تاثیر عظیمی مشاور بازاریابی بر افزایش فروش کسب و کارها از طریق بازاریابی اینترنتی و مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی امروزه انکار ناپذیر است  ، اما قبل وارد شدن به موضوع تلاش می کنیم با مقدمه ای کوتاه ضمن توضیح بازاریابی اینترنتی و مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی به ابعاد آن بپردازیم و سپس تاثیر یک مشاور بازاریابی و فروش خوب را بر افزایش فروش از طریق بازاریابی اینترنتی بررسی کنیم. 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

 بازاریابی اینترنتی که دیجیتال مارکتینگ یا وب مارکتینگ نیز خوانده می شود ، به زبان ساده فرایندی است که در آن به منظور معرفی خود ، محصول یا خدمت و یا حتی ارائه آن به مشتری از بستر اینترنت استفاده می شود. در این مدل بازاریابی از فضای اینترنت به طریق ممکن و متناسب برای رسیدن به اهداف بازاریابی استفاده می شود. در بازاریابی اینترنتی استراتژی های متفاوتی از قبیل داشتن وب سایت ، بهینه سازی وب سایت برای مورتورهای جستجو، تبلیغات بنری یا تبلیغات آنلاین، ایجاد بک لینک یا لینک های متقابل ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی ، پرداخت به ازای کلیک مثلا در گوگل ، بازاریابی محتوا یا مقاله نویسی ، اپلیکیشن مارکتینگ و تولید محتوای ویدیو و پادکست می توان انتخاب کرد که قاعدتا هر کدام از این استراتژی ها ساز و کار خود را خواهد داشت. در حوزه مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی راهبردی گفته شد که استراتژی های بازاریابی باید به صورت کامل اهداف کلان سازمان را پوشش دهد تا سازمان با طی مسیر، نزدیک شدن به اهداف خود را مشاهده نماید.

 

مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی:

چرا مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی ؟ شاید اولین سوالی که در این حوزه مطرح شود این است که مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی کیست و چه کاری برای ما می تواند انجام دهد؟ فارغ از اندازه کسب و کار یعنی چه ما یک کسب و کار استارت آپ باشیم یا یک شرکت بزرگ، شناسایی بازار هدف و کشف کردن نیازها و خواسته های بخش هایی از بازار برای ما بسیار حائز اهمیت است، بازاریابی اینترنتی در دستیابی به دو مولفه ذکر شده بسیار اثر بخش است، بنابر این برای تعریف و پیاده سازی استراتژی مناسب نیازمند کسی هستیم که اولا به مقوله بازاریابی مسلط باشد و ثانیا بتواند متناسب با محصول یا خدمت ما استراتژی درست را انتخاب نماید و ناظر بر نحوه برنامه های اجرایی آن باشد. و این کاری است که یک مشاور بازاریابی و فروش اینترنتی برای شما انجام می دهد.

چرا افزایش فروش ؟

خوب ناگفته پیدا است که هر کسب و کاری برای پاسخ به این سوال استدلال خود را خواهد داشت ولی آنچه مسلم است هر کسب و کاری با هدف ایجاد سود به وجود آمده است. ایجاد درآمد و فروش تنها راهی است که با هدف تشکیل شرکت یا کسب و کار سازگار است و از طریق آن می توان به منافع مورد انتظار رسید. کسب و کارها برای اینکه بتوانند سر پا بمانند نیازمند فروش هستند و برای توسعه و پوشش تغییرات هزینه ای و همچنین کسب سود بیشتر نیازمند فروش بیشتر یا افزایش فروش خواهند بود. ما قبلا در خصوص راهکارهای افزایش فروش در همین وب سایت مقالاتی نوشته ایم که شما می توانید مقاله “روش های افزایش فروش ارزان ” را از اینجا  و  ” هفت تکنیک علمی افزایش فروش ” را از اینجا   مطالعه نمایید. همچنین سایر مطالب رایگان و کاربردی را می توانید از پایگاه تخصصی بازاریابی و فروش مدیران حامی مطالعه کنید.

 

تاثیر عظیمی مشاور بازاریابی و فروش :

معمولا کسب و کارها یا به مقوله بازاریابی اینترنتی و تاثیر آن بر افزایش فروش آگاه نیستند و یا به درستی نمی توانند آن را پیاده سازی کنند، مهمترین مشکلات این حوزه عدم وجود نیروی متخصص و تعاریف نادرست استراتژی های بازاریابی اینترنتی است که یک مشاور متخصص با شناخت کافی از حوزه های مختلف و ابزارهای مناسب می تواند سازمان را در مسیر درست استفاده از ابزارهای اینترنتی در بازاریابی راهنمایی نماید. استفاده از اینترنت روز به روز در حال گسترش است و قطعا نادیده گرفتن این حوزه ما را در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه خواهد کرد . با توجه به اینکه بازاریابی اینترنتی فعالیتی یک شبه نیست ما باید از همین امروز به فکر پیاده کردن سازو کار مناسب بازاریابی اینترنتی باشیم و تاثیر عظیمی مشاور بازاریابی را در ایجاد و افزایش فروش خود مشاهده نماییم. شرکت مشاوره مدیریت داده کاوان با بهره گیری از متخصصان امر مدیریت و بازاریابی برای کمک به شما همواره آماده هستند.