افزایش بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی

بازاریابی کسب و کار اینترنتی موفق , افزایش فروش فروشگاه اینترنتی , marketing for successful internet business

جذب بازدیدکننده به سایت و فروشگاه های اینترنتی کاری دشوار و زمان بر است و پس از بالابردن تعداد بازدیدها , مسئله ی بعدی تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. اگر فروشگاه اینترنتی خود را تازه راه اندازی کرده اید و هنوز از ترافیک و بازدید کافی برخوردار نیستید این متن را تا انتها بخوانید. در این نوشته می خواهیم چند روش برای افزایش بازدید و ترافیک فروشگاه اینترنتی که منجر به افزایش فروش می گردد را به کوتاهی معرفی کنیم.

افزایش بازدید فروش فروشگاه اینترنتی

حضور در پاتوق بازدیدکنندگان دارای ذهن تصویری

اینترنت مانند شهری با محله های مختلف است که کاربران با علایق و سلیقه های گوناگون در محله های مختلف آن ساکنند. اینستاگرام یکی از این محله ها است که بسیاری از بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه ی شما در آن جا جمع شده اند. بیشتر طرفداران اینستاگرام کسانی هستند که از عکس و گرافیک خوششان می آید چرا که وجود عکس و تصویر به آن ها کمک می کند که اطلاعات را بهتر و آسان تر پردازش کنند. شما می توانید با کمی هوشمندی این گروه از کاربران را به بازدید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید. برای اینکه اینستاگرامی ها را به سمت فروشگاه خود جذب کنید می توانید عکس محصولات مختلف خود را همراه با ویژگی های محصول و همچنین قیمت در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کنید( ویژگی های محصول مانند رنگ , اندازه , جنس و … و قیمت باید به صورت گرافیکی و با استفاده از عکس یا آیکون بیان شوند ).باکوک. یادتان باشد که این بازدیدکنندگان بالقوه , اطلاعات تصویری را راحت تر پردازش می کنند پس عکس ها باید در برگیرنده ی اطلاعاتی باشند که هر مشری ای به دنبالش است. مثلا اگر در فروشگاه اینترنتی خود گوشی موبایل می فروشید بهتر است عکسی از گوشی در رنگ های مختلف , همراه با علایم تصویری برای معرفی ویژگی های گوشی ( مثلا به جای نوشتن کلمه ی باتری از نماد گرافیکی باتری استفاده کنید و به جای کلمه ی پردازنده , عکسی کوچک از یک پردازنده به کار گیرید) در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کنید.

یک قطره عسل برای جذب هزاران زنبور

یک بشکه زهر نمی تواند زنبورها را جذب کند اما با یک قطره عسل می توان تعداد زیادی زنبور جذب نمود. زنبورها موجودات پرتلاش و صرفه جویی هستند و هر ذره عسل را با احتیاط و دوراندیشی فراوان مصرف می کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه ی فروشگاه های اینترنتی هم مانند زنبورها هستند. آن ها پول خود را به راحتی خرج نمی کنند و سعی می کنند با صرفه جویی از پول خود محافظت کنند. برای ترغیب این افراد به بازدید از فروشگاه و افزایش فروش , باید کمی عسل روی محصولات فروشگاه بریزید. معنی این عبارت این است که باید هزینه ی خرید محصول را برای بازدیدکننده کاهش دهید ( کاهش هزینه = صرفه جویی در پول و زمان بازدیدکننده = عسل ) تا آن ها ترغیب به خرید از فروشگاه اینترنتی شما گردند. برگزاری جشنواره های تخفیف , کاهش هزینه ی حمل محصول , فروش با قیمت پایین تر از فروشگاه های رقیب , کاهش زمان تحویل کالا و خلاصه هر چیزی که موجب صرفه جویی در پول و زمان مشتری می شود می تواند منجر به افزایش بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی شما شود.

کلاس اولی ها را دریابید

کلاس اولی ها برای خواندن کتاب و استفاده از مداد نیاز به آموزش دارند. گروهی از بازدیدکنندگان فروشگاه نیز مانند کلاس اولی ها هستند و برای استفاده ی صحیح از محصول نیازمند آموزش اند. بسیار دیده شده که مشتریان , گوشی گرانقیمتی خریده اند اما طرز صحیح جاگذاری سیم کارت یا انتقال مخاطبان به گوشی جدید یا مکان قرارگیری آیکون چراغ قوه ی گوشی را بلد نبوده اند. بسیاری از کاربران و مشتریان بالقوه ی فروشگاه اینترنتی دنبال چنین آموزش ها و اطلاعاتی می گردند پس با ارائه ی آموزش هایی در مورد روش صحیح استفاده از محصول یا فراهم کردن امکاناتی جهت به اشتراک گذاری تجارب سایر خریداران هنگام استفاده از محصول , می توانید موجب افزایش بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی خود شوید.

آنچه خواندید روش هایی ساده و کاربردی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش بود. در دانش بازاریابی شاخه ای به نام تحلیل رفتار مصرف کننده وجود دارد که با به کارگیری آن می توان به صورت حرفه ای بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی را افزایش داد. به خواست خدا در آینده در مورد این شاخه از دانش بازاریابی و کاربرد آن برای فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی بیشتر سخن خواهیم گفت.

چرا هر کسب و کاری نیازمند وب سایت است؟

چرا هر کسب و کاری نیازمند وب سایت است

افراد متفاوت دارای شغل های متفاوت هستند و بسیار برایشان این سوال پیش می آید که برای رونق کسب و کارشان چه کاری کنند تا کارشان بسیار سود زا و پر درآمد شود.

  • آیا سایت در اینترنت به افزایش درآمد من کمک می کند و درآمد من را افزایش می دهد؟
  • آیا وب سایت بهتر است یا…
  • وب سایت بر سایر فضاهای مجازی چه مزایایی دارد؟
  • فعالیت کسب و کار من آنقدر بزرگ نیست، چرا سایت بزنم؟
  • در اینجا به خوبی توضیح می دهیم و دلایلی ارائه می کنیم که چرا به یک وب سایت نیاز دارید و ایجاد یک سایت چه مزایایی دارد.

اولین منبع و مرجع برای رسیدن به پاسخ سوالات

اکثر ما وقتی سوالی در ذهنمان پیش می آید و جواب آن را نمی دانیم به سراغ اینترنت می رویم و وارد یکی از موتورهای جستجو می شویم و به دنبال سایت مورد نظرمان می گردیم تا جواب سوالمان را بیابیم و یک نفس راحت پس از پیدا کردن جواب بکشیم. در واقع همه ما همین طوری عمل می کنیم و به جای هدر دادن وقتمان و فکر کردن درمورد سوالی که جواب آن را نمی دانیم مستقیماً جواب آن را در بین میلیون ها سایت موجود در اینترنت چک می کنیم. این فقط یکی از چندین دلیلی است که نشان می دهد چرا کسب و کار ما نیاز به سایت اینترنتی دارد.

موتور جستجو رکن اصلی موفقیت سایت های اینترنتی

دلیل دوم این است که اگر چه شبکه های اجتماعی هر روز تعداد افراد بیشتری را به عنوان عضو جذب می کنند و تکنولوژی آن ها بیشتر و بیشتر پیشرفت می کند ولی هنوز موتور جستجو ندارند تا با یک جستجو کوچک مطالب، عکس ها یا فیلم های مرتبط با خواسته های شما را نشان دهد. برای مثال شما می خواهید یک کارگاه مبل سازی را در تهران پیدا کنید اما وقتی در تلگرام بخواهید این کارگاه را پیدا کنید نمی دانید چه آدرسی را سرچ کنید پس حتی برای پیدا کردن کانال های تلگرام این کارگاه ها باید به اینترنت مراجعه کنید و کانال های تلگرامشان را از سایت ها بیابید.

 نشان دهنده هویت اصلی یک کسب و کار در فضای مجازی

دلیل سوم این است که سایت اینترنتی هویت یک کسب و کار را در فضای مجازی نشان می دهد. کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام در کسب درآمد مفید هستن اما این وب سایت است که از آخرین نسل فناوری ها استفاده می کند و توضیحات و صفحات سودمندی دارای اطلاعات مناسب برای استفاده کنندگان آن سایت دارد. این یک سایت اینترنتی است که مرز بندی جغرافیایی ندارد و باعث بیشتر و بهتر دیده شدن شما و کسب و کارتان می شود. بسیاری از سایت ها کار خود را با تبلیغ در یک سایت دیگر شروع کرده و معروف شدند. خیلی از شرکت ها که الان سرآمد در تجارت بین المللی هستن کار خود را با راه اندازی یک سایت اینترنتی شروع کردند.

سایتهای اینترنتی مختص کسب و کار های موفق و خاص بودن شما

دلیل چهارم این است که احداث کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی بسیار آسان است و هزینه خاصی ندارد. در حالی که راه اندازی سایت و پر بازدید کردن آن کمی اطلاعات و دانش می خواهد که هر کسی ندارد و هزینه کوچکی نیز برای ایجاد وب سایت نیاز است. پرستیژ و کلاس کاری سایت خیلی بالا است و داشتن یک سایت نشان دهنده موفق بودن کسب و کار شماست.

اعتبار بخشی به کسب و کارتان

وجود وب سایت در اینترنت یعنی اینکه شما در کسب و کارتان موفق هستید و برایتان ارزش دارد. وجود سایت نشان می دهد که شما برای ارائه خدماتتان از چیزی دریغ نمی کنید. سایت اینترنتی شما را رقیب بزرگتری برای دیگر رقیبانتان می کند زیرا شما از طریق اینترنت که بسیار بین مردم جامع و رایج شده است مشتریانتان را پیدا می کنید و با آن ها اطلاعات تعامل می کنید. اگر سایت هم دارید بسیار به سایتتان اهمیت دهید و برای ظاهرش و قراردادن اطلاعات مفید داخل آن بکوشید. سایت هر چه به روزتر باشد و مطالب آن با کسب و کار شما بیش تر باشد و عکس های بیشتری داشته باشد پر بازدیدتر می شود و مشتریانتان بیشتر می شوند.

هزینه تبلیغات را کاهش دهید

ایجاد سایت هزینه ای ثابت دارد که فقط یک بار یعنی همان بار اول برای راه اندازی سایت، هزینه نیاز دارد. این هزینه که شامل هزینه ایجاد و راه اندازی آن است. بسته به نوع سایتی که می خواهید و کیفیت آن، مبلغ متفاوتی را می توانید برای آن بپردازید. شما با این هزینه دیگر نیاز به تبلیغات اینستاگرامی یا تلگرامی ندارید فقط باید هر روز اطلاعات بیشتری و مرتبط تری با موضوع قرار دهید. تبلیغات در تلگرام بسیار هزینه بر است و هرچه تعداد اعضای آن کانال بیشتر باشد، هزینه تبلیغات بیشتر است. گاهی یک تبلیغ در کانالی برای چند دقیقه یک میلیون و پانصد هزارتومن پول نیاز دارد؛ اما شما با ایجاد سایت همیشه در اینترنت دیده خواهید شد و مشتری خواهید داشت.

وب سایت قابلیت ویرایش و تغییر دارد

شما با گذشت زمان در کار خود پیشرفت می کنید و تجربه بدست می آورید، محصولات خود را ارتقا می بخشید، تخفیف ها و خبرنامه هایی را در سایت قرار می دهید. اگر اطلاعاتی را بخواهید می توانید ویرایش کنید، تغییر دهید یا حذف کنید یا محصولات جدیدی را در سایت وارد کنید.

وب سایت ساعت کاری ندارد

حتی زمانی که شما در رختخواب خود خوابیدید و نمی دانید ساعت چند است. مشتریان شما درحال دیدن سایت و خرید از شما هستند. شما همیشه دیده می شوید. ساعات کاری خاصی ندارید و همیشه در حال جذب مشتریانتان هستید. این درحالی است که هر انسانی حداکثر ۱۲ ساعت مفید می تواند کارکند یا درب مغازه یا شرکت را باز نگه دارد اما شما فراتر از این هستید.

کسب و کار اینترنتی محل و محدوده ندارد

اگر می خواهید فعالیت بدون مرز و مکان داشته باشید، راه حل شما ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای شهر و استان و حتی کشور به سهولت در ارتباط بود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و به روز رسانی و رسیدگی به مطالب سایت نیز در کسب این درآمد و میزان آن نقش دارد.  امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین می باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت