فرآیند های مهم در تحقیقات بازاریابی اینترنتی کسب و کار

هر مدیر کسب و کار اینترنتی باید با فرآیند های مهم در تحقیقات بازاریابی اینترنتی کسب و کار آشنایی داشته باشد و این فرآیند ها را در بازاریابی کسب و کار اینترنتی خودش اجرا کند.

بررسی فرآیند های مهم در تحقیقات بازاریابی اینترنتی کسب و کار

یک اصل مهم برای موفقیت در تمامی کسب و کارها مخصوصا موفقیت در کسب و کار اینترنتی اصل تصمیم گیری است.مخصوصا تصمیمات مهم برای بازاریابی که نقش مهمی در کسب و کار اینترنتی دارد. اگر تصمیم گیری برای بازاریابی اینترنتی هر چه صحیح تر و با آگاهی لازم انجام شود نتایج بیشتر و بهتری را به دنبال خواهد داشت زیرا یک اشتباه در بازاریابی اینترنتی واقعا تبعات سنگینی برای کسب و کار اینترنتی شما در بر خواهد داشت.

تحقیقات بازاریابی کسب و کار چیست ؟

تحقیقات بازاریابی کسب و کار یعنی مجموعه فعالیت هایی که به برقرای ارتباطات لازم و تبادل اطلاعات لازم بین مصرف کنندگان و عموم مردم کمک می کند و فرآیند را برای بازاریابی راحت تر می کند.

تحقیقات بازاریابی چه کاربردی در کسب و کار اینترنتی دارد ؟

سوالاتی که باید در حین تحقیقات بازاریابی به آنها پاسخ دهید به این ترتیب است :

  • آیا این محصول و خدمات برای کسب و کار ما سود آور خواهد بود ؟

  • چگونه می توانیم شرکت و کسب و کارمان را رشد دهیم ؟

  • آیا بازار محصولات و خدمات شرکت و کسب و کار ما در حال رشد است ؟

  • آیا ما در شرکت و کسب و کارمان مخاطبین صحیحی را مورد هدف تحقیق قرار داده ایم ؟

  • چگونه می توانیم مخاطبین و مشتریان محصولات و خدمات مان را به خوبی شناسایی کنیم ؟

بیشتر افرادی که به دنبال تحقیقات بازایابی هستند مدیر استارت آپ ، مسئول بازاریابی یک شرکت و کسب و کار بزرگ یا مدیر عامل یک شرکت می باشد.

مراحل مهم و ضروری در تحقیقات بازاریابی اینترنتی کسب و کار

  • تعریف مسئله بازاریابی

  • طراحی و تنظیم طرح تحقیقاتی در بازاریابی اینترنتی

  • شناسایی تکنیک های مهم برای جمع آوری اطلاعات

  • تحقیق و جمع آوری داده ها

  • تجزیه و تحلیل کردن یافته ها

  • نتیجه گیری از تحقیقات بازاریابی اینترنتی

نکات مهم و ضروری در تعریف مسئله بازاریابی

  • اصلی ترین مرحله در تحقیقات بازاریابی تعریف مسئله است.

  • مشکلی که شرکت و کسب و کارتان با آن روبرو هستید را مختصر بیان کنید.

  • تعریف مسئله بازاریابی جهت تحقیق را برای شما مشخص می کند.

  • باید مشکل مدیریتی را به مشکل تحقیقاتی تبدیل کنید.

  • مشکل مدیریتی یعنی مثلا مدیر از فروش پایین صحبت می کند و یک مشکل عمومی است.

  • مشکلات تبلیغات و بازاریابی را بررسی و آنالیز کنید.

  • نوع بسته بندی و طراحی را در محصولات تان بررسی کنید.

فرآیند های مهم در تحقیقات بازاریابی اینترنتی کسب و کار را در این مقاله سایت مدیران وب دات کام خدمت تان گفتم شما پس از یاد گیری این فرآیند های مهم لازم است که آنها را روی کسب و کار اینترنتی خودتان و در تحقیقات بازاریابی تان پیاده سازی و اجرا کنید تا شاهد دریافت نتایج بیشتر و بهتری در فرآیند تحقیقات بازاریابی اینترنتی شوید.

آیا با الگوریتم فروش در فروشگاه های اینترنتی آشنا هستید؟

آیا با کاربرد الگوریتم فروش در فروشگاه های اینترنتی آشنا هستید؟

آیا تا بحال در مورد الگوریتم فروش چیزی شنیده اید؟هدف از ایجاد الگوریتم فروش چیست؟چه سایت هایی و چگونه از این الگوریتم ها استفاده می کنند؟و الگویتم فروش چگونه سود یک فروشگاه اینترنتی را افزایش می دهد؟

برای درک پاسخ سوالات بالا.به مقدمه ی زیر توجه کنید.

حتما تا بحال در مورد موضوعات مختلف،بارها در گوگل جست و جو کرده اید.(اگر نه واقعا نمی دانم چطور این سایت را پیدا کرده اید!!)
نکته ی جالبی که در مورد گوگل وجود دارد این است که گوگل الگوریتمی دارد که با توجه به سوابق جست و جوی شما و صفحاتی که از آنها بازدید کرده اید،نتایج جست و جو را در دفعات بعدی برای شما شخصی سازی می کند.به این صورت که ترتیب نمایش نتایج جست و جو در کامپیوتر شما با ترتیبی که نتایج در کامپیوتر دیگری نمایش داده می شود متفاوت است.

اما جالب تر از آن این است که برخی فروشگاه های اینترنتی از الگوریتمی مشابه گوگل ، برای بهینه کردن سودشان استفاده می کنند،که به آن الگوریتم فروش گفته می شود.الگوریتم فروش در فروشگاه های اینترنتی ، سیاستی است که این سایت ها برای  افزایش فروش و بهبود سودآوری فروشگاه انجام می دهند…قبل از اینکه این موضوع را کاملا باز کنم اجازه دهید که یک سوال از شما بپرسم…

آیا به نظر شما یک کالا یا خدمت، باید به همه ی افراد به یک قیمت فروخته شود؟

خب در نظر اول مطمئنم که می گویید بله و کسی که جنسی را با قیمت متفاوت به افراد مختلف می فروشد را کلاه بردار می دانید و ترجیه می دهید که دیگر از او خرید نکنید.اما اجازه بدید که یک مثال بزنم تا بیشتر متوجه شوید.

شرکت های هواپیمایی را در نظر بگیرید.حتما تا حالا دیده اید که یک بلیط که در مواقع عادی با قیمت پانصد هزار تومان فروخته می شود در برخی مواقع مثل ماه رمضان با قیمت سیصد هزار تومان به فروش می رسد و گاهی اوقات هم مثل عید نوروز همان بلیط هشتصد هزار تومان یا بیشتر به فروش می رسد.همانطور که دیدید تورهای هواپیمایی بر اساس موقعیت قیمت ها را کم و زیاد می کنند.در واقع مجموعه ی این کارها یک الگوریتم فروش است که شرکت های هواپیمایی با استفاده از آن سعی می کنند سود خود را به حداکثر برسانند.

اگر هم دقت کرده باشید گاهی اوقات مسافرینی وارد یک هواپیما می شوند که هر دو موقعیت مشابهی دارند ولی یکی از آن ها بلیط را بسیار گرانتر خریده است.کافی است به پیامک های لحظه آخری شرکت های هواپیمایی دقت کنید تا بیشتر متوجه شوید.گاهی اوقات هم افرادی را در فرودگاه ها می بینید که حاضرند بلیط پرواز همان لحظه را بسیار گرانتر از قیمت عادی آن بخرند.

از این قبیل مثال ها در اطراف ما بسیار زیاد است و کافی است کمی دقت کنید تا کاملا متوجه آن ها بشوید.

حتما فروشگاه هایی را در اینترنت دیده اید که به مناسبت های مختلف (مثل عیدها ، روز پدر، روز مادر،اول مهر و…)تخفیف های باور نکردنی برای شما در نظر می گیرند و اگر شما در آن بازه زمانی مشخص خرید کنید نسبت به شخصی که دو روز زودتر از شما خرید کرده است پول کمتری را می پردازید.این یک تکنیک فروش است.اما:

همچنین مشاهده کنید:  قبل از اینکه مشغول بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود شوید،این مقاله را بخوانید!

حقیقتی که وجود دارد این است که فروشگاه های آنلاین بزرگ (مثل آمازون) نیز همچین روندی را در فروش خود دارند ولی به صورت بهینه تر و بسیار پیشرفته تر.

این فروشگاه ها رفتار بازدیدکنندگان را آنالیز می کنند و بر اساس تاریخچه ی بازدید شما،خریدهای قبلی،صفحاتی که دیده اید و … محصولات و اطلاعاتی را که فکر می کنند برای شما جذاب است را به شما نشان می دهند.

همچین مطالعاتی که این فروشگاه ها روی شما انجام می دهند،باعث می شود که آن ها بفهمند تا چه میزان حاضرید برای خرید یک کالا یا محصول هزینه کنید.

نمی توان قیمت یک جنس را بر اساس نوع نژاد یا مذهب مشتری تغییر داد.اما می توان یک کالا را به این آقا گرانتر از آن آقا فروخت.زیرا این آقا حاضر است پول بیشتری برای برای خرید کالا بپردازد.

این فروشگاه ها از ماشین شناخت الگوریتم استفاده می کنند که برای مدیریت رفتار بازدید کنندگان آن سایت طراحی شده که تا حد ممکن سودشان را بیشتر و بهینه تر کنند.(دقیقا مشابه الگریتم های آماری بازار بورس و سرمایه که برای تعیین زمان و قیمت مناسب خرید و فروش استفاده می شوند)

شما ممکن است که در سایتی محصولی را مد نظر گرفته باشید اما روز بعد که برای خرید آن دوباره سر می زنید می بینید که قیمت این محصول کمتر(حتی ممکن است بیشتر) شده باشد.چیزی که باید بدانید این است که کسی این تغییر قیمت را انجام نداده و این کار ماشین شناخت الگریتم است که بر اساس سوابق شما ممکن است جنسی را ارزانتر یا گرانتر از قیمتی که به سایر افراد نمایش داده می شود به شما نمایش دهد.

این الگریتم ها بالاترین قیمتی که ممکن است شما برای خرید یک محصول پرداخت کنید را در نظر می گیرند(حتی ممکن است این قیمت از قیمت پایه هم کمتر باشد-مشابه بلیط هواپیما)
این سایت ها بر اساس شخصیت شما پیش بینی می کنند که چه چیزی خواهید خرید و چقدر حاضرید برای خرید آن هزینه کنید و بدین ترتیب با تعیین قیمت متناسب با شخصیت شما سعی می کنند سودشان را به حداکثر برسانند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت