تقریبا تمام بازدید های سایت ها از گوگل است ، پس بهینه سازی باعث افزایش بازدید میشود.

باید چکار کنیم تا وب سایتمان در رتبه بندی گوگل بالا بیاید ؟ در ادامه مقاله با ما باشید تا به عواملی که گوگل در سال جدید میلادی یعنی 2017  به آنها برای رتبه دهی اهمیت میدهد ، بپردازیم .

فاکتور های اصلی گوگل در رتبه بندی سایت چیست ؟

گوگل برای رتبه دهی به یک وب سایت بیش از 200 نکته و مولفه را در نظر میگیرد با ما باشید تا با 4 مولفه اساسی آن که در اولویت نسبت به دیگران قرار دارد بپردازیم !

 

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو وب سایت

1) بک لینک

 

با اینکه مدت زیادی از اضافه شدن بک لینک به لیست فاکتور های رتبه دهی گوگل میگذرد ولی همچنان بک لینک یکی از مهمترین و اساسی ترین مقوله ها برای رتبه دهی و رتبه بندی گوگل است !

چه مقاله ای در ارزش بک لینک نفش دارد ؟ با اینکه  هم اکنون در سال 2017 هستیم ، دیگر لینک های اسپم و کم ارزش را نمیتوان بک لینک برای وب سایت محاسبه و کرد و چیزی که هم اکنون گوگل به آن توجه دارد ، امتیاز لینک یا Link Score  میباشد .

 

فاکتور های اصلی گوگل در رتبه بندی سایت چیست ؟

 

انکر تکست یا متن لینک هم در سئو سایت ها تاثیر دارد. گوگل از طریق انکر تکست های سایت شما پی به فعالیت سایت شما میبرد ، همچنین شما باید از کلمات کلیدی به عنوان انکور تکست استفاده کنید و از سایت های معتبر لینک کسب کنید تا رتبه ی آن کلمه در گوگل افزایش پیدا کند، البته لینک سازی قوانینی دارد که باید رعایت بشه مثل :

  • شما نباید فقط لینک با انکور تکست بگیرید.
  • انکور تکست عریان چیه؟ جواب : شما سایت ما را در نظر بگیرید : انکور تکست عریان سایت ما به این شکل هستش: http://needwebmaster.ir
  • لینک سازی و تعداد مطالب سایت باید با هم تناسب داشته باشد. یعنی : اگر سایتی 10 مطلب اختصاصی دارد ، 1000 بک لینک غیر طبیعی است و نهایت باید 100 تا بک لینک داشته باشد.
  • لینک را فقط برای صفحه ی اصلی سایت خودتون نگیرید : علاوه بر صفحه ی اصلی سایت ، برای مطالب ، دسته ها ، صفحه ها و … بگیرید تا طبیعی به نظر برسد.
  • لینک سازی انبوه نکنید ! یعنی در یک روز 1000 تا بک لینک نگیرید ، به نظر خودم روزی 10 تا لینک با کیفیت بگیرید ، کافیه ! حتما به نکاتی که گفتم توجه داشته باشید ، وگرنه ممکن است سایتتون پنالتی شود.

 


فاکتور های اصلی گوگل در رتبه بندی سایت


 

محتوا سازی

 

2) محتوا سازی

 

یکی دیگر از فاکتور هایی که گوگل به دنبال آن میگردد محتوای وب سایت میباشد !

اما سئوال اینجاست که محتوا با چه ترکیب و فاکتور هایی ؟

 

  • طول محتوا : تناسب طول محتوا با موضوع شما میتوانید کمک شایانی به رتبه بندی گوگل و تعیین محتوای شما بکند. حداقل مطالب شما باید 300 کلمه داشته باشد.
  • کلمات کلیدی : عنوان و کلمات کلیدی مقاله همچنان یکی از مهمترین شاخص ها برای گوگل میباشند و نباید تناسب انها به هم بخورد. شما باید کلمه ی کلیدی خودتون رو در عنوان یا TITLE داشته باشید ، همچنین تگ توضیحات یا Meta Description نیز مهم هستند و در پایان از تگ های هدینگ h1 , h2 , … نیز استفاده کنید.

 

بهینه سازی وب سایت

فاکتور های اصلی گوگل در رتبه بندی سایت

 

3) بهینه سازی وب سایت

 

میتوانید برای بهینه سازی وب سایت از ابزار های آنلاین مثل Website Auditor ، MOZ یا … استفاده کنید . این ابزار ها به شما کمک میکنند با ابزار های مختلف سایت خودتان را بهینه سازی کنید .

