دامین آتوریتی به معنی اعتبار دامنه است که توسط شرکت موز ارائه می گردد. در ادامه با مطالعه این مقاله از ایران تبلیغ می توانید اطلاعات خوبی از بررسی ما بدست آورید!

اعتبار دامنه

دامین آتوریتی (Domain Authority) به معنی قدرت یا اعتبار دامنه می باشد که توسط شرکت موز ارائه می گردد و بهترین فاکتوری است که سایت موز برای پیش بینی نحوه رتبه بندی سایت‌ها در کنار Page Authority  قرار داده است .

Domain Authority  یا همان (DA) در حقیقت یک مقدار پیش بینی شده از موز است که با توجه به ملاک های مورد نظرش اعتبار و قدرت دامنه شما را تخمین می زند .

برای بدست آوردن اعتبار دامنه در مقابل الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می شود تا بهترین مدلی که توضیح می دهد موتور تشکیل نتایج جستجو چطور تشکیل می شود برای بدست آوردن محاسبه این مدل بیش از ۴۰ سینگال بکار می‌رود و به این معنی است که قدرت دامنه سایت شما اغلب در حال تغییر است در نتیجه بهتر است از DA   به عنوان یک ملاک برای مقایسه و میزان قدرت دامنه خود استفاده کنید .

افزایش قدرت دامنه به این راحتی هم نیست زیرا ملاک های زیادی مثل mozrank ، moztrust و … در میزان آن دخیل است که هر کدام در تعیین میزان DA موثر می باشد ولی شما می توانید با یک لینک سازی حرفه ای و گرفتن لینک از صفحات مناسب میزان DA  خود را افزایش دهید

برای چک کردن Domain Authority می توانید از سایت moz.com   و moonsy استفاده کنید . و در آنجا آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا DA سایتتان را نشان دهد .

اعتبار دامنه یا قدرت دامنه

اعتبار دامنه چگونه حساب شده است؟

سئو موز اعتبار دامنه را از ۱۰۰ نمره در مقیاس لگاریتمی محاسبه می کند؛ بنابراین کار شما هنگامی که می خواهید رتبه خود را از ۲۰ به ۳۰ برسانید نسبت به زمانی که می خواهید رتبه خود را از ۷۰ به ۸۰ برسانید بسیار ساده تر است.

اعتبار دامنه در برابر اعتبار صفحه

در حالی که معیارهای اعتبار دامنه، توانایی تمام بخش های دامنه یا زیردامنه را برای گرفتن رنک پیشگویی می کنند؛ معیارهای اعتبار صفحه فقط توانایی یک صفحه خاص را بررسی می کنند؛ درست مانند شاخص های MozRank و MozTrust.

کجا می توانید اعتبار دامنه را پیدا کنید؟

معیار اعتبار دامنه را می توانید در OpenSiteExplorer و یا MozBar پیدا کنید. موز اعتبار دامنه را در تمام آنالیزها و همچنین سرویس Moz Scape API ثبت کرده و تاثیر می دهد.

تعریف فنی از قدرت دامنه

اعتبار دامنه در واقع برای این محاسبه شد که رتبه دامنه را مانند رتبه ای که در نتایج گوگل بدست می آورد نشان دهد. اطلاعات لازم برای محاسبه ی اعتبار دامنه از طریق ابزارهای شرکت موز مانند MozScape ، MozRank و سایر فاکتورها بدست می آید.
هرچند ابزارهایی مثل MozRank می توانند به سوالهای مربوط به محبوبیت دامنه پاسخ دهند و یا Link Count می تواند تعداد لینکهایی که به صفحه ها و دامنه داده شده است را نشان دهد اما Domain Authority یک معیار بسیار معتبر برای پاسخ دادن به این پرسش است که :
این لینکها و صفحه هات برای کمک به نمایش این سایت در نتایج گوگل چقدر قوی هستند؟

سئو بهترین تمرین

برخلاف سایر معیارهای سئو، افزایش اعتبار دامنه به طور مستقیم کار سختی است. این فاکتور از مجموعه ی عوامل دیگر (MozRank ، MozTrust و…) ایجاد می شود که هر کدام از آنها بر روی اعتبار دامنه اثر می گذارند. در واقع این کار عمدا انجام شده است. این فاکتور به معنای این است که تارنما در رقابت گوگل تقریبا چگونه نتیجه می گیرد. از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد این معیار نیز باید فاکتورهای زیادی را به خوبی محاسبه کند.
بهترین راه برای بهبود اعتبار دامنه این است که سئو کلی تارنمایتان را بهتر کنید. به طور خاص باید بر روی گرفتن لینکهای بیشتر از صفحه ها و تارنماهای خوب دیگر تمرکز کنید.

سایت چک کردن پیج اتوریتی – چک کردن سن سایت

قبل از چک کردن پیج اتوریتی بهتر است کمی بیشتر از آن بدانیم

موز رنک Moz Rank چیست؟
موز رنک توسط سایت seomoz ارائه می شود و تقریباً شبیه پیج رنک است و قدرت سئوی یک سایت را نمایش می دهد. موز رنک عددی بین ۰٫۰۰ تا ۹٫۹۹ می باشد. (یعنی همانند پیج رنک، ماکزیمم مقدار آن ۱۰ می باشد)

چک کردن پیج اتوریتی > توجه شود که پیج آتوریتی و دومین آتوریتی نسبت به www حساس است و نتایج با www و بدون www متفاوت خواهد بود.

چک کردن پیج اتوریتی > از کجا باید پیج آتوریتی و دومین آتوریتی را پیدا کرد؟
۱- مرجع اصلی تعیین پیج آتوریتی و دومین آتوریتی آدرس زیر است:
moz.com/researchtools/ose
چک کردن پیج اتوریتی > اگر در سایت عضو نباشید، محدودیت چک کردن پیج آتوریتی فقط برای ۳ سایت را دارید که با عضویت و لاگین در سایت این محدودیت از بین خواهد رفت.

۲- برای چک کردن همزمان چند پیج آتوریتی از سایت های زیر استفاده کنید:
checkmoz.com
robingupta.com/bulk-domain-authority-checker.html
seoweather.com/bulk-metrics-checker
bulkdachecker.com
۹۹webtools.com/page-authority-domain-authority-checker.php
seoreviewtools.com/bulk-seomoz-authority-checker

۳- سایر سرویس های چک کردن پیج آتوریتی:

smallseotools.com/page-authority-checker
moonsy.com/domain_authority

۴- ابزار چک کردن موز رنک
hmoonsy.com/mozrank

۵- اگر شما قصد راه اندازی ابزار چک کردن پیج آتوریتی را دارید می توانید از API سایت moz.com استفاده کنید که توضیحات آن در لینک زیر داده شده است:
moz.com/help/guides/moz-api
اگر برای تهیه اسکریپت چک کردن پیج آتوریتی مشکل دارید، در بخش نظرات اعلام کنید تا راهنمایی شوید. سایت نشاندهنده اتوریتی

بررسی قدمت سایت – روش چک کردن سن سایت – سایت چک کردن سن سایت

hsmallseotools.com/domain-age-checker/

برای چک کردن سن سایت و مشاهده دقیق سن سایت به سایت بالا برید

روش های افزایش آتوریتی ( پیج اتوریتی و دومین اتوریتی ) :
۱- افزایش ایندکس های مفید سایت (صفحات تگ ها و دسته بندی ها در صورتیکه فاقد محتوای کافی باشد جزء ایندکس های مفید محسوب نمی شوند)
۲- افزایش تعداد لینک های داخلی سایت (در متن پست ها به صفحات داخلی خود لینک دهید. بهتر است این کار به صورت دستی انجام شده و از پلاگین استفاده نشود)
۳- افزایش بک لینک های مفید (هم Root Domain و هم Total Links )
۴- افزایش کیفیت بک لینک ها (گرفتن بک لینک از سایتهای معتبر و با قدرت نفوذ دامنه بالا)
۵- بهبود سئو سایت.
۶- افزایش کیفیت محتوا.
۷- میزان و سرعت به روزرسانی سایت.
۸- افزایش تعداد اشتراک لینک های سایت در شبکه های اجتماعی معتبر (گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی معتبر)

پیج اتوریتی چیست – بالا بردن پیج اتوریتی

پیج اتوریتی چیست – نمدونم تا چه میزان با مباحث پایه سئو آشنا هستید ، اما قبلا ما در خدمات سئو ، یک مبحثی رو داشتیم به عنوان پیچ رنک (Page Rank) – که یک معیاری بود برای سنجش قدرت یک سایت ، که این پیج رنک یک عدد بود بین ۰ تا ۱۰ که هر سایتی که عدد پیچ رنکش به ۱۰ نزدیک ترد بود ، قوی تر بود ، اما خوب این معیار حدودا در سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر به صورت عمومی بروز رسانی نشد .

و فکر میکنم به یکی از معیار های مخفی گوگل تبدیل شد و به جای آن معیاری به نام PaGe Authority به وجود آمد ، که این معیار هم چیزی شبیه به پیج رنک هست و برای سنجش قدرت یک صفحه کاربرد دارد ، این معیار توسط کمپانی (Mozscape) ارائه شده است ، این کمپانی به جز Page Authority معیار دیگری رو هم به نام Domain Authority به وجود آورده است که برای سنجش قدرت یک دامنه است . در خصوص این معیار در پست های بعدی مفصلا توضیح خواهیم داد .

پس پیچ اتوریتی میعیار سنجش نسبی هست برای بررسی قدرت یک صفحه ، پیچ اتوریتی رو به صورت اختصاری به آن PA هم می گویند ، پس در پاسخ به سئوال : PA چیست میتوانیم بگیم ، که این کلمه همان Page Authority هست که به آن PA هم گفته میشود

پیج آتوریتی معیاری معتبر جهت سنجش رتبه سایت و رتبه دامنه و حتی رتبه صفحه های داخلی هر سایت می باشد.
آتوریتی امتیازی از عدد ۰ تا ۱۰۰ می باشد.و ضمنا رتبه آتوریتی دامنه سایت و صفحه اصلی سایت و همچینن صفحات داخلی هر سایت متفاوت می باشد جداگانه امتیاز داده می شود.

با چه معیار هایی رتبه آتوریتی هر سایت داده بالاتر می رود :
– سئو سایت و بهینه سازی سایت مطابق با استاندارهای موتور جستجوی گوگل
– تعداد بک لینک, کیفیت بک لینک ها
– تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل
– میزان اشتراک مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبر
– تعداد بازدید از آن صفحه و یا دامنه و ده ها معیار دیگر تعیین می کند.

چه عددی برای پیج آتوریتی و دومین آتوریتی مناسب است؟
معمولا دامین اتوریتی ( domain authority ) از پیج اتوریتی (page authority) کمتر است.
دامین اتوریتی (domain authority) مربوط به اعتبار کل دامنه است.
پیج اتوریتی ( page authority) فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد که معمولا صفحه اول سایت رتبه بالاتر و صفحات داخلی رتبه پایین تری دارند.
مسلماً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده اعتبار سایت و بالا بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو است.
ولی اصولا برای پیج اتوریتی صفحه اول سایت عدد ۳۰ الی ۳۵ عدد خوبی است و برای دامین اتوریتی عدد ۲۰ به ۲۵ عدد مناسبی هست.

دسته بندی : افزایش فروش سایت