اطلاعاتی در مورد رتبه بندی الکسا

شاید گوشه کنار وب بارها عنوان رتبه الکسا (Alexa) را دیده و مطالبی در این خصوص خوانده باشید؛ سایتها و سرویس های خاصی نیز در این رابطه در گستره وب شکل گرفته اند که در مجموع تحت عنوان بهینه سازی و افزایش رتبه سایت SEO یا (Search Engine Optimization) فعالیت می کنند، اینکه الکسا چیست، چگونه آمار بازدیدهای یک سایت را به دست می آورد و رتبه بندی آن تا چه میزان اهمیت دارد، مطلبی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت تا نهایتا به نتیجه ای منطقی دست پیدا کنیم.

الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا (Alexa) عنوان سرویسی است وابسته به سایت amazon.com که در آدرس Alexa.com ارائه می شود، هدف از این سرویس رتبه بندی پایگاه های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکننده (ترافیک بازدیدها) می باشد که با در نظر گرفتن یک سری معیار های محاسباتی و آماری، نهایتا سایت های مختلف را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها، رتبه بندی می کند.

اهمیت و دقت رتبه بندی الکسا (Alexa)

اما چرا رتبه الکسا برای مدیران سایت ها اهمیت زیادی دارد و آیا اساسا این رتبه بندی دقیق است؟ واقعیت این است که آمار این سرویس لزوما دقیق و کاملا براساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسباتی فرضی و احتمالی است، چرا که منبع اصلی جمع آوری اطلاعات الکسا و در واقع پشتوانه آن، نوار ابزار یا تولباری (Alexa Toolbar) است که در مرورگر بازدیدکنندگان در سرتاسر دنیا نصب می شود، به فرض ممکن است اکثر کاربران پایگاهی بدون نصب تولبار از آن دیدن کنند و در مقابل سایتی دیگر به دلیل نوع فعالیتش بازدیدکننده های خاصی داشته باشد که تولبار الکسا را، اکثر آنها نصب کرده باشند (معمولا وبسایت هایی که بازدیدکننده هایشان از تجربه کافی در فعالیت های وب برخوردارند، رتبه الکسای بهتری نسبت به سایت های دیگر ولی با بازدید مشابه دارند)؛ اما با وجود همه ی این تفاسیر نباید سایت الکسا و رتبه آن را آنقدرها هم دست کم گرفت! خواسته یا ناخواسته، رتبه الکسا جای خود را بین کاربران باز کرده و اهمیتی نسبی در عرصه وب و مخصوصا تجارت الکترونیک پیدا کرده است؛ به طور مثال تبلیغ دهنده گان بیشتر تمایل دارند که با سایت های مرتبط با اهدافشان با توجه به رتبه الکسای آنها همکاری کنند، از طرفی اطلاعات سایت الکسا بعضا در تجزیه و تحلیل بهتر و هدف گذاری مخاطبان و نیازهایشان، می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، یا در مقایسه چند سایت مشابه از لحاظ محبوبیت، تعیین کننده باشد؛ متاسفانه برخی با توصل به روش های متقلبانه نیز اقدام به افزایش رتبه سایت خود می کنند، به فرض به تعدادی از دوستان خود می گویند که با تولبار الکسا به طور مرتب از آدرس آنها دیدن کنند و واضح است که این نوع کارها جزء هدر دادن وقت و به اصطلاح گول زدن خود، ارزش دیگری ندارد و معمولا این گونه افراد پس از مدتی از این کار خسته شده و مخاطبان واقعی خود را نیز از دست می دهند.

مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا (Alexa)

اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشید، پس از عضویت در آن و ثبت آدرس خود، معمولا باید مدتی بین ۱ تا ۳ ماه از ثبت سایت شما بگذرد و از طرفی هرچه بازدیدکننده سایتتان بیشتر باشد، شانس شما بیشتر خواهد بود؛ لذا می توان گفت بهترین کار برای کسب رتبه بالاتر (البته در سیستم الکسا هرچه عدد شما کم تر باشد یعنی رتبه شما بالاتر است!) تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر و مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است؛ به این ترتیب هر چه که فعالیت شما در وب مستمر و با کیفیت باشد، سایت الکسا نیز اهمیت بیشتری برایتان قائل شده و نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.

Domain Authority ( قدرت دامین) چیست؟

Domain Authority یا همان قدرت دامنه بهترین فاکتوری است که سایت سئوموز برای پیش بینی نحوه رتبه بندی سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده است. از قدرت دامنه برای مقایسه یک سایت با سایت‌های دیگر و یا برای پیگیری “قدرت و اقتدار” سایت خودتان می‌توان بارها استفاده کرد.ما (سئوموز) با ترکیب همه لینک‌هایی که به ریشه (صفحه اصلی) سایت لینک شده‌اند و تعداد همه لینک‌ها و MozRankو MozTrust و چندین فاکتور دیگر در یک مقدار به نام قدرت دامنه.
برای تعیین قدرت دامنه، ما (سئوموز) در مقابل الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می کنیم تا بهترین مدلی که توضیح بدهد موتور تشکیل نتایج جستجو چطور تشکیل میشود را بدست آوریم.برای محاسبه این مدل بیش از ۴۰ سینگال بکار می‌رود.این به این معنی است که قدرت دامنه سایت شما اغلب در حال تغییر است.به همین دلیل، بهتر است از قدرت دامنه به عنوان مقدار رقابتی و مقایسه‌ای در مقابل با سایت‌های دیگر بجای مقدارهای قدیمی سئو داخلی سایت استفاده کنید.

What is Domain Authority?

Domain Authority represents Moz’s best prediction for how a website will perform in search engine rankings. Use Domain Authority when comparing one site to another or tracking the “strength” of your website over time. We calculate this metric by combining all of our other link metrics—linking root domains, number of total links, MozRank, MozTrust, etc.—into a single score.

To determine Domain Authority, we employ machine learning against Google’s algorithm to best model how search engine results are generated. Over 40 signals are included in this calculation. This means your website’s Domain Authority score will often fluxuate. For this reason, it’s best to use Domain Authority as a competitive metric against other sites as opposed to a historic measure of your internal SEO efforts.

چگونه قدرت دامنه امتیازبندی می‌شود؟

ما مقدار قدرت دامنه را براساس ۱۰۰ نقطه با مقایس لگاریتمی محاسبه می‌کنیم.بنابراین ، پیشرفت از رتبه ۲۰ به ۳۰ خیلی آسانتر از پیشرفت از رتبه ۷۰ به ۸۰ است.

How is Domain Authority Scored?

We score Domain Authority on a 100-point, logarithmic scale. Thus, it’s easier to grow your score from 20 to 30 than it would be to grow from 70 to 80.

قدرت دامنه بهتر است یا قدرت صفحه

قدرت دامنه مفداری برای پیش بینی قدرت در رتبه بندی هایی که دامنه‌ها و یا زیر دامنه‌ها است، در حالیکه قدرت صفحه مقدار میزان قدرت یک صفحه به تنهایی در رتبه بندی نتایج جستجو است.همین توضیح برای MozRank و MozTrust درست است.

Domain Authority vs. Page Authority

Whereas Domain Authority measures the predictive ranking strength of entire domains or subdomains, Page Authority measures the strength of individual page. The same is true for metrics such as MozRank and MozTrust.

قدرت دامین از چه طریقی پیدا می‌شود؟

در قدرت صفحه ده‌ها فاکتور سئو و بازاریابی آنلاین از سراسر وب گنجانده شده است.
شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کنید.کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.

Where can you Find Domain Authority?

Domain Authority metrics are incorporated into dozens of SEO and online marketing platforms across the web.

You can measure Domain Authority using Open Site Explorer or the MozBar, Moz’s free SEO toolbar. Moz incorporates Authority metrics into all Moz Analytics campaigns, as well as the Mozscape API.