چگونه لینک های طبیعی بسازیم؟

در این ویدیو میخواهم در مورد لینک های طبیعی صحبت کنم و اینکه اصلاً اصولاً ما چطور میتوانیم کاری کنیم که یکسری افراد خاص به ما لینک بدهند و در آخر این ویدیو راز اصلی آن را میخواهم برای شما بر ملا میکنم .

چقدر زمان می برد تا لینک ها تأثیر بگذارند ؟

اما نکته مهم این است که خیلی از افراد از بنده سوال میکنند و میگویند که ما هر روز داریم لینک میسازیم ! کی جواب میدهد و چطوری باید برنامه ریزی کنیم ، چرا نتیجه نمیگیرم .

دوستان عزیز زمانی که ما در مورد بحث لینک سازی صحبت میکنیم و بحث سئو نکته کلیدی که خیلی مهم است فاکتور زمان است ، اگر شما میخواهید سایتتان را سئو کنید نباید انتظار داشته باشید که با یکسری بک لینک ها و یکسری کالا ؛ یک شبه شما بیاید رتبه یک بیاستید و خیلی افرادی که همزمان با شما دارند زحمت میکشند و زمان میگذارند همان جا ثابت بیایستند تا ما بیایم رتبه یک .

نکته مهم این است که گوگل هم به هیچ وجه به این شکل و به این سرعت به کسی رتبه نمیدهد، بنابراین اگر میخواهید کار سئو را انجام بدهید باید خیلی صبور باشید و بنده اکثر سئو کارها را دیدم میگویم مهمترین ویژگی یک سئوکار صبور بودنش است اگر میخواهید همین الان میخواهید رتبه اول گوگل باشید کاری ندارد میتوانید با یکی از شرکت های تبلیغاتی ادورز گوگل تماس بگیرید یک مبلغ بالایی را بپردازید و در مدت یک هفته کاربرها می آیند و دیگر هیچ خبری نیست ولی اگر میخواهید به صورت طبیعی اول باشید باید بهای آن را بپردازید، بهای آن چیست ؟

  • تولید محتوی
  • فکر
  • لینک سازی
  • زمان

و این را در نظر داشته باشید زمانی که شما لینک سازی را شروع میکنید ممکن است که اصلاً از صفحات گوگل بروید ولی بر میگردید البته اگر صحیح انجام بدهید بنابراین زمان را خیلی ویژه باید به آن توجه داشته باشید هیچ وقت نباید انتظار داشته باشید که یک شبه رتبه بگیرید هیچ سایتی یک شبه به این رتبه نرسیده مگر در کلیدواژه های خیلی آسان.

  • میزان رقابت

اما نکات مهمی که در جستجوی تأثیر گذار هستند اول میزان رقابت است. فرض کنید کلیدواژه ای مانند طراحی سایت ؛ شرکت های خیلی قدرتمندی هستند و عالی کار کرده اند و اصول سئو را به خوبی میدانند وبا واژه طراحی سایت اول هستند. آیا واقعاً میتوانیم تازه یک سایت راه اندازی شده را بیاوریم کنار این سایت های بزرگ و رتبه یک! قطعاً امکان پذیر است ولی حداقل بعد از یک  مدت یکساله نه اینکه یکسال سایت را بسازیم رها کنیم و یکسال بعد نتیجه بگیریم. خیر اصلاً به این شکل نیست ، یکسال تمام باید همپای آنها تلاش کنیم وبیشتر از آنها تلاش کنیم و بیشتر از آنها تولید محتوی کنیم و بیشتر از آنها لینک بسازیم و بیشتر از آنها روی هر رسانه اجتماعی کار کنیم اگر این کار را انجام بدهیم قطعاً گوگل بفهمد که ما بهتر از آنها  کار میکنیم به ما رتبه میدهد ما روی هر کلیدواژه ای که خواستیم و زمان گذاشتیم و کار کردیم نتیجه گرفتیم . امکان ندارد که شما عالی کار کنید و نتیجه نگیرید بنابراین نکته ای که خیلی مهم است این است که ببینید اصلاً واقعاً در آن حوزه رقابت به چه شکل است و افراد چقدر دارند هزینه میکنند و چقدر دارند انرژی میگذارند و امکان ندارد در یک دو میدانی بگیم که من تک هستم و دارم میدوم پس اول میشوم ؟ خیر . خیلی های دیگری هم هستند که جلوتر از ما هستند و خیلی های دیگر هستند که قوی تر دارند کار میکنند بنابراین فاکتور رقابت یک موضوع خیلی مهم است اگر در یکی از کلیدواژه رقابت نباشد مثلاً یک جمله ۵ کلمه ای باشد که رقابت هم نباشد شاید امروز پست بگذارید و فردا اول باشد خیلی ها خوشحال هستند و میگویند که من اول هستم، بله اول هستید ولی آیا جستجویی انجام میشود؟ خیر ؛ پس این خیلی مهم است که اول رقیب هایتان را در نظر داشته باشید .

  • لینک سازی رقیبانتان

دومین چیز که خیلی مهم است باید ببینید که شما هم دارید برای یک کلیدواژه سختی لینک سازی میکنید رقیب شما هم دارد چطوری لینک سازی میکند پس باید ابزارهایی مانند Ahrefs و Majesticseo اینها را داشته باشید تا شما هم بررسی کنید ببینید آنها چطوری دارند لینک میسازند و کجا دارند لینک میسازند و چه کمپینی را راه اندازی کرده اند و بعد شما هم بهتر از آن را باید انجام بدهید . سئو بخشی از کار سئوکار در روز تحلیل است ، بنده حداقل در روز یک سایت از وقتم را به تحلیل رقبای مشتریانم انجام میدهم یا اگر مشاوره ای دارم میروم قبلش بررسی میکنم سایت های رقیب هایشان را به آنها گزارش میدهم ؛ ما تا زمانی که رقیب هایمان را رصد نکنیم نمیتوانیم یک برنامه خوبی داشته باشیم و نمیتوانیم استراتژی داشته باشیم .

همچنین بخوانید:   رادیو وب مستر 1 – چگونه لینک بسازیم؟

شما شاید بگوید که آقای نورهانی بنده دارم هر روز ۱۰۰ تا بک لینک میسازیم ؛ شما از کجا میدانید که شاید رقیب شما ۲۰۰ تا بک لینک بسازد و خیلی ها به بنده میگویند آقای نورهانی رقیبم اصلاً سایتش داغون است افتضاح است؛خیلی شرایط بدی دارد! چرا رتبه دارد و چرا فکر میکنید به خاطر شرایط خود سایتش است که الان اینطوری رتبه گرفته از کجا میدانید که شاید در جای دیگری یک فعالیتی را انجام نمیدهد به خاطر سایتش ؛ بنابراین این نکته خیلی مهم است .

  • نوع وکیفیت لینک سازی

شما با همین روش هایی که در همین بسته به شما گفته ام میتوانید روزی ۱۰۰ تا یا روزی ۱۰۰۰ تا بک لینک بسازید ولی در چه سایت هایی ؟ سایتهایی که دومین آتوریتی آنها ۱۰است و پیج رنک اصلاً ندارند و کیفیت ندارند و فقط شما تعداد لینک ها را بالا برده اید شاید رقیب شما بیاید در ۵ تا سایت خیلی عالی لینک بسازد و بهتر از شما باشد. پس به این نکته حتماً توجه داشته باشید.

  • مدت زمان شروع فعالیت:

مدت زمان شروع فعالیت شما و رقیب هایتان است ، قطعاً به این راحتی نیست که شما همین الان که تازه کار باشید بیاید بالاتر از رقیب قرار بگیرید و از همه مهمتر این را در نظر داشته باشید که شاید رقیب شما در گذشته یعنی در گذشته ای که میگویم شاید یک ماه گذشته باشد، لینک هایی را ساخته که الان نتیجه اش را گرفته و بعد شما میگوید که چرا این آمد بالاتر از من چرا این اتفاق افتاد. می بینید که خیلی از عوامل بسیار زیادی دخالت دارند تا رتبه بندی انجام شود .

همچنین بخوانید:   گفتگو با محمد پیام بهرام پور

مهارت ارتباط :

این نکته که برای یک سئو کار خیلی مهم است مهارت ارتباط بالا است اگر میخواهید یک سئو کار خوبی باشید و اگر میخواهید بک لینک های خوبی بگیرید باید روی مهارت های ارتباطی خودتان کار کنید، شاید مثلاً بگوید که نه بیرون کسی را ببینید؛ خیر به این شکل نیست مهارت ارتباط مجازی اینکه با صاحبان سایت ها بتوانید یک ارتباط خوب داشته باشید و از آنها درخواست کنید که لینک شما را ثبت کنند یا مقالات شما را به اشتراک بگذارند یا از همه مهمتر کاربرانتان را که درگیر کنید که برای شما کاری را انجام بدهند.

استراتژی لینک سازی

متأسفانه بنده در کمتر سایت ایرانی میبینم که استراتژی طراحی کرده باشند و یک برنامه داشته باشند که مردم به آنها لینک بدهند و بنده تا به حال سایتهای انگشت شماری را دیده ام که این کار را انجام داده اند و این خیلی مهم است ما یک برنامه ویک بازی و یک راهکار عالی طراحی کنیم که مردم خود جوش بیایند به ما لینک بدهند تا اینکه ما همه اش از آنها بخواهیم به ما لینک بدهند .

چرا باید به ما لینک بدهند ؟

زمانی که داریم یک برنامه سئو را طراحی میکنیم همیشه باید از خودمان بپرسیم، چرا باید یک نفر به ما لینک بدهند؟ متأسفانه ما زمانی که محتوایی را تولید میکنیم برای کاربر نهایی خودمان تولید میکنیم و حواسمان نیست که اصلاً کاربر نهایی مطلبی را به اشتراک نمیگذارد یکسری افرادی هستند که به آنها میگویم اشتراک گذارنده های اطلاعات یعنی اینها لذت میبرند از این که اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند و اصلاً مدل محتوی را باید برای این افراد طراحی کنیم هیچ وقت کاربر نهایی نمیتوانیم ۱۰۰% بگویم ، ولی اکثراً اطلاعات ما را به اشتراک نمی گذارند. ما اول باید افرادی را پیدا کنیم که به اشتراک میگذارند و برای آنها محتوی خودمان را بسازیم.

همچنین بخوانید:   گفتگو با محمود بشاش

نوشتن مطلب برای سایت ها :

یکی از ساده ترین کارها این است که الان صاحبان سایت ها در جستجوی افرادی هستند که برای آنها بنویسند و اگر شما از این فرصت استفاده کنید با یک ارتباط خوب و زمان بگذارید و با خودتان بگوید که من با این ۲-۳ تا سایت دوست شده ام و میخواهم برای آنها هر هفته یک مقاله ۸۰۰ کلمه ای بنویسم و این قرار است که  ۴-۵ ساعت از زمان بنده را بگیرد خوب اگر این زمان را بگذاریم و ارتباط را ایجاد کنیم و برای ما آنها بیایند این مطلب را به اشتراک بگذارند خوب قطعاً نتیجه میگیریم. ولی متأسفانه وقتی که این موضوعی را با خیلی ها مطرح میکنم خیلی ها دنبال روشهای خیلی عجیب و غریب هستند اگر دنبال روشهای خیلی آسان و ارزان هستید خوب در اسرار سئو ۵ توضیح داده ایم اما نکته ای که مهم است ترکیبی از روش هایی است که لینک سازی را شما باید داشته باشید و فقط باید روی یک روش لینک سازی به هیچ وجه نباید متمرکز شوید پس این را در برنامه کاری خودتان داشته باشید ؛ برای وب سایت هایی که در حوزه کاری شما وبلاگ نویسی میکنند و تولید محتوی کنید و از آنها بخواهید که بک لینک های بدهند.

نقد پست های دیگران :

یکی از روشهایی که خیلی سریع میتوانید از همکاران و دوستانتان لینک بگیرید بحث نقد است کافی است که یک بحثی که یک وبلاگی یا سایت دیگری را مطرح کرده شما بیاید یک بخشی از آن را بنویسید و یک نقدی را در موردش بنویسید مطمئن باشید که آنها هم واکنش نشان میدهند و بعد در کامنت های سایت آن سایت ها بحث و گفت و گو می شود و مطمئن باشید سر این موضوع خیلی سایت های دیگر هم می آیند بحث شما را نقد میکنند و این نقد کردن یک چیزی است که در دنیا خیلی استفاده میشود و از همه مهمتر باعث میشود که شما بک لینک های با کیفیت تری بگیرید.

کاری  کنیم که برای اثبات ما را معرفی کنند.
در پایان میخواهم در مورد یک راز مهم صحبت کنم، مردم و گروهی از افراد هستند که عاشق این هستند که موضوعی جذاب را با دوستانشان به اشتراک بگذارند . دیده اید افرادی که در یک جمعی هستند و یک چیز عجیب و غریبی را میگویند و برای اثباتش میگویند که نگاه کن ببین همان نکته ای بود که گفته ام این سایت گفته ، اگر بتوانید فکر کنیم و محتوایی تولید کنیم و آن را به مردم بگویم که مردم برای اثبات آن نام ما را بباورند.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت