محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرده است.

او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰!)

این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.

 

رموز موفقیت دیجی‌کالا:

یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجی‌کالا از لحاظ فنی، ۲ ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.

اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی  (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از  دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.

تبلیغات توسط خوشفکری

چگونه محصولات و خدمات کاربردی طراحی کنید، و بر اساس آن ها برندهای با ارزش و غیرقابل رقابت بسازید؟

در این دوره آموزشی شرکت کنید و از رقبایتان جلو بزنید

چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.

 

درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن

به نظر من، استارتاپی ها باید دیجی‌کالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال ۱۳۸۵) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددی فنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست.

آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است.

به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است.  به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و ۱۰ سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! »

 

اعتماد، اعتماد، اعتماد:

شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجی‌کالا بخصوص  در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.

خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و
سپس خریداری کنند.

با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن  بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است.
کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است.

 

عدم وجود رقیب خارجی:

وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟!

جالب است بدانید آمازون در سال ۲۰۱۲ هر ثانیه بیش از ۳۰۰ آیتم می فروخته است.

درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجی‌کالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند.

ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد.

 

برهم زدن بازارها (Disruption) :

دیجی‌کالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجی‌کالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کم‌اش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجی‌کالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایین‌تر است.

دیجی‌کالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست.
نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال ۱۹۹۵ لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض ۲ سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد.

 

پیام و اثرگذاری انتشار این خبر:

یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد.

به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت.

 

کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟

تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجی‌کالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهران‌کالا و … اشاره کرد.

شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند.

در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همه‌چیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان ۳ تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد:

  1. تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی
  2. ارائه گارانتی اختصاصی خود
  3. رابط کاربری جذابتر و  تلاش مداوم برای بهتر کردن

تمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند.

 

آینده دیجی‌کالا:

دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را در این شرکت استخدام کند. امیدوارم این سرعتِ پرشتاب، روح صمیمی، چابک و منعطف دیجی کالا را تضعیف نکند و بتواند بیش از پیش اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. همچنین امیدواریم اخبار موفقیت های دیگر کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر بشنویم. موفقیت دیجی‌کالا، و امثال آن، می تواند بر موفقیت و موقعیت فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

طراحی سایت در اراک و کشور ، بهینه‌سازی سایت‌های شرکتی در اراک  ، بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی در اراک و سئو سایت‌های شرکتی در اراک یکی از تخصص‌های اصلی گروه متخصصین سایتمند در اراک می‌باشد.

یکی از تخصص های سایتمند طراحی سایت در اراک و مشاوره بازاریابی اینترنتی ویژه مدیران شرکت های اراک جهت ارائه راهکارهای عملی افزایش فروش و افزایش مشتری می باشد.

خدمات و تخصص گروه متخصصین سایتمند جهت طراحی سایت در اراک به شرح ذیل می‌باشد.

  • طراحی و ساخت سایت‌های  شرکتی و فروشگاهی  به‌صورت پویا  

  • بهینه‌سازی وب‌سایت‌های شرکتی طراحی‌شده با وردپرس

  • مشاوره بازاریابی اینترنتی ویژه مدیران شرکت‌ها در اراک و کشور

  • طراحی سایت اراک شامل سایت های شرکتی ، فروشگاهی ، پزشکی و غیره

  • طراحی و ساخت انواع نرم‌افزارهای تحت وب

  • طراحی و ساخت انواع محصولات آموزشی مربوط به بهینه‌سازی سایت و بازاریابی اینترنتی

     

گروه سایمتند مفتخر است برای بسیاری از شرکت های اراک وب سایت شرکتی به صورت حرفه ای طراحی نموده است.

جهت طراحی سایتهای شرکتی حرفه ای با ما تماس بگیرید و ادامه مطلب را از این بخش دنبال نمایید.

گروه متخصصین سایتمند سعی در بهترین شدن را دارد حتی می خواهد از شرکت طراحی وب سایت مانند نارون هم پیشی بگیرد.

به عنوان نمونه در ادامه شما را با چند نمونه از پروژه های طراحی سایت حرفه ای گروه آشنا خواهیم نمود.

از تخصص های دیگر گروه سایتمند طراحی انواع سایت های پزشکی حتی قابل استفاده در دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

کاربر گرامی : ممکن است قبل از هرگونه مشاوره با ما یا ثبت سفارش خرید ممکن است یک سری سؤالات تحت عنوان سؤالات متداول کاربران در ذهن شما ایجادشده باشد.

که ما در اولین قدم سعی کردیم به تمام سؤالات مطرح‌شده از سوی شما کاربران گرامی را پاسخ دهیم.

۱-چرا شما باید یک سایت اختصاصی داشته باشید؟

 در عصر حاضر رسانه ، تبلیغ و برند سازی دیگر از طریق روش‌های سنتی و قدیمی مانند تلویزیون روزنامه و مجله کارایی لازم را ندارد.

چراکه امروزه هر فرد متخصص می‌تواند بدون در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی و بدون در نظر گرفتن جا و مکان برای معرفی کسب‌وکار خود به دیگران اقدام نماید.

بنابراین برای شروع می‌توان کسب‌وکار خود را با معرفی آن به مشتریان در سراسر جهان را از یک وب‌سایت شروع نمود.

که در این راه گروه متخصصین سایتمند همراه شما خواهد بود.

بنابراین جهت طراحی سایت در اراک در کنار شما و همراه شما خواهیم بود.

 

۲-چگونه  می‌توان یک وب‌سایت عالی و بی‌رقیب داشت؟

جهت میل به این هدف ، گروه متخصص سایتمند همراه شما خواهند بود.

چراکه وب‌سایتی که برای شما طراحی و راه‌اندازی خواهیم نمود در آینده نمونه کار ما خواهد بود.

بنابراین تمام توان خود را خواهیم نمود یک طراحی سایت خوب در اراک را داشته باشیم.

 

همچنین بخوانید:  طراحی وب سایت در اراک در صفحه اول گوگل به صورت تضمینی

۳-قیمت سایت طراحی‌شده حدوداً چه قدر خواهد بود؟

  • امنیت سایت برای شما چه قدر مهم است؟

  • گرافیک مورداستفاده در سایت.

  • واکنش گرا بودن سایت.

  • استفاده از فضای میزبانی در ایران با خارج از ایران

  • دات کام یا دات آی آر بودن سایت

  • وضعیت رتبه و تمایل به رقابت با دیگران

  • استفاده از درگاه‌های پرداخت اصلی یا واسط

۴-داشتن یک وب‌سایت اختصاصی به چه میزان در کسب‌وکار من تأثیر دارد؟

ازآنجایی‌که امروزه بیشتر دادوستدهای تجاری در دنیا و حتی ایران به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

و با توجه به پیشرفت امکانات اینترنتی حتی در روستاها و مکان‌های  دور از شهر باعث شد که بیشتر خریدوفروش‌ها به‌صورت تجاری آنلاین صورت گیرد.

بنابراین وجود یک وب‌سایت در هر صنف یا شرکتی از نیازهای اساسی برای کسب‌وکار در هر تخصصی به شمار می‌رود.

 

۵-در گروه متخصص سایتمند از چه  ابزارهایی وتکنولوژهایی جهت طراحی سایت در اراک استفاده می‌شود؟

گروه متخصص سایتمند از آخرین فنّاوری‌هایی در دنیا جهت نصب و راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت  در اراک و کشور استفاده می‌نمایند.

استفاده از ابزار html

Css3استفاده از ابزار

استفاده از زبان php, asp.net

 استفاده از ابزار mysql

استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند

۶-آیا چنان چه در حال حاضر سایت داشته باشیم می‌توانیم در مورد بهینه‌سازی و یا ارتقا آن از سایتمند مشاوره بگیریم؟

بله مطمعنا  ازآنجایی باید گذشت زمان  فنّاوری‌های ساخت و طراحی وب‌سایت‌های شرکتی و وب‌سایت‌های  فروشگاهی در حال پیشرفت هستند .

لذا هرچند سال یک‌بار به‌تبع پیشرفت امکانات نرم‌افزاری و وب باید وب‌سایت‌های قدیمی به‌خصوص وب‌سایت‌های فروشگاهی و شرکتی بهینه‌سازی شده و ارتقا یابند.

۷-آیا بعد از طراحی و ساخت سایت توسط گروه سایتمند آیا امکان تغییرات در سایت وجود خواهد داشت؟

بله اگر تغییرات جزئی باشد که به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.

و اگر تغییرات زیاد باشد با دریافت هزینه جداگانه تغییرات در سایت صورت خواهد گرفت.

 

۸-مدت‌زمان طراحی و ساخت وب‌سایت چه قدر خواهد بود؟

البته این مطلب را عرض کنم که زمان طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت به گستردگی کار شما و تعداد رقبای شما بستگی دارد.

ولی این قول را به شما می‌دهم که در کمترین زمان ممکن طراحی وب‌سایت در اراک و حتی کشور در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

 

۹-آیا بعد از طراحی سایت در اراک امکان پشتیبانان در آینده و یا مکان‌های دیگری غیر از اراک وجود دارد یا خیر؟

از هم‌اکنون این قول را به شما می‌دهم که در هر زمان و هر مکان چنانچه وب‌سایت طراحی می‌شود .

توسط سایتمند به لحاظ فنی دچار مشکل می‌گردد.در کمترین زمان ممکن آن مشکل را مرتع سازیم.

 

همچنین بخوانید:  طراحی وب سایت در اراک در صفحه اول گوگل به صورت تضمینی

۱۰-طراحی وب‌سایت شرکتی یا توسط سایتمند چه مزیتی به دنبال دارد؟

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد بهترین وب‌سایت شرکتی ،فروشگاهی و یا هر سایتی که شما سفارش دارد باشید را به شما تحویل خواهد داد و در تمامی فرمان‌های بعد از طراحی و پیاده‌سازی در کنار شما خواهد بود.

چراکه شعار سایتمند این است یا بهترین با یا اصلاً نباش.

برای ایجاد یک کسب‌وکار پررونق یابد جز بهترین‌ها باشد.

 

۱۱-آیا بعد سایت آیا می‌توانیم در جهت بهبود کار وب‌سایت با شما در ارتباط باشیم؟

بله. قطعاً چراکه موفقیت شما موفقیت ماست .

چرا از قدیم گفته‌اند پول،پول می‌آورد و مشتری مشتری را.

 

۱۲-چگونه می‌توانیم برای طراحی  سایت شرکتی در اراک و یا کشور از طریق گروه سایتمند اقدام نمایم.

شما جهت  سفارش طراحی وب سایت در اراک یا کشور و یا هر نقطه دیگر از کشور عزیزمان ایران می‌توانید از طریق فرم تماس یا شماره تلفن‌های مندرج در بالا و پایین صفحه اصلی با شما مکاتبه نمایید.

تا در اولین فرصت نسبت به طراحی و ساخت سایت شما اقدام گردد.

 

چرا طراحی سایت با وردپرس:

مزایای طراحی وب‌سایت با ورد پرس به شرح ذیل هست:

۱-انتقال تغییر کاربری وب‌سایت مثلاً از شرکتی به فروشگاهی

۲-پروفایل و محیط کاربری فارسی

۳-بهینه و سو شده برای موتورهای جست‌وجو مخصوص گوگل

۴-وجود قالب‌های زیبا برای کاربردهای مختلف

۵-سرعت بسیار بالا در بارگذاری صفحات سایت

 

­­آنچه سایتمند را از دیگران متمایز می‌کند:

۱-استفاده از آخرین فناوری و فنّاوری‌های روز دنیا

۲-امکان نمایش وب‌سایت طراحی‌شده با تمامی مرورگرها

۳-امکان نمایش درست صفحات سایت در تمامی دستگاه ها .

مانند:کامپیوتر ،لب تاب ، موبایل‌های هوشمند ، لب تاب و غیره

۴-طراحی سفارشی

گروه متخصص سایتمند برخلاف خیلی از طراحان سایت که از نمونه‌های آماده خارجی استفاده می‌کنند.

اکثر نمونه‌های استفاده‌شده بومی و بهینه‌شده هست.

به‌جز در موارد اندکی به سفارش خود مشتری صورت می‌گیرد ، تمامی طراحی‌ها بومی و محلی هست.

قیمت طراحی وب سایت در اراک:

استانداردهای گروه متخصص سایتمند در تضمین تعرفه طراحی وب سایت در اراک:

۱-منحصربه‌فرد بودن طراحی وب‌سایت در اراک و کشور

۲-اعمال آیتم‌های سو شده در بهینه‌سازی طراحی سایت

۳-بالا بودن سرعت برگزاری

۴-نمایش صحیح صفحات سایت در تلفن همراه هوشمند و تبلت

۵-نمایش صحیح تمامی مرورگرها

دسته بندی : افزایش فروش سایت