیقات بسیار زیادی در این حوزه داشت، یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن یک ایده نوین برای حضور در دنیای اینترنت استفاده از ایده‌های بین المللی است، برای انتخاب یک ایده اصلا نیازی به ایده پردازی یا خرق عادت در قرن ۲۱ نیست، برای یافتن یک ایده نو و جدید برای حضور در دنیای اینترنت شما با بررسی وب سایت‌های برتر جهان می‌توانید به نتایج بسیار مناسبی دست یابید، چرا که هم اکنون در اقصی نقاط جهان وب سایت‌های بسیار کاربردی و پر درآمدی وجود دارد که هنوز در ایران نسخه بومی‌اش ساخته نشده است، اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا داشتن یک ایده اینترنتی برای کسب در آمد هستید، به نظر می‌آید آسان‌ترین، بهترین و سریع‌ترین روش برای رسیدن به هدف، تحقیق و بررسی در بین وب سایت‌های برتر جهان است.

دسته بندی : افزایش فروش سایت