تعریف تخصصی قدرت دامین

قدرت دامین یک مقدار متریک است که الگوریتم محاسبش را سایت موز دات کام تعیین کرده است و عملکرداین فاکتور شبیه به پیج رنک سایت گوگل در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر است.این فاکتور براساس داده‌هایی از Mozscape ایندکس و از داده‌هایی مثل تعداد بک لینک ،MozRank ، MozTrust و ده‌ها فاکتور دیگر تعیین می‌شود.این فاکتور یک مدل ماشینی برای فهمیدن و پیش بینی و یا یافتن الگوریتمی که بهترین ارتباط را با رتبه بندی هزاران نتایج جستجو دارد استفاده می‌شود.
خوب است که از قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA ) به عنوان معیار مقایسه در هنگام جستجو تعیین کرد که کدام سایت یا صفحه‌ای از سایت دارای قدرت یا لینک مهم و با کیفیت نسبت به بقیه دارد.برخلاف فاکتور خاصی مثل mozRank که فقط نشان دهنده محبوبیت لینک و تعداد لینک‌های یک سایت یا صفحه‌ای از سایت است، فاکتور قدرت یک مقدار سطح بالاتری است که سعی بر پاسخگویی به سوالاتی مثل رتبه سایت یا صفحه‌ای از سایت در نتایج جستجوی عبارتی خاص در گوگل دات کام چند است؟

Technical Definition of Domain Authority

Domain Authority is Moz’s calculated metric for how well a given domain is likely to rank in Google’s search results. It is based off data from the Mozscape web index and includes link counts, MozRank and MozTrust scores, and dozens of other factors. It uses a machine learning model to predictively find an algorithm that best correlates with rankings across thousands of search results that we predict against.

It’s best to use Page Authority (PA) and Domain Authority (DA) as comparative metrics when doing research in the search results and determining which sites/pages may have more powerful/important link profiles than others. While specific metrics like MozRank can answer questions of raw link popularity—and link counts can show the raw quantities of pages/sites linking—the authority numbers are high-level metrics that attempt to answer the question, “How strong are this page’s links in terms of helping them rank for queries in Google.com?”

بهترین تمرین سئو

چگونه قدرت دامین را بهبود بخشیم؟

برخلاف فاکتورهای دیگر سئو ، قدرت دامین به سختی به صورت مستقیم میتوان تغییرش داد.قدرت دامین از فاکتورهای مختلفی ( MozRank, MozTrust, link profile و… ) تشکیل شده است که هرکدام تاثیری در رتبه قدرت دامین دارند.این ترکیب چند فاکتور مختلف و تشکیل یک فاکتور به نام قدرت دامین را ما ( سئوموز ) از عمد انجام دادیم تا شما با معیار مقایسه سایت‌ها در گوگل آشنا بشید.از آنجا که گوگل فاکتورهای بسیاری در حساب یک سایت بکار میگیرد،یک فاکتور قدرت دامین باید فاکتورهای زیادی را شامل شود، که چنین هم هست.
بهترین راه برای بهبود قدرت دامین سایت ، بهبود سئو کلی سایت می‌باشد. به طور ویژه ، شما بهتر است بر روی مشخصات لینک – که MozRank و MozTrust تحت تاثیر میگذارد – با گرفتن لینک از صفحات مناسب این فاکتور را بهبود بخشید.

SEO Best Practice

How do I influence this metric?

Unlike other SEO metrics, Domain Authority is difficult to influence directly. It is made up of an aggregate of metrics (MozRank, MozTrust, link profile, and more) that each have an impact on this score. This was done intentionally; this metric is meant to approximate how competitive a given site is in Google.com. Since Google takes a lot of factors into account, a metric that tries to calculate it must incorporate a lot of factors, as well.

The best way to influence this metric is to improve your overall SEO. In particular, you should focus on your link profile—which influences MozRank and MozTrust—by getting more links from other well-linked-to pages.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت