اعتبار صفحه Page Authority یا PA، امتیازی است که توسط سایت moz به یک صفحه از سایت داده می‌شود و با استفاده از این امتیاز می‌توان رتبه آن صفحه در نتایج موتورهای جستجو (SERP) را پیش‌بینی کرد. بازه‌ی امتیاز PA بین ۱ تا ۱۰۰ است و هرچه این مقدار بیشتر باشد، احتمال اینکه صفحه، رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند بیشتر است. Page Authority از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ربات Mozscape ، MozTrust ، MozRank و دیگر معیارها بدست می‌آید.

محاسبه اعتبار صفحه Page Authority

پیج آتوریتی برمبنای یک مقیاس لگاریتمی و در بازه ۱ تا ۱۰۰ است. بنابراین افزایش این عدد از ۲۰ به ۳۰ آسان‌تر از افزایش آن از ۸۰ به ۹۰ است. سایت moz همواره درحال بروزرسانی این عدد است، به همین دلیل ممکن است اعتبار صفحه یا PA سایت شما نوسان داشته باشد.

مقدار یک Page Authority خوب

هنگامی‌که درحال تحقیق و بررسی نتایج جستجو هستید و مایلید بدانید کدام صفحات ممکن است نسبت به بقیه لینک‌های مهم و ارزشمندتری داشته باشند، می‌توانید از PA به عنوان یک معیار نسبی و مقایسه‌ای استفاده کنید. از آنجایی که اعتبار صفحه یک ابزار نسبی است، لزوماً امتیاز PA به صورت «خوب» یا «بد» بیان نمی‌شود.

مقایسه Page Authority و Domain Authority

Page Authority یا PA بیانگر اعتبار یک صفحه و Domain Authority یا DA بیانگر اعتبار کل دامنه است. با این حال این دو مقدار از روش یکسانی بدست می‌آیند.

اعتبار صفحه Page Authority

نحوه استفاده از اعتبار صفحه Page Authority

PA در سراسر اینترنت و در بسیاری از پلتفرم‌های مربوط به سئو و تجارت آنلاین قابل مشاهده است. در سایت moz می‌توانید از بخش ابزارهای رایگان سئو Open Site Explorer، MozBar ، یا بخش SERP ابزار Keyword Explorer برای سنجش PA استفاده کنید.

تعریف فنی Page Authority

روش بدست آوردن پیج آتوریتی PA و دامین آتوریتی DA یکسان است اما به‌ طور کلی PA براساس اطلاعات بدست آمده از Mozscape و تعداد لینک‌ها، MozRank و MozTrust و فاکتورهای دیگر بدست می‌آید. نکته قابل توجه این است که در محاسبه این عدد از پارامترهایی مانند کلمات کلیدی یا بهینه‌سازی محتوا استفاده نمی‌شود. در PA مانند Domain Authority از یک مدل ماشین یادگیرنده (هوش مصنوعی) استفاده می‌شود که بهترین الگوریتم مرتبط با رتبه‌بندی را از بین نتایج جستجو شناسایی می‌کند.

اعتبار دامنه Domain Authority

چگونه اعتبار صفحه Page Authority را تحت تاثیر قرار دهیم؟

PA مانند DA ، به عوامل زیادی بستگی دارد و به‌طور مستقیم نمی‌توان بر آن تاثیر گذاشت. PA پارامترهای مختلفی را دربرمی‌گیرد که هرکدام به نوبه خود بر آن تاثیر می‌گذارند. بهترین راه برای تحت تاثیر قرار دادن PA، افزایش و بهبود بک لینک هاست که بر امتیازات MozRank و MozTrust تاثیر می‌گذارند.

دلیل تغییر Page Authority یک صفحه

از آنجایی که PA به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین تغییر هرکدام از این فاکتورها باعث ایجاد نوسان و تغییر در PA می‌شود. همانطور که پیش از این نیز گفتیم پیج آتوریتی بسیار متغیر است و سایت موز moz.com به طور پیوسته در حال آپدیت کردن آن است. و معمولاً اضافه کردن لینک‌های باارزش و معتبر می‌تواند به بهبود اعتبار صفحه کمک شایانی کند.

اگر همچنان پس از مطالعه این مقاله نمی‌دانید چگونه از میزان اعتبار صفحه خود مطلع شوید، با وی سئو تماس بگیرید. همکاران ما این خدمت را به صورت رایگان برای شما انجام خواهند داد.

Domain Authority چیست؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی Domain Authority یا همان (اعتبار یا قدرت دامنه) بپردازیم.
با ما همراه باشید…

 

Domain Authority

domains

یکی از مواردی که لازم است در سئو و بهینه سازی سایت به آن دقت به خرج داد، اعتبار دامنه یا Domain Authority است.
Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی در بهینه سازی سایت می باشد ونقش بسیار موثری دارد.
Domain Authority توسط شرکت MOZ معرفی می گردد و بهترین فاکتوری است که سایت MOZ برای پیش بینی نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده است.

جهت تعیین اعتبار دامنه، در مقابل الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می شود.
برای محاسبه این مدل از بیش از ۴۰ سینگال استفاده می شود. این مورد به این معنی است که قدرت دامنه سایت ها اغلب در حال تغییر است.به همین دلیل، بهتر است از قدرت دامنه به عنوان مقدار رقابتی و مقایسه‌ای در مقابل با سایت‌های دیگر بجای مقدارهای قدیمی سئو داخلی سایت استفاده کنید.

 

بررسی Domain Authority

برای محاسبه قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده می شود. کمپانی MOZ همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API قرار داده است.

domain

 

بهبود Domain Authority

قدرت دامین از فاکتورهای مختلفی مانند (MozRank, MozTrust, link profile) و… تشکیل می شود که تک تک آنها تاثیری در رتبه قدرت domain خواهند گذاشت.
از آنجا که گوگل فاکتورهای بسیاری در حساب یک سایت بکار میگیرد،یک فاکتور همین اعتبار و قدرت دامنه است که فاکتورهای زیادی را شامل میشود، که اینطور هم هست.

پس بهترین شکل بهبود اعتبار و قدرت دامنه و همچنین صفحه، تلاش برای بهبود سئو و بهینه سازی کلی سایت می باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت