الکسا

وب سایت الکسا یکی از معتبرترین بزرگترین و تا حدودی دقیق ترین وب سایت های است که در زمینه رتبه بندی وب سایت ها فعالیت می کند و در بعضی از موارد به عنوان مبنای محبوبیت یک وب سایت و میزان بازدید یک سایت مورد تبرسی کارشناسان و مخاطبین قرار می گیرد و آیا استفاده از خدمات سئو می تواند نقشی در ارتقاء رتبه شما در الکسا داشته باشد؟

خب در ابتدا باید بررسی کنیم و ببینیم که الکسا به چه صورتی سایت ها را رتبه بندی می کنند.

یکی از راههای که الکسا برای رتبه بندی وب سایت‌های استفاده می‌کنند استفاده از دیتاها و اطلاعاتی است که توسط  تولبار الکسا که در مرورگرها نصب میشود برای سرور مرکزی این سرویس دهنده ارسال می شود.

آشنایی با وب سایت الکسا (ALEXA) و افزایش رتبه الکسا



 

وب سایت های بزرگی در ایران هستند که خدمات رایگان را به مشتریانشان ارائه می‌دهند و از بازدیدکننده های بالایی برخوردار هستند اما در زمان بررسی این وب سایت ها با کد های تقلب برای رفرش اتوماتیک صفحه وب سایت روبرو می شویم که این رفرش ها باعث تقلب در افزایش رتبه این سایت ها در الکسا می شود.

بعضی از افراد در طراحی سایت شان از iframe  استفاده می کنند.

سایت های دیگری از پاپ آپ های ناخواسته استفاده می کنند

رتبه الکسا  در مواردی می توانند نشان دهنده ارزش واقعی یک وب سایت باشد.

اما از داده های دیگری که رده بندی الکسا ارائه می‌شود می‌توان میزان کیفیت وب سایت را رتبه وب سایت مقایسه کرد.



 راه های افزایش طبیعی رتبه الکسا

اگر شما می خواهید رتبه الکسای وب سایت تان افزایش پیدا کنند و اگر به دنبال افزایش بازدید کننده هدفمند و واقعی وب سایت تان هستید ، فقط باید موارد زیر را رعایت کنید و افزایش رتبه تان را به الکسا بسپارید.

  • نصب تولبار الکسا در مرورگرتان.
  • در به روزرسانی وب سایت تان از پوست های استفاده کنیم که مورد علاقه مخاطبین تان باشد و مخاطبینتان را به بازدیدهای مستمر از وبسایت شما تشویق کند.
  • سئو سایت تان را ارتقا دهید اگر ورودی وب سایت شما از موتور جستجوی گوگل بالا باشد ناخواسته رتبه وب سایت شما افزایش پیدا می کند.
  •  مطالب جدید تان را از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذار.

DwellTime یا زمان توقف کاربر یا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت به زمانی گفته می شود که کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی خاص وارد یک وب سایت می شود، به زمانی که کاربر بعد از ورود به وب سایت از طریق جستجو در سایت سپری می‌کنند DwellTime یا زمان توقف کاربر یا زمان ماندگاری می‌گویند.

بعضی وقت ها در طراحی سایت از تکنیک مخفی کردن محتوا استفاده می کنند و کاربر نمی تواند محتوای موجود در وب سایت را ببیند و آن محتوا فقط برای جلب توجه گوگل گذاشته شده و از در دسترس کابر نمی باشد.

اگر کاربری بعد از ورود به یک وب سایت با محتوای مورد نیاز خود که آن را جستجو کرده است روبه‌رو شود نسبت به بررسی آن محتوا اقدام می کند، این بررسی که می توانند خواندن متن، شنیده اند و مشاهده محتوا می باشد احتمال دارد تا چند دقیقه طول بکشید.

اگر یک کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد یک سایت شود گوگل بعد از معرفی وب سایت به کاربر ، کاربر را رها نخواهد کرد بلکه به بررسی رفتار کاربر او در آن وب سایت اقدام خواهد کرد.

اگر کاربر بلافاصله بعد از ورود به وب سایت از آن خارج شود  و در دفعات متوالی برای یک صفحه وب سایت چنین اتفاقی بیافتد گوگل به این نتیجه خواهد رسید که صفحه مورد نظر محتوای مناسبی برای ارئه در آن کلمه کلیدی خاص را ندارد و آن وب سایت با  افت رتبه روبه رو خواهد شد.

در نقطه مقابل حالت بالا اگر بعد از مراجعه کاربر به سایت شما از طریق موتور جستجوی گوگل در یک کلمه کلیدی خاص کاربر زمانی را در وب سایت شما مثلاً ۳ دقیقه و یا بر روی یکی از لینک های داخلی وب سایت شما کلیک کنند و این اتفاق به صورت متوالی انجام شود موتور جستجوی گوگل سایت شمار را به عنوان وب سایتی که در آن کلمه کلیدی خواص محتوای مفید و خوبی دارد دسته بندی خواهد کرد و  رتبه سئو سایت شما پیشرفت خواهد کرد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت