تاثیرگذارترین ترفند های بازاریابی در سال 2018  که بازاریابان باید بدانند کدام موارد هستند؟ هرآنچه سال جدید میلادی دربر دارد، بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار باید بتوانند خود را با دست آورد های جدید آن همگام سازند. در سال گذشته آموختیم که در هر دقیقه 4.1 میلیون ویدئو در یوتیوب دیده می شوند، 1.8 میلیون اسنپ در اپلیکیشن اسنپ چت ساخته می شوند و 15000 گیف در پیام رسان ها رد و بدل می شوند.این آمار روز به روز در حال افزایش است.دامنه بازاریابی دیجیتال به قدری شلوغ شده است که به سختی می توان تشخیص داد چه چیزی واقعا اهمیت دارد.در سال 2018 بازاریاب ها کجا باید سرمایه، زمان و منابع خود را خرج کنند؟ در ادامه، پیش بینی ترفند های بازاریابی در سال 2018  را از نظر متخصصین صنایع می خوانید.

مرتبط بخوانید: ترفند های کارآفرینی در اینستاگرام

“در سال 2017 شبکه های اجتماعی زیادی، پلتفرم هایی برای توسعه دهندگان ارائه کردند که توسط آنها می توانستند تجربه خرید هوشمندی را برای مشتری ها و برند ها به وجود بیاورند و این مسأله موجب فراگیر شدن چشم گیر چت بات ها در سال گذشته شد. یکی از ناکامی های سازندگان این چت بات ها، ساختن بات هایی بود که تجربه ای آنقدر مفید و به یاد ماندنی برای کاربران به ارمغان بیاورند که این کاربر ها دوباره و دوباره از آنها استفاده کنند.

همچنین، دسترسی به چت بات ها، بسته به بِستری که آنها را ارائه می کرد، در برخی از پلتفرم ها ساده و در برخی مشکل بود. در سال 2018 چت بات ها، پیشرفته تر و بسیار کاربردی تر وارد بازار خواهند شد تا رابطه مشتری و برند توسط طراح ها بسیار تاثیر گذارتر از سال گذشته شود. با ساده تر شدن استفاده از هوش مصنوعی و ادغام آن با ابراز ها و سرویس های مختلف، چت بات ها می توانند در سال جدید به طور قابل توجهی مفیدتر ظاهر شوند و همچنین برای تمام تعاملاتی که با هر کاربر دارند شخصی سازی شوند.”

_Matt Navarra

“تغییر بزرگی که بسیاری از مردم متوجه آن نیستند، گذار از نسل هزاره به نسل زد است.
مسن ترین افراد نسل زد اکنون بیست و دو سال دارند و کم کم در حال تبدیل شدن به نیروی کار هستند. این نسلی است که در زمان تولد فیسبوک نهایتا نُه ساله بودند.

این نسل، از اینستاگرام و اسنپ چت خیلی بیشتر از فیسبوک استفاده می کنند اما نکته قابل توجه اینجاست که این نسلی از نوجوان ها و جوان هایی است که در طول روز، گاهی از پنج شبکه اجتماعی مختلف استفاده می کنند و صرفا وابسته و متعهد به یک پلترفم نیستند.

آنها از تمام پلتفرم ها استفاده می کنند و آنها را مرتب چک می کنند. در میان انواع مختلف محتوایی که این نسل بیشتر طرفدارش هستند می توان به ویدئو و مخصوصا به ویدئوهای پشت صحنه و یا ویدئوهای چگونه انجام دهیم اشاره کرد.

در سال جدید انتظار می رود رقابت سختی بین اپلیکیشن های پیام رسان شکل بگیرد برای دریافت آدرس ایمیل به عنوان محتوای حیاتی و مهم.”

_Pratik Dholakiya

“نقش پیام رسان برای کسب و کارها با سرعت قابل توجهی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد در حالی که قابلیت های جدیدی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ می دهد تا بتوانند رابطه های نزدیک تری با مخاطبشان برقرار کنند.

کسب و کارهای بیشتری با تلفیق صحیحی از مکالمه های اتوماتیک و تعاملات انسانی متد  تجارت مکالمه ای را پیش خواهند گرفت. در سال جدید، سازمان ها بیش از پیش از پیام رسان ها در وبسایت هایشان و در تمام مراحل خرید استفاده خواهند کرد تا به مشتریانشان تجربه ای ساده تر و شخصی تر ارائه دهند.”

_Mari Smith

“با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و اطلاعات وابسته به آن که باعث اعتیاد ما به آن ها شده، امروزه دایره توجه ما از هم گسیخته و همچنین تمرکز عمیق پیرامون موضوعات مختلف برای ما سخت تر شده است.

در نتیجه استفاده ما از محتوای گوناگون به دوازده ساعت در روز رسیده و این موضوع،  روند ساختار و اجرای روش های بازاریابی را دچار تغییر کرده است.

برای موفقیت در سال 2018 ، بازاریاب ها باید ارزش طول عمر مشتری را به عنوان معیار اصلی موفقیت در نظر بگیرند. این باعث می شود بازاریاب ها به روند جذب مشتری در دراز مدت و همچنین مشتری هایی با پتانسیل بالا تمرکز کنند.”

_Heidi Cohen

مرتبط بخوانید: 7 ترند تکنولوژی تاثیرگذار در سال 2018

 

“امروزه شاهد نوعی همپوشانی در شبکه های اجتماعی هستیم، به عنوان مثال به اینستاگرام و اسنپ چت دقت کنید، هر دوی آن ها ویدئوهای زماندار را پیشنهاد می دهند. پس برای برند ها استفاده از هردوی آنها نوعی زیاده کاری شمرده می شود.

برند ها باید بیش از پیش گزیده کار باشند و روی مخاطب واقعی خود تمرکز کنند و از تمام قابلیت های یک شبکه اجتماعی بهتره مند شوند به جای آنکه از تمام آنها به طور سطحی استفاده کنند.

وقتی به آمارها نگاه می کنید متوجه می شوید قابلیت استوری در اینستاگرام می تواند به دامنه گسترده تری از مخاطب دسترسی داشته باشد و این قابلیت تا امروز توانسته درصد بالایی از مخاطبی را به دست بیاورد که به طور روزانه استوری های اینستاگرام را چک می کنند.

اما نباید فراموش کنیم که اسنپ چت نیز این قابلیت را دارد که چهره کسب و کار شما را به مخاطبی با رنج سنی جوانتر نشان دهد، پس تصمیم انتخاب شبکه اجتماعی تماما به هدف کسب و کار شما بستگی دارد.

همینطور که این همپوشانی بین شبکه های اجتماعی رو به افزایش است، گزیده کار بودن باید دغدغه جدید بازاریاب ها در سال جدید باشد. بهترین راه برای یک انتخاب بهتر، آنالیز کردن تمام قابلیت های شبکه های اجتماعی مختلف است و انتخاب شبکه هایی که هم راستا با کسب و کار شما باشند.”

_John Hall

“در سال گذشته، فیسبوک به وسیله Facebook Spaces به ما یک چشم انداز کلی از چهره شبکه های اجتماعی با روی کار آمدن واقعیت مجازی داد. گرچه این قابلیت هنوز خام و نابالغ است اما می تواند در های تازه ای را برای سوق دادن ما به سمت تجربه های جالب تر باز کند.

من این موضوع را شروعی برای تجربه های هیجان انگیز شبکه های اجتماعی آینده می دانم. این گرایش به این دلیل از اهمیت بالایی برای برند ها برخوردار است که اپلیکیشن های مورد علاقه ما مانند فیسبوک و گوگل، بر اساس فعالیت ها و روابط قبلی ما در این برنامه ها، همیشه ما را در یک حباب ارتباطی گرفتار می کنند. بنابراین، ورود به دنیایی از تجربه های جدید می تواند یک چالش واقعی برای بازاریاب ها باشد. از ترفند های بازاریابی در سال 2018 می توان ساختن تجربه های جدیدتر می تواند راهی برای دعوت مردم به این دنیای جدید و رها کردن آنها از آن حباب همیشگی باشد.”

_Mark Schaefer

“گرایش بیشتر به ترفند های بازاریابی در سال 2018 به عنوان استراتژی اصلی یک کسب و کار، به گرداندن برندهای بسیاری ادامه خواهد داد.

دریچه ای که توسط شبکه های اجتماعی برای برند ها و بازاریاب ها ساخته شده و همچنین شلوغی شبکه های اجتماعی به دلیل انتشار بی نهایت محتوا در طول روز، باعث شده افراد قابل اعتماد با دامنه مخاطب فعال بالا بتوانند در این پلتفرم ها حکم رانی کنند.

مرتبط بخوانید: مشاوره بازاریابی آنلاین

امیدواریم مطلب ما در خصوص ترفند های بازاریابی در سال 2018 برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مورد ترفند های بازاریابی در سال 2018  چیست؟! به نظرتان کدام شیوه های بازاریابی بیشتر جواب می دهند؟

فروشگاه اینترنتی جایی است که شما می توانید کالاهای خود را بدون داشتن مغازه یا محل فیزیکی برای فروش به نمایش بگذارید. این نوع فروشگاه معمولا از یک سیستم مدیریت محتوا تشکیل شده است . فروشگاه اینترنتی در واقع قابلیت بررسی از چند بعد را دارد که امروز در پنتازوم می خواهیم برای شما توضیح بدهیم.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

ارتباط راحت تر با مشتریان از طریق فروش مجازی

در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان امکان لمس، پرسش رو در رو از فروشنده، مقایسه و سنجش کالاها با یکدیگر را نخواهند داشت بنابراین شما اول از همه برای نمایش تصاویر و توضیحات محصولات، نیاز به یک سایت فروش اینترنتی خواهید داشت. امکانات ویژه ای که یک سایت اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد می تواند به فروش و توسعه کسب و کار شما کمک کند. در بخش ارسال نظرات هر محصول مشتریان می توانند از تجربه خرید خود بنویسند و همین موضوع باعث ترغیب دیگر مشتریان به خریدو یا بررسی آن کالای خاص می شود.

در یک فروشگاه اینترنتی شما لازم نیست هر بار و برای هر مشتری مشخصات محصول را ذکر کنید! کافی است یک بار تصاویر و مشخصات هر محصول را درج کنید. و پس از آن می توانید لینک محصول را برای مشتریان خود ارسال کنید یا از طریق تبلیغات محصول خود را معرفی کنید.

حتما بخوانید: از سیر تا پیاز راه اندازی فروشگاه خرید اینترنتی

هزینه های نگهدای و توسعه کاهش پیدا می کند با فروشگاه اینترنتی

هزینه نگهداری هم شامل فرآیند های داخلی شرکت شما، هم هزینه های مربوط به نگهداری پرسنل و هم بخش ارتباط با مشتریان می شود. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث می‌شود نیاز شما به کارکنان بخش خدمات مشتریان خیلی کمتر شود و فقط جهت کنترل و ارسال سفارشات نیاز به کارمند خواهید داشت. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود. بسیاری از موارد دیگر در مدیریت کسب و کار شما نیز قابل مدیریت از طریق فضای مجازی است.

با ایجاد فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات بهتر ارائه دهید

در فضای مجازی امکان پاسخگویی به سوالات مشتریان را خواهید داشت. وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. در مورد توضیحات و پرسش های متداول در فروشگاه اینترنتی خود  لازم نیست چند بار زمان صرف کنید! فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید.  معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید
  • حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: هزینه تولید محتوا سایت اینترنتی

برای دنیا خدمات ارائه کنید!

شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که به صورت فیزیکی و یا همان سنتی بر پا می شوند، فقط می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند. با داشتن یک وب‌سایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افرادی که علاقه مند به محصولات و خدمات شما باشند، مشتاق معرفی کنید، تجارت شما واقعا رونق می گیرد.

البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات و در مورد روش های افزایش ترافیک برای وب سایت خود فعالیت کنید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت