اسپم اسکور چگونه کار می کند؟

طی سال گذشته، تیم تحقیقان و اطلاعات داده ما ، به رهبری دکتر Matt Peters ، عوامل بالقوه یک سایت را که ممکن است توسط گوگل مجازات یا منع شود را پیش بینی کردند.ما 17 عامل منحصر به فرد که ” spam flags” نامیده می شود،را پیدا کردیم و آنها را به score تبدیل کردیم.

تقریبا هر زیر دامنه در Mozscape دارای اسپم اسکور مربوط به آن است و این نمره در داخل Open Site Explorer (و به زودی MozBar و سایر ابزارها) قابل مشاهده است. score ساده است؛ فقط مقدار پرچم های اسپم را که باعث ایجاد زیر دامنه می شود را ثبت می کند. همبستگی ما نشان میدهد که هیچ پرچم خاصی بیشتر از بقیه احتمالا به معنای دامنه مجازات شده یا منع شده در گوگل نیست، اما پرتاب پرچم های بسیاری همبستگی بسیار قوی داشتند. (می توانید محاسبه زیر را ببینید).

در حال حاضر Spam Score  تنها در سطح زیر دامنه عمل می کند – ما آن ها را برای صفحات و یا دامنه های ریشه ای(root domains) نداریم. این تجربه من و تجربه بسیاری دیگر از سئوگرها در این زمینه است که مقدار زیادی از لینک های اسپم شده به سطح زیر دامنه وابسته و گره خورده است.بسیاری موارد استثنایی وجود دارد- لینک های دستکاری شده می توانند و در بسیاری از سایت های کیفیت بالا موثر باشند- اما همانگونه که آزمایش کرده ایم، متوجه شدیم که اسپم اسکور های سطح زیر دامنه بهترین راه حلی است که می توانیم در مقیاس وب ایجاد کنیم. این یک کار خوب واضح و یک کار شایسته جهت برجسته کردن ریسک و رفتارهای پرخطر در سطوح مختلف  است.

چگونگی دسترسی به Spam Score

 در حال حاضر، می توانید اسپم اسکور را در Open Site Explorer، هر دو در اندازه های بالا (درست زیر دامنه )پیدا کنید و در تب جداگانه آن را با عنوان « Spam Analysis » پیدا کنید.در حال حاضر اسپم اسکور فقط برای مشترکین Pro قابل دسترس است، هرچند در آینده، ممکن است score در بخش معیارهای قابل دسترس برای همه قرار گیرد (اگر شما در آن مشترک نیستید، میتوانید آن را با free trial بررسی کنید).

در حال حاضر صفحه آنالیز Spam شامل لیستی از زیر دامنه ها یا صفحات لینک شده به سایت شما می باشد. شما می توانید هدف را به جستجو در تمامی لینک ها برای گرفتن زیردامنه وب سایتتان ، یا دامنه ریشه ای(root domain) تغییر دهید. همچنین می توانید محدوده منبع بیشتری را جهت مشاهده اسپم اسکور برای صفحات در حال درج لینک یا زیردامنه ها مشاهده کنید (اما در مورد صفحات، ما هنوز اسپم اسکور را برای زیر دامنه ای که صفحه آن میزبانی شده را نشان می دهیم).

شما می توانید بر روی هر ردیف Spam Score  کلیک کنید و جزئیات مربوط به پرچم ها را ببینید. ما شما را به یک صفحه مانند این می آوریم:  به صفحه اصلی آنالیز Spam برگردید، در ردیف های خیلی پایین تر ، گزینه ای برای خارج کردن فایل disavow که سازگار با ابزار Google Webmaster است، پیدا خواهید کرد.شما می توانید فایل هایی را که فقط شامل سایت هایی با تعداد پرچم اسپم بیشتری هستند را فیلتر کنید:  استخراج Disavow تا آخر معمولا کمتر از 3 ساعت طول می کشد. همچنین ما می توانیم زمانی که آن آماده شد یک ایمیل برای شما ارسال کنیم.

هشدار: لطفا این فایل را خارج نکنید و فقط آن را به Google آپلود کنید!شما واقعا می توانید به رتبه بندی سایت خود آسیب برسانید و ممکن است راهی برای بازیابی آن وجود نداشته باشد. در عوض، به دقت از طریق لینک های درون آن، آنها را مرتب کنید و اطمینان حاصل کنید که واقعا میخواهید آنچه را که در آن وجود دارد، نادیده بگیرید. شما به راحتی می توانید فایل را حذف یا ویرایش کنید تا لینک هایی را که احساس می کنید اسپم نیستند را بیابید. هنگامی که Cyrus Shepard سایت  Moz، هر لینک را از سایت خود disavowe کرد، بیش از یک سال طول کشید تا رتبه خود را به دست آورد.ما در واقع فایل را برای آپلود در Google به طور کامل آماده کرده ایم تا بمراتب مطمئن شویم که افراد با این گام ویژه بیش از حد سرگردان نمیشوند. شما باید بمراتب جهت آماده سازی آن برای ابزار وب مستر آن را باز کنید و مقداری ویرایش روی آن انجام دهید . در آینده ای نزدیک، امیدواریم که اسپم اسکور را در Mozbar به بهترین شکل ممکن که ممکن است شبیه این باشد، داشته باشیم:

موارد بالقوه استفاده جهت تجزیه و تحلیل اسپم

یحتمل این لیست جامع و کامل نیست، اما اینها چندین راهی است که ما با داده ها نشان داده ایم:

1.  بررسی لینک های اسپم شده(مخرب) در سایت خودتان: تقریبا هر سایتی دارای حداقل چند لینک بد اشاره شده به آن است، اما سخت است بدانید که چه مقدار یا چند لینک بالقوه مضر ممکن است تا به حال داشته باشید. یک تجزیه و تحلیل اسپم سریع انجام دهید و ببینید که آیا اندازه ای برای نگرانی وجود دارد.

2.  ارزیابی لینک های بالقوه: این بزرگ است که ما فکر می کنیم اسپم اسکور می تواند مفید باشد.این قصد ندارد همه ی عوامل بالقوه لینک بد را درک کند، و مطمئنا هنوز هم شما باید از مغز خود برای ارزیابی آنها استفاده کنید، اما همانطور که لیستی از فرصت های لینک در سایت های مختلف را اسکن می کنید، داشتن توانایی دیدن اینکه آیا آنها بسیاری از پرچم ها را از بین میبرند یک نشانه هشدار بزرگ است.

3. تمیز کردن لینک(Link cleanup): پروژه های تمیز کردن لینک (Link cleanup) می تواند بی نظم ،پیچیده، متزلزل و بسیار خسته کننده باشد. اسپم اسکور ممکن است همه چیز را بدست نیاورد، اما لینک های مرتب شده بر اساس آن می توانند در شناسایی چیزهای بالقوه زننده، و فیلتر کردن لینک های تمیز (Link cleanup) بسیار مفید باشند.

4. فایلهای رد شده (Disavow Files) : باز هم، چون اسپم اسکور کاملا نمیتواند همه چیز را در بر بگیرد، شما باید احتمالا کار اضافه انجام دهید (به ویژه اگر سایتی که در حال کار بر روی آنها هستید، برخی از خرید های لینک را در دامنه های قابل اعتماد تر انجام داده باشد)، این می تواند شما را از زمان ارزیابی حفظ کند.  با گذشت زمان، ما نیز در مورد استفاده از اسپم اسکور جهت کمک به بهبود محاسبات PA و DA (که در حال حاضر در آن نیست) و همچنین اضافه کردن آن به سایر ابزارها و منابع داده، هیجان زده هستیم.ما بازخورد شما را در مورد جایی که می خواهید بیشترین اسپم اسکور پیچیده و مبهم را مشاهده کنید را دوست داریم.

اطلاعات مربوط به محاسبه اسپم اسکور

این بخش با افتخار از مدیر اطلاعات علمی Moz ، دکتر Matt Peters ، که معیار آن را به وجود آورده و (حداقل به نظر من) سزاوار میزان زیادی تشویق است. – رند

تعریف “اسپم”

قبل از پرداختن بر جزئیات پرچم های اسپم و محاسبه آنها، مهم است که ابتدا فرآیند جمع آوری داده ها و معنی ” spam” را شرح دهیم.  برای این هدفمان، ما تعاریف گوگل از اسپم را دنبال کردیم و برچسب هایی را از تعداد زیادی از سایت ها به صورت زیر جمع آوری کردیم.

• ابتدا به صورت تصادفی تعدادی از زیر دامنه ها را از شاخص Mozscape که توسط mozRank مرتب شده را انتخاب کردیم.

• سپس دامنه های زیر را crawled کردیم و هرکدام از آنها را که یک “200 OK” باز نگرداندند را کنار گذاشتیم.

• در نهایت، ما 10 نفر از افراد غیر شخصی ، جغرافیای نتايج جستجو گوگل-آمريکا را با استفاده از نام کامل زیر دامنه به عنوان کلمه کلیدی جمع آوری کردیم و بررسی کردیم که کدام یک از نتایج با کلمه کلیدی اصلی سازگار است. اگر اینطور نبود، ما نام دامنه  را “spam” نام بردیم، در غیر اینصورت آن را “ham” نامیدیم.  ما اخیرا جمع آوری داده ها را در نوامبر 2014 (پس از به روز رسانی Penguin 3.0) برای 500،000 زیر دامنه انجام دادیم.

  ارتباط بین تعداد پرچم ها و اسپم ها

کلیت اسپم اسکور در حال حاضر مجموعا 17 “پرچم” مختلف است. شما می توانید درباره هر پرچمی که یک “علامت هشدار دهنده” بالقوه ای که نشان می دهد فکر کنید که سایت ممکن است اسپم باشد. همچنان که سایت پرچم بیشتر و بیشتری را جمع می کند احتمال کلی اسپم افزایش می یابد ، بنابراین تعداد کل پرچم ها یک پیش بینی قوی از اسپم است.بر این اساس، پرچم ها برای استفاده با هم طراحی شده اند، یک پرچم یا حتی چند پرچم، موجب نگرانی نمیشود(و در واقع بیشتر سایت ها حداقل چند پرچم را رها میکنند).  جدول زیر ارتباط بین تعداد پرچم ها و درصد سایت ها با آن پرچم ها را نشان می دهد که ما گوگل را مجازات کننده یا ممنوع کننده دریافتیم:    بالا: احتمال کلی اسپم در مقابل تعداد پرچم های اسپم.داده های جمع آوری شده در نوامبر 2014 برای تقریبا 500K زیر دامنه.همچنین جدول سه سطح کلی خطر را نشان می دهد:کم / سبز =(<10٪)متوسط / زرد= (10-50٪) بالا / قرمز (> 50٪)

درصد کلی اسپم به طور متوسط در مقابل تعداد زیادی از سایت ها در مرحله قفل با تعدادی پرچم افزایش می یابد؛ با این حال هر دسته از آن ها در معرض خطر هستند. به عنوان مثال تعداد کمی از سایت هایی با پرچم های بسیار کم وجود دارد که توسط گوگل به عنوان اسپم تگ شده اند و بر عکس تعداد کمی از سایت هایی هستند که پرچم های زیادی دارند و اسپم نیستند.

جزئیات پرچم اسپم

پرچم های اسپم  طیف وسیعی از سیگنال های اسپم، پروفایل لینک ها، انکر تکست(anchor text) ، سیگنال های صفحه و ویژگی نام دامنه را دربر می گیرند.سطح فرآیند جهت تعیین پرچم های اسپم برای هر زیر دامنه:

• جمع آوری معیارهای لینک از Mozscape (mozRank، mozTrust، تعدادی دامنه های لینک شده، و غیره).

• جمع آوری معیارهای انکرتکست از Mozscape (عبارات متن لنگر بالا مرتب شده بر اساس تعداد لینک ها)

• جمع آوری پنج صفحه برتر توسط Author Authority در زیر دامنه از Mozscape

• خزنده کردن(Crawl) پنج صفحه بالا به علاوه صفحه اصلی و فرایندی برای استخراج در سیگنال های صفحه

• ارائه خروجی برای Mozscape  برای قرار دادن در چرخه پخش فهرست بعدی   از آنجا که پرچم های اسپم در فهرست Mozscape گنجانده شده است، داده های جدید با هر علامت جدید منتشر می شود. در حال حاضر ما هر دو تا سه ماه هر بار پرچم اسپم هر زیردامنه را پردازش میکنیم هر چند ممکن است در آینده تغییر کند.

پرچم های لینک

جدول زیر فهرست پرچم های مربوط به لینک و انکرتکست(anchor text)مربوطه را با نسبت شانس هر پرچم فهرست می کند. برای هر پرچم، ما می توانیم دو درصد را محاسبه کنیم:

درصد سایت های با پرچم که توسط گوگل جریمه می شوند و درصد سایت های دارای پرچم که جریمه نمی شوند. نسبت شانس نسبت به این درصد است و احتمال اسپم بودن یک سایت در صورت داشتن پرچم افزایش میابد.

به عنوان مثال، ردیف اول می گوید که یک سایت با این پرچم 12.4 برابر بیشتر احتمال دارد اسپم باشد نسبت به یک سایتی که بدون پرچم است.  بالا: شرح و نسبت شانس لینک و انکرتکست مرتبط با پرچم های اسپم .علاوه بر توصیف، آن نسبت شانس برای هر پرچم را لیست کرده است، که اگر پرچم وجود داشته باشد به طور کلی احتمال اسپم افزایش میابد.   کار کردن زیر میز، پرچم ها عبارتند از:

• نسبت پایین mozRrust نسبت به mozRank: سایت هایی با mozTrust کم در مقایسه با mozRank احتمالا اسپم هستند.

• سایت بزرگ با تعداد لینک های کم: سایت های بزرگ با صفحات زیاد تمایل دارند لینک های بسیاری نیز داشته باشند و سایت های بزرگ بدون تعداد زیادی از لینک های مربوطه به احتمال زیاد به عنوان اسپم شناخته میشوند.

• تنوع کم لینک های سایت: اگر درصد زیادی از لینک ها به یک سایت از چندین دامنه باشد، احتمالا اسپم است.

• نسبت دامنه یا زیر دامنه های followed به nofollowed (دو پرچم جداگانه): سایت هایی که تعداد زیادی لینک های دنبال شده نسبت به لینک های nofollowed دارند، احتمالا اسپم هستند.

• بخش کوچکی از لینک های مارکدار (انکرتکست): لینک های  ارگانیک اغلب حاوی مقدار نامتناسب کلمات کلیدی باند هستند. اگر در یک سایت چندین انکرتکست مارک دار وجود نداشته باشد، این نشانه ی این است که لینک ها ارگانیک نیستند.

پرچم های روی صفحه(On-page flags)

 همانند پرچم های لینک، در جدول زیر لیست پرچم های مربوط به    صفحه(on page) و نام دامنه لیست شده است:

بالا: شرح و نسبت شانس پرچم های اسپم مربوط به صفحه(on page) و نام دامنه. علاوه بر توصیف، نسبت شانس برای هر پرچم را که به طور کلی احتمال اسپم را افزایش میدهد را لیست کرده است (اگر پرچم وجود داشته باشد).

• محتوای سبک: اگر یک سایت نسبتا میزان کمی محتوا در مسیریابی کروم داشته باشد، احتمالا اسپم است. 

• نشانه گذاری سایت (Site mark-up) غیرعادی کوچک است: سایت های غیر اسپم معمولا تمایل به سرمایه گذاری در تجربه های کاربری غنی با CSS، جاوا اسکریپت و نشانه گذاری گسترده دارند. بر این اساس، نسبت بزرگی از متن برای نشانه گذاری، یک نشان اسپم است.

• تعداد زیادی از لینک های خارجی: سایت با تعداد زیادی از لینک های خارجی ممکن است اسپم به نظر بیاید. • تعداد کم لینک های داخلی: سایت های واقعی تمایل به لینک سنگین از طریق مسیریابی داخلی دارند و کمبود نسبی لینک های داخلی یک نشان اسپم دیگر است.

• صفحه انکرتکست (Anchor text) سنگین: سایتهای با انکرتکست زیاد نسبت به سایت هایی که محتوای زیاد و لینک های کمتری دارند، بیشتر احتمال دارد که اسپم باشند.

• لینک های خارجی در جانمایی(مسیریابی): سایت های اسپم شده ممکن است لینک های خارجی در نوار کناری یا پاورقی را پنهان کنند.

• بدون اطلاعات تماس: سایت های واقعی نمایش اطلاعات اجتماعی و دیگر اطلاعات تماس خود را برجسته تر میکنند.

• تعداد کم صفحات یافت شده: یک سایت با تنها یک یا چند صفحه نسبت به یک سایت با تعداد صفحات زیاد بیشتر احتمال دارد که اسپم باشد.

TLD مرتبط با دامنه های اسپم: مطمئنا TLD ها بیشتر از بقیه اسپم هستند (مثلا PW). • طول نام دامنه: یک نام دامنه طولانی مانند “bycheapviagra.freeshipping.onlinepharmacy.com” ممکن است نشان دهنده کلمات کلیدی باشد.

• نام دامنه مشتمل اعداد: نام دامنه با اعداد ممکن است به صورت خودکار تولید شده باشد، بنابراین اسپم می باشد.  اگر بخواهید جزئیات بیشتری در خصوص جنبه های فنی اسپم داشته باشید، می توانید ویدیوی MozCon 2012 در مورد تشخیص اسپم های الگوریتمی یا اسلایدها را چک کنید (بسیاری از جزئیات تکمیل شده اند، اما ایده های کلی یکسان هستند):

ما بازخورد شما را دوست داریم

همانطور با تمام این معیارها، اسپم اسکور کامل و بی عیب نخواهد بود.ما دوست داریم نظرات و ایده های شما را جهت بهبود score همانطور که از آن برنامه در آینده می خواهید ببینید را بشنویم. لطفا نظرات خود را در این پست بگذارید یا به صورت خصوصی به Matt (matt at moz dot com) و یا من (rand at moz dot com) پیشنهاداتتان را ایمیل کنید.   در تمیز نگه داشتن و جلوگیری از لینک اسپم موفق باشید!

اسپم شدن سایت در گوگل و 17 فاکتور فلگ اسپم

یکی از دغدغه های وبمسترها،  اسپم شدن سایت در گوگل است. بنابراین مواردی مانند: بررسی پنالتی شدن سایت ، بلاک شدن سایت در گوگل، از کجا بفهمیم سایت پنالتی شده ، پنالتی گوگل چیست ،  رفع پنالتی گوگل ، جریمه گوگل و … ممکن است برای ناظر بیرونی عجیب باشد ، اما برای آنها ابدا جای تعجب ندارد.

اگرمی خواهید که نحوه اسپم شدن سایت در گوگل  را درک کنید، شاید این پست کمک کند تا فاکتورهای جریمه گوگل یا spam flag (در فارسی فلگ اسپم) را بشناسید. سایت MOZ در سال 2014 برای تحلیل نحوه جریمه شدن سایت ها توسط گوگل، تعداد زیادی از فاکتورهای احتمالی که منجر به اسپم شدن سایت در گوگل می شود را مورد بررسی قرار داد. نهایتا مقیاسی به نام Spam Score را معرفی کرد که نتیجه آن اعلام 17 فاکتوری ( spam flags ) است که بیشترین همبستگی با دریافت پنالتی گوگل را نشان می دهند.

 

اسپم چیست؟

قبل از اینکه به  Spam Flags بپردازیم، شاید لازم باشد که ابتدا به تعریف اسپم از دید ابداع کنندگان آن پرداخته شود.

تیم تحقیقاتی سایت MOZ ، بر اساس تعریف اسپم از دید گوگل، تعداد زیادی سایت را بررسی کرده اند. خلاصه ای از این تحقیق به شرح زیر است:

  • سایت ها بطور تصادفی و از ایندکس Mozscape و با طبقه بندی MozRank آنها انتخاب شده اند.
  • Spam Score را برای سطح زیر دامنه (subdomain) تعریف می کنند و برای root domain و صفحات کارکردی ندارد. علت آن است که داستان لینک های اسپم به نوعی به سطح زیر دامنه گره خورده است. موارد استثنا هم  وجود دارد اما ظاهرا برای محققان moz این دسته مفیدتر بوده اند.
  • در مرحله بعد سایت ها crawl شده اند و آنهایی که 200 redirect آنها ok بوده، برای چک نهایی انتخاب شده اند.
  • در مرحله آخر، 10 نتیجه سرچ گوگل( در آمریکا) برای یک دامین خاص را با اسم آن دامنه ( به عنوان کلمه کلیدی اصلی) مطابقت داده اند. اگر با هم تطبیق نداشته اند، آن را اسپم (spam) و در غیر اینصورت “ham” نامیده اند.

 

17 فاکتور Spam Flags ( فلگ اسپم یا فاکتورهای پنالتی گوگل )

  1. پایین بودن امتیاز MozRank یا MozTrust
  2. سایت های بزرگ با تعداد لینک کم
  3. تنوع کم در لینک هایی که در سایت موجود است.
  4. نسبت لینک های follow به nofollow در سطح زیر دامنه (subdomain) نرمال نباشد.( البته باید دید تعریف نرمال از دید ابداع کنندگان مقیاس دقیقا چیست.)
  5. نرمال نبودن نسبت لینک های follow و nofollow در خود دامنه.
  6. تعداد کم لینک های معتبر
  7. محتوای بسیار کوتاه و غیر غنی
  8. تعداد بسیار زیاد لینک های خارجی
  9. پایین بودن تعداد لینک های داخلی
  10. تعداد زیاد anchor text در صفحه
  11. قرار دادن لینک های خارجی روی Navigation ( اینکه کاربر مجبور به زدن مداوم کلید بازگشت برای رسیدن به tab مورد نظر خود شود مشمول جریمه است.)
  12. عدم وجود مشخصات تماس
  13. تعداد صفحات کم
  14. (TLD (top- level domainبا سایت هایی که اسپم هستند دارای همبستگی است. ( نوع TLD انتخابی شما چنانچه با سایت های اسپم یکی باشد ممکن است به ضرر شما تمام شود. البته وجود همبستگی به معنای علت نیست.)
  15. کم بودن لینک هایی که مربوط به برند شما است. ( اگر شما قصد دارید با انکر تکست مشخصی برند خود را توسعه دهید لازم است که تعداد لینک های آن نیز کم نباشد.)
  16. طول نام دامنه
  17. دامنه هایی که در اسم خود عدد دارند.

جدول زیر رابطه تعداد spam flag و احتمال اسپم شدن سایت است:

فلگ اسپم -spam flags

 

 

 

چگونه spam flags ( فلگ اسپم ) را پیدا کنیم؟

ابزارهای زیادی برای تحلیل اسپم بودن یا نبودن وجود دارد که با نام کلی spam analysis شناخته می شوند.   یکی از ابزارهایی که برای دیدن تعداد فلگ اسپم ها (spam flags) می توانید از آن استفاده کنید ، Open Site Explorer  است. که زمانی که URL مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد می کنید در گوشه پایین سمت راست می توانید تعداد فلگ اسپم ها را ببینید. اگر به تحلیل کاملتری نیاز دارید از نسخه MOZ Pro استفاده کنید که یک تست یک ماهه مجانی دارد. کافی است spam analysis tab  را بزنید تا وضعیت لینک های دومین مورد نظر شما را نمایش دهد.

 

Spam analysis  یا آنالیز اسپم چه کارکردهایی دارد؟

  • یافتن لینک های اسپم موجود در سایت تان ، یکی ازبدیهی ترین کارکردهای spam analysis است. پیدا کردن تمام لینک های بد و اسپم در یک سایت ممکن است چندان کار ساده ای نباشد اما می شود حداقل آنهایی که قطعا می دانیم مضر هستند را حذف کرد. اگر چنانچه هوس disavow کردن لینک های اسپم و گزارش آنها به گوگل به سرتان زد لطفا دقت کافی را به خرج دهید تا به یک باره سایت خودتان پنالتی نگیرد. یک راه مطمئن برای این کار آپلود کردن فایل حاوی لینک ها بر روی گوگل است. هرگز آنها را export نکنید.
  • ارزیابی لینک ها کارکرد دیگری است که تا حد زیادی به دانش، تجربه و شم خودتان بستگی دارد. اینکه تشخیص دهید انتخاب بین بد و بدتر چیست و کدام لینک ها ممکن است spam flag بیشتری را در پی داشته باشد.
  • پاکسازی لینک های مضر کار مهمی است که با spam analysis کار بسیار ساده تر می شود. Sort کردن لینک ها با این ابزار باعث می شود که کار طاقت فرسا و خسته کننده از بین بردن لینک های بد کمتر طول بکشد.
  • تهیه فایل Disavow برای گزارش به گوگل. ممکن است برای سایت خود تعدادی لینک خوب و معتبر خریداری کرده باشید که لینک های اسپم دشمن این سرمایه گذاری باشند. بنابراین خلاص شدن از شر لینک های بد ممکن است برای شما آنقدر حیاتی باشد که دست به دامان گوگل شوید. باز هم توصیه می شود که دقت کافی را در این مسیر انجام دهید.

 

نکات تکمیلی

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این 17 فاکتور فلگ اسپم بیندازیم می توانیم آنها را به دو دسته کلی تقسیم کنیم:

  • Spam flag هایی که مربوط به لینک و انکر تکست هستند.
  • و آنهایی که به on- page  و نام دامنه مربوط هستند.

 

دسته اول: spam flags مربوط به لینک و انکر تکست

در این جدول سه ستون وجود دارد. ستون اول نسبتی به نام odd ratio را معرفی کرده که نسبت اسپم به غیر اسپم است. در ستون دوم و سوم ما درصد هایی را می بینیم. ما برای هر flag می توانیم دو نوع درصد داشته باشیم: درصد سایت هایی که با داشتن این فلگ اسپم، جریمه گوگل را داشته اند و درصد سایت هایی که توسط گوگل جریمه نشده اند. odd ratio از نسبت این دو درصد به دست آمده است. و نشان می دهد که یک سایت با داشتن ان spam flag بخصوص، چند برابر بیشتر احتمال جریمه شدن توسط گوگل برای آن بیشتر است.

 

Flag Odd Ratio % سایتهایی که جریمه شده اند % سایتهایی که جریمه نشده اند توضیح
امتیاز MozRank یا MozTrust پایین 12.4 52 4 وضعیت Link های سایت قابل اعتماد نیست.
سایت بزرگ با لینک کم 5.7 26 5 نسبت به سایز سایت، تعداد سایت کمی به آن لینک داده اند.
تنوع لینک های سایت پایین است. 2.6 23 9 تنوع لینک های زیر دامنه کم است.
نسبت لینک های Follow به Nofolllow در سطح زیر دامنه 5.5 57 10 نسبت لینکها خارج از محدوده نرمال بوده است.
نسبت لینک های Follow به Nofolllow در سطح دامنه 4.6 48 10 نسبت لینکها خارج از محدوده نرمال بوده است.
کم بودن لینکهای مرتبط با Anchor Text 8.5 28 3 لینک هایی که به انکر تکست سایت داده شده، پایین است.

 

دسته دوم :  spam flags مربوط به on- page  و نام دامنه

Flag Odd Ratio % سایتهایی که جریمه شده اند % سایتهایی که جریمه نشده اند توضیح
محتوای ضعیف و کوتاه 3.9 22 6 صفحات این زیردامنه محتوای زیادی ندارد.
Mark up سایت خیلی کوچک است 1.3 13 10 نسبت تکست قابل دیدن به html , javascript , … زیاد است.
لینک های خارجی آن زیاد است 2.6 19 7 صفحات زیر دامنه لینک های خارجی زیادی دارند.
لینک های داخلی کم است. 4.9 29 6 داخل صفحات لینک داخلی کمی است.
صفحات حاوی انکر تکست با تعداد بالا 3.9 29 7 نسبت تکست به انکر تکست کم است.
لینک های خارجی روی navigation هستند. 2.8 19 7 لینک های خارجی توی فوتر و ساید بار هستند.
عدم وجود مشخصات تماس روی سایت 11.8 17 1 روی هیچ صفحه ای آدرس ایمیل یا پروفایل شبکه های اجتماعی نباشد.
تعداد صفحات کم رو سایت 5.5 34 6 تعداد صفحه کمی حین crawl شدن پیدا شود.
همبستگی TLD و سایت های اسپم 2.4 24 10 زیر دامنه روی دومینی باشد که اغلب، لینک های اسپم روی آن هستند.
طول نام دامنه 4.9 37 8 تعداد کاراکترهای نام این دامنه خیلی زیاد است.
نام دامنه حاوی عدد است. 7.5 48 6 دامنه هایی که در نامشان عدد وجود دارد اغلب منشا لینک های اسپم هستند.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت