لینک نوفالو – Nofollow

لینک های نوفالو و فالو  (  Follow  –   Nofollow  )

لینک فالو یعنی یک لینک عادی.یعنی پیوند از یک سایت به سایت دیگر.

اگر مقاله آموزش پایه html را نخواندید و همچنین اگر آموزش link building چیست را نخوانده اید، ابتدا آنها را بخوانید و سپس این آموزش را مطالعه کنید.

لینک فالو در ساختار html  مانند زیر است (معمولا به شکل اول.اما گاها از شکل های دوم و سوم هم استفاده می شود)

1
2
3
4
5
<a href=https://example.com” >عنوان لینک</a>
<a href=http://example.com” rel=”dofollow” >عنوان لینک</a>
<a href=http://example.com” rel=”follow” >عنوان لینک</a>

لینک نوفالو در ساختار html مانند زیر است:

حالا تفاوت این دو لینک در سئو چیست؟

نظرات مختلف زیادی در این باره وجود دارد.درباره این لینک ها بدون شک با نظرات زیادی روبرو شده اید که به صورت کلی و عمومی می توان به این شکل تعریف کرد:

لینک های فالو اعتبار را منتقل می کنند.وقتی سایت یک به سایت دو لینک فالو می دهد به این معنی است که سایت یک سایت دو را تایید کرده است.اما لینک نوفالو به این معنی است، که سایت یک ، سایت دو را مفید دانسته یا بهر دلیلی لینک داده است، اما آن را تایید نمی کند، و واگذاری اعتبار را به موتورهای جستجو واگذار می کند.از طرفی لینک های نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز است و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما بوجود نمی آورد.زیرا گوگل صراحتا اشاره کرده است که لینک های nofollow ، پیج رنک گوگل را منتقل نمی کنند.

توجه داشته باشید، نوفالو بودن لینکی، به معنی این نیست، که ربات ها اجازه بررسی آن را نداشته باشند.

اما کار به همینجا هم ختم نمی شود.لینک های فالو و نوفالو بحثی داغ در سئو است که اختلاف نظر های زیادی در این باره وجود دارد.در صورتی که فکر می کنید آمادگی دارید می توانید آموزش تاثیر گذاری های لینک های نوفالو را مطالعه نمایید.

بهترین سئو کار,بک لینک رایگان,تاثیر بک لینک در سئو

من اگر می خواستم خودم را جای شما بگذارم از این مقاله هم جواب را به خاطر می سپردم و هم سوال را !! واقعا این سوال در بحث سئو سایت به خودی خود بسیار مهم و اساسی است.

زمانی که الگوریتم جدید گوگل که بعد از 15 سال تغییر کرد ، در حدود مهر ماه امسال رونمایی شد، شک و تردیدهایی وجود داشت در مورد اینکه شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری نسبت به لینکها برای رتبه بندی دارد.

خب، آن شک در پایان ژانویه از بین رفت هنگامیکه Matt Cutts ویدیویی را منتشر کرد که در آن به وضوح مشخص بود که گوگل در حال حاضر از شبکه های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمیکند (مانند فیسبوک یا نوئیتر و …). پیشنهاد میکنم این مقاله را که صحبت های مت کات (مدیر اسپم گوگل) در آن ذکر شده است را مطالعه نمایید.

Matt همچنین در ابتدای ماه May ویدیویی منتشر کرد که در آن نشان داد که گوگل به این زودی ها قصد تغییر ارزشگذاری بر اساس لینک ها را ندارد:

انتظار می رود که در چندسال آینده ما همچنان به استفاده از لینک ها به عنوان معیار ارزیابی صفحات سایت ها ادامه دهیم.در واقع همواره از ابتدا گوگل بحث استفاده از لینک ها را توصیه کرده است.

به راحتی می توان دریافت که لینکها همچنان به عنوان قوی ترین فاکتور رتبه بندی لحاظ می شوند ، همچنین من باید این نکات را اضافه کنم که :

باید نوع صحیحی از لینک وجود داشته باشد ، نه اینکه در ایران بسیار رواج پیدا کرده است که سایت هایی را از طریق fake به pagerank بالا می رسانند و بعد شروع می کنند به فروش یک لینک های این دامین ها و سایت خریداران را از بین می برند !!!! (شاید تعجب کنید اگر بدانید چقدر راحت می شود رنک یک سایت را در گوگل به 7 رساند !!!! البته به صورت تقلبی !)

لینک ها به تنهایی رتبه بندی را گارانتی نمی کنند.

همچنین باید متذکر شوم که سیستم اخیر گوگل پیشنهاد می دهد که امتیازات داده شده به لینکها نیز برای سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می شود (خصوصا برای سئو یک منطقه جغرافیایی خاص).

 

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت