افزایش فروش و بازاریابی

قاعده کلی در موفقیت مالی کسب سود بیشتر به صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد. شما با اجرا 10 راهکار ارائه شده می توانید سود خود را در فروش و بازاریابی افزایش دهید و به موفقیت برسید.

  1. ایجاد علاقه در مشتریان و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

این فرایند به این صورت است که شما شرایطی را ایجاد کنید که مشتریان به سمت خرید محصولات شما ترغیب شوند و به محصولات شما علاقه مند گردند. به طور مثال اگر از هر 10 مشتری علاقه مند خود، 5 نفر را به سمت خرید هدایت کنید, می توانید در کسب و کار خود موفق عمل کنید. چرا که با افزایش مشتریان خود به تعداد 15 نفر می توانید سود خود را به میزان 50 در صد افزایش دهید. شما باید شرایطی را ایجاد کنید که تعداد افراد علاقه مند به محصولات شما افزایش یابد تا بتوانید  آن ها را به سمت خرید محصول هدایت کنید.

  1. هدایت مشتریان و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

یکی از روش های افزایش سود و بازدهی در تجارت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می باشد. در این فرایند سعی کنید مشتریانی را که علاقه مند به محصولات شما می باشند را با تکنیک های مختلف به سمت خرید محصولات شما هدایت کنید. بخش های مختلف کسب وکار خود را بررسی کنید و سعی کنید همواره فروش خود را افزایش دهید. اگر قبلا از هر10 مشتری بالفعل 1 نفر اقدام به خرید محصولات کرده باشد و شما این میزان را به 2 نفر از هر 10 نفر افزایش دهید, می توانید سود مناسبی کسب کنید.

  1. تعداد خرید هر مشتری و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

شما باید بررسی های لازم را در تعداد خرید هر مشتری انجام دهید و سعی کنید هریک از مشتریان شما کالای بیشتری را در بازه های زمانی کوتاه تر خریداری کنند. با اجرای این استراتژی روی هر یک از مشتریان خود می توانید 10 درصد در هر فروش خود و به ازای هر مشتری موفقیت کسب کنید. سعی کنید مشتریان را به سمت خرید بیشتر با بازه های زمانی کوتاه تر هدایت کنید.

  1. مقدار خرید هر مشتری و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

یکی دیگر از فاکتور های افزایش سود و بازدهی در تجارت خود, بررسی مقدار خرید هر مشتری می باشد. شما به عنوان فروشنده باید سعی کنید همواره مشتریان را با تکنیک های مختلف به سمت خرید بیشتر با قیمت بالاتر هدایت کنید.

  1. بررسی سود ناخالص به ازای هر فروش و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

یکی از تکنیک های افزایش سود و بازدهی, بررسی سود ناخالص از هر فروش خود می باشد. شما باید, بدون تغییر در کیفیت محصول همواره به دنبال افزایش قیمت محصولات خود و یا کاهش قیمت تمام شده هر محصول باشید تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید.

باید به این نکته توجه کنید که اگر با افزایش قیمت محصولات,  هزینه های تمام شده هر محصول را ثابت نگه دارید سود مناسبی کسب نخواهید کرد و اگر با کاهش هزینه های تمام شده, فروش خود را افزایش ندهید در کسب و کار خود موفقیتی کسب نخواهید کرد. پس بهتر است از استراتژی های مختلفی استفاده کنید و هوشمندانه عمل کنید.

  1. هزینه های تبلیغاتی خود را بررسی کنید

شما برای افزایش تعداد مشتریان خود باید با صرف هزینه, تبلیغاتی را انجام دهید. برای تبلیغات محصولات خود سعی کنید از ایده های خلاقانه ای استفاده کنید . شما باید به طور مستمر به دنبال راه هایی خلاقانه برای بهبود تبلیغات و ترویج محصولات خود باشید به طوری که هزینه های تبلیغاتی شما کاهش یابد.

  1. تعداد مشتریانی که از سوی مشتریان دیگر شما معرفی شده اند را افزایش دهید

یکی از راه های افزایش سود و بازدهی در تجارت افزایش تعداد مشتریانی است که از سوی مشتریان بالقوه شما معرفی می شوند. سعی کنید با ایده های خلاقانه, مشتریان بالقوه خود را که از محصولات شما راضی هستند را به سمتی هدایت کنید که مشتریان بیشتری را معرفی کنند.

 

  1. حذف خدمات و فعالیت های پر هزینه و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

بسیاری از شرکت ها با ارائه سرویس ها و خدمات پر هزینه به مشتریان خود دچار سود کمتری می شوند در حالی که به راحتی می توانند این سرویس ها را تغییر بدهند و یا حذف کنند بدون اینکه مشتریان خود را از دست دهند. سعی کنید خدمات و سرویس هایی که پر هزینه می باشند را بررسی و اصلاح کنید.

  1. افزایش درآمد نسبت به مخارج و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

سعی کنید شرایطی را در کسب و کار خود ایجاد کنید که در آن درآمد شما بیشتر از مخارج مصرفی شما باشد تا بتوانید سود حاصل در کسب و کار خود را افزایش دهید. شما باید یک سری از محصولات مشخص را بفروشید تا بتوانید سود خود را افزایش دهید. با در نظر گرفتن افزایش در آمد  و صرف هزینه های مالی فروش و تبلیغات خود را افزایش دهید تا درآمد شما نسبت به مخارج مصرفی گسترش یابد.

  1. افزایش قیمت و تاثیر آن در افزایش فروش و بازاریابی

در بسیاری از مواقع شما می توانید قیمت محصولات خود را 5 تا 10 در صد افزایش دهید, بدون اینکه مشتریان خود را از دست دهید. اگر محصولات شما دارای کیفیت مطلوبی می باشند شما می توانید قیمت محصولات خود را 5 تا 10 در صد افزایش دهید تا سود بیشتری کسب کنید ولی باید آگاهانه عمل کنید.

 

شما با اجرای 10 راهکار برای افزایش سود و بازدهی در تجارت خود می توانید پول بیشتری بدست آورید و موفقیت بسیاری در تجارت خود کسب کنید. امید است با خواندن این مقاله در راستای پیشرفت و تعالی قدم بردارید.

چک ليستي براي افزايش فروش سايت
بهينه سازي گرافيکي سايت و افزايش سرعت آن
زمان لود شدن يک صفحه و حجم آن تاثير بالايي بر رضايت مشتري يا بازديدکننده سايت شما خواهد داشت. دربلاگسيما چندين مقاله با عنوان هاي سرعت سايت و تاثير آن بر سئو و چند نکته در افزايش سرعت سايت در اين زمينه منتشر شده است که با مطالعه آنها از اهميت اين موضوع آگاه شده و با روشهايي مناسب جهت بهبود سرعت آشنا خواهيد شد.

نحوه نمايش در مرورگرهاي مختلف
پراستفاده ترين مرورگرها در ايران به ترتيب فايرفاکس، گوگل کروم و اينترنت اکسپلورر هستند. هريک از آنها دستورالعمل هاي خاصي را براي نمايش کدهاي HTML و CSS بکار ميبرند که موجب تفاوت نمايش يک صفحه در آنها ميشود. اگر سايت شما بطور مثال در مرورگر کروم نمايش مناسبي نداشته باشد نزديک به 30 درصد بازديدکنندگان خود را از دست داده و پتانسيل بالايي براي افزايش فروش سايت به هدر خواهد رفت. به اين مجموعه نحوه نمايش صفحات در گوشي هاي هوشمند و تبلت را نيز اضافه کنيد.

ايجاد حس امنيت
براي يک فروشگاه اينترنتي جلب اعتماد مشتريان تاثير زيادي بر افزايش فروش سايت خواهد داشت به اين منظور با کسب مجوزهاي لازم و نمايش آنها در صفحه اصلي سايت اعتبار و قانونمندي خود را به کاربران سايت نشان دهيد. دريافت نماد اعتماد الکترونيکي و استفاده از درگاه پرداخت امن پاسارگاد ميتوانند گزينه هاي مناسبي براي يک فروشگاه اينترنتي و افزايش ميزان فروش نسبت به تعداد بازديدکننده باشند.

کارايي سايت و راحتي استفاده
بعنوان يک مشتري در سايت خود ثبت نام کرده و يکي از محصولات را سفارش دهيد، طي کردن تمامي مراحل ثبت نام و خريد، روش مناسبي براي شناخت معايب کار و بخش هاي نامفهوم آن است. همچنين مراجعه به سيستم آمارگير سايت و بررسي صفحاتي که کاربران از سايت خارج ميشوند ميتواند راهگشاي مناسبي براي شناخت کمبودهاي موجود در سايت باشد.

ارتباط و شناخت دوطرفه با کاربران
طراحي و ساخت صفحاتي مناسب براي بخش هاي درباره ما و تماس با ما بر ايجاد يک ارتباط دو طرفه و حس شناخت متقابل موثر است. براي يک فروشگاه اينترنتي ارائه توضيحاتي کامل از نحوه سفارش، شرايط و ضوابط، نحوه تحويل، روشهاي پرداخت و مسئوليت هاي فروشنده امري ضروري بوده و تاثير زيادي بر افزايش فروش سايت خواهد داشت.

نظرات مشتريان
در نظر گرفتن بخشي براي نمايش نظرات مشتريان قبلي سايت و رضايت آنها از محصول خريداري شده مشوق مناسبي براي بازديدکنندگان سايت به خريد بوده و ميتواند افزايش چشمگيري در ميزان فروش يک سايت اينترنتي ايجاد کند. واقعي بودن اين بخش و پرهيز از بزرگنمايي و اسطوره سازي، آن را باورپذير و قابل استناد خواهد کرد.

کاهش تعداد فيلدهاي فرم ثبت نام يا خريد
طراحي فرم ثبت نام يا خريد براي يک سايت اصول مربوط به خود را دارد. کم بودن تعداد فيلدها و پرهيز از درخواست اطلاعات اضافي و غيرضروري شانس شما را براي تکميل فرم از طرف مشتريان افزايش ميدهد.

بخش سوالات متداول
براي سوالاتي که بطور معمول مشتريان از شما ميپرسند بخش مجزايي ايجاد کرده و با دقت و حوصله جواب تمام آنها را بدهيد. انجام اين کار نه تنها حجم کاري شما را در آينده کاهش خواهد داد بلکه موجب راحتي و رضايت کاربران سايت نيز خواهد شد.
پاسخگويي و پشتياني آنلاين
پاسخگويي آنلاين در سايت و پشتيباني قوي براي يک فروشگاه اينترنتي بسيار مهم خواهد بود. شما ميتوانيد جواب مشتريان خود را همان زمان که در سايت حضور دارند بدهيد و آنها را تشويق به خريد کنيد. با راه اندازي يک سيستم ارتباط آنلاين در مدتي کوتاه شاهد افزايش فروش سايت و تاثير آن خواهيد بود.
براي افزايش فروش سايت و تبديل بازديدکنندگان به مشتري موارد ديگري را نيز ميتوان در اين ليست قرار داد که متناسب با زمينه کاري و نوع محصول ارائه شده اهميت پيدا ميکنند. هدف از اين مقاله معرفي مهمترين موارد و جلب نظر شما به اين بخش يعني رضايت مشتريان بوده است. اگر شما هم روشهاي ابتکاري و تجربياتي موفق در افزايش فروش سايت خود داشته ايد در بخش نظرات همين صفحه با ديگران در ميان بگذاريد.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت